2T motory

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

2T motory

Příspěvekod mirekk » pon lis 19, 2018 6:15 pm

Priatelia, prosim ako je to s 2T lodnymi motormi? Pise sa ze 2T motor je mozne pouzivat iba pre profesionalne ucely ( zachranne zlozky ) a nije mozne ho pouzivat na rekreacnych plavidlach, znamena to ze sa nemoze predavat, alebo uz sa nemoze ani pouzivat?

Konkretne vychadzam z tohoto:

Dvojtaktné závesné karburátorové motory nie sú určené na inštaláciu do rekreačných plavidiel v rámci Európskej únie, pretože neboli certifikované pre splnenie výfukových plynov a hluk. požiadavky emisnej smernice 1994/25/EC v znení smernice 2003 / 44 / 15 30 50 60 ES týkajúce sa rekreačných plavidiel.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: 2T motory

Příspěvekod Ozzie » pon lis 19, 2018 8:24 pm

Čo je to "splnenie výfukových plynov"? Čo je to za "vysokoodbornú" definíciu?
Pokiaľ viem, v EU sa už nemôžu predávať NOVÉ 2T motory, lebo nesplňajú emisné normy. Sú výnimky napr. Evinrude, Mercury a Tohatsu majú moderné 2T motory s priamim vstrekom paliva a s centrálným mazaním, ktoré su certifikované CE.
Na druhej strane v žiadnej európskej krajine ešte nezakázali predaj a registráciu použitých, v EU už dávno registrovaných 2T motorov. Je to dobré riešenie, lebo nové nepribudnú a tie staré jazdia len minimálne, cez sezónu a pomali sa vytratia z prevádzky. Ale čo je hlavné nič mi nezakazujú a neobmedzujú ma ako majiteľa 2T motoru na ktorom najazdím ročne len zopár MH.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » pon lis 19, 2018 8:36 pm

Dakujem za info, zvazujem totiz ze kupim selvu 5 xs dvojtakt, uz len kvoli tomu ze nepotrebujem vmp, nepotrebujem registraciu ani nic podobne, keby som jazdil pravidelne a casto tak ani nerozmyslam a spravim vmp a kupim 20 konovu hondu, ale na tych par krat do roka co vytiahnem cln sa mi to neoplati, takze hladam cestu k vykonnejsiemu motoru bez zbytocnej byrokracie, len som teda nevedel ako to je s 2T.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 57

Re: 2T motory

Příspěvekod olin » pon lis 19, 2018 9:02 pm

Já jsem zvědavej, kdy wasercajti začnou tyhle 5xs sbírat a majitele trestat za "ochcávání".
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » pon lis 19, 2018 9:16 pm

Pokial je na papieri alebo nejakom certifikate od vyrobcu ze ma 5k tak to znamena ze ma 5k a nikto to nebude riesit pokial sa nestane kardinalny pruser vo forme nejakej nehody, je to jak s motorkami, niekto predava supersport s vykonom daleko cez 100 koni ale v technicaku je zapisanych 25, policajti to na mieste nezmeraju a papier znesie vsetko, kym sa nestane fatalna nehoda a aj ked sa stane este som nepocul ze niekto by meral po nehode vykon na vraku.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod Denis » pon lis 19, 2018 10:16 pm

A prečo si nekúpiš 5k štvortakt? To ten výkon 10k naozaj potrebuješ? Jazdil som roky s dvojtaktom a som rád že ten jednoduchý motor je za mnou, mnou registrované nevýhody, hluk, hluk a hluk, potom smrad a nakoniec olej vo vode z výfukových plynov. Nič proti dvojtaktu nemám, ak si ho napr. rybár dá na pramičku a odprdká sa na svoj flek, ale na rekreačné jazdenie?
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » pon lis 19, 2018 10:27 pm

Ja mam 5k stvortakt Mercury, s clnom kolibri km 330 ak som v nom sam ide v pohode do sklzu, ale kupil som vacsi cln a na ten uz je tych 5 konikov malo, samozrejme zvazoval som ze si urobim papiere a kupim 20 konovu hondu, ale je to o nakladoch, nieco stoji urobit vmp, nieco malo registracia clnu na sps, a potom k tomu platit poistku, pre mojich 5 krat do roka na vode sa mi to nevyplati, ale ide mi este aj o dalsiu vec odhlidnuc o nakladoch tykajucich sa celej byrokracie, honda bf20 je hodne velka a tazka, ja vozim cln zbaleny v kufri aj s motorom, pridem k vode nafuknem zlozim a idem, ten 20 k motor s clnom je uz v tomto problem, predsa len ta Selva je vahovo skoro na polovici.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod Denis » pon lis 19, 2018 10:48 pm

A na akej vode jazdíš?
Ťažko radiť. Chápem prečo chceš tú Selvu, rovnako ako prečo nechceš znášať nutnosť registrácie. Je to na zvážení pre a proti. Nadupaný dvojtakt s malým objemom, jednoválec jazdiaci na plný plyn, to je ešte horšie ako 5k štvortakt na plný plyn. Ako som písal, roky som jazdil s 15 k dvojtaktom a keď som si kúpil Hondu 20 k, tak to bolo ako zázrak. My sme sa mohli v člne rozprávať. Dnes je vynikajúci Suzuky 20 k a vraj aj nové Tohatsu 20k, váha 44 kg. S 20k to je naozaj jazda a podla mňa to stojí aj za tú tortúru s papiermi a registráciu. S 20k Hondou a gumákom som šiel s pod Budapešti domov za jeden deň a zo smiešnou spotrebou.

Odpoveď na tvoju otázku, nesmie sa predávať.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » pon lis 19, 2018 10:54 pm

Jazdim Maly Dunaj a Dunaj na hlavnom toku, na maly dunaj je 5k Mercury skvely, ale predsa na hlavnom toku je tych 5 koni malo, ta Selva je dvojvalec a vedel by som sa po nu dostat za slusny peniaz. Tu hondu vozis primontovanu na clne na voziku alebo v aute v kufri?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod Denis » pon lis 19, 2018 11:49 pm

vozil som :D áno v kufri, vytiahol som čln, nafúkal, dal som kolieska, pritiahol som ho k autu a z kufra išiel motor rovno na čln. Žiadne nosenie
Ta Selva je fakt dvojvalec? Nechce sa mi veriť.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: 2T motory

Příspěvekod raschi » úte lis 20, 2018 7:34 pm

Ano, Selva Naxos 5xs je 2T dvouválec ve skutečnosti 15hp, sám jsem ji pár let měl (jako origo 15hp). Dále dělá Selva jako 5xs 4T jednoválce Black Bass a Piranha (8 resp. 10 hp)
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: 2T motory

Příspěvekod Ozzie » stř lis 21, 2018 6:39 pm

Dvojtakt-Štvortakt? Je pravda, že kultúra dvojtaktu sa nedá porovnať so štvortaktom, ale...
Teraz budem vychádzať zo seba. Mám Johnson 60 HP, rok výroby 1987. Samozrejme by som uvítal moderný a úsporný štvortakt, ale ten stojí okolo 7-8 tisíc EURO. Investovať toľko peňazí do záľuby si nemôžem dovoliť. Takže ostáva ten starý dvojtakt. Na tých pár desiatok motohodín čo najazdíme ročne nám stačí a ani spotreba neni nejaká katastrofálná. Na jeseň sme absolvovali plavbu Šamorín-Hainburg-Šamorín, čo je ca 90 km a spotrebovali sme okolo 30 l benzínu. Nesledujem porovnávacie testy, ale ani štvortakt nejazdí zadarmo a ako píšem vyššie nadobúdacie náklady štvortaktu sú vysoké a jednoducho by sa mi nikdy nevrátili.
Smrad z dvojtaktu: Kupujem kvalitný marine olej, ktorý je určený do môjho motoru. Počas rýchlej jazdy neni cítiť, ani vidieť dym. Keď sa zastavím, alebo keď idem pomali tak ten dym je cítiť, ale nič hrozné to nie je. Pri štartovaní motor ale dosť dymí kým sa nezahreje. Samotné štartovanie dvojtaktu je umenie ktoré sa musí naučiť. Olej vo vode som ešte nezaregistroval a ani výfuk neni od oleja. Treba kupovať kvalitný olej, ktorý ten motor spálí bez zbytkov.
Hlučnosť dvojtaktu: pri cestovnej rýchlosti ca 35-40 kmh (do 4000 otáčok za minutu) normálne komunikujeme, potom hluk narastá. Na voľnobehu je dvojtakt neporovnateľne hlučnejší od štvortaktu. Mal som Suzuki 15 DF a ten sme pri voľnobehu takmer nepočuli.

Samozrejme Mirekk by som Ti vedel doporučiť kvalitný a moderný štvortakt za 3500 EURO, ale keď sa dostaneš k tej Selve za dajmetomu tretinovú cenu, tak si ho kúp a uži si ho. Bude mať svoje negatíva, ale bude fungovať a hlavne bude Ti robiť radosť. A to je hlavné :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod Denis » stř lis 21, 2018 7:52 pm

Ozzie, daj si ten dvojtakt do sudu s vodou a olej na hladine uvidíš, nie je ho málo. Nič nepomôže že si kúpiš ten správny olej. Zákazník si kúpi to čo chce, to je jasné, zarážajúce je, že p. Čermák dlhodobo obchádza či skôr porušuje zákon a nikomu to nevadí. Dvojtaky boli určené na dožitie, nikto ich nezakázal prevádzkovať ak ho máte, potom môžme plakať za trabantomže sa už nevyrába. Také dobré autíčko to bolo. Že smradilo? To nevadí, hlavne že bolo lacné :lol: .
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 486
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod avalon » pát lis 23, 2018 4:24 pm

,,zvazujem totiz ze kupim selvu 5 xs dvojtakt,, NEKUPUJ ak ho nemas dostat gratis!!! budes z toho motora zufaly a budes chodit iba po reklamaciach alebo po opravach a na vykon 10 Hp hned na zaciatku zabudni!!! radsej si kup stary obyc dvojtakt 5 hp alebo 6,8,ci az 10 hp /dvojvalec s malou haubnou a tvar sa ze mas 5ku.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: 2T motory

Příspěvekod Zahajskej » sob lis 24, 2018 8:58 am

Naxos není výhra. Obvyklá závada - nedostatek paliva, protože nefunguje pumpa. Klepe se jak drahej pes. Vyosená pína, která při přepravě překáží. Na druhou stranu je tak jednoduchý, že k opravě stačí šroubovák a dva klíče.
Výhodou 2T motoru je přeprava. Praštit s ním můžeš na rozdíl od 4T jakkoliv. 2T je o hodně lehčí, takže i jednodušší manipulace. Jednoduchý servis - žádný olej v motoru, žádný rozvodový žemen, žádné ventily.
Kup 2T jetý, registrovaný. Mám 2T 15HP Mercury a nedám na něj dopustit. Hlavně na řazení v píně.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod martin76 » sob lis 24, 2018 9:56 am

Tak ako píše avalon ak chceš niečo výkonnejšie zožeň si 9.9 alebo 15stku dvojtaktnú yamahu prípadne mercury to boli podľa mňa najlepšie motory.Yamahu som mal a nedám na ňu dopustiť.Ľahký výkonný motor z veľmi dobrou spotrebou a hlavne sa môže tváriť ako 5 koňový motor pretože je vyzuálne malý aj ľahký.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » ned lis 25, 2018 6:15 pm

Priatelia dakujem za rady a nazory, nicmenej som sa rozhodol ze na jar absolvujem kurz VMP, a tym padom spekulacie s 5xs motorom mozem vylucit, len skoda ze stvortaktne 20 K motory so vahovo okolo 50 kg, a moja situacia je ze potrebujem gumak a motor dopravit k vode tam vsetko skompletovat a vyplavat, a to vsetko musim napratat do kufra octavie combi, pri takychto uvahach ma stale laka vaha dvojtaktu ktora sa pohybuje okolo 30 kg. Avsak ta hmotnost moze byt jedna vyhoda oproti dajme tomu viacerym nevyhodam.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: 2T motory

Příspěvekod Zahajskej » čtv lis 29, 2018 2:53 pm

Nerozumím tomu vícero nevýhodám.... Dvoutakt je lehčí, konstrukčně jednodušší, tím pádem méně součástek, které se mohou porouchat. Jednodušší údržba, jednodušší přeprava i manipulace. Lepší zátah odspoda. Nevýhody snad jen hlučnost, o trochu vyšší spotřeba (i když to taky nemusí být pravda) a někdy smrádeček, teda pro mě vůně. Záleží na zvoleném oleji. A kdyby byl dvoutak provozně shit, proč se to dnes vyrábí? Sice vstřik, ale dělá?
Uživatelský avatar
Sea Otter
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: stř lis 08, 2017 5:31 pm
Reputace: 11

Re: 2T motory

Příspěvekod Sea Otter » pát lis 30, 2018 2:47 am

Zahajskej píše:Nerozumím tomu vícero nevýhodám.... Dvoutakt je lehčí, konstrukčně jednodušší, tím pádem méně součástek, které se mohou porouchat. Jednodušší údržba, jednodušší přeprava i manipulace. Lepší zátah odspoda. Nevýhody snad jen hlučnost, o trochu vyšší spotřeba (i když to taky nemusí být pravda) a někdy smrádeček, teda pro mě vůně. Záleží na zvoleném oleji. A kdyby byl dvoutak provozně shit, proč se to dnes vyrábí? Sice vstřik, ale dělá?


Moderní dvoutakt druhé generace se vstřikováním je na tom ohledně emisí lépe než čtyřtaktní motory. Proto se dnes mohou vyrábět. Starší dvoutakty klasické konstrukce nikoliv.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: 2T motory

Příspěvekod Denis » pát lis 30, 2018 8:23 am

Zahajskej píše:Nerozumím tomu vícero nevýhodám.... Dvoutakt je lehčí, konstrukčně jednodušší, tím pádem méně součástek, které se mohou porouchat. Jednodušší údržba, jednodušší přeprava i manipulace. Lepší zátah odspoda. Nevýhody snad jen hlučnost, o trochu vyšší spotřeba (i když to taky nemusí být pravda) a někdy smrádeček, teda pro mě vůně. Záleží na zvoleném oleji. A kdyby byl dvoutak provozně shit, proč se to dnes vyrábí? Sice vstřik, ale dělá?


Sú to len relatívne výhody, daj si ten dvojtakt do sudu z vodou a 10 min ho nechaj bublať, sem tam daj plyn. Istotne by sa z tej vody nenapil a ani by si do nej nevliezol. Tiež je velký rozdiel, ak niekto použije 5 k 2t motor na bajbóte na 5 min, alebo s nim vrčí celý výkend na priehrade. 4 takt je konštrukčne zložitejší, ale to sa ti nijako neprejaví v praxi, lebo najazdíš omnoho menej ako motor znesie. Výška spotreby je zásadne vyššia vtedy, ak vyrazíš z člnom na dovolenku a benzín musíš nosiť v bandaskách z auto benzíniek v rukách. Ak si ideš zajazdiť len na obsah nádrže, tak je to jedno. Prax sa líší podla druhu člna, ale ja na tom mojom som mal s 20 k Hondou o polovicu menšiu spotrebu ako s 25 2t Yamahou, pričom s 20 k hondou to jazdilo rovnako ako s 25 2t yamahou. 4takt má vyšší krútiaci moment a z praxe sa javí napr. 15 koní viac, ako 15 k dvojtaktu. Na to ako sa má prepravovať si človek rýchlo zvikne a úplne to vynahradí, že nemusíš sledovať či si olej dal do benzínu, alebo nedal.
Moderné, teda najnovšie 20 k Suzuky a Tohatsu majú len 44 kg a neporovnatelne tichší chod a omnoho nižšiu spotrebu.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » pon úno 11, 2019 10:47 pm

Nuz priatelia, byrokracia tymto bananistanom v ktorom zijeme vladne, reku idem dnes pokukat nejake tie 15 ci 20 konove nove motory, honda, mercury, yamaha proste krasa a je z coho vyberat ale narazil som opat na jednu neskutocnu kktinu ktora ma vratila na samy zaciatok, clny mam dva a motor potrebujem iba jeden, kedze musi byt motor s clnom registrovany ako celok tak som zas v riti, lebo na druhy gumak si ho nahodit nemozem. Opat sa myslienkami vraciam k tej prasivej dvojtaktnej Selve :(
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: 2T motory

Příspěvekod Ozzie » úte úno 12, 2019 7:53 am

Túto informáciu máš z plavebnej správy?
Čo hovoríš na tento: https://www.autobazar.eu/yamaha-8hp-gar ... 21101.html

Síce predajca tvrdí, že je označený ako 3,68 kW ale na druhej strane píše, že sa dá prihlásiť. Neviem, ale za opýtanie to stojí.
Ináč takéto motory existujú aj od Suzuki a Mercury.
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: 2T motory

Příspěvekod Andrejjeep » úte úno 12, 2019 8:33 am

Do tých 5K nemusíš nič nad Ti ho prihlásia s plavidlom, otázne je im položiť otázku, prihlásenia dvoch plavidiel z rovnakým motorom, teoreticky by to malo byť možné, ak zase niekde nie je v ich systéme zádrhel, že už raz prihlásený motor nemôžeš prihlásiť.

Ináč zavináč neviem ale tá 8 vyzerá kapánek ináč ako nejaká 5 a to by museli byť na plavebke fakt tupí aby to nezistil pohľadom, nieto ešte za plavby.

A.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » úte úno 12, 2019 9:36 am

Ozzie píše:Túto informáciu máš z plavebnej správy?
Čo hovoríš na tento: https://www.autobazar.eu/yamaha-8hp-gar ... 21101.html

Síce predajca tvrdí, že je označený ako 3,68 kW ale na druhej strane píše, že sa dá prihlásiť. Neviem, ale za opýtanie to stojí.
Ináč takéto motory existujú aj od Suzuki a Mercury.


Diky za tip, presne nieco take by som potreboval.

Ci niekto zisti pohladom ci je 5 k alebo nie, je dolezite co je na stitku, pokial je na stitku 3,68 kw tak je to OK, pochybujem ze by niekto mal pravo zabavit motor a podrobit ho kontrole vykonu :-) aj keby to bol 20 K ale na stitku a papierovo bude mat podpolzeny vykon 3,68 kw to je rohodujuce.

Este som nasiel jeden potencionalne velmi zaujimavy motor Selva Pike 5xs, papierovo 5 koni, realne 9,9 tento motor by mal byt uplne totozny s Yamahou 9,9, dokonca pri nom uvadzaju Made in Japan, jedina nevyhoda je ta cena :-( ale zasa na drhu stranu bez registracie a poplatkov a poistenia :-) ak by ste tento motor niekto vlastnili alebo s nim mali skusenosti prosim Vas o info.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 98
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod Bord » úte úno 12, 2019 5:00 pm

Důležité co je na štítku?Ten motor 8HP má proti pětkám mohotnější nohu a je to dvouválec asi tak :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti