Zkušenosti s motory Parsun

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Biggles
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: čtv úno 12, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Zkušenosti s motory Parsun

Příspěvekod Biggles » pon úno 01, 2010 8:44 pm

Ahoj,

plánuji koupi nafukovacího člunu Zodiac Zoom 310 s motorem 5HP. V sadách člun + motor je možné koupit buď motor Tohatsu nebo Parsun. Rozdíll v ceně je dost velký. Jsou nějaké zkušenosti s tím motorem Parsun?
Díky za odpovědi.

Jaromír
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon úno 01, 2010 10:32 pm

Již se tady někde o nich něco psalo, tak více hledej. Servisáci tvrdí, že za pozornost stojí ty od 15 HP. Nejlepší bude si hodit korunou.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte úno 02, 2010 5:01 pm

Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS
Uživatelský avatar
Biggles
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: čtv úno 12, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Biggles » úte úno 02, 2010 5:14 pm

geus píše:Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS


Díky za radu. Je mi jasné, že vždy záleží i na štěstí a jednotlivém kusu, jak se povede. Našel jsem zde dost příspěvků, kde se někdo na Parsun ptal nebo ho zmiňoval, ale nenašel jsem nikoho, kdo by napsal, že ho používá a že je spokojen nebo naopak.
Půjdu do toho 5HP Tohatsu, co dodávají k Zoomu.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte úno 02, 2010 8:54 pm

Ahoj Biggles, já parsuna mněl. Sice to byla 9.9hp ale šel jak hodinky, nebál bych se zase jít do Parsuna protože je to věrná kopie starší Yamahy a dokonce do toho jdou i díly z Yamahy. U mně naprostá spokojenost, spíš mám strach z motoru co mám teď Tohatsu 40hp protože je rv.97 a dovnitř nevidím.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte úno 02, 2010 9:51 pm

geus píše:,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou.


vzhledem k tomu že johnson = evinrude, nevím co chtěl básník řict

ty pochybnosti o parsunech se rovnaj pochybnostem o tohatsu před 15 roky.
naprostou většinu problémů si šťastní majitelé jakýchkoliv motorů způsobí sami :hmm:
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř úno 03, 2010 8:02 am

geus píše:Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS


Parsun - je to "nová" značka - zatím asi bude málo zkušeností.
Honda - 5hp - zastaralá
Mercury - některé menší Hp se vyrábějí (vyráběly?) v Tohatsu
Evinrude - "dnešní" - špice !!!
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř úno 03, 2010 8:19 am

Kolega jachtař má PARSUN 5 . Od té doby co se naučil otevírat benzínový ventil je s ním spokojen.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř úno 03, 2010 8:23 am

to knoki: neškodilo by aby ses podíval napřed na katalogy malých motorů těchto firem. Třeba si nějakým omylem srovnáš skutečný stav nabídky.
Třeba Evindure již dosti dlouho nedělá malé motory, tak jak může být v nich špička? Suzuki dělá pro Johnsona jednoválce 4,5a6HP taky delší dobu.
O nových jednoválcích Yamaha (4,5a6HP) se taky již psalo, že jsou podobné jiné značce. Tohatsu je vlastně Nisan a proto má drahé díly. A tak jsou
ty značky silně promíchané, že se nedá hovořit o nějakých podstatných rozdílech. Averze je k čínským značkám Seaking, Parsun a pod. Začínají se
ale prodávat i v západní Evropě. Dávají na ně až 5 let záruky, což ovšem o kvalitě nic nevypovídá. Teprve čas ukáže jak je to s tou kvalitou.
O škodovkách se taky pochybuje a přes to se hodně prodávají i v Evropě a je to o dost větší položka. Komu stačí ten Parsun, tak ať si jej koupí
on mu bude taky jezdit a časem se ukáže. Možná je to lepší než si koupit starou Hondu.
Pokud to myslíš ironicky, tak s tebou souhlasím.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř úno 03, 2010 8:39 am

Je to tak jako se všemi číňany ať je to lodní motor, čtyřkolka nebo motocykl. Mnoho (99 procent) závad se dá většinou odstranit dobrým předprodejním servisem. Už vědí na co se zaměřit a i případnou závadu odstraní, motor seřídí. Pokud to koupíš přes internet a motorům nerozumíš asi bych do něj nešel. Už se se to tady probíralo a David doporučoval prověřeného prodejce motorů Parsun.
A co se týče zastaralé Hondy, tak co je na tom, pokud se vyrábí stejný motor 10 let když pořád splňuje emise,hlučnost a pod. Je to vyzkoušená konstrukce, závady vychytané. Nevím jestli jsi někdy sháněl náhradní díly na něco co každý rok vyjede s novým modelem. To je na zastřelení. Nehledě na to,že jako jediný ( mimo Mercury 4L pro plachetnice) i u 5 nabízí ve standardu dobíjení. Honda a Tohatsu má 99 procent dílů skladem na rozdíl od 14 denních objednávacích lhůt některých jiných značek. U Yamahy se mi líbí, že pro ně nebyl problém sehnat ND i pro motor z roku 1971 což také svědči o nečem. Mercury má podle mě z těch jednoválců nejmenší vibrace.
Co se týče chodu motorů, tak v poslední době výrobci neustále zvyšují u motorů kompresní poměr. Umožňují to stále lepší benzíny s vyšším oktanovým číslem.
Větší kompresní poměr znamená menší spotřebu, lepší emise, ale negativem je tvrdší chod a vibrace těchto motorů. U jednoválců je to znatelné. Třeba 10 let starý model stejného motoru si jenom přede, loňský už se na volnoběh klepe jako drahej pes. Starší typ hlavy s větším spalovacím prostorem se již nový nedá sehnat, protože výrobce nahradil hlavu i u starých motorů tím novým provedením.
Naposledy upravil(a) bobes dne stř úno 03, 2010 8:53 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř úno 03, 2010 8:53 am

tataS píše:to knoki: neškodilo by aby ses podíval napřed na katalogy malých motorů těchto firem. Třeba si nějakým omylem srovnáš skutečný stav nabídky.
Třeba Evindure již dosti dlouho nedělá malé motory, tak jak může být v nich špička? Suzuki dělá pro Johnsona jednoválce 4,5a6HP taky delší dobu.
O nových jednoválcích Yamaha (4,5a6HP) se taky již psalo, že jsou podobné jiné značce. Tohatsu je vlastně Nisan a proto má drahé díly. A tak jsou
ty značky silně promíchané, že se nedá hovořit o nějakých podstatných rozdílech. Averze je k čínským značkám Seaking, Parsun a pod. Začínají se
ale prodávat i v západní Evropě. Dávají na ně až 5 let záruky, což ovšem o kvalitě nic nevypovídá. Teprve čas ukáže jak je to s tou kvalitou.
O škodovkách se taky pochybuje a přes to se hodně prodávají i v Evropě a je to o dost větší položka. Komu stačí ten Parsun, tak ať si jej koupí
on mu bude taky jezdit a časem se ukáže. Možná je to lepší než si koupit starou Hondu.
Pokud to myslíš ironicky, tak s tebou souhlasím.


to Tatas:
Evinrude - máš pravdu, zajímá se o 5Hp. Vím, že se dělají od 30Hp - trvám na tom - špice!!
Ta 5hp Honda by mi nevadila, že je "zastaralá", jen si myslím, že by se to mohlo projevit v ceně. Stejně, jako je to (prozatím?) u Parsuna (starší Yamaha). Vím, že je to obchodní politika a o ceně nerozhoduje 100% kvalita, ale nabídka, poptávka.
To, že jsou dnešní výrobci provázaní, je jasné. Proto, když vím, že např. Tohatsu vyrábí i pro Mercury, tak jsou oba stejné a já se rozhodnu pro Tohatsu, jelikož je levnější - to je jen příklad.
O ostatním nepolemizuju.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř úno 03, 2010 2:09 pm

david píše:
geus píše:,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou.


vzhledem k tomu že johnson = evinrude, nevím co chtěl básník řict

ty pochybnosti o parsunech se rovnaj pochybnostem o tohatsu před 15 roky.
naprostou většinu problémů si šťastní majitelé jakýchkoliv motorů způsobí sami :hmm:
VW a Audi je taky stejný vrobce a sednout do A8 a pasata je nebe a dudy já vím,že je to stejná fabrika já ho také nepomlouval jen že Johnson je oblíbenější i ve státech dneska je stejde všechno promíchané pokud výrobce určitý druh motoru nedělá koupí ho od jiného výrobce klidně amík vod šikmovočka a dá tam svojí značku viz. Johnson 4T 5hp ve finále je to Suzuki. Ale pokud je rozdíl v ceně 5tis u malého motoru tak je lepší jít do osvědčených značek A to že Honda ho dělá 10let co je na tom ,na motoru toho moc nevymyslí důležité jsou kvalitní materiály čím otáčkovější tím méně vydrží viz starý mercedes milión najet nebyl problém
Uživatelský avatar
Biggles
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: čtv úno 12, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Biggles » pát úno 05, 2010 7:38 pm

Děkuji všem za tipy. Tak jsem nakonec objednal Zooma 310 s Tohatsu 5 HP. Připadá mi to nakonec nejlepší volba cena/výkon. Už se těším až půjde jezdit :).
Uživatelský avatar
premio
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte dub 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod premio » úte dub 27, 2010 7:32 pm

Měl jsem Parsuna 14 dní(5HP), stáří 6 měsíců, koupený z druhé ruky. Postupně mi přestal jet, motor zhasínal, nešel nastartovat, upadlo táhlo řazení. Nakonec jsem jej dal do kufru auta a benzín, co byl v nádrži vytekl ven. Těsnění okolo odvzdušňovacího šroubu bylo zcela rozleptáno. A to byla poslední kapka......Jo a koupil jsem ho v té době za 18.OOO,-Kč!!!!!
Uživatelský avatar
Rimmerak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: stř čer 11, 2014 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Rimmerak » stř zář 24, 2014 8:54 pm

premio píše:Měl jsem Parsuna 14 dní(5HP), stáří 6 měsíců, koupený z druhé ruky. Postupně mi přestal jet, motor zhasínal, nešel nastartovat, upadlo táhlo řazení. Nakonec jsem jej dal do kufru auta a benzín, co byl v nádrži vytekl ven. Těsnění okolo odvzdušňovacího šroubu bylo zcela rozleptáno. A to byla poslední kapka......Jo a koupil jsem ho v té době za 18.OOO,-Kč!!!!!


Vše je o štěstí ale i údržbě. Já měl 5HP Parsuna necelý rok, taky z druhé ruky, v době koupě starý necelé 2 roky a po dvou čtrnáctidenních dovolených v Chorvatsku a nikdy mě nezklamal. V HR jsem na něm najezdil cca 150km, doma o něco víc. Jediný problém byla zanesená tryska v karburátoru, což sem vyřešil během 5 minut jeho rozebráním a vyčištěním.
Pokud motor přestal jet, zhasínal, nešlo nastartovat, byl pravděpodobně problém v karburátoru a jeho nastavení, rozštelování. To se ale může stát u jakéhokoliv výrobce.
Šel jsem do silnějšího a koupil jsem si Parsuna 15ku a nelituju. Beztak je téměř 90% dílů stejných s Yamahou. A ty co nejsou shodné jsou kryty a další podobné díly.
Uživatelský avatar
kapik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 12, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice nad Vltavou

Příspěvekod kapik » úte zář 30, 2014 9:12 pm

Ahoj,
pořídil jsem motor Parsun 5HP, zatím naprostá spokojenost, najeto 30 motohodin. Dobře startuje, pohoda.

Jen mě trápí, že pokud motor vezmu za ucho (vrtule směřuje dolu, startovací šňůra nahoru) a nesu ho k vodě, tak z něj teče motorový olej :-).
Je to výrobcem zakázaná poloha, ale je to normální?
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » úte zář 30, 2014 9:31 pm

Je,proto je Parsum a proto je Yamaha.Dle posudků uživatelů Parsumu měla Yamaha dávno zkrachovat.Jen pitomec by koupil shodný výrobek / který se liší akorát krytem / s takovým rozdílem cen.I já jsem vůl a koupil jsem Yamahu,protože mi to sociální systém u nás jako penzistovi umožňuje.Majitelé Yamahy cudně mlčí a svoje problémy s touto značkou tady neřeší,nebo je nemají.Kdo ví.....
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 30, 2014 11:13 pm

kapik píše:Ahoj,

Je to výrobcem zakázaná poloha, ale je to normální?


samozřejmě. proto je zakázaná
Uživatelský avatar
Rimmerak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: stř čer 11, 2014 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Rimmerak » stř říj 01, 2014 2:36 pm

lebon píše:Je,proto je Parsum a proto je Yamaha.Dle posudků uživatelů Parsumu měla Yamaha dávno zkrachovat.Jen pitomec by koupil shodný výrobek / který se liší akorát krytem / s takovým rozdílem cen.I já jsem "censored" a koupil jsem Yamahu,protože mi to sociální systém u nás jako penzistovi umožňuje.Majitelé Yamahy cudně mlčí a svoje problémy s touto značkou tady neřeší,nebo je nemají.Kdo ví.....


Nejsem si jistý, ale myslím, že tato poloha je zakázaná. Vždy jsem ho přenášel za ucho a za protilehlou stranu, tak aby byl svisle. V poloze ležmo smí ležet na píně (rukojeti) a když jsem ho vozil na střeše auta v poloze ležmo se šroubem vzhůru, také z něj nic neteklo.
PS zajímavé je, že když hledám na googlu "Parsun repair; problems" atd. tak mi to najde pramálo informací. Kdykoliv jsem se potřeboval něco dozvědět, jak co sundat, seřídit atd, hledal jsem to pod Yamahou, o které je diskuzí spoustu. Ano, je jich víc, ale nelze říct, že Parsun se kurví zatímco Yama ne.
Uživatelský avatar
kapik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 12, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice nad Vltavou

Příspěvekod kapik » stř říj 01, 2014 4:25 pm

Na rukojeti, nebo šroubem nahoru je to dobré a nic neteče.
Já jen, že to svádělo to vzít jednou rukou za ucho, navíc je to pohodlné. Mám to k vodě asi 50metrů.
Uživatelský avatar
Rimmerak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: stř čer 11, 2014 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Rimmerak » stř říj 01, 2014 7:50 pm

Jasný :-) Pořád se nosí ta 5ka líp, jak 15 co mám teď :-) To je očistec to někam poponést.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř říj 01, 2014 10:36 pm

Mam doma jeden motor, co ma 55kg. To je teprve zuzo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host