ELEKTROPOHON

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 659
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

ELEKTROPOHON

Příspěvekod Milos » stř pro 10, 2008 11:21 am

Vo vlákne "hybrid" sa načala téma o využití elektromotorov na pohon lodí, pričom zdrojom energie by pri dlhších plavbách bol benzín spalovaný v elektrocentrále.
Riešenie je teda založené na elektropohone s akumlátormi, doplnené o univerzálnu elektrocentrálku slúžiacu na dobitie accu - prípadne aj na priame napájanie elektromotora.

Myslím si že elektropohon, tj lodný elektromotor+akumlátory+elektronika na riadenie a dobíjanie su zaslúži svoje vlákno.

Mam s elektroplavbou tiez nejake skusenosti - na elektro-gumaku som splavil cely Maly Dunaj. Nehlučná pohodová plavba meandrujúcou riečkou je úžasný zážitok. :) 8)

Zatiaľ som sem sústredil zaujímavé odkazy a linky:

http://www.elektrolod.cz/
http://www.karvin.eu/index-en.php
http://www.plavidla.cz/view.php?cislocl ... cb15cc54cf
http://www.plavidla.cz/view.php?cislocl ... cb15cc54cf
http://www.enepa.eu/content/view/50/54/
http://www.elektrolode.cz/6379-vnitrni-montaz/

Tu je zaujimavy smer vyuzitia litiovych trakcnych LFP akumlatorov - Lithium Iron Phosphate (LiFePO4). Jedna sa o cinsky low cost, mozno to sposobi mensi prevrat v blizkej buducnosti: :?
http://www.electricmotorsport.com/store ... er_sky.php
http://www.thunder-sky.com/pdf/TS-LFP40.pdf
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 10, 2008 9:11 pm

V ČR je výrobca motorv na 12V, 24V atď. neviete kontakt?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř pro 10, 2008 10:28 pm

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 10, 2008 11:07 pm

Myslím že nie, v ČR je priamo výrobca. Raz mi poslal Zdenda na nich kontakt, ale potom som od tej myšlienky upustil a kontakt som si nezaložil. Ale ceny mali dobré.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » čtv bře 05, 2009 7:59 pm

Miloš tu načal tému, a ako vidím zdochol na nej pes.
Táto téma ma zaujíma, a iste aj viacerých, pretože je taká kontraverzná. Myslím, že všetci by chceli plávať na elektrickej plachetnici alebo na elektrickom motorovom klzáku, alebo na inej elektrickej lodi. Všetci poznáme výhody takéhoto riešenia - kto by netúžil po čistom výkone, temer bez hluku, vibrácií a exhalátov. Elektrický pohon v lodiach je však ťažký oriešok. Použitelná technika, je zatial málo výkonná, akumulátory ťažké s malou kapacitou, životnosťou a vysokou cenou. Technika a technológia aj v tejto oblasti napreduje a preto sem dávam k Milošovim aj ja pár odkazov na ktoré som narazil. Určite stoja za prezretie.

Kraeutler
Minnkota
Ecyclemarine
Torqeedo
Rayeo
Whisperprop
Erun
Propelec

Ak máte skúsenosti s elektropohonmi, alebo zaujímavé linky, - dajte vedieť.
Pred časom som riešil elektropohon pre 7m loď, neskôr som toto riešenie zavrhol - a loď zostala iba do kategórie - LOĎ SNOV
Uživatelský avatar
pagotamd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon bře 23, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pagotamd » čtv bře 26, 2009 11:05 am

ja pouzivam ele. motorquide 54lbs , zatim jsem jezdil jenom na upravenej kanoji nejpomalejsiho typu "vydra" a po mirne uprave lodniho sroubu lodicka jezdila kolem 9 km/h coz je docela palba , dojezd na jednu 80ah baterii byla +- 12km ,ale na plny vykon , pomaleji az 20km

predtim jsem zkousel i ruzne gumaky s ele 30-55lbs ,ale tam je problem s rychlosti a take s dojezdem ,letos budu zkouset electro double-kajak a uz se tesim na zavody na vranove pokud letos budou :whist:
Uživatelský avatar
pagotamd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon bře 23, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pagotamd » pát dub 17, 2009 8:27 pm

prvni letosni testik na malem rybnicku ,jenom rozjezd a hned brzda :D : http://www.edisk.cz/stahni/41503/Snimek ... .92MB.html

zaves motoru" el . motorquide 54lbs " mam na boku kajaku , uz jsem to mel hotove nalakovane ,ale motor musi jit dozadu pojede to lepe a elektromotor na kajaku je docela palba
Uživatelský avatar
hardy
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: sob dub 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo,Gagarinova 48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hardy » pát dub 17, 2009 10:28 pm

Ahoj!
Na Vranovské pžehradě už loni pořádali závody elektročlunů.Mají tam o tom článek na www.ycvp.webz.cz. YCVP-jachtklub Vranovská přehrada.Organizátorskou duší je vždy Láďa Kulíšek (prezident YCVP).Jako sponzora tam uvádějí i naše firmy,co vyrábějí Elmotory na pohon lodí.Jsou tam na ně i kontakty.
-hardy

Kontrolujte si, jestli jsou uváděné odkazy funkční (opraveno). ;) B.
Uživatelský avatar
pagotamd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon bře 23, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pagotamd » pon čer 08, 2009 9:50 pm

tak jsem to doladil http://www.youtube.com/watch?v=6QZarEpeGtc ,zatim jsem v nicem rychlejsim s uspornym motorem na 12V nejel ,

posilal jsem prihlasku na ty zavody 2x ,ale nikdo se neobtezoval ani odepsat
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte čer 09, 2009 8:16 am

Čo to máš za motor, to asi nebude 300W. Koľko to papká ampérov!
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 8:43 am

Jako hračka na rybník je to dobré. Ale pro použití na větší vodní plochu, proti větru a proudu řeky to je na dvě věci. Tomu ovšem prvotní nadšenci začnou věřit až po osobních zkušenostech a tak nemá cenu se snažit jim to vymlouvat. Je to jako s malým dětskem
-dokud se nespálí, tak nevěří že kamna pálí. Dle tuze starých zkušeností a pouček stačí 1HP k pohybu tělesa o váze 1tuny na klidné
vodě. Tak těch asi 0,4Hp toho el. motoru k rozhýbání toho kajaku na rybníku stačí. Otázka je za jak dlouho tomu aku dojde dech.
Bohužel po těchto rybníkových zkušenostech si řada lidí myslí, že s tím může i na moře.Nemám nic proti el. motorům ale ve svém
vyšším věku zastávám názor, že odlišné podmínky plavby vyžadují odlišná řešení a el. motory nejsou vhodné pro všechny podmínky.
Na tom nic nezmění ani pomýlené nadšení nezkušených fanatiků.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » úte čer 09, 2009 12:50 pm

Nejsem zastáncem elektropohonu na loď,ale loni jsem "na vlastní oko" viděl 2 na moř.kajaku jak si to vždycky dopoledne brázdili přes 1/ 2m vlny na moři v GR.Vraceli se až kolem 4 odpoledne (někdy i na motor).Nevím kolik toho najezdili v době kdy nebyli vidět.Vzhledem k tomu ,že bydleli ve vedlejším baráku ,tak mě to nedalo a šel jsem jedno odpoledne na průzkum.Baterie měla rozměr tak 20x5 a na výšku 20cm a tvrdil mě že to vydrží jet na plný výkon (3 rychlosti) 2 hodiny.To co jsem viděl tak s pádlama bych mu asi nestačil.Ta baterie byla nacvaklá do kontaktů zespoda motoru (jak větší vrtačka)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 1:17 pm

Ovšem pro tato plavidla v HR platí omezení plavby do 500m od břehu. Ta baterie mohla mít tak okolo 15 Ah, takže nic moc.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte čer 09, 2009 1:20 pm

To Tatas, áno máš pravdu, že my pomýlení, nadšení, neskúsení fanatici nemôžme konkurovať mechanickému nezmyslu, ktorý tak preferuješ. Ale chvala bohu, že sú tu aj títo pomýlenci, ktorí vedia, že pri ich pokusoch vždy prerobia, a ťahajú za kratší koniec , pretože keby tu neboli táto technológia by sa nedostala dopredu. Áno musia tu byť aj takí, ktorí preinvestujú veľa peňazí a času do elektropohonu, lebo len peniaze, teda zvýšený záujem, pomôže výskumu,vývoju a výrobe dostať túto technológiu na konkurencieschopné miesto. A že sa tak stane v najbližších rokoch je isté. Táto technológia bude hrobárom škodlivého, neúčinného, smradľavého, hučiaceho, vibrujúceho mechanického nezmyslu. V podstate pána Otta, keď toto vymyslel mali radšej zastreliť, ako investovať neuveriteľné stovky miliárd dolárov za viac ako sto rokov existencie spaľovacieho piestového motora do jeho vývoja. Veď to bolo choré hneď od začiatku. Keby boli tieto peniaze investované do elektrickej technológie, inak omnoho staršej, už dnes sa vozíme a plávame na elektrických autách a lodiach! Spaľovací motor po toľkých rokoch a peniazoch je na vrchole svojich možností, už mu chýba iba posledný skok jeho vývoja, na keramiku a zvýšenie jeho pracovnej teploty no aj tak ani teoreticky ako tepelný stroj sa nemôže priblížiť k vysokej účinnosti elektrických strojov. Elektrické stroje a zariadenia dnes bežne pracujú s účinnosťani 80-90%. A toto je fakt, ktorý vytlačí spaľovací motor. Mne Tatas nevadí, že „vystríhaš“, ľudí ktorí chcú používať elektropohon, že sa im to neoplatí ( to hodnotím kladne) – ale mne vadí s akou demagógiou to robíš!
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 1:46 pm

Nemám nic proti pokroku ale přes všechna halasná prohlášení to s těmi el. motory a auty žádná velká sláva není a jejich výroba a
provoz je pro životní prostředí zatím horší, než normální moderní auta. Ne že bych chtěl do tebe nějak rýt ale asi taky nechodíš ekologicky pěšky, nebo jezdíš el. autem? S tím el. motorem pojedeš na vodě jednou za čas pár hodin, takže to nebude pro
tu ekologii žádný přínos. Ale k té vodě pojedeš smradlavým autem možná o dost delší dobu. Nejvíc bys pro ten správný postoj udělal, kdybys k vodě přišel pěšky a trochu si zaplaval, nebo jenom čuměl na vodu abys ji neušpinil.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte čer 09, 2009 3:43 pm

Tatas neviem na základe čoho si ma zaradil k ekológom, mýliš sa, ja som technik.Neviem prečo spájaš automaticky elektropohon s ekológiou. O to tu v prvom rade nejde. Opakujem ja som predovšetkým technik a celé to hodnotím z technického hľadiska. Jednoducho spaľovaciemu motoru dohára sviečka. Fakt ma dosť bude mrzieť ak sa aj posledné štádium vývoja piestového motora uskutoční. Uvedenie nechladených keramických motorov by zas na čas odsunulo elektropohony. Bola by to veľká škoda, zbytočne vyhodené peniaze - no čo už je dobré na tom mechanickom nezmysli, najprv niečo rozbehnúť(piest) výbuchom, potom po vykonaní práce(neefektívne-nízka teplota, sin(alpha) kľukového mechanizmu) to zastaviť a potom to celé rozbehnú opačným smerom! Všetky tie negatívne sily musia zachytiť ložiská a ešte tomu musia asistovať ďalšie hmotnosti(ventily, tiahla,vahadlá, tyčky), ktoré pendlujú sem tam. Vlastne zmes týchto pendlujúcich hmotnosí nie je možné úplne vyvážiť a preto to celé vibruje. Toto pendlovanie bráni zvýšeniu výkonu, ktorý je daný otáčkami, ktoré nie je možné ďalej zvyšovať pre veľké zotrvačné sily a materiálovú pevnosť použitých hejblat. A teraz to treba celé utesniť aby výbuch nevyšiel nazmar a to ešte tak, aby sa piest mohol voľne hýbať. Použilo sa veľa peňazi a inteligencie na to, aby to fungovalo tak ako to funguje, iba škoda, že to bolo použité na nesprávnom stroji. Veď o čo je geniálnejšia spaľovacia turbína, tam sa aspoň všetko hýbe tým správnym jedným smerom, len škoda že aj to je tepelný stroj a jeho účinnosť nemôže byť veľká.
Naposledy upravil(a) majircan dne úte čer 09, 2009 8:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 5:18 pm

Ja nespájam okologii ani onkologii (nevím co jsi měl původně namysli) s ničím. Jako vyučený nástrojař a absolvent strojní průmyslovky
tebou uvedený skoro vědecký rozbor dá se říci slušně ovládám. Dá se říci, že vývoj a výroba el. motorů, spalovacích motorů a spalovacích turbín probíhá skoro přesně stejnou dobu. Přesto, každý s těchto systémů našel uplatnění v něčem jiném a násilné
uplatnění v jiném odvětví nevedlo k moc velké efektivitě. Můj životní poznatek je, že za vší je byznys a velký prachy. Když se těm
věčným nenažrancům zlíbí něco jiného, tak se všichni můžou postavit na hlavu a bude tu něco jiného, co jim všichni lidi zaplatí.
Nejlepší příklad je digitalizace televize. Všechny programy omýlají pořád dokola stejné filmy a zprávy proložené stejnými reklamami.
Všechno to zaplatí jako skrytou daň v tel. poplatcích a v ceně zboží (a platbách kabelovým a satelitním firmám) všichni z nás.
Celá ekologie je taky hlavně o penězích a vůbec moc ne o zdraví. Rozšíření el. aut a pod vůbec nebrání technické problémy ale
hlavně všechny petrolejářské a automobilové loby, které se tomu zuby nehty brání.
A proto já, jako většina ekonomicky smýšlejících lidí používám to co je v nynější době pro pohyb na vodě výhodnější.
Až bude k dostání za podobnou cenu, s podobným výkonem a váhou a způsobem zásobování energií jiný nežli spalovací motor,
tak jako i většina jiných si jej koupím. Do té doby je to pouze tlachání o ničem lidí zblblých nesoudnými tlachali. Samozřejmě je
možné si to vyzkoušet aby člověk věděl vo co gou. Nejvíce se mě líbí lidé, kteří o sobě tvrdí, že jsou technici (to jsou i ti u okének
úřadů a pod), horují pro něco co nemají z vlastní hlavy a čekají až to za ně někdo vymyslí. Můj děda, který se vyučil hodinářem
za esteraichu ve švajcu u Omegy o sobě netvrdil, že je technik a přesto měl za 1, republiky 24 patentů. Všímal si totiž jak usnadnit
třeba práci žen v domácnosti a dělníků v pásové výrobě. Jinak nic ve zlém. A ť žijí technici. Já jsem raději dělal rukama.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 09, 2009 5:20 pm

Prosím všetkých aby toto vlákno užívali na diskusiu o ELEKTROPOHONE a nie k debate či alektropohon áno, alebo nie.
Sú plavebné oblasti kde jednoducho musíte mať elektropohon, napríklad Slezká Harta, alebo Neusiedlersee v Rakúsku. Debaty o ekológoch a zmysle takejto úpravy sú kontraproduktívne. My to nezmeníme a ak tam chceme jazdiť, tak sa musíme o elektropohon zaujímať. Na to nech slúži toto vlákno.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 5:25 pm

to Denis: Máš pravdu.Klidně všechny moje příspěvky v tomto vlákně vymaž. Efekt bude stejný. Nejlepší by bylo prozradit, kde se dá levně koupit kapesní atomová elektrárna.
Myslím, že nabídka el. motorů a akum. je dosti bohatá akorát to chce optimálně posoudit a nemět jako hlavní kriterium cenu.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

miniatomelektrárna

Příspěvekod pecho » úte čer 09, 2009 5:33 pm

2 Denis, taky souhlasím, ale jeń stručně odpovím na dotaz na tu elektrárnu: nedávno byl nějakej pořad v televizi a hovořili tam o miniatomové elektráně, kterou chystají a pařipravují někde na liberecku, ne-li dokonce v Liberci, ale už jsem to vypustil z hlavy, ale překvapilo mě to. Snad to někdo doplní, ale asi v novém vlákně. Omlouvám se. :sorry: Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
pagotamd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pon bře 23, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pagotamd » úte čer 09, 2009 7:23 pm

majircan píše:Čo to máš za motor, to asi nebude 300W. Koľko to papká ampérov!


ale jo je to prave uspornej motorquide 54lbs odber max 48A 360w ,na 100ah baterii"uz neni nova" na plnej korek jede 1:45:xx pak zacne dost slabnout

je to hracka to naprostej souhlas ,ale na kterouko-liv nasi prehradu ci rybnik , na doblekajaku neni vitr tak velkej problem

neni problem koupit rychlej a namakanej motorovej clun to by byla hracka take ,ale nemohl bych s ni na pastviny apd.


to tataS - je to hracka na pekne pocasi na zdejsi prehrady o tom zadna ,ve spatnem pocasi nikam nepolezu i kdyz to jede i proti silnemu vetru prekvapive dobre
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte čer 09, 2009 8:52 pm

Tatas - tak mi prepáč, že som sa vôbec narodil a vyštudoval techniku. Ak Ťa to upokojí, živím sa hlavou i rukami, ale evidentne nerozumiem všetkému ako Ty - ja som len obyčajný chlapec z dediny. Tiež ďakujem za milé upozornenie na preklep.

To pagotamd - na tých 360W to je celkom prekvapivo svižné, akú to malo hmotnosť a dĺžku?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 10:30 pm

Za to, že jsi se narodil nemůžeš ty ani já a čím se živíš je mě fuk, pokud nechceš abych ti za to platil. Taky všemu nehovím a netajím se s tím. Mě jenom nadzvedl tvůj všeznalý názor na konec spalovacích motorů. Pokud jseš tak vzdělaný (tajíš ovšem čeho jseš ing.),
tak bys měl předhodit nějaké technické informace pro lidi, kteří se o el. motory zajímají. Chce to ale věci technicky podložené a ne
pouze nadšené plácání o výhodách el. pohonu. Ze 108 vláken tohoto topiku se el. pohonu věnují pouze 2 (slovy: dvě) a to ještě
ze 2/3 to jsou ničím nepodložené bláboly. Pokusy o rozjetí odborně podložené diskuse umírají na úbytě asi proto, že je zde málo
lidí, kteří cítí nutnou potřebu jezdit do A na jezera s nutností el. motoru. Nevím, proč se tam neoptají jaký nejvhodnější motor se tam
osvědčil ( po té dlouhé době co tam ten předpis platí) a zde to nezveřejní pro použití i na zdejších vodních plochách pro lidi podobně
zaměřené. Pochybuji, že by austrijci vyhazovali peníze za většinu zde uvedených hračkářských motorů, vhodných maximálně pro
rybáře na rybník nebo pro děti. Já se snažím tady pomoci s tím co vím a mám z praxe, nebo internetu ověřené takřka každému.
El. motory jsme zkoušeli pro pohon na lodích již v roce 1968 a ověřili jsme si, že tudy cesta nevede. Používali jsme k tomu letecké
motory o různém napětí a výkonu montované uvnitř lodě i venku v krytu, nebo na noze místo motoru. Když to mělo výkon, tak to vždy skončilo na nedostatku energie a s tím přes všechen pokrok techniky nic neuděláš. Prakticky se zlepšila díky tyristorům pouze
regulace výkonu, tvar vrtulí a trochu kapacita aku. Vzhledem k tomu kolik se toho prodává v bazarech, tak to takový zázrak není.
Snad příjde doba, kdy to dozná většího rozšíření ale zatím je ješte v nedohlednu. Až budu mít potřebu jet na Slezkou Hartu, tak si
vezmu pořádná vesla.
Ten český výrobce co dělá pořádné el. motory s výkonem je tady: http://www.karvin.cz/index.php
Naposledy upravil(a) tataS dne úte čer 09, 2009 11:02 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 09, 2009 10:52 pm

Tatasi, tatasi, keby si mal velkú potrebu ísť na Hartu s veslami, tak radšej nechoď, mohol by si sa s toho aj ...... Neviem ako Majirčan, ale myslím že tu nikto nepochybuje o súčasnej výhodnosti spalovacieho motoru a jeho prednostiach, tak načo o tom tolko treba písať. Ber prosím ťa v úvahu aj to že niekto žije pri Harte a má tam loď. Ja žijem v Bratislave a najbližšia velká vodná plocha je Neusidlersee v Austrii. Tam nikoho neukecám že je spalovací motor lepší, nie je čo riešiť. Jediné čo potrebujem riešiť je aký elektropohon budem inštalovať a preto ma zaujímajú skúsenosti druhých. Preto ťa úpenlivo prosím, prestaň tu pindať o spalovacích motoroch. Ak máš utkvelú predstavu nandat to Majirčanovi, tak založ druhé vlákno, napríklad "nevýhody elektrického pohonu v lodí" a tam každému vysvetli aký je elektropohon na "censored".
Ospravedlňujem sa ti za prílišnú dôvernosť, ale príliš si ťa vážim na to aby som ti mazal príspevky. OK?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 09, 2009 10:58 pm

S tím pořádným soupisem el. motorů jsem to myslel vážně na na důkaz toho ti tady uvádím českého výrobce s motory, které
bych sám použil. Jenom nevím, kam bych dal všechny ty aku. potřebné k napájení.: http://www.karvin.cz/index.php

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů