Prosím o radu kdo má v malíčku konstrukci motorů Mercruiser.
Mám verzi 4.3 z roku 1991. Spadly mi oba klínové řemeny. Tedy i od alternátoru a i od serva. (jeden se přetrhl a druhý se vyzul asi zavadil o ten přervaný). Takže ani vodní cirkulační čerpadlo nebylo poháněno.
Dá se dojet i bez čerpadla? S hlídáním teploty?
Jak je konstrukčně řešené v Mercruiseru čidlo teploty? Jsem to raději neriskoval a jak jsem zjistil, že servo nejde a že klínové řemeny jsou dole, tak jsem se nechal odtáhnout jinou lodí. Ale co kdyby nebyla možnost se odtáhnout. Lze jet nouzově a sledovat budík teploty do nárustu na nějakých 90°C pak třebas vypnout, nechat schládnout, a zas popojet?
Děkuji předem za rady.
Mercruiser chlazení a nouzový dojezd
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- kilda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte úno 19, 2013 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Brankovice
Re: Mercruiser chlazení a nouzový dojezd
Udělal si dobře bez serva se dojet dá akorát nedobijis ten druhý kliňak pohání aj vodni pumpu a hlídat to je problém který na Dunaju se moze vymstít. Jinak by Ti málo zacat vriskat čidlo teploty
- Fury
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát úno 08, 2019 7:34 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Hodonín
Re: Mercruiser chlazení a nouzový dojezd
Můžou ale nastat situace, kdy není čas na nějakou opravu, nebo není odtah k dispozici, není záložák... . Tak bych rád věděl (jsem začátečník) zda jsou v bloku motoru řešeny komory chlazení nějak vyspádované, aby se voda dostala k teplotnímu čidlu i bez funkčního cirkulačního čerpadla.
A tedy zda se dá nouzově dojet s dohledem na ukazatel teploměru?
Taky jsem prolízal zapojení čidla teploměru a ukazatele a nic jsem nenašel, tedy žádné relé které by spínalo nějaký klakson, nebo něco odpojovalo. A dle zapojení budíku bych neřek,l že je tam něco jako zvukový alarm. Je tam jen vstup na podsvícení. Mluvím teda o r.v. 1991. Tak asi v moderních lodích jsou alarmy nebo hlásiče.
A tedy zda se dá nouzově dojet s dohledem na ukazatel teploměru?
Taky jsem prolízal zapojení čidla teploměru a ukazatele a nic jsem nenašel, tedy žádné relé které by spínalo nějaký klakson, nebo něco odpojovalo. A dle zapojení budíku bych neřek,l že je tam něco jako zvukový alarm. Je tam jen vstup na podsvícení. Mluvím teda o r.v. 1991. Tak asi v moderních lodích jsou alarmy nebo hlásiče.
Re: Mercruiser chlazení a nouzový dojezd
Ahoj, potřeboval bych radu od zkušenějších.
Koupil jsem loď s motorem Mercruiser 4,3 r.v.2003 a pro kontrolu jsem rozdělal chlazení výfuku.
To je v pořádku, ale nevím jestli je nutné dávat nové těsnění (MC47-27-864850 - je docela drahé),
nebo mohu použít staré, natřené tepelně odolným silikonem. Diky.
Koupil jsem loď s motorem Mercruiser 4,3 r.v.2003 a pro kontrolu jsem rozdělal chlazení výfuku.
To je v pořádku, ale nevím jestli je nutné dávat nové těsnění (MC47-27-864850 - je docela drahé),
nebo mohu použít staré, natřené tepelně odolným silikonem. Diky.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1989
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Mercruiser chlazení a nouzový dojezd
Asi by tam melo byt tesneni co tam vyrobce dal pokud budes vse postupne nahrazovat tak ti zbydou uz jen padla. Ono je do lodi vse drahe.jakk na nouzovku poch.to tak udelat jde
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů