Sovětský lodní motor Saljut-M

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » úte led 22, 2019 10:49 pm

Spíše tak trochu ze zájmu o starou techniku jsem si pořídil tento sovětský lodní motor z roku 1982. Cena na polském allegru byla celkem lákává - 140 ZL, tak jsem neodolal.

Vzhledem k tomu, že se tyto motory, pokud vím, do Československa nedovážely, tak nejprve na úvod pár technických dat.

Výkon: 2 koně při 5000 ot/min
Vrtání válce: 38 mm
Zdvih: 40 mm
Zdvihový objem: 45 ccm
Objem nádrže: 2 litry
Spotřeba prý: 1-1,3 l/hod
Běhá to na směs benzínu a másla v poměru 25:1 až 17:1, což je asi hlavní důvod, proč to nemá spojku a zpátečku.
Váha podle výrobce 12 kg, váha podle polské pošty (vč. lehké kartonové krabice) 15,3 kg.

Motor by měl být kompletní, jediná závada prý bylo nějaké špatné těsnění (tipuju to pod hlavou), ale tou demontáží už jsou poškozena všechna. Dobrá zpráva je, že celá sada těsnění se dá v Rusku a na Ukrajině sehnat v přepočtu za nějakých 120 Kč, tou špatnou je, že poplatek za platební příkaz a poštovné z těchto zemí by asi převýšilo samotnou cenu motoru.

Máte někdo nějaký tip, jak to vyřešit? Dá se místo toho původního papíru (nebo co to je) použit silikonový tmel?
Přílohy
20190122_152825.jpg
20190122_152854.jpg
20190122_150848.jpg
20190122_150842.jpg
20190122_150831.jpg
20190122_150755.jpg
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Andrejjeep » stř led 23, 2019 9:06 am

Normálne si kúp celý arch tesniaceho papiera a tesnenia si vyrež podľa potreby. Robili sme to na staré autá, keď sa nedalo rýchlo zohnať tesnenie.

A.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1207
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 191
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř led 23, 2019 9:14 am

Polož papír na kovový díl a jemně nosem kladívka klepej na hranu kovu a papír prosekneš.
Co neprosekneš takto přesně označíš a vystříhneš.
I otvory na šrouby. Vyrobíš tak přesný těsnění.
Těsnící papír existuje v různých tloušťkách, používá se od nepaměti a na Tvým motůrku bude také fungovat.
david
moderátor
Příspěvky: 5371
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 156
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod david » stř led 23, 2019 9:46 am

Až na to, že tenhle motůrek má rotační šoupátko a tedy dost záleží na tloušťce těsnění. O těsnění pod hlavu z papíru ani nemluvím.
A protože má válec zvlášt, jde i o tl. těsnění mezi karterem a válcem. Poněkud mění kompresní poměr.
tempac
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 02, 2018 4:14 pm
Reputace: 4

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod tempac » stř led 23, 2019 3:18 pm

Lubos01 píše:Spíše tak trochu ze zájmu o starou techniku jsem si pořídil tento sovětský lodní motor z roku 1982. Cena na polském allegru byla celkem lákává - 140 ZL, tak jsem neodolal.

Vzhledem k tomu, že se tyto motory, pokud vím, do Československa nedovážely, tak nejprve na úvod pár technických dat.

Výkon: 2 koně při 5000 ot/min
Vrtání válce: 38 mm
Zdvih: 40 mm
Zdvihový objem: 45 ccm
Objem nádrže: 2 litry
Spotřeba prý: 1-1,3 l/hod
Běhá to na směs benzínu a másla v poměru 25:1 až 17:1, což je asi hlavní důvod, proč to nemá spojku a zpátečku.
Váha podle výrobce 12 kg, váha podle polské pošty (vč. lehké kartonové krabice) 15,3 kg.

Motor by měl být kompletní, jediná závada prý bylo nějaké špatné těsnění (tipuju to pod hlavou), ale tou demontáží už jsou poškozena všechna. Dobrá zpráva je, že celá sada těsnění se dá v Rusku a na Ukrajině sehnat v přepočtu za nějakých 120 Kč, tou špatnou je, že poplatek za platební příkaz a poštovné z těchto zemí by asi převýšilo samotnou cenu motoru.

Máte někdo nějaký tip, jak to vyřešit? Dá se místo toho původního papíru (nebo co to je) použit silikonový tmel?


Ahoj, myslím že s důvěrou můžeš použít silikonový tmel. Kdysi jsem těsnění vystřihával - byla to děsná pakárna. Teď s maximální spokojeností používám těsnící silikon na motory. Klidně si to vygůgli, nebo navštiv normální obchod s moto potřebama a poradí. Tmely jsou odolné od/do různých teplot, já používám odolnost do 350°C, doporučuju dodržet pracovní postup. Chce si to trochu vychytat - při druhé/třetí sborce-rozborce motoru na silikon (asi) nedáš dopustit :-)
tempac
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 02, 2018 4:14 pm
Reputace: 4

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod tempac » stř led 23, 2019 3:24 pm

tempac píše:
Lubos01 píše:Spíše tak trochu ze zájmu o starou techniku jsem si pořídil tento sovětský lodní motor z roku 1982. Cena na polském allegru byla celkem lákává - 140 ZL, tak jsem neodolal.

Vzhledem k tomu, že se tyto motory, pokud vím, do Československa nedovážely, tak nejprve na úvod pár technických dat.

Výkon: 2 koně při 5000 ot/min
Vrtání válce: 38 mm
Zdvih: 40 mm
Zdvihový objem: 45 ccm
Objem nádrže: 2 litry
Spotřeba prý: 1-1,3 l/hod
Běhá to na směs benzínu a másla v poměru 25:1 až 17:1, což je asi hlavní důvod, proč to nemá spojku a zpátečku.
Váha podle výrobce 12 kg, váha podle polské pošty (vč. lehké kartonové krabice) 15,3 kg.

Motor by měl být kompletní, jediná závada prý bylo nějaké špatné těsnění (tipuju to pod hlavou), ale tou demontáží už jsou poškozena všechna. Dobrá zpráva je, že celá sada těsnění se dá v Rusku a na Ukrajině sehnat v přepočtu za nějakých 120 Kč, tou špatnou je, že poplatek za platební příkaz a poštovné z těchto zemí by asi převýšilo samotnou cenu motoru.

Máte někdo nějaký tip, jak to vyřešit? Dá se místo toho původního papíru (nebo co to je) použit silikonový tmel?


Ahoj, myslím že s důvěrou můžeš použít silikonový tmel. Kdysi jsem těsnění vystřihával - byla to děsná pakárna. Teď s maximální spokojeností používám těsnící silikon na motory. Klidně si to vygůgli, nebo navštiv normální obchod s moto potřebama a poradí. Tmely jsou odolné od/do různých teplot, já používám odolnost do 350°C, doporučuju dodržet pracovní postup. Chce si to trochu vychytat - při druhé/třetí sborce-rozborce motoru na silikon (asi) nedáš dopustit :-)


Tak jsem ještě zagůgil a koukám že se technologie posouvají :-) asi silikon zruším a přejdu na modernější materiály :-) :-) :-)
http://www.veteranforum.cz/index.php?id ... top=188442
david
moderátor
Příspěvky: 5371
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 156
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod david » stř led 23, 2019 4:52 pm

Pokud těsnění současně vymezuje vůle je použití tmelu volovina.
A pokud odpovídáš snaž se používat bez kopírování, tedy tlačítko "Odpovědět" dole pod příspěvky
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1311
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod packa » stř led 23, 2019 6:43 pm

ukaček je plna republika-zkusil bych nekoho požedat aby to doma objednal a nechal si poslat(přivézt) original
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 57

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod olin » stř led 23, 2019 6:56 pm

Pavel-Sulc píše:Polož papír na kovový díl a jemně nosem kladívka klepej na hranu kovu a papír prosekneš.
Co neprosekneš takto přesně označíš a vystříhneš.
I otvory na šrouby. Vyrobíš tak přesný těsnění.
Těsnící papír existuje v různých tloušťkách, používá se od nepaměti a na Tvým motůrku bude také fungovat.

Já to dělám tak, že díl lehce máznu vazelínou a pak na papír obtisknu. Následně vysekám díry na šrouby a podobně a pak těsnení vyříznu ulamovákem.
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 461
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod bedrich » stř led 23, 2019 8:09 pm

Stále ale při tom vysekávaní, vyřezáváni a pod. opomíjíte tloušťku papíru. Jestliže to má šoupátkový rozvod a dvě dělicí roviny mezi hlavou,válcem a karterem tak na tom fakt záleží, jak píše David. A dávat to v tom případě na silikon je taky špatně.
Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » stř led 23, 2019 8:18 pm

Většina těch těsnění je nějaký papír tloušťky cca 0,3 mm, to jsem schopen si z papíru vyříznout nebo to ten silikonový tmel nahradí taky - myslím i s odpovídajícím vymezením vůle. Největší obavu mám z toho těsnění pod hlavou. Je asi 1 mm silné z nějakého jiného materiálu (azbest?) a je v něm zalisovaný mosazný kroužek, který se samozřejmě montáží už nějak otlačil. Napadlo mě to okolo toho kroužku zabrousit do roviny a slabě natřít silikovým tmelem, který se běžně prodává s odolností do 350°C. Co myslíte, vydrželo by to?
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 461
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod bedrich » stř led 23, 2019 8:33 pm

Nějakou změnu kompresního poměru a de facto mírně i třeba objemu válce to pravděpodobně rozdejchá, ale to rotační šoupátko je na vůle fakt citlivé. Buď se to nebude točit, nebo neúčinné- nefunkční.
Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » stř led 23, 2019 9:00 pm

To je dobrá připomínka k tomu rotačnímu šoupátku, kde je potřeba tu tloušťku těsnění co nejvíce dodržet. Co se týká ale případné změny kompresního poměru, tam bych to tak kriticky neviděl. Původně je ten motor navržen na benzín normal 73 oktanů a má kompresní poměr 1:7,8. Pokud by se to těsnění trochu více stlačilo a kompresní poměr se nepatrně zvýšil, tak bych to spíše bral jako výhodu a optimalizaci na dnešní palivo.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1207
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 191
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř led 23, 2019 10:26 pm

Nevymýšlel bych nic nového. Zachoval bych originální řešení. Kde je papír tam patří papír stejné tloušťky.
Když jsem byl kluk a opravoval starý auta tak v Praze byla firma co vyráběla na objednávku kovo-asbestový těsnění pod hlavy včetně kanálků na chlazení a olej. Ta už asi není.. nevím. Náhrada by molo být měděné vyžíhané těsnění.
Odpoledne šel kolem soused co má několik veteránů, Bentley, MG a ještě něco. Známému renovuje převodovku do jeho veteránu.
Vyprávěl jak zjišťuje co a jak má v originále být včetně vůlí a těsnění. A tak to dělá.
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 395
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod jajarin » stř led 23, 2019 11:25 pm

Ahoj přivezeš originál těsnění a on Ti udělá nové.

KUTIFEL, s.r.o. (Zvěřínek) • Firmy.cz
https://www.firmy.cz/detail/1956677-kut ... rinek.html

Výroba a prodej těsnění pro všechny typy motorových vozidel, včetně veteránů. Vyrobíme a dodáme průmyslová těsnění z různých materiálů. Pro zákazníky v ...
Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » čtv led 24, 2019 9:34 pm

To je právě ten problém. Oni to ti Rusové ještě mázli nějakým lepidlem, tak to z toho absolutně nejde dostat v použitelném stavu, jedině seškrabat.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2507
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod maxik1958 » pát led 25, 2019 5:51 pm

tempac píše:
Lubos01 píše:Spíše tak trochu ze zájmu o starou techniku jsem si pořídil tento sovětský lodní motor z roku 1982. Cena na polském allegru byla celkem lákává - 140 ZL, tak jsem neodolal.

Vzhledem k tomu, že se tyto motory, pokud vím, do Československa nedovážely, tak nejprve na úvod pár technických dat.

Výkon: 2 koně při 5000 ot/min
Vrtání válce: 38 mm
Zdvih: 40 mm
Zdvihový objem: 45 ccm
Objem nádrže: 2 litry
Spotřeba prý: 1-1,3 l/hod
Běhá to na směs benzínu a másla v poměru 25:1 až 17:1, což je asi hlavní důvod, proč to nemá spojku a zpátečku.
Váha podle výrobce 12 kg, váha podle polské pošty (vč. lehké kartonové krabice) 15,3 kg.

Motor by měl být kompletní, jediná závada prý bylo nějaké špatné těsnění (tipuju to pod hlavou), ale tou demontáží už jsou poškozena všechna. Dobrá zpráva je, že celá sada těsnění se dá v Rusku a na Ukrajině sehnat v přepočtu za nějakých 120 Kč, tou špatnou je, že poplatek za platební příkaz a poštovné z těchto zemí by asi převýšilo samotnou cenu motoru.

Máte někdo nějaký tip, jak to vyřešit? Dá se místo toho původního papíru (nebo co to je) použit silikonový tmel?


Ahoj, myslím že s důvěrou můžeš použít silikonový tmel. Kdysi jsem těsnění vystřihával - byla to děsná pakárna. Teď s maximální spokojeností používám těsnící silikon na motory. Klidně si to vygůgli, nebo navštiv normální obchod s moto potřebama a poradí. Tmely jsou odolné od/do různých teplot, já používám odolnost do 350°C, doporučuju dodržet pracovní postup. Chce si to trochu vychytat - při druhé/třetí sborce-rozborce motoru na silikon (asi) nedáš dopustit :-)


Tak silikonový tmel, i ten speciální, nemá(pokud se nejedná o nouzovou situaci) v motoru co dělat.... :roll:
david
moderátor
Příspěvky: 5371
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 156
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod david » pát led 25, 2019 6:23 pm

Maxiku, to je marný. Taky by to šlo ovázat stříbrnou páskou Teska. :lol:
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Ozzie » sob led 26, 2019 8:28 am

Ja by som ten zázrak zložil, pekne vyleštil a zavesil na stenu garáže, lodenice alebo klubovne. Na vode ti slúžiť nebude. Preto bol rozobratý a nakoniec predaný...
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1207
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 191
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob led 26, 2019 8:51 am

Lubos01 - To je právě ten problém. Oni to ti Rusové ještě mázli nějakým lepidlem, tak to z toho absolutně nejde dostat v použitelném stavu, jedině seškrabat.

Mázli Rusové nebo patlal před Tebou?? I dnes se používá papírové těsnění hlavně na rozebíratelných spojích jako Jabsco čerpadla na chladící vodu. Proto se také prodává různých tlouštěk a kvalit, i žáruvzdorný materiál. Asi se používá, jinak by ho neprodávali.
Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » sob led 26, 2019 9:50 am

No, legenda co mi byla dána při prodeji by ta, že se poškodilo nějaké těsnění, tak to majitel rozebral, ale než to stačil složit, tak emigroval do Anglie, kde dlouhodobě pobývá. Prodávala to po letech nějaká jeho příbuzná, co zůstala v Polsku.

No uvidíme, mechanicky to nikde poškozené není a pokud bude funkční zapalování, tak věřím, že to po složení naskočí. Na youtube je spousta videí, jak tyto motory fungují na lodích, takže pověšení na stěnu je zatím plán B až C.

To žluté lepidlo, kterým jsou papírová těsnění po obou stranách potřena, vypadá jako původní sovětská technologie. Kromě téhle hračky mám i několik sovětských vozidel z té doby (Volha, Moskvič, Záporožec) a je to tam u běžně nerozebíratelných spojů použito taky. Na rozebíratelné spoje, třeba pod víka karburátorů, Rusové používali takovou silnější hnědou (polo)plastickou hmotu, která velice dobře snáší opakované rozebírání, nepřilepuje se a spolehlivě těsní i po desítkách let.
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 461
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Hradec Králové

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod bedrich » sob led 26, 2019 3:24 pm

U nás se tam patlal Hermetik. Už se asi opakuju, ale kritický bude to šoupátko, válec to nějak rozdejchá.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Zahajskej » stř úno 06, 2019 12:13 pm

Silikon na motory nedávej nikam tam, kde je benzín. Ten totiž silikon rozpustí. Mezi kartery použij třeba ten Loctite, odmasti, namaž, vem normální nit, zatlač jí do tmelu v jedné vrstvě kolem dokola a stáhni. Nit ti udělá optimální mezeru tak, aby se moc nestáhla ložiska. Byla by to pak konečná pro kliku. Těsnění pod hlavu ti udělá třeba Kalina, najdeš na netu. Mají docela obsáhlou databázi těsnění, třeba ho v ní budou mít, nebo jim pošleš staré a podle něj udělají nové. Za pár korun. V Praze těsnění dělalo nějaké družstvo invalidů, myslím že na Smíchově, ale byli dražší a neuměli všechno. Ostatní papírové si uděláš sám, odměř tlouštku starého těsnění a podle výše již popsaného postupu ho vyrobíš. Nepodmazávej žádným lepidlem, jen to papírové nějakou dobou před montáží potři vazelínou A00, nebo hustším olejem a nech trochu nasáknout. Pak potři ještě styčné plochy, stáhneš a drží. Pokud je spoj vymačkaný, zkus ho na skle a smirku trochu zarovnat, pokud to jde, nebo přidej desetinku na tlouštce papíru. Pod šoupě neexperimentuj, dej tam tak tlustý papír, jako byl. Jinak nebudešoupě pracovat, jak má.
Uživatelský avatar
Lubos01
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: sob pro 01, 2018 6:15 pm
Reputace: 0
Bydliště: Náchod

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod Lubos01 » stř úno 06, 2019 8:10 pm

No dobře, ale pod značkou Loctite se tu prodává všechno možné, od vteřinového lepidla po silikonový tmel. Jaký je tedy ten nejvhodnější Loctite k niti?

Za posledních 14 dní asi Ukrajinci zavětřili, že mám zájem, tak tu sadu těsnění pro jistotu zdražili o 60% na 220 UAH. Největší problém ale je, že to chtějí pro zahraniční zásilky zaplatit jen prostřednictvím drahých nebo nedůvěryhodných platebních systémů, tak to asi nedopadne.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2507
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Sovětský lodní motor Saljut-M

Příspěvekod maxik1958 » čtv úno 07, 2019 10:07 am

Lubos01 píše:No dobře, ale pod značkou Loctite se tu prodává všechno možné, od vteřinového lepidla po silikonový tmel. Jaký je tedy ten nejvhodnější Loctite k niti?

Za posledních 14 dní asi Ukrajinci zavětřili, že mám zájem, tak tu sadu těsnění pro jistotu zdražili o 60% na 220 UAH. Největší problém ale je, že to chtějí pro zahraniční zásilky zaplatit jen prostřednictvím drahých nebo nedůvěryhodných platebních systémů, tak to asi nedopadne.


Vyprdni se na chemii, a dej se klasickou cestou, nic tím nemůžeš zkazit, jak jsem psal výše, silikon, ani jiný tyhle sračky nemají v motoru co dělat, já bych to použil tak maximálně někdy v nouzi třeba u chlazení......

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host