Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » čtv úno 06, 2020 11:40 am

Zdravím.
Mám v pláne vymeniť guferá na trime..A ked to už budem mať rozObraté, tak aj všetky ostatné gumičky.
Chcem sa spýtať či to tu robil niekto svojpomocne doma.
Lebo povoliť tie matky s vonkajším závitom nie je sranda. :roll: .Zatial čo som si doma vyrobil, tak všetko sa lámalo a krútilo.
A zasa dať za jeden klúč cca 70 eur neplánujem investovať a potrebujem dve velkosti.A na nič iné
No a tak asi ako skoro všetko, najradšej si spravím sám doma ;) . Preto ma zaujímalo či si niekto taký klúč/prípravok nevyrábal doma.
Jedná sa o povolenie týchto matíc..
Foto nie je moje,ale je to presne to isté ;)
Přílohy
WhatsApp Image 2017-06-21 at 17.12.29.jpeg
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Bratislava

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod martin76 » čtv úno 06, 2020 5:03 pm

Ahoj,ja som to menil minulú zimu na Yamahe 150,ale to je jedno tá hydraulika je rovnaká a použil som kľúč s ktorým sa povoľuje alebo doťahuje kotúč ma karbobrúske asi to bola iba náhoda ale akurát mi tam pasoval.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » čtv úno 06, 2020 5:14 pm

martin76 píše:Ahoj,ja som to menil minulú zimu na Yamahe 150,ale to je jedno tá hydraulika je rovnaká a použil som kľúč s ktorým sa povoľuje alebo doťahuje kotúč ma karbobrúske asi to bola iba náhoda ale akurát mi tam pasoval.

Ja som si vyrobil o niečo pevnejšie ako je ten klúč na karbošku- no bolo to slabé....Ono má motor 20 rokov, a myslím že to ešte nebolo menené, tak tá matka asi bude dobre držať...
Najskôr to vyskúšam s týmto-a uvidí sa že čo dalej.
Guferá si kupoval originál?
Přílohy
pre117429.jpg
pre117429.jpg (86.53 KiB) Zobrazeno 1139 x
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Bratislava

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod martin76 » čtv úno 06, 2020 6:31 pm

Áno kupoval som originál a tie matice išli povoliť pomerne ľahko a to boli veľmi skorodované!
Uživatelský avatar
Taurus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: čtv říj 15, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod Taurus » čtv úno 06, 2020 6:53 pm

Udělal jsem si na to podobnou věc jako na fotce výše. Plochý klíč (tuším asi okolo čtyřicítky), na rozteč otvorů vyvrtat odpovídající díry a do nich pevně utáhnout šroubky podle průměru otvorů v matici. Je to opravdu pevné a "nežvejkne" se to. Horší je výměna kroužku v matici pístnice. U Mercury 90 je horní oko navařené a spodní hlava je (asi) zalisovaná. Takže i když to vyndáš tak si v ... - a tam to většinou teče. Zatím jsem výměnu vzdal, ale asi uříznu oko a pak znovu svařím. Prostoru na svár je tam dost mimo činnou plochu. Do vyndavání spodku pístnice se mi moc nechce, je to o zničení. Má-li někdo lepší nápad tak sem s ním.
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 486
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod Andrejjeep » čtv úno 06, 2020 7:23 pm

Niečo podobné skôr také Y sme používali ako páku na pridržanie unášača na diferáku na jeepy.
Akurát tam najmenšia skrutka bola 5/16".
Masívne sme to mali z 10mm plocháčov + navarené výstuhy.
Muselo sa to veľmi dobre pritahnuť k unášaču skrutkou ináč bežné skrutky som pri povolovaní alebo doťahovaní bortiacej podložky ustrihol.

Ak je miesto tak to sprav čo najmasívnejšie a ako kolíky použi imbus skrutky 10.9 pevnosti a viac. Paku si sprav čo najdlhšiu, mi to mali celé cca 1100mm.

A predtým to striekaj povolovákmi, takto sme dokázali povoliť skrutky aj na 30r aute, ale je pravda že to trvalo skoro týždeň .o)
Hlave postupne skušať v jednom aj druhom smere.
Niekedy pomohlo par krát poklepať po hlave skrutky, to u Teba nehrozí ale cez niečo by si to mohol skúsiť.
Prípadne niekedy paradoxne pomohlo to dorvať ešte viac a potom to povolilo.

A.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » čtv úno 06, 2020 8:21 pm

Taurus píše:Udělal jsem si na to podobnou věc jako na fotce výše. Plochý klíč (tuším asi okolo čtyřicítky), na rozteč otvorů vyvrtat odpovídající díry a do nich pevně utáhnout šroubky podle průměru otvorů v matici. Je to opravdu pevné a "nežvejkne" se to. Horší je výměna kroužku v matici pístnice. U Mercury 90 je horní oko navařené a spodní hlava je (asi) zalisovaná. Takže i když to vyndáš tak si v ... - a tam to většinou teče. Zatím jsem výměnu vzdal, ale asi uříznu oko a pak znovu svařím. Prostoru na svár je tam dost mimo činnou plochu. Do vyndavání spodku pístnice se mi moc nechce, je to o zničení. Má-li někdo lepší nápad tak sem s ním.

Tu to chvala bohu tak nie je.
Je len závit a matka.....
Přílohy
WhatsApp Image 2017-06-21 at 17.25.25.jpeg
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » čtv úno 06, 2020 8:26 pm

Andrejjeep píše:Niečo podobné skôr také Y sme používali ako páku na pridržanie unášača na diferáku na jeepy.
Akurát tam najmenšia skrutka bola 5/16".
Masívne sme to mali z 10mm plocháčov + navarené výstuhy.
Muselo sa to veľmi dobre pritahnuť k unášaču skrutkou ináč bežné skrutky som pri povolovaní alebo doťahovaní bortiacej podložky ustrihol.

Ak je miesto tak to sprav čo najmasívnejšie a ako kolíky použi imbus skrutky 10.9 pevnosti a viac. Paku si sprav čo najdlhšiu, mi to mali celé cca 1100mm.

A predtým to striekaj povolovákmi, takto sme dokázali povoliť skrutky aj na 30r aute, ale je pravda že to trvalo skoro týždeň .o)
Hlave postupne skušať v jednom aj druhom smere.
Niekedy pomohlo par krát poklepať po hlave skrutky, to u Teba nehrozí ale cez niečo by si to mohol skúsiť.
Prípadne niekedy paradoxne pomohlo to dorvať ešte viac a potom to povolilo.

A.

Skoda že tie klešte majú kolíky len s priemerom od 2 do 4mm a potom čo su väčšie kliešte tak sú od 5 tuším do 7mm.A už rozteč klieští by mi nepasoval na oba priemery matíc..
No a ved trochu sa vytrápim,ale snád to nejako poriešim.No neviem či nejaké spreje sa dostanú na závit, ked hned na vrchu je gumička aby tam nezatekala voda.
Plánujem to z 10 mm nereze a ak nerezové kolíky do toho navariť...
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 486
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod Andrejjeep » čtv úno 06, 2020 9:21 pm

Na nerezové kolíky sa vy... je to mäkké.
Radšej tam navar kolíky z imbus skrutiek, alebo ložiskové valčeky.

A.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » pon úno 10, 2020 10:35 am

No tak s tými kliešťami to nešlo :x :x :x .
Tak nezostáva nič iné,ako vyrobiť niečo poriadne masívne :? :?
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 220
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Výmena gufera Trim.Honda 90 BF

Příspěvekod PEPO » úte úno 18, 2020 8:58 am

Vyrobil som dve velkosti.
Dve matky šli docela fajne,ale s jednou som sa vytrápil niekolko hodín..Skúšal som aj sekáčom jej dohovoriť, no bez šance..Tak len trpezlivosť sa vyplatila...Už som matku docela slušne rozhasil..Namiesto 4mm kolíkov som musel použiť 5 mm- lebo žiadny material nevydržal..Tak som musel aj do matky zväčšiť diery a verím že to už bude ok.
Gumičky+guferá ma stáli cca tuším do 8 eur namiesto 90+ ako je tomu na internete za sadu.
Neviem či sol mala za následok to že som nevedel tú jednu matku povoliť,ale myslím si že áno.
Ale mám ešte jeden problém.Na predchádzajúcich motoroch som si raz ročne preventívne potočil aj šrob na núdzové dvíhanie trimu..No tu je vidieť že to ešte asi od novoty to nebolo povolené a je to na šroboval a samozrejme som to už "censored"..
Chcem s spýtať- čím sa dá odstrániť sol?Aj vysielačku som doniesol z opravy a samozrejme, aj tam bola sol.
Přílohy
20200214_190522.jpg
20200215_141248.jpg
20200212_095229.jpg
20200212_095158.jpg

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů