Poruchy závěsného lodního motoru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Poruchy závěsného lodního motoru
Zdravím všechny.
Rád bych poprosil o radu či názor zda se někdo z Vás nesetkal s podobnou poruchou.Jedná se o motor Mercury F 9,9 (čtyřtakt) zavěšený na Zodiacu kde nahodile po teplém startu se systičem (dle návodu výrobce) např. při výjedzu z komory dojde k zadušení motoru po ujetí cca 30-50m.Pravděpodobně je to nedostatkem paliva,protože po napumpování balonkem motor naskočí a běží bez poruchy dál.Protože se to objevuje nahodile mám podežření na průchodnost palivové cesty nebo palivové čerpadlo.Motor je v záruce,najeto cca 40 hodin.Díky Honza.
Rád bych poprosil o radu či názor zda se někdo z Vás nesetkal s podobnou poruchou.Jedná se o motor Mercury F 9,9 (čtyřtakt) zavěšený na Zodiacu kde nahodile po teplém startu se systičem (dle návodu výrobce) např. při výjedzu z komory dojde k zadušení motoru po ujetí cca 30-50m.Pravděpodobně je to nedostatkem paliva,protože po napumpování balonkem motor naskočí a běží bez poruchy dál.Protože se to objevuje nahodile mám podežření na průchodnost palivové cesty nebo palivové čerpadlo.Motor je v záruce,najeto cca 40 hodin.Díky Honza.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
v manuálu chyba není, nový motory jsou tak ochuzený, že po krátkým vystydnutí už sytič potřebují. samozřejmě jen na start, ne už za jízdy
nejspíš ti nedrží zpětnej ventil v balónku nebo pumpě. stačí docela malej sajrajt. další možnost je netěsnost někde na potrubí
nejspíš ti nedrží zpětnej ventil v balónku nebo pumpě. stačí docela malej sajrajt. další možnost je netěsnost někde na potrubí
Naposledy upravil(a) david dne pon dub 04, 2011 10:17 pm, celkem upraveno 1 x.
- hula-m
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Nám se na našem přívěsáku vyskytovalo nepravidelně něco trochu podobného, a pak jednoho dne motor chcípnul a neběžel. Ukázalo se, že byl karburátor plný vody. Voda byla i na dně externí nádrže. A příčina? Plastové okénko v externí nádrži s palivoznakem netěsnilo a závitem tam natekla voda. Máš-li něco takového na externí nádrži tak doporučuji zkontrolovat nádrž.
- jaranen
- nováček na fóru
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv úno 05, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
purucha motoru
Měl jsem obdobný problém s Tohatsu. Bylo to špatně těsnící koncovkou na hadici od extérní nádrže. Na vestavěnou nádrž to jezdilo perfektně. Koncovky nebyly originální tohatsu( myslím, že jsou shodné s Mercury) a jak jsem ji novou odpojil od motoru už po druhé netěsnila. Na dovolené jsem ji nikdy neodpojoval a bylo to O.K
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Některé koncovky na hadici od nádrže jsou volné v koncovce na motoru a jdou nasazovat šikmo. Na té u motoru je většinou ostrá
hrana na přechodu z kužele na válcovou plochu a tou se většinou zničí těsnící O kroužek v koncovce hadice. Bohužel nikdo tyto
O kroužky nevede a tak je nutno koupit koncovku novou a tu přendat na hadici. Proto sebou vozím min 1 náhradní. Vadný O kroužek
se ovšem projeví při pumpování balonkem stříkáním benzínu ve spojce. K přisávání vzduchu stačí trochu poničený O kroužek.
Ke kontrole toho kroužku je dobré udělat na hadici u spojky oblouk nad kryt motoru a sledovat jestli benzín ve spojce nemokvá při
zhasnutém motoru. Při výběru spojky na hadici chce vybrat tu, která jde nejtěsněji nasunout. U různých značek a ostatních výrobců
bývají rozdíly dle toho v jakých mírách měří (mm, inche) a to dosti značné.
hrana na přechodu z kužele na válcovou plochu a tou se většinou zničí těsnící O kroužek v koncovce hadice. Bohužel nikdo tyto
O kroužky nevede a tak je nutno koupit koncovku novou a tu přendat na hadici. Proto sebou vozím min 1 náhradní. Vadný O kroužek
se ovšem projeví při pumpování balonkem stříkáním benzínu ve spojce. K přisávání vzduchu stačí trochu poničený O kroužek.
Ke kontrole toho kroužku je dobré udělat na hadici u spojky oblouk nad kryt motoru a sledovat jestli benzín ve spojce nemokvá při
zhasnutém motoru. Při výběru spojky na hadici chce vybrat tu, která jde nejtěsněji nasunout. U různých značek a ostatních výrobců
bývají rozdíly dle toho v jakých mírách měří (mm, inche) a to dosti značné.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Ahoj tak mi poprvé v životě odešel motor. Mám Mercury 10hp 2takt. stáří 10 let,ale moc naběháno nemá mám to na malé loďce. Motor bě6í ,ale něco rachotí nešel tam kvalt ani neutrál tak jsem zatočil vrtulí bylo to jako zaseklé poté jsem vyřadil a šlo to natočit zpátečka zarachtila. tak jsem vypnul znova zatočil vrtulí pak natočil zařadil a jelo to ve velkých otáčkách dobře pak jsem zpomalit a rachotilo to tak jsem zaději doplul na vesla. mě se zdálo delší dobu že motor má o něco vetší vibrace jako něco uvolněného,ale nepřišel jsem na to co to je. Tak se ptám kde mám začít to rozdělávat. díky 

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
popis závady nic moc. Já bych kouk do nohy, mohlo by to tam vypadat takhle:
http://www.boats.net/parts/search/Merc2 ... parts.html
případně si tam najdi podle výr. čísla přesný obrázek
http://www.boats.net/parts/search/Merc2 ... parts.html
případně si tam najdi podle výr. čísla přesný obrázek
Popíšu vám svou závadu, co se mi stala letos na Yamaha 2T autolube 2 válec - s odděleným mazáním. Motor začal jít na 1 válec. Svíčka byla mastná. Normálně to znamená, že nejde zapalování. Následovala výměna svíčky, přehození cívek a všeho od zapalování a nešel pořád stejný válec. Ze zoufalství jsem rozdělal karburátor a byla ucpaná hlavní tryska kalem z plovákové komory. Pak jsem si uvědomil, že benzín nešel, ale autolube se neustále staralo o přísun oleje, což byla ta mastná svíčka.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Selva 5xs( 8hp)
Ahoj,mám problém s motorem Selva black bass 5xs,8 hp.
Pri jízdě témeř na plny výkon po chvíli motor zařve a zpomalí,jako by vyletel do maximálních otáček v neutralu,tak uberu plyn a pak zase jede normálně. Servis me napadl hned,ale než to tam odvezu,chci se zeptat,jestli to náhodou nemůže byt třeba nejaka banální věc,co bych mohl odstranit.
Děkuji.
Pri jízdě témeř na plny výkon po chvíli motor zařve a zpomalí,jako by vyletel do maximálních otáček v neutralu,tak uberu plyn a pak zase jede normálně. Servis me napadl hned,ale než to tam odvezu,chci se zeptat,jestli to náhodou nemůže byt třeba nejaka banální věc,co bych mohl odstranit.
Děkuji.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Toto se stává při jízdě ve větších vlnách, pokud je ta ploška nad vrtulí blízko hrany zrcadla. Potom se vrtule dostane takřka do vzduchu a nemá odpor
a tak vylítnou otáčky. Ideální je mít tu plošku tak 4-5cm pod dolní hranou zrcadla.
Urvaná vrtule by mohla být pokud není na drážky ale na střižní kolík. Potom by to ovšem do těch vysokých otáček šlo vždy po přidání plynu.
a tak vylítnou otáčky. Ideální je mít tu plošku tak 4-5cm pod dolní hranou zrcadla.
Urvaná vrtule by mohla být pokud není na drážky ale na střižní kolík. Potom by to ovšem do těch vysokých otáček šlo vždy po přidání plynu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti