ELEKTROPOHON

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1086
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte čer 07, 2016 9:49 am

Nutný průřez kabelů je daný protékajícím proudem a délkou kabelů - napěťový spád. Čím vyšší napětí tím nižší je protékající proud a kabely mohou mít menší průřez
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1212
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod copy » úte čer 07, 2016 11:36 am

50 kW prívesný motor od Aquawatt je napájaný 144V

Power input / Output: 50 kW / 42 kW
Transom height: 20 inch
Nominal voltage: 144 V
Current from battery max: 360 Amp
Weight: 98 Kg
Propeller size: 12 inch
Maximum speed: 30 knots
Battery: lithium battery 144 V 160—200 Ah

Obrázek
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1598
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Zdenda12345 » úte čer 07, 2016 2:24 pm

Takže to na plnej knedlík baterky vysosne za půl hodinky? Tak tomu říkám terno.
Na druhou stranu alespoň nekecaji jako ostatní výrobci elektro cajků..... 50kW podle nich odpovídá 70HP. Ne jako jiní, kteří uvádí, že 1kW nahradí pětikoňku uhlák. :D
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Bord » úte čer 07, 2016 9:15 pm

Jestli si to doře pamatuji tak cirka 736W 1HP.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1598
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Zdenda12345 » úte čer 07, 2016 9:27 pm

jj, tak nějak to je. Narážel jsem spíš na to, že elektropohon má trochu vyšší efektivitu a krouťák. Ale někteří prodejci to už přeháněji. Někteř se nebojí prohlásit, že kilovatová plastová hračka je srovnatelná s pětikoňkou. Pak se člověk podívá na srovnávací videa a nestíhá se divit. Vždycky se ale asi najde někdo, kdo jim na to skočí. :)
Na výstavě jsem si s jednou elektrohračkou hrál. Ukazovalo to dojezd v minutách. Tak jsem to nechal běžet a vzal si telefon. Koukal jsem, že minuta se nějak zkrátila asi na 40s. :D Takže prvotní optimistické číslo nějak rychle klesalo.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1212
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod copy » stř čer 08, 2016 12:38 am

No jo.. tak to je. Elektromotory sú perfektné, len tie akumulátory..
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1850
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 79
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod geronimo » stř čer 08, 2016 7:05 am

Problém spalovacího motoru je v tom, že má kroutící moment jen ve vyšších otáčkách. Pokud by měl vrtuli optimálně navrženou na svůj výkon, musel by se do potřebných otáček dostat bez zátěže a pak teprve zařadit, což nejde. Pokud se s takovou vrtulí zařadí ve volnoběhu, motor chcípne a nikdy se po požadovaných otáček nedostane a proto musí mít vrtuli poddimenzovanou. Elektromotor má naopak kroutící moment ve všech otáčkách prakticky stejný a proto může být vrtule navržená optimálně a má vyšší účinnost...
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1086
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř čer 08, 2016 9:00 am

Gedronimo co píšeš není pravda. Propeller je vždy dimenzován na nejvyšší výkon motoru a nejvyšší rychlost lodi. Propeller má prokluz ve vodě a voda působí jako měkká spojka. Spalovcací motor si vždy poradí a nechcípne, pokud nejde v tak nízkých otáčkách že ani sám sebe skoro neutáhne.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1850
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 79
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod geronimo » stř čer 08, 2016 9:50 am

Možná u dieselového motoru, který má max. krouťák kousek nad volnoběhem ano, ale u vysokootáčkového benzinu to tak je, stačí se podívat na vrtuli tříkoňového Torqeeda a podobného nebo i většího spalovacího motoru...elektromotor bude mít větší vrtuli s větším stoupáním....
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1086
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTROPOHON

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř čer 08, 2016 1:17 pm

Průměr propeleru, jeho stoupání , počet a plocha listů je dána otáčkami, přenášeným výkonem a odporem lodi. Remorkéry mají velký průměr, velké stoupání a 4 listy a víc, velkou plochu listů a otáčky několik set za minutu. Mají velkou tažnou sílu.
Závodní lodě mají malý průměr propeleru, víc listů a velké stoupání a otáčky mnoho tisíc za minutu. Rychlost lehce poháněného trupu je víc než 100 uzlů.
U Tebou srovnávaného elektromotoru je třeba vědět otáčky propeleru a přenášený výkon. Pravděpodobně je to pomaloběžný propeler u elektromotoru a rychloběžný u spalovacího motoru. Asi z duvodu vyssi ucinnosti a setreni baterii

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti