Usazení motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Usazení motoru

Příspěvekod Richard » stř říj 13, 2010 8:32 am

Vážení,
obracím se na kolektivní ROZUM:
Rád přijmu jakoukoliv zkušenost, názor či radu na postup při usazení zabudovaného motoru. Jde mi zejména o sosení (vyosení) motoru vůči hřídeli lodního šroubu (vrtule).

Doplňuji, že jde konkrétně o motor Nanni diesel 50HP, pružná spojka BullFlex, hřídel 35 mm a těsnění VOLVO Penta.

Děkuji
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Usazení motoru

Příspěvekod david » stř říj 13, 2010 9:53 am

vyosení nejlépe 0°, max. 2°.
zkontrolovat jestli spojka neháže sama o sobě ( díky gumové vložce, není provozní závada )
nasadit spojku na stevenku a měřit spárovou lérou na přírubách převodovka / bullflex pěkně po obvodě a rovnat motor až je škvíra všude stejná.

pokud je stevenka jen v jednom futru, je potřeba konec v lodi předem vystředit a podložit, aby byla předem vystředěná i ucpávka

silentbloky motoru, předpokládám, máš stavitelný výškově i stranově

není to tak složitý jak vypadá.
Uživatelský avatar
martin63
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: pon lis 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin63 » stř říj 13, 2010 11:22 am

Výrobci pružných spojek udávají, že jejich výrobek vyrovná nesouosost kolem 5 stupňů, ale určitě se vyplatí na to nespoléhat a nastavit polohu pohonné jednotky co nejpřesněji, Za chodu motoru se tlakem na hřídel může pohonná jednotka vyosit až o několik stupnů, S tím je dobré počítat, protože nastavovaní probíhá v klidovém stavu. Velikost a směr tohoto vyosení závisí zejména na tvrdosti silentbloků a na vzájemné poloze roviny silentbloků a roviny hřídele a také na směru rotace propelleru. Je také vhodné nastavovat nebo alespoň překontrolovat souosost na lodi na vodě, protože loď na pevnině může mít trup zdeformovaný, zejména pokud to není plechový ledoborec.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř říj 13, 2010 7:14 pm

u BullFlexu píšou 2°. u plachetnice, vzhledem ke tvarové pevnosti trupu, bych se ustavení na suchu nebál. něco jinýho je ĺaminátovej motorák s plochým dnem.
silentbloky pokud možno v rovině hřídele a originál lodní, podle váhy a výkonu.

takhle jsem si to napasoval před 11 lety a 3500 hodinama. není co řešit :good:
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1813
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř říj 13, 2010 9:21 pm

A kde se originál lodní silentbloky dají sehnat?
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř říj 13, 2010 9:48 pm

Charlie píše:A kde se originál lodní silentbloky dají sehnat?


www.svb.de , vetus, bukh bremen apod.

někde je tam i výpočet na druh a počet

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host