Parsun - jak to je

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned dub 13, 2014 7:55 pm

Lidi ze vsi dělají kor.vozy. Ptali se šéfů z daleka, jaké č.plechů používají. Nevěděli, o čem je řeč.
Nikdo odsud tím nejezdí. Když se zeptám, odpověď je: Ani náhodou. Ten slogan bude pravdivý.
Milionové a. za tři sta tis. Kupujte, fandím vám.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned dub 13, 2014 8:15 pm

Norma plechů je věc konstruktérů a zásobovačů, ne šéfů. A kdo to koupí není naše starost. (třeba slovenská policie).
Na druhou stranu: Samsung dělá všechnu možnou elektroniku, které jsou plné obchody a lidi to kupují, tak to asi tak úplně špatné není.
Dělají tam lodě, letadla, atomové reaktory a i ty plechy na vše možné. Mají dosti velký průmysl proti nám, kteří tady děláme proti nim
stále méně vlastních výrobků. Ty opice na palmě jsme spíše my a tak vůbec nemáme právo se někomu pošklebovat.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2182
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned dub 13, 2014 9:36 pm

TataS: Nejen to, Samsung dela dokonce i nakladaky. Na vyvoz jde vicemene jenom elektronika, ale v Koreji najdes i auta, i plastovy okna Samsung. Je ovšem taky pravda, ze Korejci jsou tak "chytry", ze museji mit asi zvlast specialistu na pravotocivy a levotocivy zavity, jinak by neutahli ani sroubek. :-D Systém vzdelani je tam hodne odlisnej od našeho, ale výsledky mají. Dost lidi u nas ty sikmooky podcenuje.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2526
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned dub 13, 2014 10:58 pm

Jo, a když v Číně dělali kvalitní meče, ta my jsme se ještě mlátili sekeromlatama :lol: Mám sadu Čínskejch průbojníků na kůži, jediný držej ostří, a to ta sada 15ti kusů stála 380,- :roll: Číňani uměj náramný věci, jen je dokázat koupit, páč dovoz, ten stojí za kulový, protože kvalitní věc stojí i u výrobce v Číně dost peněz, a to pak prodejce svých 200% nedostane, a nedostane :whist:
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2182
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon dub 14, 2014 6:25 am

Ale Maxiku, dyt to není pravda.....

Když Cinani delali kvalitni mece, tak tady u nas Keltove mlatili sekeromlatama a my jsme nekde v Kazachstanu zvejkali korinky. :-)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2526
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon dub 14, 2014 9:03 am

Vlastně máš pravdu, i když jsem to dával jako příklad ;)
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pon dub 14, 2014 6:30 pm

Nemám sice lodní motor z Číny, ale za jistých okolností bych do něj možná i šel, byť s velkou opatrností. Mám totiž nějaké zkušenosti s výrobkem z Číny. Před čtyřmi roky jsem se rozhodl, že na ježdění do práce přes léto si pořídím skútra. Zjišťoval jsem situaci na trhu a ceny skútrů. Chtěl jsem malého skútra o obsahu 125 ccm, abych s ním mebrzdil městský provoz. Měl jsem na vybranou. Buď to koupit Japonce nebo Itala za cenu okolo 100 000Kč, nebo Číňana za cenu 25 000Kč - 35 000Kč. Do ojetiny se mi moc nechtělo. Jelikož do práce a z práce to mám dohromady 10km, tak jsem klidně sáhnul po Číňanovi. Koupil jsem ho v obchodním řetězci Globus, kde jsem si najivně myslel, že s případnou reklamací nebudou žádné problémy, neboť s tím byl Globus pověstný. Motor skútru je kopie Honda a vypadá vyrobený solidně. Odlitky čisté a pěkně opracované. Rám skútru ucházející. Plastové díly jsou ze dvou druhů plastu. Černý matný nelakovaný, na podlaze a vnitřní strana krytu kolen ,je pružný a odolný. Lakované části karosérie jsou z velmi křehkého plastu okolo kterého je nutné chodit po špičkách. Hned po koupi skútru se vyskytla první závada. Nefunkční automatický sytič. Obrátil jsem se tedy na smluvní servis, který mi zdělili v Globusu a který byl v místě bydliště. Tam mi zdělili, že na tento skútr pro Glóbus servis nedělají. Obrátil jsem se tedy rovnou na Glóbus a nastaly problémy. Asi po měsíci mě teprve vzali skútra do opravy. Vrátil se se stejnou závadou. To se opakovalo ještě dvakrát. Chtěl jsem tedy zboží vrátit. Bylo mi řečeno, že to nejde, že vozidlo má registrační značku. Vzniklou situaci jsem se nakonec pokusil řešit přes obchodní inspekci a bez výsledku. Nakonec jsem rezignoval a skútra jsem si opravil sám. Závada byla ve špatném spoji v kabelovém svazku. Se skútrem jsem jezdil bez problémů skoro tři roky.
Závady se vyskytly dvě. Netěsnost brzdového válce přední brzdy a závada na regulátoru dobíjení. Náhradních dílů je na internetovém trhu docela dost, ale hlavní problém je v tom, že každý dovozce si dal na skútra svúj vlastní název, takže stejný skútr jezdí v Čechách pod dalšími deseti značkami. Všechny servisy v mém okolí, které se zabývaly Čínskými skútry je přestaly opravovat!!! Většina prodejců prodává skútry jednu sezónu a potom zaniknou a vzniknou zase noví. Pozáruční servis prakticky neexistuje. Přesto-že motor je okopčená Honda, těžko se zjistí co to je vlastně za typ a co pasuje a co ne.
Ještě na závěr, když jem se začal na internetu pídit po dodavatelské firmě, která skútry dodávala do Globusu, tak jsem podle obchodního rejstříku zjistil, že dotyčný "podnikatel" vlastnil deset firem, které jsou v současnosti v likvidaci. Většina se zabývala různými prodeji. Úplně mě však dostal popis činosti firmy DS-trade, která dodávala skútry do řetězce Glóbus, tedy i mého, dle obchodního rejstříku. Bylo zde napsáno, cituji: "Stánkový prodej motorových vozidel". :lol: :lol: :lol:
Jestli to samé je i u prodejců Čínských lodních motorů a že jich tu začíná být docela dost ne jenom Parsun, tak za mě musím říct NE!!! :gun: :gun: :gun:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1336
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon dub 14, 2014 7:24 pm

myslim ze jsem uz o PARSUNU toho tady napsal dost tak jenom ....pokud by byl potreba nahr.díl tak na www.parsun.eu se dá najít náhrada
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 161
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon dub 14, 2014 8:45 pm

Já se už všeho čínského bojím. Měli jsme lodní vlek postavený v ČR, kde byl čínský naviják a pneumatiky. Naviják se rozpadl, když při převozu praska osa co držela buben s lanem. Na pneumatice se udělala strašně velká boule, aniž by jsme ji nějak poškodili v prvním roce provozu. Vlek už nemám, takže nevím jak gumy pokračujou v dalších letech. Loni jsme si na loď koupili čínské skládací kola. Předpokládal jsem, že vydrží. Moc toho nenajezdíme a v Holandsku jsou roviny. Opět značné problémy. Roztrhl se plášť a bouchla duše, rozpadli se ložiska a ohnula sedlovka. Asi jsem s 92 kg moc těžkej. Manželce vydžela :-) Čínským věcím se tedy už raději vyhýbám. Když jsem nedávno kupoval 4kolku, vzal jsem jetou yamahu, než novou čínu. Alspoň není problém sehnat díly. Znám číňana co se živý oboustraným obchodem a říká to co tady již padlo. Oni umí vyrábět kvalitně (stejně se tam dělají i značkové výrobky), ale cena už není zajímavá. Popisoval, jak dovážel kulové ventily a co všechno číňani zkoušeli šidit - tl. stěny, materiál. Museli vzorky kontrolně měřit, rozřezávat, vážit. Popisoval jak přijde do fabriky s požadavkem co chce vyrobit, zeptají se na cenu a podle toho mu udělají kvalitu. Přestal už dovážet do ČR a naopak vozí z ČR tam. Vše z evropy je tam módní a IN. Vozí např dorty (marlenka). Zkušenost s parsunem bohužel nemám, takže taky jen tlachám...
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pon dub 14, 2014 9:25 pm

Packo, tak takovej katalog dílů jsem na toho mýho skútra taky našel. Bohužel tam nemám ty japonský náhrady. A co se týká těch originál čínských dílů, tak z těch se dá sehnat tak 30%. V době záruky to dovozci (prodejci) řeší tak, že pár skútrů rozeberou na díly, aby měly díly na záruční opravy. Po záruce už si musí majitel skútru poradit sám. :? Je možné, že se to Parsuna netýká, ale jsou tu na trhu i jiné čínské motory a u nich o pozáručním servisu dost pochybuji.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pon dub 14, 2014 9:45 pm

Ještě pod kterýma značkama se čínské motory prodávají:

Parsun, Design by Yamaha, Design by Tohatsu, Sea Horse, Czech Marine, Hidea, Sea King, Sail. Možná někdo doplní další.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon dub 14, 2014 10:05 pm

Czech Marine nejsou motory ale čluny, které se dělají ve stejné fabrice jako Suzumari a spousta jiných značek také v Číně ale nikdo se nad
nimi neošklíbá a je rád že ušetří. Naštěstí se dělají ze stejného materiálu jako ty značkové. Bohudík na čluny nejsou tolik třeba náhradní díly.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pon dub 14, 2014 10:27 pm

TataS, měl jsem na mysli tyto motory.
http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g588.Cz ... va%21.html
david
moderátor
Příspěvky: 5445
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon dub 14, 2014 10:54 pm

Josef píše:TataS, měl jsem na mysli tyto motory.
http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g588.Cz ... va%21.html


nejlepší je poslední fotka - stojí a nejede veprostřed rybníka :lol:
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte dub 15, 2014 8:03 am

Josef píše:Ještě pod kterýma značkama se čínské motory prodávají:

Parsun, Design by Yamaha, Design by Tohatsu, Sea Horse, Czech Marine, Hidea, Sea King, Sail. Možná někdo doplní další.


Další čína: Hangkai

Selva - sice to není Čína, ale "vyrovná se jim".
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte dub 15, 2014 8:11 am

To ale není china motor ale emerický namordovaný u nás na nějakou starou nohu a pro ten uváděný účel to je dobré. To samé prodávají v USA
(ovšem orig.) s tím samým motorem. Míval jsem Yamahu 6HP (?) vzduchem chlazenou a to byly pěkný kamna. Funěl z toho horký vzduch, bylo to dost
slyšet a člověk musel být opatrný aby se nespálil. Teplé to nechtělo startovat. Zase tento emerický motor (stejně asi dělaný v chině) je podstatně
levnější než ty orig japan. http://www.smalloutboards.com/bg5.htm
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod skiliner » úte dub 15, 2014 8:25 am

knoki napsal:
Selva - sice to není Čína, ale "vyrovná se jim".

Tak trochu nemáš pravdu. Selva vyrábí pouze dvoutaktní motory a nějaké slabé čtyřtakty do 9,9 HP.
Ostatní čtyřtakty jsou přestříkané Yamahy.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte dub 15, 2014 8:34 am

Aby to nevyznělo, že mám něco proti Číně - sice jsem tam nikdy nebyl (bohužel), ale je to určitě krásná země, milí lidé.
Ale, jak již někdo píše výše: dokážou "pro nás" vyrobit "Desing by..." cokoliv a hlavně za levno. Toto jsem jen slyšel: u těchto výrobků není ve fabrice Výstupní kontrola = kontrolu si v lepším případě dělá konečný prodejce, v horším (asi u těch firem, co včera vznikly a zítra zaniknou) - konečný kupující.
Vím, že si v Číně nechávají dělat i velké značky (např. některé Mercury), ale u těchto předpokládám jejich výstupní kontrolu.
Ale vzhledem k ceně,přesto ponesu to riziko, že mi celý rok nemusí jet - bude mi stačit, když pojede jen 14 dnů v Chorvatsku. Proto se znalých ptám: dá se takto naprogramovat, (aby mi jel 1.7. - 14.7.)? Pokud by to šlo, tak za tu cenu je to super a pak kašlu na dostupnost náhr. dílů a budu jen litovat servisy, které odmítají dělat čínu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte dub 15, 2014 9:10 am

To by asi bylo více pravdě podobné, že ti někdo prozradí spolehlivý systém Perpetum Mobile. Můžeš snad ty garantovat, že ti u auta v tomto
období něco neodejde, nebo neupadne? To nemůžeš garantovat u ničeho pouze zvýšit pravděpodobnost koupí "lepší" značky.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte dub 15, 2014 9:39 am

tataS píše:To nemůžeš garantovat u ničeho pouze zvýšit pravděpodobnost koupí "lepší" značky.


Souhlas.
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » pát kvě 02, 2014 5:16 pm

Mam PARSUN 25hp 4t zakoupen loni v bazaru přes internet a tento týden sem ho namontoval na loď. Startuje na poprve, ma poměrně tichý a kultivovaný chod. :good: Pokud jedu třeba na čtvrt nebo půl plynu, jede bez problému treba hodinu. Jenže jak uberu, chcípne a potom je problém ho nastartovat. :( Když uš chytne jede jen na volnoběh a nemůžu ho dostat do otáček. Jak se však rozjede, pokud neuberu jede opět treba hodiny. Svíčky jsou suché takže problém bude asi v karburátoru. Možná jen nečistoty jak dlouho stál, nebo treba hladina v komoře. :? Ještě sem to nerozebral. Nemáte prosím s tímto motorem, nebo touto závadou nejakou zkušenost.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát kvě 02, 2014 6:42 pm

vyhledal bych autorizovaný servis :D
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1944
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát kvě 02, 2014 7:31 pm

To jsou tady rady. Ač tuto značku nemám rád tak pokud před zazimováním normálně běžel. tak bych začal vyčištěním karbecu tam bývá nejčastější příčina.. a pak dál svíčky kontakty lanko plynu prostě kus po kuse
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1336
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát kvě 02, 2014 7:57 pm

jak napsal geus-zacni karburatorem-ja si nasel f. co cisti karburatory ultrazvukem-křovinořez stal stovku -tohle bude obdobné
Uživatelský avatar
ocelot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: čtv led 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ocelot » sob kvě 03, 2014 6:05 am

Ja prave netušim jak chodil loni. Tady se resi jestli starsi znackovej, nebo novou cinu ale ja sem o level jinde (koupil sem starsi cinu a jeste zajice v pytli). Znam vsak Packy motor a jeste asi dva 5hp a vsichni sou s nima spokojeni. Prej jak se sahne do karbecu uz nejde sestelovat (jenze tohle mam od servisaka mercury). Proto sem chtel vedet jestli nemá s tímto motorem nebo závadou nekdo zkušenost. Snad to nejak vyresim protože jinak sem JOUDA za 45000,- :cry:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti