lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » pát lis 17, 2017 12:38 pm

Nemáte niekto skúsenosti s motormi Selva Naxos 5xs model 2017 (15HP-2takt) alebo Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-4takt) -viď. link http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g1137.L ... xs%29.html .Rozhodujem sa pri kúpe medzi týmito 2 motormi. Viem že motor Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP) je vyrobený niekde v Ázii a ide pravdepodobne o motor PARSUN. Motor Selva Naxos by mal byť údajne vyrábaný v Taliansku. Väčšiu spoľahlivosť, menšiu poruchovosť a dlhšiu životnosť podľa môjho posúdenia vidím v 2takte Selva Naxos. Nakoľko som nováčik, chcel by som sa opýtať je zložité zakonzervovanie 2 taktu Selva Naxos pred zimou, nakoľko ho budem využívať iba v lete na dovolenku v Chorvátsku a možno 4krát na Šírave. Ďakujem
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod raschi » pát lis 17, 2017 3:04 pm

Selvu Naxos jsem před lety asi 4 roky provozoval, koupenou z bůhvíkolikáté ruky, a byl jsem s ní spokojený - nenáročný motor, na kterém se celkem nemá co pokazit, nepřekonatelný poměr hmotnost/výkon. Problém je v tom, že karburátorové 2T motory nesplňují dnešní emisní předpisy, takže by se teoreticky už ani neměly nově prodávat běžným uživatelům, pouze na výjimku záchranářům apod. Jinak pozor ještě na to, že motor má pínu vyosenou na levobok, takže se na gumáku dá ovládat pouze pravou rukou sedíc na levém buřtu. Je to vidět i na mém videu
Motor jsem používal podobně jako uvádíš - tedy 14 dnů ročně Chorvatsko a tak 3-4x do roka Dalešice. Před zimou jsem jen měnil olej v převodovce a do válců dírami na svíčky nastříkal Konkor.

Na zamyšlení je tu téma o firmě Czech marine
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1727
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Ozzie » pát lis 17, 2017 3:42 pm

od dvojtaktu netreba sa báť. Zazimovanie je mimoriadne jednoduché. Keď máš možnosť tak si ten motor daj do garáže, nejaké strekovanie zázračných konzervačných olejov kľudne môžeš vynechať, lebo ten motor spaluje zmes benzín+olej, to znamená, že olejový film v motore vždy bude a ten ho spolahlivo bude chrániť pred koróziou na tú jednu zimu. Aký typ? Môj názor je, že treba kupovať osvedčené značky ako napr. Yamaha alebo aj tú Selvu. Mojim favoritom by bol motor Yamaha 8 FMHS ktorý sa dá kúpiť aj so štítkom 3,68 kW. Mercury tiež vyrábal skvelé dvojtakty. Na zahraničných stránkach sa dajú kúpiť perfektné gumáky so staršími, ale zánovnými dvojtaktmi, ktoré sa dajú u nás bez problémov prihlásiť. V HR potrebuješ na všetky motory vodičák, takže keď musíš mať papiere, tak môžeš jazdiť aj na silnejšom gumáku.
Pozri sa na toto: https://www.youtube.com/watch?v=iuU_nakbMAo

A ešte niečo: Neopakuj tie "kumšty" čo na videu predvádza raschi, lebo sa nedoplatíš. V HR totiž je zákaz plavby v sklze bližšie ako 300 m od brehu či od ostrova.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » pát lis 17, 2017 3:44 pm

Dík za upozornenie.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » pát lis 17, 2017 4:12 pm

Ozzie píše:od dvojtaktu netreba sa báť. Zazimovanie je mimoriadne jednoduché. Keď máš možnosť tak si ten motor daj do garáže, nejaké strekovanie zázračných konzervačných olejov kľudne môžeš vynechať, lebo ten motor spaluje zmes benzín+olej, to znamená, že olejový film v motore vždy bude a ten ho spolahlivo bude chrániť pred koróziou na tú jednu zimu. Aký typ? Môj názor je, že treba kupovať osvedčené značky ako napr. Yamaha alebo aj tú Selvu. Mojim favoritom by bol motor Yamaha 8 FMHS ktorý sa dá kúpiť aj so štítkom 3,68 kW. Mercury tiež vyrábal skvelé dvojtakty. Na zahraničných stránkach sa dajú kúpiť perfektné gumáky so staršími, ale zánovnými dvojtaktmi, ktoré sa dajú u nás bez problémov prihlásiť. V HR potrebuješ na všetky motory vodičák, takže keď musíš mať papiere, tak môžeš jazdiť aj na silnejšom gumáku.
Pozri sa na toto: https://www.youtube.com/watch?v=iuU_nakbMAo

A ešte niečo: Neopakuj tie "kumšty" čo na videu predvádza raschi, lebo sa nedoplatíš. V HR totiž je zákaz plavby v sklze bližšie ako 300 m od brehu či od ostrova.


Dík za radu. Ja som so tohto roku urobil v Chorvátsku papiere- Voditeli Brodice " B", ale vzhľadom, že by som pár krát šiel aj na Šíravu a nemienim si robiť ešte aj VMP "A" na tuzemské vody a prihlasovať motor a čln pri výkone motora nad 4 Kw, tak hľadám motor s označením 5xs a s výkonom 10 koní alebo 15 koní,/ videl som tohto roku v Chorvátsku ako sa trápili pri zmene prílivu a väčších vlnách všetky 5HP a 8HP -šli -len v slabom výtlačnom režime/ ale so štítkom na motore a s certifikátom na 3,7 Kw-cca 5 koní.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » pát lis 17, 2017 5:59 pm

raschi píše:Selvu Naxos jsem před lety asi 4 roky provozoval, koupenou z bůhvíkolikáté ruky, a byl jsem s ní spokojený - nenáročný motor, na kterém se celkem nemá co pokazit, nepřekonatelný poměr hmotnost/výkon. Problém je v tom, že karburátorové 2T motory nesplňují dnešní emisní předpisy, takže by se teoreticky už ani neměly nově prodávat běžným uživatelům, pouze na výjimku záchranářům apod. Jinak pozor ještě na to, že motor má pínu vyosenou na levobok, takže se na gumáku dá ovládat pouze pravou rukou sedíc na levém buřtu. Je to vidět i na mém videu
Motor jsem používal podobně jako uvádíš - tedy 14 dnů ročně Chorvatsko a tak 3-4x do roka Dalešice. Před zimou jsem jen měnil olej v převodovce a do válců dírami na svíčky nastříkal Konkor.

Na zamyšlení je tu téma o firmě Czech marine



Dík za odpoveď. Pri zazimovaín si konzerovoval ešte aj iné časti motora ? Po zime pri prvom štarte nie je problém pri prvom štarte, ak sa v motore nachádza konkord? V Chorvátsku si platil poplatok podľa novej legislatívy vypočítavaný podľa výkonu motora a dl. člna za 5HP alebo 15HP- v prípade Selvy Naxos 5xs ? Ďakujem
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 586
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 51

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod olin » sob lis 18, 2017 12:32 am

Jen blbněte s těma Řepovejma 5xs! Je jen otázkou času, kdy je plavebka s vasrcajtama začnou posílat na expertýzu. Už teď jsou na ty motory (hlavně patnáctky) docela nabroušený. Moc dobře to věděj, že ani jedna z těch patnáctek ve skutečnosti není uškrcená na těch 5hp co maj na štítku.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod raschi » ned lis 19, 2017 2:47 pm

Dany píše:Dík za odpoveď. Pri zazimovaín si konzerovoval ešte aj iné časti motora ? Po zime pri prvom štarte nie je problém pri prvom štarte, ak sa v motore nachádza konkord? V Chorvátsku si platil poplatok podľa novej legislatívy vypočítavaný podľa výkonu motora a dl. člna za 5HP alebo 15HP- v prípade Selvy Naxos 5xs ? Ďakujem

Nic jiného než Konkor do válců jsem motoru na zimu nedával, měl jsem jej v nevytápěné garáži. První start na jaře to nijak zvlášť neovlivní, jen se trochu víc zakouří.
V Chorvatsku jsem jej měl ještě za minulých pravidel (když se čluny s motorem do 5kW nepřihlašovaly) přelepený na 6HP (ten motor se v provedení 6HP skutečně i prodával).
S těmi 5xs bude v HR problém. SPS motor nezaregistruje (nevím jak na Slovensku, ale předpokládám, že taky ne), takže do HR jedině s registrací od Lloydu jako 5HP, ovšem jak se na to bude tvářit policie při případné kontrole - ti samozřejmě taky poznají, že to není 5HP a případné sankce jsou mnohem tvrdší než v tuzemsku. :hmm: Osobně bych do něčeho takového už dnes nešel...
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 21, 2017 10:08 am

Dík za odpoveď.
1.V Chorvátsku si platil poplatok podľa novej legislatívy vypočítavaný podľa výkonu motora a dl. člna za 5HP alebo 15HP - v prípade Selvy Naxos 5xs ?
2. Bude v Chorvátsku už podľa novej legislatívy problém s prihlásenmí motora a zaplatení veniety ? -viď. reakcia Rashi - " S těmi 5xs bude v HR problém. SPS motor nezaregistruje (nevím jak na Slovensku, ale předpokládám, že taky ne), takže do HR jedině s registrací od Lloydu jako 5HP, ovšem jak se na to bude tvářit policie při případné kontrole - ti samozřejmě taky poznají, že to není 5HP a případné sankce jsou mnohem tvrdší než v tuzemsku"].
Ďakujem
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 21, 2017 12:21 pm

raschi píše:Selvu Naxos jsem před lety asi 4 roky provozoval, koupenou z bůhvíkolikáté ruky, a byl jsem s ní spokojený - nenáročný motor, na kterém se celkem nemá co pokazit, nepřekonatelný poměr hmotnost/výkon. Problém je v tom, že karburátorové 2T motory nesplňují dnešní emisní předpisy, takže by se teoreticky už ani neměly nově prodávat běžným uživatelům, pouze na výjimku záchranářům apod. Jinak pozor ještě na to, že motor má pínu vyosenou na levobok, takže se na gumáku dá ovládat pouze pravou rukou sedíc na levém buřtu. Je to vidět i na mém videu
Motor jsem používal podobně jako uvádíš - tedy 14 dnů ročně Chorvatsko a tak 3-4x do roka Dalešice. Před zimou jsem jen měnil olej v převodovce a do válců dírami na svíčky nastříkal Konkor.

Na zamyšlení je tu téma o firmě Czech marine



Dík za odpoveď.
1.V Chorvátsku si platil poplatok podľa novej legislatívy vypočítavaný podľa výkonu motora a dl. člna za 5HP alebo 15HP - v prípade Selvy Naxos 5xs ?
2. Bude v Chorvátsku už podľa novej legislatívy problém s prihlásenmí motora a zaplatení viniety ? -viď. reakcia Rashi - " S těmi 5xs bude v HR problém. SPS motor nezaregistruje (nevím jak na Slovensku, ale předpokládám, že taky ne), takže do HR jedině s registrací od Lloydu jako 5HP, ovšem jak se na to bude tvářit policie při případné kontrole - ti samozřejmě taky poznají, že to není 5HP a případné sankce jsou mnohem tvrdší než v tuzemsku"].
Ďakujem
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » úte lis 21, 2017 2:17 pm

Dany píše:
Ozzie píše:od dvojtaktu netreba sa báť. Zazimovanie je mimoriadne jednoduché. Keď máš možnosť tak si ten motor daj do garáže, nejaké strekovanie zázračných konzervačných olejov kľudne môžeš vynechať, lebo ten motor spaluje zmes benzín+olej, to znamená, že olejový film v motore vždy bude a ten ho spolahlivo bude chrániť pred koróziou na tú jednu zimu. Aký typ? Môj názor je, že treba kupovať osvedčené značky ako napr. Yamaha alebo aj tú Selvu. Mojim favoritom by bol motor Yamaha 8 FMHS ktorý sa dá kúpiť aj so štítkom 3,68 kW. Mercury tiež vyrábal skvelé dvojtakty. Na zahraničných stránkach sa dajú kúpiť perfektné gumáky so staršími, ale zánovnými dvojtaktmi, ktoré sa dajú u nás bez problémov prihlásiť. V HR potrebuješ na všetky motory vodičák, takže keď musíš mať papiere, tak môžeš jazdiť aj na silnejšom gumáku.
Pozri sa na toto: https://www.youtube.com/watch?v=iuU_nakbMAo

A ešte niečo: Neopakuj tie "kumšty" čo na videu predvádza raschi, lebo sa nedoplatíš. V HR totiž je zákaz plavby v sklze bližšie ako 300 m od brehu či od ostrova.


Dík za radu. Ja som so tohto roku urobil v Chorvátsku papiere- Voditeli Brodice " B", ale vzhľadom, že by som pár krát šiel aj na Šíravu a nemienim si robiť ešte aj VMP "A" na tuzemské vody a prihlasovať motor a čln pri výkone motora nad 4 Kw, tak hľadám motor s označením 5xs a s výkonom 10 koní alebo 15 koní,/ videl som tohto roku v Chorvátsku ako sa trápili pri zmene prílivu a väčších vlnách všetky 5HP a 8HP -šli -len v slabom výtlačnom režime/ ale so štítkom na motore a s certifikátom na 3,7 Kw-cca 5 koní.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Zahajskej » stř lis 22, 2017 2:16 pm

V první řadě se v HR žádný člun s motorem nepřihlašuje. V HR se jen platí za člun poplatek, tzv.vinjetu. Vinjetu ti nevystaví bez dokladů ke člunu/lodi. Nový 2T motor ti SPS nezaregistruje. Jedině udělat registraci u Lloydu. Pak se klepat, že ti v HR namastí poliši pokutu. Nejsou blbí, protože gumák s 5HP motorem např.s třemi lidmi na palubě nepoletí 25km/h. Na kapitanátu zaplatíš za to, co máš napsané v dokladech, tj.za 5HP, takže si je defakto ošidil.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » stř lis 22, 2017 7:23 pm

Dík za reakciu.
Mal som na mysli, že nemám problém zaplatiť vinietu za 11, kW/15HP/, veď rozdiel medzi 3,7 kw a 11,2 kw je podľa vzroca (2x3,7 alebo 2x11,2)-rozdiel len 15kún=2 €/ale vzhľadom, že motor nie je registrovaný, nebude to problém v Chorvátsku ? Neviem presne aká je chorvátska legislatíva, lebo na Slovensku je povinná registrácia na SPS od výkonu motora 4 kw, t.z., že na Slovensku aj 2taktné motory do 4 kw nepodliehajú registrácii.

Ďakujem za skorú odpoveď.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Zámky

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Michal1 » stř lis 22, 2017 8:14 pm

Rozmýšľal som podobne ako ty, a kolegovia tu ma presvedčili nech nevymýšlam sprostosti. Kým sa nič nestane, možno ta budú ticho akceptovať aj na plavebnej správe ( dopravnom úrade) oni nie sú sprostí a ten motor určite poznajú. Problém bude ak sa niečo stane. Bude sa hľadať vinník, a hádaj na koho všetko hodia, na toho snaživca s pochybným motorom. Ja som skončil s 20 HP jazdeným motorom a som spokojný, pár koníkov naviac sa vždy hodí.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Zahajskej » sob lis 25, 2017 1:20 pm

Znovu opakuji, že bez dokladů/techničáku od lodi vinjetu nekoupíš. Nejde přijít na kapitanát, říci mám tohle a tohle. Musíš předložit jakoukoliv registraci, v tvém případě asi jenom ten Lloyd. V něm budeš mít u té selvy napsáno 5hp, protože ti Lloyd 15hp nezapíše, nesmí. Na kapitanátu zaplatíš za 5hp, to co je v registraci. Nic víc, nic míň. Nebo si pořiď motor, který ti plavební správa zaregistruje. Jinou možnost nemáš, snad kromě registrace jinde v zahraničí.
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » sob lis 25, 2017 3:32 pm

Dík za reakciu:

Úprimne povedané, začínam sa v tých reakciách trochu strácať. Mám nafukovací čln STORM STK 330E (pevná podla, nafukovací kýl, váha:51 kg, dl. 330cm) a záujem o kúpu nového motora Selva Naxos 5xs s certifikátom na 3,7 kw, ale skutočným výkonom 11,2 kw + som držiteľom preukazu Voditeli Brodice "B".Mám teda obavu, či, na takýto čln a motor( bez registrácie-nakoľko na Slovensku nepodlieha registrácii ) mi vystavia v Chorvátsku vinietu.

V následujúcich 3 rôznych reakciách na diskusnom fóre:

1. V Chorvátsku sa musia registrovať plavidlá, ktoré majú motor s výkonom 5 kW a viac. Ale tie už musia byť registrované v SR či v ČR (od 4 kW vyššie). Predpokladám, že vignetu radi predajú hocikomu, kto si o ňu požiada.
2. NEVADÍ že člun nemá registraci /mezinárodní papíry/ viněta bude vystavena na vaše jméno budou tam údaje o lodi.
3. Jenže čluny (s motorem do 4kW) u nás/ČR, aj SR// nepodléhají registraci a doklady k němu žádné nejsou. SPS vám člun nezaregistruje, protože je mimo jejich kompetence.

sa popisuje, že vzhľadom, k tomu, že sa jedná o motor s výkonom 3,7 kw a tieto motory na Slovensku ( a pravdepodobne aj v ČR) nepodliehajú registrácii- mi podľa rôznych reakcii vychádza, že nie je potrebné ísť na Llyod a nechať si zbytočne vystavovať doklady k registrácii motora ( mám na mysli motor Selva Naxos 5xs),ale že mi v Chorvátsku vystavia vinietu na moje meno, kde budú údaje o lodi alebo mi snáď bez registrácie vinietu v Chorvátsku nepredajú ? Alebo som si to celé mám správne vysvetliť ?

Máte s prihlasovaním takéhoto motora v Chorvátsku niekto aj osobné skúsenosti ? Nestačí k vystaveniu viniety faktúra a certifikát od člna a motora ?

Ďakujem za každú praktickú osobnú skúsenosť a radu, nakoľko s plavbou na mori ešte len začínam
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1727
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Ozzie » sob lis 25, 2017 7:10 pm

Dany, nemám náladu ani chuť tu zopakovať všetky legislatívne podmienky, lebo na tomto fóre boli napísané už niekoľkokrát. Ide zima, bude času dosť prečítaj si vlákna ktoré sa zaoberajú s fungovaním v HR.
Osobne si nemyslím, že 5xs je riešenie. Bol som na tom podobne. Doma som si kúpil gumák Honwave 290+Honda 5HP a dva týždne pred dovolenkou som sa dozvedel, že v HR je treba na všetko vodičák. Tak som si v Šibeniku spravil (2009). Potom som zistil, že 5 HP na mori je zúfalo málo. Nasledovala výmena na Zodiac 340 Cadet a Suzuki 15 HP. Potom som začal zisťovať či náhodou HR papiere neplatia na SK. Samozrejme neplatia :hmm:
Tak som si spravil VMP a som jazdil už aj doma. Medzi časom som zistil, že chodiť na dovolenku s plným autom haraburdíí a potom si nezajazdiť, lebo sú vysoké vlny, silno fúka, prší, máme iný program atď ma akosi nebaví.
Gumák išiel z domu a na Dunaj som si kúpil starší motorový čln, ktorý sme dali do poriadku a robí nám radosť. A do HR si vozíme double kajak na ktorom sme urobili nádherné výlety. Keď sa nám zachcelo si zamotorovať, tak sme si požičali. A takto som spokojný.
Osobne na Šíravu by som nič nekupoval, max tak nejaký kvalitný kajak. Kvôli dovolenke v HR sa neoplatí držať drahý gumák, ktorý využieš raz ročne. Veď si to zrátaj: cena gumáku + motor + výbava + vinjeta v HR + palivo + zabrané miesto v aute. Za tie prachy si môžeš v HR požičiavať roky rokúce. Malý čln s 5 HP tam stojí aj palivom na deň 60.- EURO a veľký ca 120.- EURO. A nemáš problém.
samozrejme Ťa nechcem presvedčiť, ale toto si zváž.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1819
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geus » sob lis 25, 2017 7:40 pm

No jestli se uz ztracis tady ve vlaknech tak do Chorvacka radeji nejezdi tam se ztratis tuplem. Je tu 90% informaci a omila se to jen dokola
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 586
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 51

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod olin » sob lis 25, 2017 10:23 pm

Kua Dany, co tě vede k tomu , že píšeš stále dokola to samé do třech vláken? Navíc jsi jedno z těch vláken i založil.... Myslíš, že když bude deset vláken na stejné téma, tak že se dobereš k lepšímu výsledku? Naopak, snáž se v tom stratíš a zabloudíš ve slepé uličce.
Taky si myslím, že tyto Řepovy motory už nemá smysl řešit, protože už jsou pěkně propálený, každej už ví že to nejsou pětky a je jen otázkou času, kdy po nich orgáni začnou jít na ostro!
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 771
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 66
Bydliště: Praha

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod RACEK » ned lis 26, 2017 6:55 am

Dany, kup si čtyřtaktní značkovej motor, který ti bude sloužit v klidu dalších 25 let. Ty Selvy jsou za hranicí legálnosti, smrděj z výfuku a jsou hlučný.
Co řešíš? Peníze za koupi motoru?
Dany
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: stř lis 09, 2016 12:52 pm
Reputace: -9

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Dany » ned lis 26, 2017 11:52 am

Dík za reakciu. Na začiatok, prečo som na viacerých vlákna dotazoval to isté, lebo mi neprichádzali od užívateľov ( čo mali motor Selva Naxos 5xs a čln nad 2,5m v HR ) reakcie s ich osobnou skúsenosťou na Kapitanáte v HR, tak som sa dotazoval aj na iných vláknach.( Chcel som zistiť, či im vinietu vystavili na základe Dokladu o vlastníctve aj faktúry na čln a motor na meno zhodné s preukazom Voditeli brodice "B" alebo mali papiere už vystavené na Llyod.

Dodávam, že motor Selva Naxos 5xs ma zaujal preto, lebo hľadám motor s váhou max. do 35 kg,/ nie viac/ a s výkonom 15HP, čo mi vychádza, že to môže byť len 2 takt, lebo 4 takty 15HP sa pohybujú hmotnosťou od 46kg do 51,5 kg, čo je naozaj veľa. Nové 2 takty sa v ponuke na slovenskom trhu už nevyskytujú. Ak áno, poraďte na ktorých web. stránkach a pri veľmi starých 2taktných 15 HP motoroch sa obávam už o spoľahlivosť, alebo svoje najlepšie dni už môžu mať za sebou.

Nerád by som zbytočne dal za nový motor Selva Naxos 5xs =1.671 € a nemal možnosť zaplatiť si v HR vinietu a nemohol ho využívať v Chorvátsku. Jazdu bez vystavenia viniety v HR nechcem riskovať. Na SR a v ČR je mi problematika týchto motorov a prihlasovania na SPS jasná. Ale ako to je v Chorvátsku ?

Som si vedomý, že sa pýtam na čln. dl. 3,3m/max.15HP/- čo je nad 2,5m podľa HR legislatívy/ a výkon motora 3,7 Kw a preto sa pýtam, či pri člne nad 2,5m a výkone motora 3,7 kw už nebude postačovať pre vystavenie viniety Doklad o vlastníctve aj faktúra na čln a motor na meno zhodné s preukazom Voditeli brodice "B" alebo už v danom prípade/že čln nad 2,5m/ musím ísť napr. na Lloyd a nechať si papiere vystaviť tam. Mám totiž obavu, že motor Selva Naxos 5xs mi nezaregistrujú ani na Lloyd, nakoľko nespĺňa emisné normy. Viď. text: –cit. Motor je určený pre profesionálne použitie, záruka 12 mesiacov. Dvojtaktné závesné karburátorové motory nie sú určené na inštaláciu do rekreačných plavidiel v rámci Európskej únie, pretože neboli certifikované pre splnenie výfukových plynov a hluk. požiadavky emisnej smernice 1994/25/EC v znení smernice 2003 / 44 / 15 30 50 60 ES týkajúce sa rekreačných plavidiel. „ a link: http://www.eclny.sk/svk/detail/lodne-mo ... ad-image-1 . Ak máte niekto osobné skúsenosti s registráciou na Llyod-http://www.cslloyd.cz/, ďakujem vopred za radu.

Ak má niekto osobnú skúsenosť z Chorvátska, že mu na čln nad 2,5 m a motor 3,7 kw vystavili vinietu na základe „ Dokladu o vlastníctve aj faktúry na čln a motor na meno zhodné s preukazom Voditeli brodice "B", zareagujte prosím.

Dodávam ešte, z čoho som ešte vychádzal: Podľa viď. Priručnik za ispit - skripta(Za internu uporabu)VODITELJ BRODICE KATEGORIJE "A":
Brodica jest plovni objekt namijenjen za plovidbu morem koji nije brod ili jahta, čija
je duljina veća od 2,5 metara, ili ukupna snaga porivnih strojeva veća od 5 kW.
Pojam brodica ne obuhvaća:
- plovila koja pripadaju drugom pomorskom objektu u svrhu prikupljanja, spašavanja
ili obavljanja radova,
- plovila namijenjena isključivo za natjecanja,
- kanue, kajake, gondole i pedaline,
- daske za jedrenje i daske za jahanje na valovima,
Razlikujemo "brodice za osobne potrebe", "brodice za javne svrhe" i "brodice za
gospodarske svrhe".
Upisana brodica mora imati oznaku, a može imati i ime, koje određuje vlasnik.- preklad: Registrovaná loď musí mať etiketu, ale môže mať tiež názov, ktorý určuje majiteľa-


Dík za vopred za rady, vychádzajúce z osobnej skúsenosti z kapitanátu v HR, respektíve od užívateľov znalých problematiky napr. od užívateľov: Maximilian, Rashi, Zahajskej, ozzie a pod.( ešte raz dík... za vaše reakcie)
Zbytočné sú reakcie od napr. geus, packa (nie sú vecné, ale skôr výsmešné)-prepáš geus, ale vyznelo to tak
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2128
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 26, 2017 12:05 pm

Bodejt by se nesmali! To si opravdu myslis, ze při tom smesnym poctu novych prispevku si tu každý uživatel hlida jen to svoje vlakno? Vis jak prijemny je cist uz tyden to same několikrát denne?!

Tohle není FB, aby ti prisla za první 2 minuty odpověď od 15ti lidi. A muzes si byt jistej, ze jestli někdo mysli odpovedi na dotazy opravdu vazne, jiste si kladl otázku, proc odpovídat nekomu, kdo tu spamuje několik vlaken.

Ale coz, každý jsme tu sam za sebe, někdo se projevi jako mentor, někdo jako posmevacek a někdo jako trouba. Takovej je život. ;-)
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2022
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 98
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod geronimo » ned lis 26, 2017 12:11 pm

Dany, pokud ti někdo neodpovídá, znamená to, že tu momentálně není nikdo, kdo zná odpověď na tvoji otázku, nebo se mu nechce odpovědět (nebo nemá čas) a neznamená to tedy, že jsi svůj dotaz napsal v malém počtu vláken..... :gun:
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Znojmo

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod ferdas » ned lis 26, 2017 12:37 pm

Dany - podle mé zkušenosti s CSLloyd (či jak se to píše) u NICH problém mít nebudeš. Je to soukromá firma a za poplatek Ti vystaví potvrzení na co budeš chtít. Takže neřeš emise a podobně. Dodej jim podklady, to je faktura, nebo kupní smlouva od člunu a motoru a přijde Ti "registrace" . Dávám do uvozovek, protože je to z hlediska práva kus papíru. V Chorvatsku je víceméně uznávaný (trpěný) protože vyplňuje legislativní mezeru v dokladech plavidel.

V Chorvatsku předložíš na kapitanátě svoje doklady a tuto registraci, zaplatíš příslušný poplatek za plavbu (dříve nazývaný vinjeta) a můžeš plout. Pokud ovšem potkáš na kapitanátě pedanta, mohl by být problém. Pokud nazná že je to pětka jen papírově, máš smůlu. Kapitanát je pro svou oblast nejvyšší autorita a dohadovat se je bezpředmětné. Na jiném kapitanátě to naopak může projít bez problémů.

Doufám, že toto shrnutí je dostatečně jasné :)
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 771
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 66
Bydliště: Praha

Re: lodné motory Selva Naxos 5xs (15HP-2takt) a Czech Marine desighn by Tohatsu 5xs (9,8HP-2takt)

Příspěvekod RACEK » ned lis 26, 2017 12:48 pm

Faktura ti stačí jako doklad o vlastnictví u člunu do 2,5 metru, na který nepotřebuješ vinětu.

Pro zakoupení viněty pro člun nad 2,5 m ti faktura nestačí.

U člunů, které se na SPS nemusí registrovat (do 5HP), je pro zakoupení viněty nutné mít doklad od Lloyda.

U ostatních člunů (nad 5HP) potřebuješ doklad o registraci na SPS.


Při koupi viněty nikdo člun ani motor vidět nechce. Při koupi viněty stačí vzít na kapitanát potřebné doklady a hotovost v kuna na zaplacení.

Při kontrole na vodě budou chtít vidět doklady a vinětu, a to co je v dokladech musí odpovídat zkutečnosti :hmm:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti