Parsun - jak to je

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » sob kvě 03, 2014 8:34 am

Nevím, proč by se nemělo sahat do karbecu (ještě k tomu servisák) :? - nechce se mi tomu věřit.
Asi máš problém jen v něm (POŘÁDNĚ vyčistit), při tom zkontrolovat elektro-sytič.
Pokud s tím, ale nemáš zkušenost, tak můžeš laborovat, něco u toho "posrat" a nakonec to dát opravdu do servisu. To má výhodu v tom, že ušetříš čas, laborovat budou oni, tobě předají motor opravený, řeknou ti, kde byl problém a příště už budeš vědět.
Pokud neznáš historii, tak je lepší jim ho dát na tzv. Sezónní servis (mj. zahrnuje výměnu olejů, seř. ventilů a samozřjmě vyč. karbce, vč. následného předvedení, že je vše O.K.).
david
moderátor
Příspěvky: 5433
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob kvě 03, 2014 9:19 am

knoki píše: To má výhodu v tom, že ušetříš čas, laborovat budou oni, tobě předají motor opravený, řeknou ti, kde byl problém a příště už budeš vědět.
Pokud neznáš historii, tak je lepší jim ho dát na tzv. Sezónní servis (mj. zahrnuje výměnu olejů, seř. ventilů a samozřjmě vyč. karbce, vč. následného předvedení, že je vše O.K.).


Tolik optimismu ve dvou větách jsem dlouho neviděl. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » sob kvě 03, 2014 10:08 am

V úterý jedu na týden pryč (vezu s kamarádem jeho jachtičku na orlík :) ). Tak potom uvidím kolik dobrých duší sem dalo jaký nápad a určitě se to pokusím vyřešit sám :? . Značkovej servis by také mohl trvat dva měsíce a stát 15000,- no a to je můj rozpočet na fuel na celé léto. A to ani nemluvim o sundání motoru (cca70 kg) a jeho odvozu nekam do prahy. Každopádně dík za každou radu nebo nápad. Třeba někdo někde narazíme na někoho kdo už tuhle závadu řešil. Netuším zda ten motor nebyl na prodej právě proto. Mám z toho až husí kůži protože člověk od kterého sem ho koupil má zrušený telefon. :( Tvrdil že chodí super a prodává ho proto že loď dává na přehradu kde mohou jezdit jen elektromotory. Nerad bych mu ale křivdil, treba jen ma jiné číslo. Protože jinak startuje a chodí fakt pěkně. Snad to bude opravdu jen nějaká prkotina.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » sob kvě 03, 2014 11:04 am

Tolik optimismu ve dvou větách jsem dlouho neviděl. :lol: :lol: :lol:[/quote]

Nevím, ale asi jsem optimista.
Já to beru tak, že pokud se na něco necítím (teď jen sám za sebe), tak to zadám firmě. Příklad: kdysi jsem si doma sám maloval - jednak to bylo jednodušší - existoval (nebo já jenom znal) Remal a Primalex. Dnes to raději zadám firmě, která to umí x-krát rychleji, než já. Ano - zaplatím, ale jednak až po předání a za další - ušetřím na tom můj čas - za tu dobu si vydělám více, než kdybych si to maloval sám.
K lodním motorům: Ocelot píše, že je někde od Prahy - já si kdysi nevěděl rady s problémem u MerCruisru. Vyřešil jsem to u Imramovského (nechci jim dělat reklamu). Sice to chvíli trvalo (asi týden), ale na rozdíl ode mne měli přístup k ser. manuálům - já zaplatil a problém mi vyřešili.

To: Ocelot
Samozřejmě ti nechci radit, co s tím máš udělat, ale oprava nemusí stát 15.000,- - domluvil bych se s tím servisem, ať mi dá vědět, když zjistí příčinu, a pak bych se rozhodl. A pokud by ta částka byla tak vysoká, tak stejně by jsi ten díl musel někde koupit (třeba levněji, já nevím).
Pro tebe v této fázi je (jak jsem pochopil) nejdůležitější diagnóza závady. Neočekávej, že někdo napíše - otoč tím a tím šroubkem. Ano může se náhodou strefit, ale v tom servisu budou mít motor - a tímpádem mohou vyloučit jiné příčiny (špatnou obsluhu, zanedbanou údržbu atd.).
PS: stejně si myslím, že problém je v karbci.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1335
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » sob kvě 03, 2014 4:03 pm

ach jo-zkus zavolat p. Rompotlovi- tel. 731127075-snad funguje
jinak Parsun je vicemene totožna s Yamahou-viz www.parsun.eu
ještě by stalo za pokus Nove Město nad Metují-servis
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1335
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » sob kvě 03, 2014 4:03 pm

ach jo-zkus zavolat p. Rompotlovi- tel. 731127075-snad funguje
jinak Parsun je vicemene totožna s Yamahou-viz www.parsun.eu
ještě by stalo za pokus Nove Město nad Metují-servis
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » sob kvě 03, 2014 4:53 pm

"paci" dik za tip :) Až se vratim zkusim projít palivovou soustavu a vyčistit karbec případně se na to se mnou podívá Míra. Další krok bde určitě servis.
Škoda že se letos nepotkáme na srazu, ale o prazdniny mam 5 neděl dovču tak se na sandberku určitě otočím. Teda jestli to zprovoznm.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob kvě 03, 2014 8:05 pm

Podle toho jak to popisuješ, karburátor funguje v režimu volnoběhu a hlavní trysky. Nefunguje tzv. přechod, mezi těmito režimy. U malých motorů to bývá dírka za hranou šoupátka u lodních motorů za hranou škrtící klapky. Při otevírání klapky si díky podtlaku tou dírkou motor přicucne benzín. Při větším otevření podlak klesne a motor už jede jen na hlavní trysku. Dírku jsem měl úplně zarostlou u Mercury 5 a docela mi trvalo než jsem jí vůbec našel, protože difuzorek měl malý průměr ( není tam pořádně vidět) a je dost dlouhej. Celý problém vyřešila pinzeta a chlup z mosazného drátěného kartáče. Motor měl úplně stejné příznaky choroby jako ten tvůj.
Jak to má ale řešený karbec u Parsuna 25 nevím, tak je možné, že tohle povídání ti bude úplně k ničemu. Karburátor jsem si v katalogu ND samozřejmě našel, ale z toho nejde moc vyčíst. Chtělo by to schéma.
david
moderátor
Příspěvky: 5433
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob kvě 03, 2014 9:08 pm

přechodovej režim dělá emulzní trubička a její tryska. stačí neviditelnej chloupek a je hotovo
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » ned kvě 04, 2014 1:02 pm

"david" Děkuju Ti, také prověřím.
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » sob kvě 31, 2014 8:32 am

tak se u mne zastavil fischmaster :? poslech si motor, parkrat zastartoval, pridal plyn a rika "vole mas ucpanou volnobeznou trisku"
byl to fakt jen vlasek, zdaleka nebyla ucpana cela a takovejdle problem
motor uz prede jako kotatko :) no proste nadhera :good:
vsem dekuju za rady a napady
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » úte čer 03, 2014 3:24 am

Zdenda12345 píše: Já honim xxx.

Tak toto vyznelo vselijako... :D
Uživatelský avatar
Fiha
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon srp 11, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fiha » pon srp 11, 2014 1:18 pm

Zdravím námořníky. Jsem tu nový, aproto se chci zeptat zkušených a hlavně těch co Parsuna vlastní, jestli jsou s nimi spokojení a jestli s těmito motory jsou nějaké prblémy. Chci si pořídit 9.8hp a to pro dvě osoby, myslím si, že by to mohlo stacit. Taky přemýšlím, jestli pro něj dojet do Maďarska pro 5xs, že bych to tu nemusel přihlašovat a blbnout s technickejma. Nevím, proč to nemůžou prodávat také u nás. Myslím, že by jich prodali více než těch s označením 9.8hp. Doufám, že nějaká dobrá duše podá reference. Děkuji Filip H.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1921
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte srp 12, 2014 8:50 am

ono je to na hraně zákona to že ti prodají motor co má označení 5hp a ve skutečnosti 10hp. a myslím že se budou dištancovat od toho že se náhodou něco stane a někdo se na tobě bude hojit. oni budou tvrdit že ti to prodali uškrcené takže pak zodpovídáš za to ty. A v tom případě jak bude třeba nehoda a někdo zavolá benga na šetření a zjístí se že motor neni 5hp tak jsi se dopustil toho že nemáš registrovanou loď nemáš třeba VMP. a tam je flestr až 100000kč. a teď máš na netu skoro novej motor Tohatsu 4t za 38tis 9,8hp. a SPS a ani benga zas tak blbý nejsou když uvidí jak peláší gumák a v něm 3 lidi tak asi 5Hp to rozhodně neni.
Uživatelský avatar
Fiha
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon srp 11, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fiha » úte srp 12, 2014 12:00 pm

Ja to nechci ani tak provozovat u nás. Pokud mám v HR zaplaceno, tak je to ani nezajímá jestli je to 5hp nebo 10. Ale, to byla jen úvaha. Zajímá mě hlavně spolehlivost těchto motorů. Možná to bude nakonec 15hp. Mám to jen na dovolenou k moři. Takže to zas moc za rok nenajede, tím pádem do toho nechci moc investoavat a chci nový. Míval jsem 5hp a toho jsem se zbavil a teď chci něco silnějšího.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1335
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » úte srp 12, 2014 1:05 pm

jako jeden z mala co se verejně k Parsunu 15 hlasí jsem toho už tady napsal dost-tak hledej-už me nebaví aby na moji odpoved ohledne tohoto motoru číst blby kecy tech co o nem jenom slyšeli(protože by si tu sr.... v živote na lod nepověsili....převzato z jedne odpovědi)
Uživatelský avatar
Fiha
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon srp 11, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fiha » úte srp 12, 2014 4:32 pm

packa píše:jako jeden z mala co se verejně k Parsunu 15 hlasí jsem toho už tady napsal dost-tak hledej-už me nebaví aby na moji odpoved ohledne tohoto motoru číst blby kecy tech co o nem jenom slyšeli(protože by si tu sr.... v živote na lod nepověsili....převzato z jedne odpovědi)

Tvé příspěvky mám pročtené, děkuji, kecy typu "tohle bych nikdy nekoupil" mi také nezajímají. Mě spíše zajímá co třeba u nich odchází, eventuelně co koupit do foroty, v případe poruchy. Na opravy si stačím sám. Záruka na nový je, ale když to bude v nejmíň vhodnou dobu, tak je záruka k ničemu. Věřím, že při šetrném zacházení vydrží hodně. Dle prodejců se prodávají hojně, ale nikde se o nich toho moc dočíst nedá. Buď jsou majitelé spokojení a nemají potřebu o nich psát, a nebo se moc neprodávají.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 98
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » pon zář 01, 2014 8:07 pm

Čeká mě koupě nového motoru 5HP.Přečet jsem na foru vše o motorech a jětě jednou o parsunu.Jediné co mě od něj odrazuje je poměrně malý obsah motoru.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2179
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon zář 01, 2014 8:29 pm

Ma to obsah jako stara 4HP Yamaha.
Když jsme to porovnavali na vode s tou novou 138ccm, vic zalezelo jestli ma clovek spravnou vrtuli, nez jestli je to Yamaha prava nebo falesna. Na jakou lodičku to chces?
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1161
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pon zář 01, 2014 8:33 pm

Asi jsem to tu už psal.
Klukům odešel motor v šachtě, tak jim Poláci propašovali Parsun 9.9 z Bornholmu.
Dali ho do šachty, byl moc utopenej, což mu vůbec nedělalo dobře. Po další sezoně mu tedy udělali „pologenerálku“ a hodili ho na záď na pantograf. U toho jsem byl. Obrovský překvápko, loď jezdila jako drak a motor skoro nic nežral, proti tomu, když byl v šachtě.
Vloni po vyplutí ze Svinoústí jim vlny urvaly pantograf, motor spadnul za chodu do moře a zůstal viset na dálkovém ovládání. Přistáli na Bornholmu na plachty, na mole udělali generálku, ze zbytků ze smetiště svařili nový držák a dojeli s ním do Estonska a zpět. Zpět jsem s nima jel. Motor startoval na první škubnutí, akorát se po té koupeli při generálce na molu nepovedlo oživit dobíjení baterií.
Já k tomu motoru nemám negativních připomínek.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 98
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » úte zář 02, 2014 9:22 am

Chtěl bych ho dát na malý kajuťáček cirka 5x2m do 500kg.Salpy,Orlík obojí mám blízko.Mám do pramice Yamahu 2,5ta je na něj slabá.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2179
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte zář 02, 2014 9:35 am

Jasny.

Mela by ti na nej jit vrtule z ty Yamahy (z 2.6 Parsuna tam pasuje) a uvidíš, jak to bude pekne slapat.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 98
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » úte zář 02, 2014 8:01 pm

Dík za odpovědi.Do jara mám čas čekají mě nějaké opravy a úpravy člunu.Zatím to vyhrává Parsun 5.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2666
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv zář 04, 2014 4:42 pm

Strycek_Bidlo píše:Asi jsem to tu už psal.
Klukům odešel motor v šachtě, tak jim Poláci propašovali Parsun 9.9 z Bornholmu.
Dali ho do šachty, byl moc utopenej, což mu vůbec nedělalo dobře. Po další sezoně mu tedy udělali „pologenerálku“ a hodili ho na záď na pantograf. U toho jsem byl. Obrovský překvápko, loď jezdila jako drak a motor skoro nic nežral, proti tomu, když byl v šachtě.
Vloni po vyplutí ze Svinoústí jim vlny urvaly pantograf, motor spadnul za chodu do moře a zůstal viset na dálkovém ovládání. Přistáli na Bornholmu na plachty, na mole udělali generálku, ze zbytků ze smetiště svařili nový držák a dojeli s ním do Estonska a zpět. Zpět jsem s nima jel. Motor startoval na první škubnutí, akorát se po té koupeli při generálce na molu nepovedlo oživit dobíjení baterií.
Já k tomu motoru nemám negativních připomínek.


Můžeš prosím rozvést konkrétní důvody, proč motoru nesvěttčila šachta.
Prosím i o zkušenosti ostatních. Pokud z toho něco vznikne, dám to do odpovídajícího vlákna.
Pepa
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1629
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 70
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv zář 04, 2014 6:28 pm

Někde jsem to tu už psal. Jednu sezónu jsem provozoval motor (honda 5hp) na zrcadle. Další rok jsem ho dal do šachty. Mam tam 2 větrací otvory. Motor běhá jako dřív bez sebemenší změny. Navíc je ten motor pěkně schovanej. Co oči nevidí to lapky tolik neláká. Nemusim se bát, že mi ho někdo sundá když jsem na obědě, nebo když spíme. Navíc se výrazně ztišil. Na příští rok ještě šachtu zvukově odizoluju a dam dálkový řazení.

Za sebe můžu šachtu jen doporučit.

P.S. letos jsem viděl jak chorvatovi spadnul do moře motor i s držákem. Zůstal viset jen na palivový hadici.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti