Parsun - jak to je

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1694
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř črc 18, 2012 6:30 am

Včera som objavil na nete novinku. Parsun ponúka 10 koňový motor s nálepkou 5HP. Na štítku a v papieroch je tiež 5HP, alebo zodpovedajúcí údaj v kW. Cena okolo 1500.- EURO. No neviem? Bude lepší ako Selva Piranha?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2077
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř črc 18, 2012 7:39 am

Nepredpokladam, ze by 5HP Parsun byl vytazenej na 10HP (coz ta Selva snad je), protoze Parsun F5 ma zalostnej zdvihovej objem a dalsi zvysovani vykonu je proto velmi nepravdepodobny.

Original 10HP Parsun by mel bejt dvouvalec. Ten bych s 5HP papirama bral vsema deseti, protoze i kdyby byl fakt stazenej na 5HP omezovacem otacek nebo karburatoru, tak bude mit proti jinejm 5HP paradni tah a klidnej chod.

Dej link, at se taky neco dozvime.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1694
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř črc 18, 2012 9:30 am

Je to on ten dvojvalec, váha 36 kg. Cena 1.600.- EURO. Nechcel som byť "komerčný" :D
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2077
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř črc 18, 2012 10:15 am

Ozzie, mas SZ.

Jak jsem koukal po netu, jednalo by se asi o osizenej F6BMS, to ma byt dvouvalec 209ccm.

Proti F5BMS se 112ccm to bude asi dost velkej rozdil.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » stř črc 18, 2012 10:59 am

Ozzie píše:Je to on ten dvojvalec, váha 36 kg. Cena 1.600.- EURO. Nechcel som byť "komerčný" :D



Ozzi a ostatní - takto to s posuzováním té komerce nefunguje. Níže uvedené je můj přístup k těmto otázkám.
Jedním ze základů tohoto webu je, že sami sobě soustřeďujeme dobré, spolehlivé a ověřené informace. Zároveň ale nechceme, aby si na tom pár vyčůránků založilo živnost a cpalo nám sem informace, kterými by se jim líbilo nás krmit a pisatel prioritně sleduje svůj profit.

Chceme konkrétní informace, ale takové, které přinesou nějaký prospěch čtenářům tohoto webu, nikoliv takové, jež přinesou prospěch pouze "inzerujícímu"


Jestliže Ozzie, který má 750 příspěvků, a já znám charatery jeho příspěvků(nebo kdokoliv kdo má 50-100 příspěvků), napíše příspěvek o novém motoru, dá sem odkaz na jeho hodnocení, nebo dokonce odkaz na solidního prodejce (navíc-pokud svoji dobrou zkušenost popíše).........je to ceněná a ověřená informace o dobrém prodejci, mající místo na tomto webu.

Pokud se zde objeví někdo nový se dvěmi příspěvky a začne linkovat odkaz na téhož prodejce motorů, dokonce opakovaně a začne nám podsouvat že motory je třeba kupovat u něho, tak tady tu komerci a účelové jednání předpokládám. Bude to nejspíš majitel obchodu nebo jím nastrčená osoba a výsledný efekt je profit prodejce motorů, nikoliv náš v tom smyslu, že jsme objevili a ověřili dobrého prodejce motorů, který např. poskytuje něco nadstandardního nebo je alespoň opravdu solidní.

Takto já vidím rozdíl mezi komerční a nekomerční informací.
Toto je jen příklad, ale snad vám pomůže při úvaze co je a co není komerční.

Posuzování je subjektivní, což jsem vždy uváděl, ale nic lepšího jsme zatím nevymysleli.

Pepa
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv črc 19, 2012 5:21 pm

Pepo, tohle by se mělo vytesat do kamene nebo alespoň nakopírovat někam k pravidlům o komerci nebo k informacím pro nově přistoupivší diskutéry.
Uživatelský avatar
tos_cz
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: čtv dub 10, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Parsun 5 HP

Příspěvekod tos_cz » čtv dub 10, 2014 1:23 pm

Máte už někdo další zkušenosti s touto značkou Parsun?

Potřebuji si pořídit motor na mou plachetnici Lanaverre 590 a uvažuji o Parsun 5 HP, což by mi mohlo stačit na popojíždění i po moři.
Nejsem si jist jakou délku nohy zvolit, pravděpodobně L.
Také se mi nepodařilo najít, jestli k tomu lze standardně připojit externí nádrž.

Proto prosím o vaše názory jaký motor zvolit, jakou délku nohy a jak vyřešit externí nádrž.
Uživatelský avatar
maca1111
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 22
Registrován: ned črc 31, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod maca1111 » čtv dub 10, 2014 2:18 pm

externí nadrž připojit lze.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1769
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv dub 10, 2014 3:11 pm

Mě by zajímalo kolik těch Parsunů jste viděli jezdit v cizině Já na vlstní bulvy ani jeden. Ani v žádném dokumetu a viděl jsem jich stovky i ty černý huby v africe a asii a v americe mají Yamahy,hondy,suzuki, johnsony a mercury. v italii ještě selvy a chorvacku tomosy. :crazy:
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv dub 10, 2014 4:25 pm

Já taky neviděl ani jednoho. Zato u nás v ČR většinou pohled na pokusy o start.
Nic proti značce Parsun...., ale třeba je to jen špatnou obsluhou nebo špatným návodem k obsluze. Přesto si myslím, že u nového motoru by to mělo chytnout "našup". Něco jiného je to u starého - tam to samozřejmě beru - nízké komprese atd.
Ale při pohledu na ty šťastné majitele nového a výrazně levnějšího motoru (proti konkurenci) si vždy s nostalgií vzpomenu na Orlíka - to bylo štěstí, když chytl, držel otáčky a běžel. A to většinou za předpokladu, že si ho samodomo upravil - díry do výfuku atd.
Ale to byla jiná doba.
Dnes (21.stol.) by to mělo fungovat tak, že mi někdo řekne, napíše: nalij palivo, povol odvzd., pusť benzín, dej výtrhovku, ponoř do vody, případně sytič, zatáhni za tuto šňůru a jeť.
Naposledy upravil(a) knoki dne čtv dub 10, 2014 4:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 703
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » čtv dub 10, 2014 4:30 pm

Já snad vyndám ten můj NOS /new old stock/ z krabice, naleju tam olej, namontuju na badeplato a nechám za plavby běžet spolu s hlavním motorem
jinak se nedozvím,co to je za shit :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 10, 2014 7:06 pm

knoki omyl. Dnes by to mělo běžet podobně jako u auta. Nalít benzín zmáčknout starter a jet. Tyhle motory jsou dosti předražené a nic neumí
proti automobilovým. Za posledních cca 20let žádný pokrok neudělali ale ceny rostou. Ani takový automatický sytič (který mají auta již snad
50let) tam nedali.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2077
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Parsun 5 HP

Příspěvekod Viky_CZ » čtv dub 10, 2014 8:13 pm

tos_cz píše:Máte už někdo další zkušenosti s touto značkou Parsun?

Další zkusenosti mam, zacinam další sezonu, ještě porad to (neocekavane) funguje. :mad: Pro nadrz ma konektor jako Yamaha.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát dub 11, 2014 9:22 am

Kluci si ho před asi čtyřmi lety pořídili na Agnes a nejsou s tím problémy.
Skoro to nežere, chytá většinou na první škubnutí a když jim vloni na Baltu vlna zdemolovala držák a běžící motor upadl do moře a zůstal viset jen na dálkovém ovládání, tak ho vytáhli, na mole na Bornholmu mu udělali generálku a jede dál. Akorát mu pod vodou odešlo dobíjení baterky, tak to se během plavby do Tallinu a zpět nepovedlo opravit, ale jinak šlape v pohodě.
Obrázek
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pát dub 11, 2014 6:21 pm

Chtěl bych jenom poznamenat, že si možná pletete dvě různé značky, neboť existuje zde zmiňovaný PARSUN ale také PARSON, což jsou dvě zcela odlišné značky. Ten PARSON se mi jeví jako čínská mutace TOHATSU a ten má ve svém repertoáru také ponížený dvouválec z 9,9hp na 4,4Kw (6HP). odpovídá to nejen siluetou, ale i přesně stejným obsahem válců - 209 ccm
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát dub 11, 2014 7:16 pm

Aby to bylo komplet, tak třeba Czech marine (i jiní) nabízejí ještě Sea Horse a desing by Yamaha (prý v licensi Yamahy) dokonce sa slevou.
Všechno to jsou kopie Japan motorů a nejspíše všechny i fungují, tak jaký problém. Každý má výběr podle velikosti své peněženky.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1769
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » sob dub 12, 2014 11:00 am

tak je vidět že ty černý tlamy s jedním roztrhaným trčkem a kraťasy jsou bohatší než my když si mohou dovolit japonské motory. já raději volím ojetej značkovej než čínu. vemte čínskej skúrt je jeďte s ním do servisu hned se vám vysmějí a vyženou aspoň tady v ústí. co součástka to kšunt :crazy:
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned dub 13, 2014 6:23 am

Geusi, "ty černý tlamy" musí dojet. ;)
Na kom jiném by si Kina odzkoušela své výrobky ?
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned dub 13, 2014 6:23 am

Na moře mám Crescent 5 a nevyměnil bych ani za Yamaha 4 takt.
Minulý týden jsem 1 viděl v Bazošu pod názvem Volvo Penta.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1596
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned dub 13, 2014 9:24 am

Původně jsem chtěl napsat něco peprnýho, ale asi takhle.....

Všichni, kdo tu píšou, že černý tlamy jsou bohatší, chytřejší a já nevim co všechno.... by se nejdřív měli nejdřív kousnout do jazyka a zjistit si, jak to tam opravdu je. Třeba se podívat kolik ty motory u nich stojej.
Ani tak nemluvim o dovozních clech apod. Hlavně je to o tom, že jejich prodejci nejsou "censored" nenažraný zlodějský!!! Oni maji ty motory levnější, než jsou u nás parsuny.

Jsem se na kapverdách v přístavu bavil s chlapama v servisu.
Na servis jsou fakt chytřejší, než my. Oni se tam o ty motory sakra dobře staraji!! Taky to tam nepytlíkuje každej, kdo má v pr. díru. Když už to tam někdo servisuje, tak je to umění děděný z otce na syna. Prostě ten servisák mezi motorama vyrostl a zná to.

Ještě něco málo k těm parsunům... Kolik z těch lidí, kteří je tu tak strašně odsuzujou ho fakt měli? Většinou to je jen papouškování co kde dko slyšel v hospodě. Jasně, že japoňáci jsou lepší. Mercedes je taky lepší, než pochcávka a stejně se u nás pochcávka hojně kupuje. Někomu ten motor prostě stačí.
Stejně zase za pár let zpřísní emisní limity (nebo jinou chytrou věc) a my budeme vyhazovat zánovní japonský motory do šrotu. Možná je pak lepší koupit si dva parsuny, než jeden japoňák. Taky je potřeba si uvědomit, že když u nás někomu vyplivne motor, tak to prostě dopádluje ke břehu a vlakem si dojede pro auto. To na moři jaksi nejde. :D

Je tu já nevim kolik stránek příspěvků. Kolik z nich je typu: Měl jsem Parsuna x let. Používal jsem ho tak a tak a mam tyhle a tyhle zkušenosti....
Drtivá většina je tu jen o tom prej to je takový a makový, prej to dělá tohle a tohle... a teď i že zcela určitě museji bejt špatný, když ani v zaostalých končinách je nekupujou. :D
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2077
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned dub 13, 2014 10:01 am

kanic píše:Geusi, "ty černý tlamy" musí dojet. ;)

Za tu dobu co mam Parsuna, jsem uz 2x tahal nekoho, komu zdechnul ten "kvalitni" pohon. Jednou to byl strizenej kolik na vrtuli a jednou baterka, bez který ten motor nedokazal nastartovat ani spagatem.

Edit: Zdenda - 100% souhlas. Krome toho, ty cerny huby ten motor zivi, takze to je něco jiného, nez u nas, kde mají lidi lod vetsinou jenom na hrani.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned dub 13, 2014 12:25 pm

Nevím, co Tě dráždí psát něco peprného, nebo, že by se měl někdo kousat do jazyka.
Chceš Parsun, měj si ho. Akorát mi to připadá, že bys chtěl lepší, ale nemáš.
Mně stačí, co mám, protože je to tak jednoduché, že to nemá ani impeller. Kdyby to už nejelo,
koupím starší 2 takt. Mercedes ani náhodou, koktavku ni omylem. Stačí starý frantík.
Někteří jedinci zkrátka nesoutěží s davem. Žijí si po svém. OK ?
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1596
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned dub 13, 2014 4:45 pm

kanic píše:Nevím, co Tě dráždí psát něco peprného, nebo, že by se měl někdo kousat do jazyka.
Chceš Parsun, měj si ho. Akorát mi to připadá, že bys chtěl lepší, ale nemáš.


Tak to ti to připadá blbě! Já honim xxx. Nejde tu o muj motor. :D
Snažil jsem se sdělit, že ve všech oblastech existujou lepší a horší značky. Všimni si, že píšu značky, ne výrobky. Jak je to s kvalitou výrobku jsme mohli v tomhle vlákně zjistit, kdyby se tu tupě dokola nepapouškovaly názory ala stará blažková.

Parsuny nezatracuju! Sám jsem ho neměl. Za určitých okolností bych si parsuna klidně koupil a ještě bych se vysmál všem nafoukaným tupcům se starýma vyrachtanýma a rozpadlýma "značkovýma" motorama. :D
Nechci sem pořád tahat auta, ale tam tomu řada lidí snáz porozumí. Například tátovi jsem před léty za cenu ojetýho "běžnýho" auta koupil novou Kiu Ceed. Celý ty roky jen spokojeně jezdí. Auto je perfektní a spolehlivý. Do ojetiny by už dávno cpal peníze za servis.

Takže otázkou bylo, je a bude, jestli je výhodnější za stejný peníze koupit ojetý "značkový" motor, nebo nový "neznačkový" a pro koho. :)
Rozhodně si nemyslim, že ten, kdo má na prd.eli pověšenou Yamahu ho má většího, než ten, kdo tam má Parsuna. Za jistých okolností si myslim, že naopak ten s Parsunem to má v hlavě víc srovnaný. :D
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1769
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned dub 13, 2014 5:01 pm

otázka je co je starý motor. Mám mercury 2003 10hp 2T s mín nalítám za sezonu tak 30 hodin možná míň kdybych nevzal loni vlesec a nevytekl olej a odešlo gufero tak servis možná dalších 10 let nepoznal. kámoš má 8 yamahu r.v. 1985 a vše původní takže o stáří to asi neni.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned dub 13, 2014 5:59 pm

Zrovna ta Yamaha r.v.85 musí být již pěkně vyšeptaná šunka. A pokud není vzduchem chlazená, tak má určitě min. vyměněnou vrtulku vodní
pumpy a zrovna tak svíčky, možná i membránu paliv. čerpadla gufera a pod. Je to podobné jako tvrdit, že mám 30let Meďáka a ještě mě drží (asi omylem) pohromadě a vše je původní.
Vytahovat se s nějakým starým šrotem spíše vyvolává útrpný úšklebek, že dotyčný nemá na něco novějšího. Každý má jiné hodnoty a pokud
mu stačí něco levnějšího, tak je zbytečné mu to rozmlouvat. Jako lidé přecházejí od malých člunů na větší, tak také přecházejí od levných slabých
motorů na lepší značky. Osobně si myslím, že teprve od nějakých cca 15-20Hp má cenu se bavit o kvalitě značky. (I když jsou na tom většinou
podobně).
Není žádné velké štěstí koupit staré auto lepší značky, než-li nové levnější. Ono to časem příjde stejně draho.
To samé je u těchto motorů. Dosti často se stane, že ten co s velkou slávou koupí za cenu nového levného nějaký "značkový" oběhaný u kterého
nezná historii a počet motohodin, tak si musí připlatit aby vůbec jezdil. A to ještě aby měl štěstí, že mu jej neukradnou, jak se již tady psalo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host