Zkušenosti s motory Parsun
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Zkušenosti s motory Parsun
Ahoj,
plánuji koupi nafukovacího člunu Zodiac Zoom 310 s motorem 5HP. V sadách člun + motor je možné koupit buď motor Tohatsu nebo Parsun. Rozdíll v ceně je dost velký. Jsou nějaké zkušenosti s tím motorem Parsun?
Díky za odpovědi.
Jaromír
plánuji koupi nafukovacího člunu Zodiac Zoom 310 s motorem 5HP. V sadách člun + motor je možné koupit buď motor Tohatsu nebo Parsun. Rozdíll v ceně je dost velký. Jsou nějaké zkušenosti s tím motorem Parsun?
Díky za odpovědi.
Jaromír
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS
geus píše:Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS
Díky za radu. Je mi jasné, že vždy záleží i na štěstí a jednotlivém kusu, jak se povede. Našel jsem zde dost příspěvků, kde se někdo na Parsun ptal nebo ho zmiňoval, ale nenašel jsem nikoho, kdo by napsal, že ho používá a že je spokojen nebo naopak.
Půjdu do toho 5HP Tohatsu, co dodávají k Zoomu.
geus píše:Jednoznačně Parsun nebrat Honda super Yamaha tichá úsporná,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou. Do ostatních bych nešel. Měl jsem všechny a spokojenost raději dvojválec kulivovanější chod. Jooo Tohatsu také dobrý ono záleží na HP každý várobce je jednička v nějaké kategorii. Jinak je těžké posuzovat vodejít může i ROLS ROYS
Parsun - je to "nová" značka - zatím asi bude málo zkušeností.
Honda - 5hp - zastaralá
Mercury - některé menší Hp se vyrábějí (vyráběly?) v Tohatsu
Evinrude - "dnešní" - špice !!!
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to knoki: neškodilo by aby ses podíval napřed na katalogy malých motorů těchto firem. Třeba si nějakým omylem srovnáš skutečný stav nabídky.
Třeba Evindure již dosti dlouho nedělá malé motory, tak jak může být v nich špička? Suzuki dělá pro Johnsona jednoválce 4,5a6HP taky delší dobu.
O nových jednoválcích Yamaha (4,5a6HP) se taky již psalo, že jsou podobné jiné značce. Tohatsu je vlastně Nisan a proto má drahé díly. A tak jsou
ty značky silně promíchané, že se nedá hovořit o nějakých podstatných rozdílech. Averze je k čínským značkám Seaking, Parsun a pod. Začínají se
ale prodávat i v západní Evropě. Dávají na ně až 5 let záruky, což ovšem o kvalitě nic nevypovídá. Teprve čas ukáže jak je to s tou kvalitou.
O škodovkách se taky pochybuje a přes to se hodně prodávají i v Evropě a je to o dost větší položka. Komu stačí ten Parsun, tak ať si jej koupí
on mu bude taky jezdit a časem se ukáže. Možná je to lepší než si koupit starou Hondu.
Pokud to myslíš ironicky, tak s tebou souhlasím.
Třeba Evindure již dosti dlouho nedělá malé motory, tak jak může být v nich špička? Suzuki dělá pro Johnsona jednoválce 4,5a6HP taky delší dobu.
O nových jednoválcích Yamaha (4,5a6HP) se taky již psalo, že jsou podobné jiné značce. Tohatsu je vlastně Nisan a proto má drahé díly. A tak jsou
ty značky silně promíchané, že se nedá hovořit o nějakých podstatných rozdílech. Averze je k čínským značkám Seaking, Parsun a pod. Začínají se
ale prodávat i v západní Evropě. Dávají na ně až 5 let záruky, což ovšem o kvalitě nic nevypovídá. Teprve čas ukáže jak je to s tou kvalitou.
O škodovkách se taky pochybuje a přes to se hodně prodávají i v Evropě a je to o dost větší položka. Komu stačí ten Parsun, tak ať si jej koupí
on mu bude taky jezdit a časem se ukáže. Možná je to lepší než si koupit starou Hondu.
Pokud to myslíš ironicky, tak s tebou souhlasím.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Je to tak jako se všemi číňany ať je to lodní motor, čtyřkolka nebo motocykl. Mnoho (99 procent) závad se dá většinou odstranit dobrým předprodejním servisem. Už vědí na co se zaměřit a i případnou závadu odstraní, motor seřídí. Pokud to koupíš přes internet a motorům nerozumíš asi bych do něj nešel. Už se se to tady probíralo a David doporučoval prověřeného prodejce motorů Parsun.
A co se týče zastaralé Hondy, tak co je na tom, pokud se vyrábí stejný motor 10 let když pořád splňuje emise,hlučnost a pod. Je to vyzkoušená konstrukce, závady vychytané. Nevím jestli jsi někdy sháněl náhradní díly na něco co každý rok vyjede s novým modelem. To je na zastřelení. Nehledě na to,že jako jediný ( mimo Mercury 4L pro plachetnice) i u 5 nabízí ve standardu dobíjení. Honda a Tohatsu má 99 procent dílů skladem na rozdíl od 14 denních objednávacích lhůt některých jiných značek. U Yamahy se mi líbí, že pro ně nebyl problém sehnat ND i pro motor z roku 1971 což také svědči o nečem. Mercury má podle mě z těch jednoválců nejmenší vibrace.
Co se týče chodu motorů, tak v poslední době výrobci neustále zvyšují u motorů kompresní poměr. Umožňují to stále lepší benzíny s vyšším oktanovým číslem.
Větší kompresní poměr znamená menší spotřebu, lepší emise, ale negativem je tvrdší chod a vibrace těchto motorů. U jednoválců je to znatelné. Třeba 10 let starý model stejného motoru si jenom přede, loňský už se na volnoběh klepe jako drahej pes. Starší typ hlavy s větším spalovacím prostorem se již nový nedá sehnat, protože výrobce nahradil hlavu i u starých motorů tím novým provedením.
A co se týče zastaralé Hondy, tak co je na tom, pokud se vyrábí stejný motor 10 let když pořád splňuje emise,hlučnost a pod. Je to vyzkoušená konstrukce, závady vychytané. Nevím jestli jsi někdy sháněl náhradní díly na něco co každý rok vyjede s novým modelem. To je na zastřelení. Nehledě na to,že jako jediný ( mimo Mercury 4L pro plachetnice) i u 5 nabízí ve standardu dobíjení. Honda a Tohatsu má 99 procent dílů skladem na rozdíl od 14 denních objednávacích lhůt některých jiných značek. U Yamahy se mi líbí, že pro ně nebyl problém sehnat ND i pro motor z roku 1971 což také svědči o nečem. Mercury má podle mě z těch jednoválců nejmenší vibrace.
Co se týče chodu motorů, tak v poslední době výrobci neustále zvyšují u motorů kompresní poměr. Umožňují to stále lepší benzíny s vyšším oktanovým číslem.
Větší kompresní poměr znamená menší spotřebu, lepší emise, ale negativem je tvrdší chod a vibrace těchto motorů. U jednoválců je to znatelné. Třeba 10 let starý model stejného motoru si jenom přede, loňský už se na volnoběh klepe jako drahej pes. Starší typ hlavy s větším spalovacím prostorem se již nový nedá sehnat, protože výrobce nahradil hlavu i u starých motorů tím novým provedením.
Naposledy upravil(a) bobes dne stř úno 03, 2010 8:53 am, celkem upraveno 1 x.
tataS píše:to knoki: neškodilo by aby ses podíval napřed na katalogy malých motorů těchto firem. Třeba si nějakým omylem srovnáš skutečný stav nabídky.
Třeba Evindure již dosti dlouho nedělá malé motory, tak jak může být v nich špička? Suzuki dělá pro Johnsona jednoválce 4,5a6HP taky delší dobu.
O nových jednoválcích Yamaha (4,5a6HP) se taky již psalo, že jsou podobné jiné značce. Tohatsu je vlastně Nisan a proto má drahé díly. A tak jsou
ty značky silně promíchané, že se nedá hovořit o nějakých podstatných rozdílech. Averze je k čínským značkám Seaking, Parsun a pod. Začínají se
ale prodávat i v západní Evropě. Dávají na ně až 5 let záruky, což ovšem o kvalitě nic nevypovídá. Teprve čas ukáže jak je to s tou kvalitou.
O škodovkách se taky pochybuje a přes to se hodně prodávají i v Evropě a je to o dost větší položka. Komu stačí ten Parsun, tak ať si jej koupí
on mu bude taky jezdit a časem se ukáže. Možná je to lepší než si koupit starou Hondu.
Pokud to myslíš ironicky, tak s tebou souhlasím.
to Tatas:
Evinrude - máš pravdu, zajímá se o 5Hp. Vím, že se dělají od 30Hp - trvám na tom - špice!!
Ta 5hp Honda by mi nevadila, že je "zastaralá", jen si myslím, že by se to mohlo projevit v ceně. Stejně, jako je to (prozatím?) u Parsuna (starší Yamaha). Vím, že je to obchodní politika a o ceně nerozhoduje 100% kvalita, ale nabídka, poptávka.
To, že jsou dnešní výrobci provázaní, je jasné. Proto, když vím, že např. Tohatsu vyrábí i pro Mercury, tak jsou oba stejné a já se rozhodnu pro Tohatsu, jelikož je levnější - to je jen příklad.
O ostatním nepolemizuju.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
VW a Audi je taky stejný vrobce a sednout do A8 a pasata je nebe a dudy já vím,že je to stejná fabrika já ho také nepomlouval jen že Johnson je oblíbenější i ve státech dneska je stejde všechno promíchané pokud výrobce určitý druh motoru nedělá koupí ho od jiného výrobce klidně amík vod šikmovočka a dá tam svojí značku viz. Johnson 4T 5hp ve finále je to Suzuki. Ale pokud je rozdíl v ceně 5tis u malého motoru tak je lepší jít do osvědčených značek A to že Honda ho dělá 10let co je na tom ,na motoru toho moc nevymyslí důležité jsou kvalitní materiály čím otáčkovější tím méně vydrží viz starý mercedes milión najet nebyl problémdavid píše:geus píše:,Mercury a Johnson držáky,Suzuki dobrá Mariner a evinrude ujdou.
vzhledem k tomu že johnson = evinrude, nevím co chtěl básník řict
ty pochybnosti o parsunech se rovnaj pochybnostem o tohatsu před 15 roky.
naprostou většinu problémů si šťastní majitelé jakýchkoliv motorů způsobí sami
Měl jsem Parsuna 14 dní(5HP), stáří 6 měsíců, koupený z druhé ruky. Postupně mi přestal jet, motor zhasínal, nešel nastartovat, upadlo táhlo řazení. Nakonec jsem jej dal do kufru auta a benzín, co byl v nádrži vytekl ven. Těsnění okolo odvzdušňovacího šroubu bylo zcela rozleptáno. A to byla poslední kapka......Jo a koupil jsem ho v té době za 18.OOO,-Kč!!!!!
premio píše:Měl jsem Parsuna 14 dní(5HP), stáří 6 měsíců, koupený z druhé ruky. Postupně mi přestal jet, motor zhasínal, nešel nastartovat, upadlo táhlo řazení. Nakonec jsem jej dal do kufru auta a benzín, co byl v nádrži vytekl ven. Těsnění okolo odvzdušňovacího šroubu bylo zcela rozleptáno. A to byla poslední kapka......Jo a koupil jsem ho v té době za 18.OOO,-Kč!!!!!
Vše je o štěstí ale i údržbě. Já měl 5HP Parsuna necelý rok, taky z druhé ruky, v době koupě starý necelé 2 roky a po dvou čtrnáctidenních dovolených v Chorvatsku a nikdy mě nezklamal. V HR jsem na něm najezdil cca 150km, doma o něco víc. Jediný problém byla zanesená tryska v karburátoru, což sem vyřešil během 5 minut jeho rozebráním a vyčištěním.
Pokud motor přestal jet, zhasínal, nešlo nastartovat, byl pravděpodobně problém v karburátoru a jeho nastavení, rozštelování. To se ale může stát u jakéhokoliv výrobce.
Šel jsem do silnějšího a koupil jsem si Parsuna 15ku a nelituju. Beztak je téměř 90% dílů stejných s Yamahou. A ty co nejsou shodné jsou kryty a další podobné díly.
- kapik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 12, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice nad Vltavou
Ahoj,
pořídil jsem motor Parsun 5HP, zatím naprostá spokojenost, najeto 30 motohodin. Dobře startuje, pohoda.
Jen mě trápí, že pokud motor vezmu za ucho (vrtule směřuje dolu, startovací šňůra nahoru) a nesu ho k vodě, tak z něj teče motorový olej
.
Je to výrobcem zakázaná poloha, ale je to normální?
pořídil jsem motor Parsun 5HP, zatím naprostá spokojenost, najeto 30 motohodin. Dobře startuje, pohoda.
Jen mě trápí, že pokud motor vezmu za ucho (vrtule směřuje dolu, startovací šňůra nahoru) a nesu ho k vodě, tak z něj teče motorový olej

Je to výrobcem zakázaná poloha, ale je to normální?
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
Je,proto je Parsum a proto je Yamaha.Dle posudků uživatelů Parsumu měla Yamaha dávno zkrachovat.Jen pitomec by koupil shodný výrobek / který se liší akorát krytem / s takovým rozdílem cen.I já jsem vůl a koupil jsem Yamahu,protože mi to sociální systém u nás jako penzistovi umožňuje.Majitelé Yamahy cudně mlčí a svoje problémy s touto značkou tady neřeší,nebo je nemají.Kdo ví.....
lebon píše:Je,proto je Parsum a proto je Yamaha.Dle posudků uživatelů Parsumu měla Yamaha dávno zkrachovat.Jen pitomec by koupil shodný výrobek / který se liší akorát krytem / s takovým rozdílem cen.I já jsem "censored" a koupil jsem Yamahu,protože mi to sociální systém u nás jako penzistovi umožňuje.Majitelé Yamahy cudně mlčí a svoje problémy s touto značkou tady neřeší,nebo je nemají.Kdo ví.....
Nejsem si jistý, ale myslím, že tato poloha je zakázaná. Vždy jsem ho přenášel za ucho a za protilehlou stranu, tak aby byl svisle. V poloze ležmo smí ležet na píně (rukojeti) a když jsem ho vozil na střeše auta v poloze ležmo se šroubem vzhůru, také z něj nic neteklo.
PS zajímavé je, že když hledám na googlu "Parsun repair; problems" atd. tak mi to najde pramálo informací. Kdykoliv jsem se potřeboval něco dozvědět, jak co sundat, seřídit atd, hledal jsem to pod Yamahou, o které je diskuzí spoustu. Ano, je jich víc, ale nelze říct, že Parsun se kurví zatímco Yama ne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host