Suzuki 2,5 HP

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod bobes » stř kvě 09, 2018 10:52 pm

Ten motor za nic nemůže. To že chcípá po přidání plynu je způsobeno zaplombovaným šroubkem bohatosti směsi. Bohužel výrobce zapoměl odborníkům v lodních servisech sdělit, že po záběhu se plechová plombička na karburátoru musí odvrtat a bohatost seřídit. Je tam klasický šroubek zakončený kuželem ( tak jako na všech karburátorech na starých Jawách a ČZ) těsněný O kroužkem. Pak jde motor krásně za plynem a nechcípá. V servisu pouze seřizují volnoběh otevřením nebo přivřením škrtící klapky, ale to je k ničemu.
Vrtat ale něco na karburátoru to by mě tady "odborníci" vypískali. Tak snad jedině nejlepší rada na tomto foru nechat si to opravit v autorizovaném servisu.
faszamod
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: úte čer 05, 2018 10:24 am
Reputace: 0

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod faszamod » úte čer 05, 2018 10:52 am

Dobrý den
Jmenuji se Marek (faszamod) a musím také přispět do tohoto vlákna.Letos jsem koupil tento motůrek na rybářskou pramici.Koupil jsem ho z druhé ruky a po nainstalování na loď jsem se těšil ,jak bude jezdit..Motor jezdil,to že na volnoběh chcípal a i při zařazení rychlosti,toho si nešlo nevšimnout.Nicméně jsem se s ním naučil a při naštelování plynu při startu se normálně rozjel.

Po ujetí cca 5motohodin jsem nechtěně vyjel nádrž až na dno.Dolil jsem benzin a pokračoval.Jenže po této události jsem dojížděl na stanoviště a všimnul jsem si takového nepravidelného chodu motoru a ztrátu výkonu..Druhý den jsem jel znovu,a to mě ten motor nepovolil odjet ani 200m.Po zahřátí v plných otáčkách začne haprovat a chcípne bez varování.Jakoby tam nebyl benzín,nebo bylo něco ucpaného.Nebo snad ulito..Stav jako když máte na Jawě 20 ucpanou trysku..Začal jsem to řešit a mám podezření na přicpaný (kohout na nádži s palivem),nicméně jsem nasadil jinou hadičku , povolil kohout a benzin vytékal zdá se že normálně.Jen mi přijde,že když do toho kohoutu fouknu,tak musím vyvinout docela tlak,aby prošel skrz.Rozhodně to není ,jako když foukám do píšťalky.Bádám dál ,nová svíčka,výměna oleje ,rozebrání karburátoru...nic jsem nezjistil.Dal jsem tedy karburátor na ultrazvukové čištění a modlím se k bohu ,aby to pomohlo.Ona diskutovaná tryska je na mém karburátoru odvíčkovaná,asi taky někomu vadilo to chcípání na volnoběh.

Kdyby tu někdo měl podobný problém,byl bych rád, podělit se s ním o zkuženosti..

AŤ Vám to jezdí ahoj Marek
faszamod
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: úte čer 05, 2018 10:24 am
Reputace: 0

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod faszamod » stř čer 27, 2018 12:11 pm

Tak ještě k diskutované Suzuce..Karburátor vyčištěn...první jízda s ním ...super...Druhá jízda naprostý propadák..Závada se opakuje a motůrek si chcípne kdy se mu zlíbí..Takže půjdu dál,jediné co ještě může být špatné je jakési sítko v kohoutu od benzinu plus třeba prasklina na hadičce..Protože jsem již udělal, co jsem mohl,opět se modlím k bohu ,aby byla závada na přívodu paliva..
david
moderátor
Příspěvky: 5438
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod david » stř čer 27, 2018 2:19 pm

Jednou jsem dělal nějako 2,5 ku, občas netekl benzín. Byla to rozpadlá guma v palivovém kohoutu.Provizorně ji stačilo otočit. Guma zavírá/otvírá přívod paliva, je pod kličkou kohoutu.
cmd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: pon kvě 23, 2016 7:34 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod cmd » stř črc 04, 2018 8:45 am

Asi jsem měl to samé, sice už mi ventil v servisu vyměnili, ale pro příště, jak se rozebírá? Mám ten starší ventil, šedivý.
david
moderátor
Příspěvky: 5438
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod david » stř črc 04, 2018 1:42 pm

Nevím, jak si to mám tři roky pamatovat. Prostě kouknu a rozeberu, pokud to rozebírací je.
cmd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: pon kvě 23, 2016 7:34 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod cmd » stř zář 04, 2019 7:01 pm

Ahoj, všichni, po hooodně dlouhé době se bohužel musím vrátit ke svým předchozím příspěvkům, jak jsem psal, můj trucovitý Suzuki DF 2,5 nakonec skončil v servisu, 2x čistili karburátor ultrazvukem, vyměnili palivový kohout (starší šedivý typ). Při předání mi ho na chviličku pustili v sudu, otáčky naprázdno se mi zdály nějak vyšší, ale za tu chvilku to nepoznám, nemám jiný motor k porovnání, spolehl jsem se na odborný servis. Před prázdninami jsme to vyjeli natěšení vyzkoušet, motor běžel trhaně tak 15 minut, potom chcípnul, párkrát ještě se sytičem naskočil a potom už nic. Naštěstí běžel jen chvíli, takže jsme těch cca půl kilometru dopádlovali zpátky, potom jsem musel řešit jiné aktivity, až teď mám čas se k tomu vrátit. Po přečtení příspěvků tady jsem odkryl šroub bohatosti směsi.
Aktuální stav:
na vytažený sytič nastartuje, ale jakmile sytič zastrčím, okamžitě chcípne. Na úplně vytažený sytič nastartuje a běží, za plynem jde normálně. Nevím, jestli je to normální, ale když začnu sytič zastrkovat, tak otáčky prudce rostou a asi tak 1 cm před zastrčením začnou klesat až po zastrčení chcípne.Je mi divné, že při úplném vytažení sytiče nejsou otáčky nejvyšší. Motor vůbec nereaguje na otáčení šroubem bohatosti směsi, pár příspěvků dřív někdo píše, že šroub bohatosti směsi je těsněný O kroužkem, možná špatně koukám, ale přide mi, že tam žádný nemám, jenom pružinku, předpokládám, že ten O kroužek by měl být pod pružinkou, nemůže být problém v tom jestli ten šroub netěsní, tak asi přisává maximum vzduchu a je permanentně chudá směs ? - neví někdo rozměr toho O kroužku? . Pokud zkouším "vyřešit" přidáním otáček na prázdno, musím regulačním šroubkem posunout páčku plynu cca o 5 mm, což už mi přijde podle zvuku na volnoběh docela dost.
Prosím, napadne někoho, v čem by ještě mohl být problém, benzín tam jde, to by asi neběžel ani se sytičem a nešel za plynem, palivový kohout nový, karburátor vyčištěný, svíčka je nová , tak co ještě :crazy: :crazy: ?
david
moderátor
Příspěvky: 5438
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 162
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod david » stř zář 04, 2019 7:43 pm

S úplně vytaženým sytičem je už uchlastanej, proto nižší otáčky. Chyba je furt v karbecu. Nízká hladina? Malá, ucpaná hlavní tryska? Falešnej vzduch na přírubě karbecu?
cmd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: pon kvě 23, 2016 7:34 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod cmd » stř zář 04, 2019 8:22 pm

Díky za tipy, příruba to mohla být, když jsem ho sundal a viděl, v jakém stavu mi vrátili údajně opravený motor s rozdrbaným těsněním, zvracel jsem, ale nahradil jsem ho provizorně kladívkovou čtvrtkou (pamatuji ještě dobu, kdy se karburátory těsnily novinami, a fungovalo to), ale chová se stále stejně. Ucpaná tryska mě napadla, ale po dvojím UZ čištění? Nicméně to pro jistotu o víkendu rozeberu.
cmd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: pon kvě 23, 2016 7:34 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod cmd » ned zář 08, 2019 5:07 pm

Tak jsem to rozebral,v horní části pod svislým šroubem(pokud se podaří připojit obrázky červeně zakroužkovaný) jsem našel úplně ucpanou trysku.Nechám jí pár dnů v benzínu a zkusím profouknout, přípdně WD nebo UZ čistička, snad to povolí. Nechápu ale, že ten šroub nad ní byl úplně utažený, čekal bych, že jeho otáčením se bude reglovat průtok tryskou,a při utažení by do ní nic neteklo,ani kdyby nebyla ucpaná. Může to být příčina chcípání na volnoběh?
Druhá věc, která je mi divná, na těle karburátoru jsou dvě kuličky (fotky se žlutými kroužky), jedna ukončuje na jedné straně kanálek pod ucpanou tryskou, druhá pravděpodobně kanálek, který asi vede do plovákové komory. Čekal bych, že po zatlačení se posunou, ale obě drží jako přilepené, je to tak OK?
A konečně, poradí někdo, jak se seřizuje ta hladina v plovákové komoře? Plovák se na pantu hýbe volně a není v něm benzín, takže není prasklý ani děravý.
Díky všem.
cmd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: pon kvě 23, 2016 7:34 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod cmd » ned zář 08, 2019 5:13 pm

Tak ještě jednou snad i s fotkami.
Přílohy
IMG_20190908_151227upr.jpg
IMG_20190908_133934.jpg
IMG_20190908_133917.jpg
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 110
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: Suzuki 2,5 HP

Příspěvekod raschi » pon zář 09, 2019 9:06 am

Tipoval bych, že ten šroub je pouze přístup k trysce pro čištění a benzín tam jde jinudy, ale určitě ne kolem závitu toho šroubu. Navíc nemá logiku, aby šroub regulace volnoběhu byl uvnitř komory karburátoru, kde se k němu za provozu nedá dostat.
Ty "kuličky" jsou zátky kanálků, které se při výrobě musely vyvrtat a bylo by obtížné je dělat jako slepou díru. Takže je kanálek vrtaný skrz a potom zaplombovaný. Plomby se rozhodně nemají nijak hýbat.
Regulace hladiny se dělá přihnutím plováku na té plechové pacce, na které je zavěšený, ale do toho bych pokud možno nesahal, je vysoce nepravděpodobné, že by se tohle nastavení nějak samovolně změnilo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů