Parsun - jak to je

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5312
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Parsun - jak to je

Příspěvekod david » čtv zář 25, 2008 12:01 am

Parsun 2,6 HP -prodáno přes 5O ks
Parsun 5 HP - prodáno kolem 6O ks
Parsun 15 - prodáno 2O ks
Za 1 a čtvrt roku tři dodávky z Číny

V POSLEDNÍ DODÁVCE I VELMI CENOVĚ ZAJÍMAVÉ ZDROJE 22O a 12V - INVERTORY - 4takty

Reklamace - záruční závady:

2,6 HP není známa jediná

5HP - 4x upadlý plastový "motýlek" na nerezovém šroubu odvzdušnění nádrže
1x při montáži ve výrobě skříplý "O" kroužek pouzdra gufer - motor byl zákazníkovi vyměněn v rámci záruky
- první dodávka - všechny motory měly vysokou hladinu v karburátoru, odstraněno při předprodejním servisu
motory z poslední dodávky, po vybalení z bedny a nalití provozních kapalin, chytnou na první max. druhé zatažení, není potřeba nic doseřizovat ( volnoběh, hladina )

oproti první dodávce se výrazně zlepšila i povrchová úprava - barva, nálepky apod. Je vidět, že se to za rok naučili číňani vychytat

15 HP - jediná závada - výrobní - porézní sací kanál - našlo se a odstranilo výměnou hlavy při předprodejním servisu

při demontáři motoru 5 HP na prvočinitele, ze zvědavosti, je na první pohled jasná shoda se současně vyráběnou 4kouYamahou- odlitky karteru, hlavy, nohy, plasty kolem setrváku, gumová průchodka start šňůry. Rozdíl je ve vaně motoru a vrchním deklu. Na zkoušku zakoupena od Yamahy těsnění pod hlavu a další, všechno sedí.
Výsledný dojem je, že číňani dělaj Yamahu pro japonce tak, jako dělá Tohatsu pro Mercury ( 5 HP ), možná i jiný, to nevím.

Tak, tohle je přepis dnešního povídání autorizovaného a jestli se nemýlím, prvního dovozce Parsunů do ČR, majitele firmy Yacht Centrum Neptun Praha, který si přijel ke mě na loď pokecat.
Toho koukání " dovnitř " jsem se samozřejmě účastnil, abych mohl nemístně poučovat a kritizovat, a mohu potvrdit kvalitu zpracování odpovídající této kubatuře, bez problému srovnatelnou s jinými výrobci.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 994
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát zář 26, 2008 8:40 am

To je konečně dobrá zpráva.
Měl bych jenom dotaz jestli rozebírali jetý nebo nový motor. Pokud byl jetý jak vypadalo z tvého pohledu opotřebení ozubených kol, hřídelí, píst - válec,popřípadě klikovka? Je mi jasné, že je to skoro Yamaha, ale jde o to z čeho a jak jsou vyrobený prostě ty střeva?
Jinak jsem na 99 procent rozhodnut to zkusit a na jaře taky půjdu do 5 tky.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát zář 26, 2008 12:52 pm

A jaké jsou cenově poměry náhradních dílů ? Šlo by parsunovskými součástkami opravovat Yamahy ? Vyplatilo by se to finančně ?
david
moderátor
Příspěvky: 5312
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát zář 26, 2008 12:57 pm

rozebírala se nová 5HP - zvědavost byla veliká, a 15ctka co měla tu špatnou hlavu, byla taky nová.
pro posouzaní výdrže je zatím nejvíc vypovídající jejich provoz po dvě sezony ve třech půjčovnách - bez reklamace. Tam jsou obsluhovány lidmi převážně neznalými, provoz značný, nesrovnatelný s normálním majitelem, co jede jen o víkendu a když je hezky.

Já teda nepoznám pohledem složení slitin, tvrdost a houževnatost materiálu apod, je vidět jen opracování a to je dobré.

Pokud bys chtěl motor předvést nebo vidět nějaké náhradní díly, asi něco v Neptunu je - zkus se tam domluvit.

to halladin - to je dotaz na Neptun, ne na mě. mají 608 115 151
Uživatelský avatar
kojot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod kojot » pát zář 26, 2008 1:04 pm

Slyšel jsem,že motory Parsun 5 hp nemají dobíjení a ani ho nejde objednat jako příplatkovou výbavu jako je to např. u Tohatsu 5 hp.Nevíte co je na tom pravdy?Jestli jo,tak by mě to mrzelo. :cry:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát zář 26, 2008 1:27 pm

Davide,
já jen jestli na to náhodou nepřišla řeč. Taky se neptám kvůli sobě - já mám Hondu a Tohatsu.
Co jsem se ptal, tak Parsuny mají dobíjení od 10 HP (9,9) nahoru.
Dobíjení od Tohatsu jsem sháněl na jaře, a bylo dost drahé.
Zato Honda s dobíjením není problém, a mají ji u Marine Sport za 33 000 s krátkou nohou.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 26, 2008 3:15 pm

Kolko stojí Parsun 5 k ?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát zář 26, 2008 4:28 pm

F 2,6 BMS Kč včetně DPH 19 % 15.990.-
F 5 BMS 21.500.-
F 5 BML 22.100.-
F 15 BMS 48.900.-
F 15 BML 49.900.-
F 25 BMS 75.800.-
F 25 BML 76.900.
Ceník Neptun Praha.
Ceník boat europe - obsahuje navíc motory s elektrickým startem
Naposledy upravil(a) halladin dne pát zář 26, 2008 4:46 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Sendvic
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 29, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Sendvic » pát zář 26, 2008 4:28 pm

Něco málo přes 18 tisíc korun...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 26, 2008 9:52 pm

Prečo Parsun, keď Tohatsu 5k stojí 800,-Euro?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát zář 26, 2008 10:13 pm

Ještě furt 800 ? Kde ?
Koukal jsem a v De stojí i ten Parsun víc...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 26, 2008 10:36 pm

Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát zář 26, 2008 11:01 pm

Zajímavé, ta 5ka je lacinější než 4 HP.
Ovšem ještě porto - do dvaceti kilo 59 Euro, ovšem ten motor s krabicí a příslušenstvím váží víc..
Takže asi 100 euro navíc...

Ale 5 s dlouhou nohou už tak laciná není 1079 Euro
http://www.gruendl.de/index.php?option= ... t_id=31082
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 27, 2008 7:42 am

Ovšem jedná se o model 2006 (asi vystavený) a je to z té výprodejové akce léto 2008 s až 50% slevou co inzerují na 1. stránce.
Jsou tam pěkné ceny i na Hondy. Neváhejte!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob zář 27, 2008 9:16 am

Vystavený kus těžko. To by byl už dávno pryč. Nevydržel by v nabídce tak dlouho. Asi půjde o nějakou zvlášť výhodnou hromadnou dodávku, cenově zvýhodněnou výrobcem nebo velkoobchodem ( skladový ležák). A tenhle prodejce po ní skočil. Anebo příliš velké vlastní skladové zásoby stárnoucího zboží.
Ale to jsou jen spekulace.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob zář 27, 2008 5:31 pm

To sú naozaj špekulácie, túto peťku s krátkou nohou majú trvalo za takú cenu, ale aj niektoré silné motory majú za neuveritelne nízke ceny. Ja to vidím tak, že to bude skôr velký predajca a môže si to dovoliť. Ovšem je pravda, že sú ludia ktorým sa zdá nízka cena podozrivá a radšej si kúpia Čínsku kópiu niečoho. Za rovnaké prachy. Pravdivé ač k nevíře.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob zář 27, 2008 7:58 pm

Ovšem pak je divné, proč prodává tu pětku s dlouhou nohou o tolik dráž....

Jasně, že je to riziko. Jsou dvě možnosti - buď jsou ty motory blbé, a potom kupující prodělá, anebo jsou dobré, a výrobce se snaží nízkou cenou "proboxovat" na dost obsazený trh s tím, že za nějakou dobu cenu zvýší.
Neznámá značka vždy sníží cenu i u kvalitativně srovnatelného výrobku.
Pokud je pravdivá druhá možnost, je možnost dost podstatně ušetřit. AQlespoň u některých motorů..
Ovšem, pokud si srovnám cenu 15 HP, ( která mě zajímá ) tak je rozdíl mezi Tohatsu a parsunem 10 000Kč, a to je docela zajímavý rozdíl.....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob zář 27, 2008 8:22 pm

halladin píše:F 2,6 BMS Kč včetně DPH 19 % 15.990.-
F 5 BMS 21.500.-
F 5 BML 22.100.-
F 15 BMS 48.900.-
F 15 BML 49.900.-
F 25 BMS 75.800.-
F 25 BML 76.900.
Ceník Neptun Praha.
Ceník boat europe - obsahuje navíc motory s elektrickým startem

Podla tohoto stojí s krátkou nohou 48900,- to je asi cca 2000,-Euro a Suzuky 15 k sa dá kúpiť v Nemecku pod 2000,-Euro.
Tohatsu je pomerne oblúbená a dobrá značka, povedať že sú blbé je viac ako špekulácia. Prečo neviete zobrať fakt že nejaký obchodník sa na 2-3 svoje motory vzdá večšiny zisku a predáva ich lacno. Namiesto toho aby to ludia využili tak nad tým špekulujú.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob zář 27, 2008 8:30 pm

Denisi, :-)
To blbý nebylo na Tohatsu, ale na Parsuna - jako možnost.
Jen bych podotkl, že japonská průmyslová výroba byla kdysi dost nekvalitní, a taky se na jejich výrobky dlouho dívali s despektem..
Amíci si z nich a z jejich kvality dlouho dělali vyloženě srandu... A pak je to najednou přešlo.......a moc se divili..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 28, 2008 1:14 am

Tak som to s tým blbým motorom zle pochopil, prepáč.
Ak je to s tými Parsunmi tak ako píše David, tak to nie je zlé. Dobré je tiež že tie Parsuny predáva chlap čo sa vyzná v motoroch a keď s ním najazdíš ročne 10 hodín tak je to jedno či je to trochu starší model a má trochu večšiu spotrebu, alebo hlučnosť.
Radšej však za rovnakú, alebo málo vyššiu cenu uprednostním zavedenú značku. Najme dnes keď nie sú colné bariéry, tovar ti dopravia za malý peniaz až do domu a na internete si nájdeš najvýhodnejšiu ponuku.
Jeden čas som rozmýšlal že si kúpim 20 k Hondu, na internete ju bežne ponúkajú za 3000,-euro. Tak som išiel za predajcom u nás s tým že ak mi spravý takú cenu, tak to kúpim od neho. Ten vyvalil na mňa oči, tá cena bola vraj nižšia ako jeho nákup. Teda výhradný dovozca sa pekne pakuje /alebo predajca nehovoril pravdu/. V Nemecku to dokážu predávať pod 3000 euro a na Slovensku , v Čechách nie??? To sme mi bohatší ako Nemci???
Teraz už naposledy, nebudem si kupovať 25k parsuna keď za tie prachy viem nájsť v Nemecku 20 k Hondu a to je teda pán motor!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 28, 2008 1:28 am

No, Denisi. Možné je všechno. I to že náš dovozce předražuje, i to, že nemá prachy, objednává skoro po kusech, a množstevní sleva žádná...Jsme holt malej trh, - Česko i Slovensko...A prodejců fůry....
Ale hlavně je mi proti mysli nákup v zahraničí...Kdyby se muselo něco vracet, nebo reklamovat....
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte zář 30, 2008 11:11 pm

Denis napsal:To sme mi bohatší ako Nemci???

to ani ne, ale asi blbejsi,protoze to lidi stejne kupuji.Tady http://www.extrememarine.co.uk/new-toha ... 5a05p6qd63 sezenes ty Tohatsu 5hp jeste o trochu levneji,dlouha nebo kratka noha za nejakych 18000kc.Ale proc tohatsu kdyz se za ty prachy da koupit Mercury 5k ? :? ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 30, 2008 11:21 pm

Já dnes volal do toho Neptunu. Motory Parsun nad 10 koní ( včetně) mají altík, a ta centrála s invertorem o které psal David stojí pod 10 000.
Konkurenční u nás tojí kolem 17 000.
Zajímavé - volal jsem i jinému prodejci, ještě před tím Neptunem - a ten o těch alternátorech neměl ani tucha. Ale tvrdil, že je moc reklamací, a že asi Parsuny přestanou prodávat.
Když jsem to řekl tomu pánovi z Neptunu, značně ho to rozveselilo :-)
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte zář 30, 2008 11:39 pm

to Denis:ti nemcouri jsou taky vydridusi, za 3000 ecek ti tu hondu 20 osobne dovezu do Blavy :D ,no ale pokud by jsi mi chtel usetrit cestu tak se mrkni sem http://www.youngsboatyard.co.uk/index.php?category=429 v Southamptonu na boatshow se dala koupit za v prepoctu cca 2500 EUR
david
moderátor
Příspěvky: 5312
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř říj 01, 2008 9:26 am

dan píše:Denis napsal:To sme mi bohatší ako Nemci???

to ani ne, ale asi blbejsi,protoze to lidi stejne kupuji.Tady http://www.extrememarine.co.uk/new-toha ... 5a05p6qd63 sezenes ty Tohatsu 5hp jeste o trochu levneji,dlouha nebo kratka noha za nejakych 18000kc.Ale proc tohatsu kdyz se za ty prachy da koupit Mercury 5k ? :? ;)



proč? protože tohatsu 5 = mercury 5 s jiným delkem

2 halladin:
To ti celkem snadno vysvětlím. Podle dostupných informací onen prodejce, co má tolik reklamací, hodí zákazníkovi motor do kufru, neřekne mu půl slova, zejména o naklánění při transportu apod. no a pak se diví že má reklamace. Ne každej čte návod, ne každej, i když si ho přečte, mu rozumí. No a pak je zvláštní skupina, co si myslí že rozumí, rozvrtá kde co, a protože tím její znalost končí, jde svý pokusy reklamovat.
Když např. autobusák, kde by se předpokládala aspoň základní znalost, nejdřív nastartuje motor na suchu „ jestli běží “, poškodí tím impeller a pak vyrazí na moře a jede tak dlouho, že ukápne izolace z kabelů a vypálí barvu na bloku, co můžeš chtít od jinejch.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti