Vážení,
obracím se na kolektivní ROZUM:
Rád přijmu jakoukoliv zkušenost, názor či radu na postup při usazení zabudovaného motoru. Jde mi zejména o sosení (vyosení) motoru vůči hřídeli lodního šroubu (vrtule).
Doplňuji, že jde konkrétně o motor Nanni diesel 50HP, pružná spojka BullFlex, hřídel 35 mm a těsnění VOLVO Penta.
Děkuji
Usazení motoru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Usazení motoru
vyosení nejlépe 0°, max. 2°.
zkontrolovat jestli spojka neháže sama o sobě ( díky gumové vložce, není provozní závada )
nasadit spojku na stevenku a měřit spárovou lérou na přírubách převodovka / bullflex pěkně po obvodě a rovnat motor až je škvíra všude stejná.
pokud je stevenka jen v jednom futru, je potřeba konec v lodi předem vystředit a podložit, aby byla předem vystředěná i ucpávka
silentbloky motoru, předpokládám, máš stavitelný výškově i stranově
není to tak složitý jak vypadá.
zkontrolovat jestli spojka neháže sama o sobě ( díky gumové vložce, není provozní závada )
nasadit spojku na stevenku a měřit spárovou lérou na přírubách převodovka / bullflex pěkně po obvodě a rovnat motor až je škvíra všude stejná.
pokud je stevenka jen v jednom futru, je potřeba konec v lodi předem vystředit a podložit, aby byla předem vystředěná i ucpávka
silentbloky motoru, předpokládám, máš stavitelný výškově i stranově
není to tak složitý jak vypadá.
Výrobci pružných spojek udávají, že jejich výrobek vyrovná nesouosost kolem 5 stupňů, ale určitě se vyplatí na to nespoléhat a nastavit polohu pohonné jednotky co nejpřesněji, Za chodu motoru se tlakem na hřídel může pohonná jednotka vyosit až o několik stupnů, S tím je dobré počítat, protože nastavovaní probíhá v klidovém stavu. Velikost a směr tohoto vyosení závisí zejména na tvrdosti silentbloků a na vzájemné poloze roviny silentbloků a roviny hřídele a také na směru rotace propelleru. Je také vhodné nastavovat nebo alespoň překontrolovat souosost na lodi na vodě, protože loď na pevnině může mít trup zdeformovaný, zejména pokud to není plechový ledoborec.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
u BullFlexu píšou 2°. u plachetnice, vzhledem ke tvarové pevnosti trupu, bych se ustavení na suchu nebál. něco jinýho je ĺaminátovej motorák s plochým dnem.
silentbloky pokud možno v rovině hřídele a originál lodní, podle váhy a výkonu.
takhle jsem si to napasoval před 11 lety a 3500 hodinama. není co řešit
silentbloky pokud možno v rovině hřídele a originál lodní, podle váhy a výkonu.
takhle jsem si to napasoval před 11 lety a 3500 hodinama. není co řešit

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Charlie píše:A kde se originál lodní silentbloky dají sehnat?
www.svb.de , vetus, bukh bremen apod.
někde je tam i výpočet na druh a počet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host