Evinrude E-TEC

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
atewa
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 13, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Evinrude E-TEC

Příspěvekod atewa » ned úno 13, 2011 8:34 pm

Dobrý den,
máte prosím někdo zkušenosti s motory Evinrude E-TEC? Jsou opravdu tak úsporné, tiché, silné a bez nároků na údržbu, jak udávajíí v reklamě?
Moc děkuji za každou odpověď.
Atewa
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » pon úno 14, 2011 11:20 am

Mám předchůdce e-teca -- Evinrude 115 V4 ficht - už je to taky stříkačka, dvoutakt ale má ještě nějaké mouchy. Byl to jen přechodový model co se dělal asi 3 roky. Pokud bych šel do něčeho novějšího, tak jedině E-tec. Poměr váha-výkon, spotřeba, hluk atd. Fakt super.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 681
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pon úno 14, 2011 3:33 pm

Taky jsem se o tento motor zajímal.Vystavovali jej loni na veletrhu v Brně.Bavil jsem se o něm s prodejcem těchto motorů,samozřejmě je vychvaloval do nebes,ale bylo tady jedno ale.Podle něj motorům nesvědčí delší jízda na nižší otáčky,prý jsou stavěny na využití na plný výkon,na závodění a pod. A to mě dost odradilo,tak,že jsem se přestal zajímat.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pon úno 14, 2011 4:45 pm

Když jsem řešil jaký 60HP motor na MacGregora, tak jsem pročetl dost amerických fór, a dost často tam uživatelé popisovali problémy s elektronikou u E-Teců. Tak jsem nakonec raději zvolil Mercury.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » úte úno 15, 2011 7:55 pm

Dzordzo: Porovnával jsem váhu 40konovych motoru a vyšlo toto:E-tec 40HP váha 105-113kg podle modelu, Yamaha F40 EFI 4 takt váha zakladního modelu 84kg, HONDA 4 takt BF 40 D Suchá hmotnost 89kg, clovek by predpokladal ze 2takty E-tec budou o neco lehci, ale nejsou.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » úte úno 15, 2011 10:18 pm

Jo, a rozhodne nekupuj motor v CR, tady je to strasne predrazeny... ja na 60HP Mercury usetril 90.000,- jen tim, ze jsem jej koupil i s montazi v Italii.
Uživatelský avatar
Dzordzo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: loď

Příspěvekod Dzordzo » stř úno 16, 2011 9:28 am

Ÿamaha F40 je max výkon, dělá se 30HP a 40HP
E-Tec 40 je vlastně uškrcená 60HP
Porovnávej porovnatelný.
Když srovnáš 60HP Yam a E-tec tak to váhově to vychází přibližně stejně -+ pár kil.
Mám doma někde test, co byl loni v časopisu BOOTE. Byly tam 60HP - Yam, Hon, E-tec, Merc 4takt, Suzuki 4takt.
Cenově, výkonem i jinak 1.místo Suzuki, 2. E-tec
Nejlevnější motory podle jinýho testub v BOOTE jsou v Norsku. O zhruba 20% proti Německu - s ČR to naštěstí neporovnávali, to by byla vostuda.... :gun:
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1819
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř úno 16, 2011 1:55 pm

Můžu hodnotit Sukuki 70hp 4t stříkačku jsem měl 5 let jela bez poruchy i opravy velice tichý,málo to žralo byl jsem spokojen
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » stř úno 16, 2011 2:42 pm

Dzordzo: Jak to mám teda porovnávat?Zrovna pro sebe vybírám motor o výkonu 40koní, tak na jiný jsem se nedíval. Kdyz vezmeš v potaz objem: e-tec 40-60koní 864ccm, yam40-745cm, yam 60-996ccm, a co z toho vyplývá?Nevím.
Největší výhoda dvoutaktů poměr výkon/váha je pryč, a konstrukční jednoduchost?To už asi taky neplatí v případě e-tec ze systémem vstřikováním oleje.
Proč si mám potom vybrat dvoutaktní motor např. o výkonu 60koní , váhy stejné jako 4 takt akorát má menší objem. Spotřeba?Olej?Otáčky?Nastavování ventilů u 4 taktu?V reklamě o e-tecech slyším silné, ostré motory z rychlým nástupem výkonu....3 roky nemusí do servisu...atd.

Ten test by mě zajímal, jak dopadla Yamaha,kdo byl poslední Mercury?porovnávali i spotřebu?Nepamatuješ si číslo časopisu?
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř úno 16, 2011 3:09 pm

2T je živější ale musí se držet v otáčkách, 4T je zase o dost úspornější i jak ten 2T Etec. Být tebou jdu do Yamahy nebo Mercuryho, Mercury jsou top motory skoro bez poruch, hned za nima je Yamaha, taktéž bez problémů s dobrým servisem. No a pak sou za nima Suzuki a Honda, Honda mívá obvykle nejmenší váhu a Mercury nejvyší, já mám 60 HP Mercury rok 2010 za 130tis a je těžší jak Yamaha 60HP co jsem měl před ním o 2kg. Je to tím že Mercury má větší olejovou náplň o 1litr.
Rozdíl ve spotřebě mezi 2T a 4T bude okolo 30% ve prospěch 4T.
Už vidím jak se někdo hrabe na vodě v motoru ať je to 2T nebo 4T. Poruchovost je u obou stejná a je kec že 2T se míň kazí protože je jednoduchší. Chtěl bych někoho vidět jak na vodě nebo i doma spravuje řídící jednotku na vstřikování nebo dělá diagnostiku vstřiků. Bavím se samozřejmě o novších motorech se vstřikem ale i u starších motorů si stejně některé věci sám taky nespravíš a je třeba navštívit servis.
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Re: Evinrude E-TEC

Příspěvekod JPfish » sob pro 30, 2017 3:34 am

Kdo má Evinrude E-TEC ? Je to delší doba od založení otázky a rád bych si vyslech hodnocení majitelů těchto motorů.Prý se hodně u nás také prodáva.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Bratislava

Re: Evinrude E-TEC

Příspěvekod martin76 » sob pro 30, 2017 2:15 pm

Ahoj,ja som bol šťastným majiteľom Evinrude e-tec 50 a neskôr 115 V4.Najazdených množstvo mt bez poruchy a hlavne s minimálnou údržbou oproti štvortaktu.Teraz som si kúpil štvortakt lebo bol za výhodnú cenu,ale už rozmyšľam ako sa znovu dopracujem k Evinrudu :-)
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Re: Evinrude E-TEC

Příspěvekod JPfish » pon led 01, 2018 2:15 am

martin76 píše:Ahoj,ja som bol šťastným majiteľom Evinrude e-tec 50 a neskôr 115 V4.Najazdených množstvo mt bez poruchy a hlavne s minimálnou údržbou oproti štvortaktu.Teraz som si kúpil štvortakt lebo bol za výhodnú cenu,ale už rozmyšľam ako sa znovu dopracujem k Evinrudu :-)

Ale na rybařinu a stálé startování a popojíždění to asi nebude co jsem četl nebo nevadí ?
Já často jezdím na lodi kolem 8km/hod tzv.trolling a to by asi nebylo dobré ohledně svíček a chodu motoru ne ?Teď to dělám s dvoutaktem starší generace a pořád čistím svíčky.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Bratislava

Re: Evinrude E-TEC

Příspěvekod martin76 » pon led 01, 2018 10:44 am

Jazda na voľnobeh nemá absolútne žiadny vplyv na chod motora ani na sviečky. Na voľnobeh môžeš ísť aj celý deň.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: Evinrude E-TEC

Příspěvekod Zahajskej » úte led 02, 2018 2:28 pm

U karbecového dvoutaktu to tak je, pokud jedeš delší dobu na brblačku, jdou do kelu svíčky. Má poslední zkušennost byla na Labi, veslování asi 4km k autu, kde bohužel zůstal klíč na svíčky. Naštestí po proudu. Nebylo to poprvé, co se mi to stalo. Svíčka vždy černá, že nebylo pomalu ani vidět elektrody a to míchám 1:100.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host