Honda 2hp 4t

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Honda 2hp 4t

Příspěvekod Zdenci » úte zář 23, 2008 8:20 pm

Ahojte, chcem sa Vás spýtať, či nemáte niekto skúsenosť, resp. či ste dakto neskúšali skrátiť dlhú nohu na tomto motore ...
Na nohe sa nachádza taký medzikus, ktorý "vraj" stačí odskrutkovať a vybrať...problém je však hriadeľ, ktorý sa skladá z jedného kusu...ako ho skrátiť na požadovanú dĺžku?
( zatial ma napadla len pilka a zváračka čo mi pripadá ako dobrá blbosť :D )
Ide o motor Honda 2hp 4t rok výroby 2004 chladený vzduchom...a len čo mi to systém zoberie pridám aj foto...
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » úte zář 23, 2008 8:25 pm

Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 23, 2008 9:21 pm

Velmi laickým pohledem se mi zdá, že ta noha byla nastavovaná. Není nějak nastavená i ta hřídel ?
Zus rozšroubovat ještě ty dva kusy z třetího obrázku....
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » úte zář 23, 2008 9:25 pm

práveže neni...tiež som sa tešil že len zhodím ten nadstavec cca 10minút roboty a bude to...nohu som skrátil za tri minuty a nad hriadelmo som maturoval hodinu a na nič som neprišiel...teda nič jednoduché...
Dačo mi poradil DAVID:
1)nejeddnodišší, nejjistějí a asi nejdražší je koupit novou krátkou hřídel
2) dát hřídel zkrátit a nafrézovat nové drážky - pokud má všude stejný průměr
3) přeříznout, zkrátit a za tepla natáhnout přesnou trubku a ještě zakolíkovat - opatrně, záleží na průměru hřídele

ten tretí spôsob by nemusel byť zlý...
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 23, 2008 9:38 pm

Ono to fakt vypadá jako dodatečně prodlužované,,
Pak bych řekl, že jsou dvě možnosti - buď s tím mezikusem dali novou hřídel a nezůstane, než některá z Davidových možností, anebo dali jen prodloužení hřídele - a bylo by to jednoducšší.
Rozšrouboval jsi ten konec ?
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » úte zář 23, 2008 11:04 pm

Ahoj.Aproč to vlastně chceš krátit,co vim dost lidí řeší,jak levně prodloužit nohu,ale krátit?Jestli tu hřídel nějak domosamo uprav효,tak je to jednou provždy,nešlo by nějak upravit zavěšení motoru na tvojí lodi?Podle fota to prodloužení je tak 15cm a to neni zas tak moc a jednou by se ta dlouhá noha mohla hodit.Čau.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 23, 2008 11:34 pm

Rozdíl je 12,7cm (5 palců). To zkrácení je nejlepší ten třetí způsob. Ty drážky jsou cementované a to bys asi nezvládl. Snaž se
při tom spojování navlečenou trubkou o co nejmenší vůli aby to potom neházelo. Je lepší tam dát na každou stranu dva kolíky
po90°. Při sváření by se to mohlo prohnout. Taky by šlo se optat po opravnách po nějakém zrušeném motoru
to halladin: takhle se to prodlužuje u takřka všech značek originálně.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 23, 2008 11:46 pm

tataS píše:to halladin: takhle se to prodlužuje u takřka všech značek originálně.

Nerozumím - celou novou hřídelí ?
Nakonec asi jo - nebude to drahší, a montáž bude jednodušší.
Zase jsem chytřejší :-)
Dej si inzerát - třeba někdo potřebuje prodloužit - že byste si ty hřídele vyměnili. :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř zář 24, 2008 12:39 am

Prikláňam sa k Bombarďákovi :D . Na plachetnicu zháňa každý dlhú nohu a je aj o dosť drahšia. Hladaj riešenie aby si to nemusel skracovať. To je najlepšie riešenie. Alebo radšej predaj a kúp.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř zář 24, 2008 9:30 am

Zdenci píše:práveže neni...tiež som sa tešil že len zhodím ten nadstavec cca 10minút roboty a bude to...nohu som skrátil za tri minuty a nad hriadelmo som maturoval hodinu a na nič som neprišiel...teda nič jednoduché...
Dačo mi poradil DAVID:
1)nejeddnodišší, nejjistějí a asi nejdražší je koupit novou krátkou hřídel
2) dát hřídel zkrátit a nafrézovat nové drážky - pokud má všude stejný průměr
3) přeříznout, zkrátit a za tepla natáhnout přesnou trubku a ještě zakolíkovat - opatrně, záleží na průměru hřídele

ten tretí spôsob by nemusel byť zlý...


nebo nejjednodušší způsob:
4) zkrátit jí "nahoře" tj u motoru. Nevím jak Honda, ale moje Yamaha má na konci hřídele u motoru navařený kus trubky uvnitř s kuželovým čtyřhranem. Do něj pasuje stejný protikus - čtyřhran na klikovce. Ten čtyřhran upíchnout udělat do něj zápich přesně na průměr hřídele, nalisovat hřídel a znova přivařit kolem dokola. Můžeš hned vyměnit spodní gufero na motoru, které nejvíc trpí a kterým to nejčastěji přisává.
P.S teď jsem opravil tu blbost, vždyť je to čtyřtakt. Tak tedy uniká olej.
Naposledy upravil(a) bobes dne stř zář 24, 2008 1:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ninja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 18, 2006 8:38 pm
Reputace: 0

vymena

Příspěvekod ninja » stř zář 24, 2008 11:22 am

Uz jsme psal SZ. Mam stejny motor s kratkou nohou a naopak bych potreboval s dlouhou, takze bych navrhoval vymenu motoru.
Tak je to dobře :) a
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř zář 24, 2008 1:45 pm

Ahoj Nindžo! Tak to bych ti ani nemusel předělávat ten můj umělecký výtvor ! Pozdravuj Julču a Saláta.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » stř zář 24, 2008 5:17 pm

Skrátiť chcem preto lebo tento motor plánujem používať na malú loďku na dopravu k plachetnici- kotvím cca 250metrov od brehu a nechce sa mi stále veslovať...hlavne keď prídem na loď a vtedy zazvoní telefón- "ahoj, som na brehu, prídi pre mňa" to ma ide šlak trafiť. Na lodi mám mercuryho 4t 4hp s dlhou nohou a tento by som chcel upraviť takým nejakým spôsobom, aby sa to dakedy v prípade núdze dalo vrátiť späť...na loďku mi je lepšia kratšia noha, ale keď sa náhodou mercurymu dačo stane abych mohol používať aj tento...
Skúsim sa ešte poobzerať po druhej hriadeli a ak nič do jari :D nezoženiem tak to vyriešime trubkovým spojom a kolíkmi...
len mi je divné že noha je skracovatelná a hriadel nie...hmm...

Ninja ak išla sz mne tak nedorazila... :?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 24, 2008 6:50 pm

Ta SZ šla na mě. Ta noha je prodlužovací tou vložkou. U té hřídele by nějaké nastavení bylo výrobně drahé, tak je levnější
dělat různé délky. Pokud neuděláš zkrácení a spojku osově dobře (bez vůle), tak zničíš motor protože ti to bude při vyšších
otáčkách silně vibrovat. Bez dobrého strojního vybavení bych se do toho nepouštěl.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » stř zář 24, 2008 7:02 pm

Keď už príde na to skracovanie, dám to kamošovi do dielne...majú tam mašín od výmyslu sveta... :D
ale ako som písal, motor ide za chvíľu zimovať tak mám ešte čas...
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 24, 2008 7:15 pm

Zdenci píše:Keď už príde na to skracovanie, dám to kamošovi do dielne...majú tam mašín od výmyslu sveta... :D
ale ako som písal, motor ide za chvíľu zimovať tak mám ešte čas...

Pak je to jednoduché.
Nebudeš nic zkracovat. Necháš udělat novou hřídel přesně na míru. ;)
alffa
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř zář 24, 2008 10:12 pm

Jo to mi přijde jako nejlepší řešení, udělat novou hřídel, pokud je možnost dílny a kamarád by tí to vyrobil, pak bych neváhal. Jestli jsou ty drážky cementované, nebo kalené, pak jestli dělá kamarád do kovoobrábění, tak určitě bude mít kontakty na kalírny. Otázka je cena té výroby, pokud ti to udělá kamarád za pár kaček na pivko, tak to jde, ale kdybys měl platit normální ceny, pak je levnější tu hřídel koupit.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » čtv zář 25, 2008 4:38 pm

keď sním budem cez víkend zistím si kolko ma to víde :) (dúfam že nič :lol: )
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát zář 26, 2008 8:51 am

Představy některých laiků o výrobě "jednoduché" hřídele na jednom konci s drážkováním a na druhém s vnitřním kuželovým čtyřhranem mohou být dost skreslené. Pokud nebudeš chtít motor uvádět někdy do původního stavu zkrať to jak jsem psal u motoru. Kamarád s dílnou ti to udělá za půl hodiny.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát zář 26, 2008 12:07 pm

Mno jestli jsi myslel toho laika na mě, tak já jsem od fochu - kovoobrábění (jak CNC, tak klasika), ale jestli je tam vnitřní čtyřhran do kužele, pak je to o něco složitější, ale ne nemožné.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » pát zář 26, 2008 2:54 pm

no hore je ozubenie, a čo je dolu tak to neviem...keď som zbadal, že je to z jedného kusu tak som to ďalej nerozoberal...
Samozrejme ked by to malo byť nejak náročnejšie na výrobu tak sa na to vykašlem a buď zoženiem druhú hriadel alebo ostanem na dlhej nohe...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 26, 2008 5:47 pm

Honda marine parts pro všechny modely s cenami v USD: http://www.dixiemarinesaleshonda.com/pa ... fault.aspx -vertical shaft+propeller u motoru 2hp -Hřídel má
i na druhém konci drážky, jinak je hladká (alespoň se tak jeví, je tam nasazen pastorek, tak může být i pouze osazená). Výrobně celkem jednoduchá. Cena US -111,14USD + cena dopravy cca 2000,-Kč.
Když jsme se chtěli vyhnout cementování, tak jsme je dělali ze starých tozních tyčí od aut. Horší na opracování ale drážky drželi.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pát zář 26, 2008 9:32 pm

Ahoj! tata S,prosim tě,kdo všechno držel ty drážky? :D :D :D.Čau
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 26, 2008 10:11 pm

Kdo byl zrovna po ruce. Nebyli specialisti. Nejvíc jsme tam dávali šťourali.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob zář 27, 2008 12:59 pm

Charlie píše:Mno jestli jsi myslel toho laika na mě, tak já jsem od fochu - kovoobrábění (jak CNC, tak klasika), ale jestli je tam vnitřní čtyřhran do kužele, pak je to o něco složitější, ale ne nemožné.


To bych si nikdy nedovolil!!!

Vycházím jenom z vlastní zkušenosti, hlavně od té doby co jsem si pořídil soustruh a občas chce někdo "něco jednoduchého" udělat.

A obrábět něco z torzní tyče, čepu do tankového pásu , vrtné tyče a pod. to jsou úplně stejné případy. Prostě věci se vyrábí z materiálu se zaručenou obrobitelností, svařitelností a pod. a nakonec se povrchově nebo jinak zušlechtí. Samožejmě brousit nebo řezat flexou se dá všechno.
A "horší na opracování" je hodně slabé slovo :D Ta doba kdy se dala sehnat bedna soustružnických nožů nebo jiných nástrojů za láhev rumu už je nějak pryč !

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host