Parsun - jak to je

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř říj 01, 2008 10:26 am

2 david
Jo, s tím prodejcem jsem to pochopil asi tak, jak to vysvětluješ.
On se ten pán z Neptunu očividně dobře bavil, když jsem mu to řekl. Ovšem - tak , jak popisuješ u toho autobusáka, se dá zničit každej motor, nejen Parsun. Takže úplné vysvětlení to není. Jedině, že by si ty Parsuny kupovalo méně technicky vzdělané zákaznictvo, než ostatní typy :-)
Když se tak nad tím zamýšlím, není to vyloučeno :-)
Anebo prodejce to poučení u Parsunů odflinkává - co bude zákazníka rozmazlovat za takový mrzký peníz :-)

Ale jedna věc mi tedy vůbec není jasná. Jde o ty altíky jako součást motorů Parsun nad 9,9 HP včetně.

Sakra, jak to, že to nikde není uvedeno v popisu motoru ?
A já ty weby s parsuny prolezl snad všechny - od De, přes GB, až po USA , Austrálii a nový zéland..
Včetně stránek fabriky.
Uživatelský avatar
Gabriel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Gabriel » stř led 19, 2011 3:34 pm

Protože se v horizontu cca dvou měsíců chystám koupit Parsuna 15HP, lozím všude možně a hledám nějaký feedback.

Našel jsem zajímavý článek postavený na zkušenostech australských zákazníků po třech letech provozu. Týká se to sice převážně 2-taktů, ale přesto to má - dle mého názoru - velmi silnou vyypovídací hodnotu:

http://www.parsunoutboard.co.uk/pdf/FB- ... report.pdf

Shrnuto: 15 a 40 HP motory využívány k denní obživě stále spolehlivě běží.

Můj názor není a nemůže z principu (chystám se k nákupu) být objektivní, ale začíná mi to připomínat dobývání Evropského trhu korejskými výrobci aut pár let nazpět, jak tu už někdo možná psal.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1264
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv led 20, 2011 11:23 am

ahoj v lonskem roce koupeny motor sea king15 coz je v podstate parsun s jinym nazvem ma najeto asi 45-50 motohodin spotreba na sportu25 3.5l/hod jezdil jsem tak na 80% plynu (kratky krok DO) zavady-utrhla se rohatka v startovani je tam slabe perko uz jsem to vylepsil a pri demontazi prasklo zajisteni paky sytice nahr. dil v autoprodejne za5kc jinak spokojenost pokud neco bys potreboval napis........ jak jsem psal jinde musis se smirit ze mas jen cinu a ne znacku jinak nahr.dily by tam meli pasovat od yamahy zdravi packa P.S. k tomu alternatoru v navodu neni ale na motoru neco je podivam se na to az bute jarni priprava neco bylo ve foru locdni motory-dobijeni yamahy tak se mi na to odbornik bude divat
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv led 20, 2011 3:05 pm

To Gabriel: ten článok neber vážne, je to na ich stránke, ja to považujem za profesionálnu reklamu. Na nemeckom schlauchbootfóre som čítal pár príspevkov o parsunoch. Uvádzajú tam problémy s koróziou, hlavne na mori a nízku životnosť. uvádzali tam chovný rybník, kde značkový motor vydrží v prevádzke 3 roky, Parsun za 7 mesiacov išiel do šrotu.

Moja mienka: ten motor stojí u českého predajcu cca 47.000.- kaček t.j. cca 1.934.- EURO
U Maritimo v Rakúsku predávajú Suzuki 15 DF za 2.499.- EURO, Boote Wohler v Nemecku Ti predá Mercury 15, alebo Tohatsu 15 za 2.600.-. Za cca 1.600.- 1.800.- EURO kúpíš málo jazdený značkový motor, (ktorý predávajú len preto, lebo si chcú kúpiť väčší )hoci kde. Ďalší problém je opätovný predaj. Za kolko a komu predáš jazdený Parsun za pár rokov, keď budeš potrebovať lepší a silnejší motor??? Ja by som sa na ten Parsun ešte pár krát vyspal.
Uživatelský avatar
Gabriel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Gabriel » čtv led 20, 2011 4:09 pm

Ozzie, ten clanek je sice na strankach dovozce, ale jinak je to z australskeho periodika Fisherman & Boatowner:

http://www.seamedia.com.au/publications/index.php?id=4

Ten motor koupim za 37500 CZK (bez DPH) a budu mit 2 roky LOKALNI zaruku. Kdyz koupim novy Suzuki DF15 z DE, vyjde na nejakych 53500 CZK po odecteni DPH, ale + doprava a zaruka tezko dostupna. Ten malo jezdeny znackovy motor v prepoctu vychazi na minimalne 40 000 CZK a zaruka nula.

Ten motor se mnou pojede na 20mH po CR a pak uz vzdy jen 14 dni v Chorvatsku, nasledne "vyprani" sudu sladke vody na zahrade a servis. S tim, co po nem budu chtit, jsem ochoten to risknout a naopak by mi nedavalo moc smysl mit drahy znackovy motor, ktery 350 dni v roce stoji na stojanu v garazi.

Pokles v cene samozrejme ocekavam, ale mam 20ti procentni polstar (DPH). Prestoze je boating evidentne navykova zalezitost a muj gumak je staveny az na 25HP, nejsem si vubec jistej, ze budu chtit neco silnejsiho...
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv led 20, 2011 7:30 pm

Tvoje argumenty ma zvalcovali, len neviem potom čo sa tu vypytuješ. Kúp si ten motor, užívaj si ho a hlavne každý rok sem daj svoje skúsenosti. Mnoho zdaru ku kúpe.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv led 20, 2011 8:39 pm

Ozzie píše:
Moja mienka: ten motor stojí u českého predajcu cca 47.000.- kaček t.j. cca 1.934.- EURO
U Maritimo v Rakúsku predávajú Suzuki 15 DF za 2.499.- EURO, Boote Wohler v Nemecku Ti predá Mercury 15, alebo Tohatsu 15 za 2.600.-. Za cca 1.600.- 1.800.- EURO kúpíš málo jazdený značkový motor, (ktorý predávajú len preto, lebo si chcú kúpiť väčší )hoci kde. Ďalší problém je opätovný predaj. Za kolko a komu predáš jazdený Parsun za pár rokov, keď budeš potrebovať lepší a silnejší motor??? Ja by som sa na ten Parsun ešte pár krát vyspal.


No, on ten tohatsu taky není nic moc. Loni mi na Baťáku upadl taký ten oný bazmek , spojující řadící páku s převodem na motor, a pokaždé jsem musel startovat se sundaným krytem motoru.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát led 21, 2011 7:09 am

Vidíš, vidíš, mal si kúpiť tiež Parsuna. Ten je aspoň lacný.
Uživatelský avatar
Gabriel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Gabriel » pát led 21, 2011 9:12 am

Ozzie píše:Tvoje argumenty ma zvalcovali, len neviem potom čo sa tu vypytuješ. Kúp si ten motor, užívaj si ho a hlavne každý rok sem daj svoje skúsenosti. Mnoho zdaru ku kúpe.


Tim svym prvnim prispevkem k tomuhle tematu jsem chtel jen upozornit na ten clanek. Dat ho k dispozici lidem, kteri mohou byt v podobne situaci jako ja: Jsou dost mentalne postizeni na to, aby vydali spoustu penez na neco, co pouziji jednou az dvakrat za rok a tudiz je pro ne Parsun zajimava moznost. Ale samozrejme k tomu zoufale shaneji informace.

Ja se prave neprichazim ptat na to, co je NEJ a nasledne se o tom prit. V tom si zpravidla udelam jasno sam nasavanim informaci, co lezi kolem.

Zkusenosti sem urcite postovat budu jak s Parsunem, tak s clunem Bush. Nebojim se si pripadne priznat, ze jsem koupil sragoru, uz jsem za svuj kratky zivot prisel o vic penez. :)
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 418
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pát led 21, 2011 10:53 am

Mimo soucasnou debatu ale k Parsunum:

Uvazuju o ty petikonce, ale mam dva problemy:
1) nikde sem se nedocet, ze by to melo moznost pripojeni externi nadrze. Jde to k tomu nejak jednoduse dodelat? Bez ni je to k nicemu, dolejvat kazdou hodinu benzin je nesmysl.
2) Dalkovy ovladani. To me sice uplne nepali, ale do budoucna nad nim uvazuju. Pujde to bez prestavby pulky motoru?
3) Kdyz tam zacnu dobastlovat vyse zminene, se zarukou se asi muzu rozloucit co?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát led 21, 2011 12:01 pm

To Bahno: Prečo sa neopýtaš predajcu?

To Halladin: nevieš náhodou prečo sa unás predávajú čiarne Tohatsu s modrým nápisom a v Chorvatsku som videl Tohatsu takej tmavozlatej farby. Že by iný výrobca?
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1264
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát led 21, 2011 12:07 pm

petku nemam ted po ruce tak se podivam az o vikendu ale 15 ma pripravu ja jsem povolil lanko plynu aby se volne prokluzovalo na bubinku v ridici pace a u karburatotu je v pace dirka kam jsem dal strunu,ma razeni udelana paka s vnitrnim ctyrhranem a nasazena na ctyrhran v motoru ,rizeni klasika lankem nic jsem nevrtal a do puvodniho stavu se to da dat behem 1-2 minut
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 21, 2011 12:08 pm

David tu raz dal informáciu, že podla smernice EU musia malé motory mať min. životnosť 100 motohodín. Ani by som sa nedivil ak by bola čína nadstavená na 120 -150 hodín. Pri známej nechuti číňanov pridávať legovacie prísady do ocele by to mohlo sedieť. Dôležitejšia informácia ako si dal ten článok by bola štatistika kazovosti, kolko drobných opráv a kolko reklamácií. Nechcem tu robiť zo seba najmúdrejšieho, ale naplávané mám dosť, najhoršie čo môžeš na gumáku zažiť je, ak sa ti pokazí motor 1000 m od brehu. A fúka tým nesprávnym smerom. Budem rád ak to nezažiješ.
20 hodín v ČR a 14 dní v HR môže predstavovať kludne 100 hodín ročne. A to už nie je málo. To nenajazdia ani tí z lepšími motormi.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1264
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát led 21, 2011 1:36 pm

denisi nedokazu posoudit jestli lodni motor parsun je z blata nebo ne, to by musel posoudit nekdo kdo dela servis a byl objektivni-zatim se moc lidi k vlastnicvi neprihlasilo a info je vetsinou co kdo kde slysel ale kdyz srovnam jinou cinu(konkretne zbrane) material je na nich prvotridni(zpracovani uz je nekde jinde) oni ti kluci sikmooky si uz moc nemuzou to odflaknout kdyz chteji byt svetova velmoc a stejne si myslim ze v cine se dela spoucta veci pro renomovane znacky ale s tim se zadna nechlubi(prece jenom rozhoduje cena vyroby)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát led 21, 2011 7:39 pm

Tahle debata bude brzy zbytečná. Za pár let budou u nás na prodej ( v téhle výkonové kategorii) buď čínské motory nebo motory současných značek vyrobených v Číně. A co se týče oceli,tak největší ocelářské podniky na světě patří dnes firmám z Číny a Indie. Pouze u speciálních vysoce legovaných ocelí zůstáva část procenta ve Švédsku.
Koukal jsem jen letmo, ale ceny Parsunů už nejsou co bývaly. Naši prodejci podražili. Pokud vystihneš " normální " motor ve výhodné akci je skoro za stejné peníze jako Parsun.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 21, 2011 8:09 pm

Ja netvrdím že Číňania nevedia vyrobiť kvalitný výrobok, alebo ocel, ale všetci vieme že vyrobiť kvalitný výrobok z kvalitných materialov sa nedá za pár grošov. Preto sú čínske výrobky, najme strojárske nič moc /zbrane nekupujem, tak neviem/. Vieme že množstvo výrobkov z číny je vyrábaných na hranici úžitkovosti a predajné sa len pre nízku cenu. Je to zámer, nebudú sa cpať do segmentu špičkovej kvality a vysokej ceny, keď je tam husto.Sám vlastním takéto lacné čínske veci, najme náradie. Ale ak sa mi pokazí vrtačka, tak sa nič nedeje a keď mi vachá karboška 5 rokov, tak som vytešený. Ale motor na lodke, ako jediný zdroj pohonu, pri príbrežnej plavbe neviem, neviem. Je to každého vec a platí tu osvedčené tri krát meraj a raz kupuj. Mňa by presvedčili len štatistické údaje niektorého importéra.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1264
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát led 21, 2011 8:22 pm

jak jsem tady/nebo u konkurence/psal mam ho na vnitrozemi kde je ke brehu vzdycky kousek, na more nejezdim ,a je pravda ze cena taky hrala roli /43 000/ za novou 15 se zarukou
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7111
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 21, 2011 8:54 pm

Packo, ja som myslel na Gabriela, ten chce s ním jazdiť 2 týždne v roku na mori. Na plachetnicu niekde na priehrade ako motor na dostrkanie do prístavu kludne. Alebo na rybársku pramicu na rybník.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát led 21, 2011 9:13 pm

Chcelo by to vidieť a vyskúšať, blíži sa Boat Tulln, dúfam že tam niekto bude predávať Parsuny. Dobre popozerám aspoň keď už sa vyskúšať tam nedajú. Detaily vela prezradia.
zatial som porovnával iba čínský skooter s yamahou. O rozdieloch vo vypracovaní, tesnosti motora, výkone a spolahlivosti ani nebudem hovoriť. samozrejme ten čínský bol za polovičný peniaz. Som ale presvedčený, že keby som si kúpil dve čínské motorky, tá jedna yamaha ich prežije minimálne o 15 rokov.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 992
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob led 22, 2011 4:43 pm

U těch motocyklů nebo třeba 4 kolek je to opravdu u Čína verzus Japonec měně než polovina ceny . U nářadí je to ještě větší rozdíl řádově zlomky ceny nařadí normálního. Lodní motor ale stojí 3/4 ceny normálního motoru. Buď bude materiálově lepší nebo nás jen víc berou na hůl. :)
Uživatelský avatar
Gabriel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Gabriel » sob led 22, 2011 5:01 pm

Ozzie píše:Chcelo by to vidieť a vyskúšať, blíži sa Boat Tulln, dúfam že tam niekto bude predávať Parsuny. Dobre popozerám aspoň keď už sa vyskúšať tam nedajú. Detaily vela prezradia.


Docela slusne fotky jsou tady: http://parsun.pl/index.php?option=com_d ... ry&catid=1

Ovsem, co z nich pujde nebo nepujde poznat, netusim.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob led 22, 2011 5:54 pm

Tá obrovská a šikmo nalepená nálepka CE na boku ma pobavila.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » sob led 22, 2011 9:17 pm

tak jsm si přepočítal ty cena v PL
typ F9,8 vyjde na cca 38000 Kč, zatímco třeba Suzuki stejný výkon 74000,-
Poláci mají navíc celkem slušné stránky, včetně náhradních dílů
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1711
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob led 22, 2011 9:27 pm

Tá cena za Suzuki 9,9 je nenormálna. Pozor v starej forme Suzuki vyrába už len DF 15, bežne sa predáva v Nemecku za 2.700.- EURO. DF 9,9 je už nový typ spolu aj s DF 8 a je dostať za 2.400.- EURO.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » sob led 22, 2011 9:37 pm

Porovnal jsem to u polských dovozců, jinde to jistě může být jinak.
Mi je to jedno, jelikož mám raději Hondu

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host