2T lodní motor nestartuje

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
gepr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: čtv úno 23, 2017 10:33 pm
Reputace: 0

2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod gepr » pon dub 02, 2018 1:04 pm

Hezké velikonoční pondělí všem,

pokouším se nastartovat 25 let starý lodní motor Mercury 20HP 2takt.
Po prvních pokusech motor ani neblafl, štříknul jsem tedy trochu benzínu
pod svíčky a motor alespoň párkrát blafl.
Rozhodl jsem se tedy vyčistit karburátor, což jsem i provedl.. petrolejem,
pročistil trysky tenkou strunou, namontoval zpět... a výsledek?

... motor k mé radosti naběhl, ale jen asi na pět vteřin.

Teď po zatažení za šňůru má jakoby tendence chytat, z výfuku jde světle modrý kouř,
ale do plynulého běhu nenaskočí. Zkoušel jsem startovat s přidaným plynem, ale bez efektu.
Svíčky jsou tam NGK BPZ8H-N, vypadají jako nové, zkoušel jsem je i čistit, ale bez efektu.


Mé zkušenosti s dvoutakt motory (ještě né moc velké) končí u Jawy 250 :-)

Jedná se o motor s elektronickým zapalováním.

Poradil by někdo, co by to mohlo způsobovat?



Děkuji za každou radu.

Jirka.
Uživatelský avatar
gepr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: čtv úno 23, 2017 10:33 pm
Reputace: 0

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod gepr » pon dub 02, 2018 7:40 pm

Po dalším dnešním zkoušení jsem ještě zjistil... že když delší dobu zkouším šňůrou startovat, tak po hodně zátazích
začne vytékat voda z horního vývodu chlazení. Když přestanu tahat za startovací šňůru, tak začne vytékat zbylá voda z chladícího
okruhu spodním výpustním otvorem kousek nad propelerem... což by bylo v pořádku... jenže voda vytéká i ze škvíry v prostřední části nohy
a kolem výfuku... je to směs vody, oleje a benzínu..... typuji to na špatné těsnění pod hlavou...:-( Mohl by mi to někdo potvrdit... popř. vyvrátit...?

Když nechám motor cca 2 hodiny v klidu tak zase na 5s naskočí, hned zdechne a pak se už téměř ani ťuk.....
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod olin » pon dub 02, 2018 8:14 pm

Tipnul bych na spuchřelé gufero na klice.
Bez záruky....
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod david » pon dub 02, 2018 9:24 pm

Tipnul bych, že to máš uchlastaný. Buď nezavírá plovák, nebo neseřízené volnoběžná směs. Že z toho teče voda s olejem v tom případě není nic neobvyklého.
Kdyby to bylo těsnění pod palicí, měl bys na svíčkách kapičky vody.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod bedrich » úte dub 03, 2018 8:04 am

Jen obecně: spalovací zážehový motor potřebuje k chodu pár podmínek: palivo, tlak, jiskru.
Jiskru na svíčce lze po demontáži ověřit pouhým okem i když to není úplně stoprocentní, že totež dokáže i uvnitř za tlaku.
Jestli má motor kompresi lze taky jakýtakž odhadnout odporem při pokusech o startování. Nebo změřit manometrm namontovaným místo svíčky a protočením.
Palivo - benzín, u dvoutasktu s olejem, by nemělo býtpříliš staré. Těkavé složky se snáz odpaří a zbytek dokáže přicpat karburátor. Čištění karburátoru strunou se nedoporučuje u trysek či vzdušníků. Jsou i soudobější možnosti, např. ultrazvuk. Pro start studeného motoru je potřeba daleko bohatší směs paliva se vzduchem než pro normální hoření. Proto karburátory zpravidla mají sytič či aspoŇ vzduchovou přívěru.
Z prvního příspěvku, kdy motor alespoŇ krátce zareagoval po vstříknutí benzínu pod svíčky jsem měl tendenci usuzovat právě na chudou směs. Stačí třeba rukou přiškrtit přívod vzduchu a zkusit nastartovat.
Pokud je motor naopak uchlastaný (např. jak píše David netěsní jehla v plovákové komoře, nebo ucpaný vzd. filtr, pokud na motoru je, nebo vynechává jiskra) Pak po odstranění příčiny startujeme ulitý motor na plný plyn.
Konec teorie.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod fishmaster » úte dub 03, 2018 9:59 pm

Petrolejem bych karburátor zrovna nečistil..Za mých mladých časů kdy nebyl ultrazvuk k dispozici jsem čistil karburátory tak,že jsem je vyvařil ve vodě asi 30 minut a pak vyfoukal stlačeným vzduchem.Předtím jsem je ale rozemral na prvočinitele.Mercury asi už bude mít sytič..Takže jestli by nechtěl zprovoznit..
Uživatelský avatar
gepr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: čtv úno 23, 2017 10:33 pm
Reputace: 0

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod gepr » stř dub 04, 2018 8:19 pm

Tak opět zdravím,

zkoušel jsem různé starty, se sytičem, bez něj, svíčky venku.. vyvětrat. Startovat
na plný plyn...bez úspěchu. svíčky jsou jednou suché, jednou mokré(mastné), jiskru to háže, ale nestartuje

Rozebral jsem tedy znovu celý karburátor, vyvařil půl hodiny ve vodě, smontoval
a výsledek byl, že motor naběhl alespoň na 7 vteřin, ale zase nejde znovu nastartovat...

Podařilo se mi na internetu najít schéma toho mého karburátoru...

Obrázek


Doufám, že správně chápu jeho funkci.... kdyžtak mne opravte.

přívod paliva je na levé straně se shora,
do membrán. čerpadla pod krytem 13,
odtud přes trysku do plovákové komory,
kterou zavírá, nebo otevírá kužel 6,
6 by měl zavírat přívod paliva když je plováková komora plná
(zkoušel jsem jeho těsnost a těsní)
dále palivo jde nahoru přes trysku v trubičce na které je nasazený plovák
tudy se dostane do prostoru sání

jehla 16 slouží na nastavování volnoběžných otáček ?


Můžete na to někdo kouknout a opravit mně?

Díky moc.
Zároveň se omlouvám, ale ptám se duplicitně ještě i v jiném fóru, víc hlav víc ví. Děkuji za pochopení.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod fishmaster » stř dub 04, 2018 9:41 pm

To kolečko je černé a plastové.Když se vytáhne tak zapneš sytič..
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod Ozzie » čtv dub 05, 2018 6:05 am

Nepoznám ten motor, ale zapalovanie-predstih máš v poriadku? Nám nešiel motor (Johnson 60) kvôli tomu, že plyn, voľnobeh a predstih neboli v súlade. Teda pri malom plyne bol veľký predstih. Je tam vôbec také niečo?
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod seemann » čtv dub 05, 2018 7:39 am

Jehla 16 s pérkem je " šroubek " bohatosti směsi. Přitáhnout a cca o 1,5 otáčky povolit.
Uživatelský avatar
Petrgar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: pát srp 27, 2010 2:00 am
Reputace: 3

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod Petrgar » čtv dub 05, 2018 9:08 am

Jednou jsme se trápili se starým motorem z NDR. Všechno bylo v pořádku, až se změnil odtrh na svíčce z 0,4 na 0,7 (nebo naopak, už si nepamatuji), tak to bez problému běželo.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: 2T lodní motor nestartuje

Příspěvekod Zahajskej » čtv dub 05, 2018 2:42 pm

Svíčky pro tento motor jsou předepsané BP8H-N-10. Zkoušel si ty stávající vyměnit? Můžou házet jiskru nasucho, ale pod tlakem už to nebude schopné dát dostatečnou jiskru.
Píšeš, že někdy jsou suché, někdy mokré. Ale kdy? Poté, co to po chvilce běhu chcípne, nebo když to nejde nastartovat? Zkus startovací sprej, stříkni do sání a pokud to chytne a poté, co začne chcípat, po stříknutí se zase rozeběhne, je chyba v dodávce paliva.
Motor už je s řazením v píně? Pokud ano, černý knoflík, kterým se vytažením aktivuje sytič, pootočit do polohy start, neboli s ním přidat plyn, protože rukojetí to nejde, hned by to zařadilo rychlost. Bez přidání to běžet nechce. Se sytičem opatrně, snadno se to uchlastává.
Bude to chtít popsat přesně, co se v okamžiku, kdy to chcípne, děje. Svíčka je mokrá, suchá. Kouknout na písty, zda nejsou moc mokré. Určitě vyměnit svíčky, ač vypadají nově. Zkouknout kabely ke svíčkám a fajfky, můžou se vibracemi uvolnit. Hlavně nedělat více věcí najednou, pak se špatně hledá, co pomohlo či ne. Vždy jen krůček po krůčku.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti