2T motory

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1748
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: 2T motory

Příspěvekod Ozzie » úte úno 12, 2019 6:12 pm

Viacerí tu nepochopili o čom sa tu diskutuje.
Nikto z nás si nemyslý, že vodní policajti, alebo úradníci či technici ŠPS sú blbí. Nikto nechce nikoho oklamať, ošáliť. Bodka. :D
Nová veta: Výrobcovia sa vždy snažili ponúknuť svoje motory na každý trh a museli sa prispôsobovať rôzným limitom. Najlacnejšie riešenie bolo aj je
priškrtiť, resp. otvoriť motor na potrebný výkon. Ako príklad uvediem legendu HONDA BF 8
honda-marine-bf8-sd-39864080132165484969505157674570x.jpg

Tento legendárný motor pozná každý. Je 8 koňový robustný dvojvalec s "mohutnou nohou" :D Dokonca konštrukcia bola identická s 10 a aj 15 HP. Opravte ma keď sa mýlim. A napriek tomu z neho Honda urobila 6 HP a veru existovali aj motory s nálepkou 3,68 kW, lebo na niektorých trhoch boli limity na registráciu max 4 kW.
A takto vznikali aj dvojvalcové štvortaktné Yamahy, Mercury a Suzuki. Boli to skvelé motory s kultivovaným chodom. A starší vodáci si určite pamätajú malé dvojtaktné dvojvalce Johnson, Evinrude či Yamaha.
Žiaľ v poslednej dobe trend sa otočil a 6HP sa robí z 5HP jednovalca "otvorením" karburátora. Výsledok poznáme všetcia.
Riešenie vidím na príklade Nemecka, kde do 15 HP netreba registráciu a ani VMP. Nedávno aj Maďari povolili limit do 10 HP. Tým pádom u nich sa skončili takéto debaty. Na trhu ešte stále sú väčšie motory s označením 3,68 kW. Pýtajú za ne veľa, ale pre nás to môže byť riešenie na bezstarostnú rybačku, či vodácke túry.
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 0

Re: 2T motory

Příspěvekod mirekk » úte úno 12, 2019 6:33 pm

Bord píše:Důležité co je na štítku?Ten motor 8HP má proti pětkám mohotnější nohu a je to dvouválec asi tak :D



Ano, je ten motor mohutnejsi, je dvojvalec, ale skusme si predstavit situaciu ze pride ku kontrole policiou, motor nesie stitok s vyrobnym cislom a mimo inych udajov aj s maximalnym vykonom, pripustme teda ze na stitku je vykon 3,67 kw, na motore nalepka 5xs, samozrejme aj ti policajti niesu dementny a vedia co oznacenie 5xs skryva, ale udaje hovoria jasne motor je podla vsetkych oznaceni vyrobcom 5 konovy, myslis ze ti odmontuju ten motor z clna a zabavia aby zistovali jeho realny vykon?
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 387
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: 2T motory

Příspěvekod Andrejjeep » úte úno 12, 2019 7:23 pm

No myslím, že na túto otázku môže odpovedať len prípadný stret z kontolou, ostatné je polemika a varanie z vody v hrnci.

Ak výrobca potlačí výkon reštrikciou a dá štítok, kde bude výkon tých 5k tak sa zrejme nebude nič diať.

Tiež by som prijal keby mohol mať na plachetnici nejaký 6k motor a nemusel si lámať hlavu z registráciou a mohol ho použiť aj na inom plavidle.

Ako píše Ozzie ideálne by to bolo ako u susedov a veľa problémov by to vyriešilo, ale to tu je ešte na dlhú trať a bohužiaľ zatiaľ na to nie sme ako národ pripravený.

A.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1305
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Re: 2T motory

Příspěvekod packa » úte úno 12, 2019 8:53 pm

mirekk píše:Nuz priatelia, byrokracia tymto bananistanom v ktorom zijeme vladne, reku idem dnes pokukat nejake tie 15 ci 20 konove nove motory, honda, mercury, yamaha proste krasa a je z coho vyberat ale narazil som opat na jednu neskutocnu kktinu ktora ma vratila na samy zaciatok, clny mam dva a motor potrebujem iba jeden, kedze musi byt motor s clnom registrovany ako celok tak som zas v riti, lebo na druhy gumak si ho nahodit nemozem. Opat sa myslienkami vraciam k tej prasivej dvojtaktnej Selve :(


je to nejake divne-asi v SR mate jine predpisy....
mam 3 lodě -Sport 25,Sport 50 a kajutovku- jeden motor mam napsany na všech lodích ,na Sportu 25 jako jedinny, na ostatních jako druhy a pokud tam dam 5koniku aby stim mohl jet nekdo bez VPM tak zakreju reg. čislo-přelepím kusem papiru.Zatim s poříčakama problem nebyl.
Na druhou stranu jsem videl jak koukli na obsah,do počítače a rybař s udajne seškrcenym motorem dostal 500 a ven z vody. nějaky papir je nezajímal
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1852
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Re: 2T motory

Příspěvekod geus » stř úno 13, 2019 11:13 am

Taky zalezi jak kdo pluje je jasne ze na gumaku s motorem 5xs ve 3 lidech pluje v kluzu tak tam nema vykon 5hl ale 15hp tak ho osoli kdy popluje ve vytlaku i ve 3 lidech tak tam treba tech ho opr.ma a vykaslou se na nej kfyz nedela pitomosti. Neco jineho je pokud je tam nehoda. Tak ten motor muzou resit i na nejakem testu kolik mel v tu chvili hp
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: 2T motory

Příspěvekod Zahajskej » pon úno 18, 2019 3:02 pm

Tady v ČR SPS tvrdí, že pokud je motor označen jako 5HP a méně, je mimo jejich gesci, protože mohou prý kontrolovat jen to, co je registrované.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 619
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 53

Re: 2T motory

Příspěvekod olin » pon úno 18, 2019 4:21 pm

Zahajskej píše:Tady v ČR SPS tvrdí, že pokud je motor označen jako 5HP a méně, je mimo jejich gesci, protože mohou prý kontrolovat jen to, co je registrované.


Kontrolujou i neregistrovaný - vlastní zkušenost.
Jeden vasercajt mi říkal, že maj ty 5xs v merku. Pokud se s tím člověk chová slušně, tak ho nechaj bejt. Pokud s tím však někdo bude dělat bordel, tak prej není problém motor zabavit a poslat na expertýzu. V případě, že se prokáže víc, jak těch 5hp, tak majitel dostane tučnou pokutu a zaplatí veškeré náklady. Myslím ale, že aby se tím zabejvaly, tak by je někdo musel pořádně nas*at. Prej ale hrozí, že přijde z vrchu nařízení, aby po nich začly jít. Zatím to však je jen o chování majitele toho motoru.
Jinak motory znají cajti hodně dobře. Stačilo, když jednoho človíčka odsud viděly na dálku a ač má motor stejně velkej, jak můj 5hp Johnson, tak hned řekly, že si ho všimly a že nejsou blbý a ten motor není 5, ale 8hp. Trefily se přesně a ještě dodaly, že dvouválce jsou většinou od 8hp s vyjímkou Johnsona a podobně.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 542
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Phobos 24

Re: 2T motory

Příspěvekod kapo » úte úno 19, 2019 4:27 pm

V roce 2016 jsem nově přihlašoval z Polska dovezenou plachetnici ke které byl Mercury 9,9 hp 2T.Samozřejmě přelepenej na 6 hp.Měl jsem bobky že mi to u SPS neprojde, technik si nechal sundat kryt, tam dvě svíčky....zkontroloval štítek na motoru a byl v pohodě. Motor to byl úžasnej, startoval na brnknutí, tichý chod, řazení rychlostí na plynové páce,bez vibrací ale ČMUDIL. Po 2 letech experimentování z různými oleji jsme ho prodal :(

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů