Poruchy závěsného lodního motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
HonzaV
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: úte úno 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod HonzaV » pon dub 04, 2011 9:58 am

Zdravím všechny.
Rád bych poprosil o radu či názor zda se někdo z Vás nesetkal s podobnou poruchou.Jedná se o motor Mercury F 9,9 (čtyřtakt) zavěšený na Zodiacu kde nahodile po teplém startu se systičem (dle návodu výrobce) např. při výjedzu z komory dojde k zadušení motoru po ujetí cca 30-50m.Pravděpodobně je to nedostatkem paliva,protože po napumpování balonkem motor naskočí a běží bez poruchy dál.Protože se to objevuje nahodile mám podežření na průchodnost palivové cesty nebo palivové čerpadlo.Motor je v záruce,najeto cca 40 hodin.Díky Honza.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » pon dub 04, 2011 1:23 pm

Ahoj Honzo.
Když to máš v záruce, předpokládám, že jsi kupoval komplet - motor, nádrž, hadici s balonkem, tak to neřeš a reklamuj. Vždyď jsi si to v ceně motoru zaplatil, že ti to opraví.
Na bádání okolo oprav budeš mít určitě příelžitost až záruka pomine :-).
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon dub 04, 2011 5:50 pm

ahoj nevi co mas v navodu ale kdyz mam teply motor tak sytic nepouzivam-treba to delam blbe ale zatim .......delam to tak u vseho se spal.motorem-pila krovinorez sekacka ba i lod.motor-podle me to normalne uchlastas
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon dub 04, 2011 6:03 pm

Startovat to teply se syticem je asi chyba v prekladu manualu ne?

Ovsem je treba zminit ze nektery osobaky trpi na odparovani benzinu z karburatoru, kdyz je motor hodne teplej.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon dub 04, 2011 7:05 pm

v manuálu chyba není, nový motory jsou tak ochuzený, že po krátkým vystydnutí už sytič potřebují. samozřejmě jen na start, ne už za jízdy

nejspíš ti nedrží zpětnej ventil v balónku nebo pumpě. stačí docela malej sajrajt. další možnost je netěsnost někde na potrubí
Naposledy upravil(a) david dne pon dub 04, 2011 10:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon dub 04, 2011 8:56 pm

davide diky -jsem zas chytrejsi
Uživatelský avatar
HonzaV
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: úte úno 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod HonzaV » úte dub 05, 2011 7:24 am

Ok,díky za názory.Co týká sytiče taky mne to zpočátku překvapilo ale je to nejen v CZ i EN návodu ale i originál samolepa přímo na motoru.Zkusím výměnu palivového filtru a mrknu na netěsnosti jak poradil David.Pokud to nepomůže,odvezu ho do servisu,uplatnit záruku.
Uživatelský avatar
hula-m
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod hula-m » úte dub 05, 2011 10:30 am

Nám se na našem přívěsáku vyskytovalo nepravidelně něco trochu podobného, a pak jednoho dne motor chcípnul a neběžel. Ukázalo se, že byl karburátor plný vody. Voda byla i na dně externí nádrže. A příčina? Plastové okénko v externí nádrži s palivoznakem netěsnilo a závitem tam natekla voda. Máš-li něco takového na externí nádrži tak doporučuji zkontrolovat nádrž.
Uživatelský avatar
jaranen
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: čtv úno 05, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

purucha motoru

Příspěvekod jaranen » stř dub 06, 2011 4:00 pm

Měl jsem obdobný problém s Tohatsu. Bylo to špatně těsnící koncovkou na hadici od extérní nádrže. Na vestavěnou nádrž to jezdilo perfektně. Koncovky nebyly originální tohatsu( myslím, že jsou shodné s Mercury) a jak jsem ji novou odpojil od motoru už po druhé netěsnila. Na dovolené jsem ji nikdy neodpojoval a bylo to O.K
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 06, 2011 6:22 pm

Některé koncovky na hadici od nádrže jsou volné v koncovce na motoru a jdou nasazovat šikmo. Na té u motoru je většinou ostrá
hrana na přechodu z kužele na válcovou plochu a tou se většinou zničí těsnící O kroužek v koncovce hadice. Bohužel nikdo tyto
O kroužky nevede a tak je nutno koupit koncovku novou a tu přendat na hadici. Proto sebou vozím min 1 náhradní. Vadný O kroužek
se ovšem projeví při pumpování balonkem stříkáním benzínu ve spojce. K přisávání vzduchu stačí trochu poničený O kroužek.
Ke kontrole toho kroužku je dobré udělat na hadici u spojky oblouk nad kryt motoru a sledovat jestli benzín ve spojce nemokvá při
zhasnutém motoru. Při výběru spojky na hadici chce vybrat tu, která jde nejtěsněji nasunout. U různých značek a ostatních výrobců
bývají rozdíly dle toho v jakých mírách měří (mm, inche) a to dosti značné.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát zář 06, 2013 10:11 am

Ahoj tak mi poprvé v životě odešel motor. Mám Mercury 10hp 2takt. stáří 10 let,ale moc naběháno nemá mám to na malé loďce. Motor bě6í ,ale něco rachotí nešel tam kvalt ani neutrál tak jsem zatočil vrtulí bylo to jako zaseklé poté jsem vyřadil a šlo to natočit zpátečka zarachtila. tak jsem vypnul znova zatočil vrtulí pak natočil zařadil a jelo to ve velkých otáčkách dobře pak jsem zpomalit a rachotilo to tak jsem zaději doplul na vesla. mě se zdálo delší dobu že motor má o něco vetší vibrace jako něco uvolněného,ale nepřišel jsem na to co to je. Tak se ptám kde mám začít to rozdělávat. díky :?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát zář 06, 2013 12:06 pm

popis závady nic moc. Já bych kouk do nohy, mohlo by to tam vypadat takhle:

http://www.boats.net/parts/search/Merc2 ... parts.html

případně si tam najdi podle výr. čísla přesný obrázek
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát zář 06, 2013 8:22 pm

Jj dík teď nemám moc času ,ale na podzim se do toho pustím. Začnu tímto pak se uvidí zítra v žernosekách budu
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát zář 06, 2013 11:05 pm

do mercury se leze poměrně blbě, náboj u vrtule je na závit a ten bejvá zarostlej. já Žernoseky někdy po 14. a na vinobraní
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » sob zář 07, 2013 10:17 am

david píše:do mercury se leze poměrně blbě, náboj u vrtule je na závit a ten bejvá zarostlej. já Žernoseky někdy po 14. a na vinobraní


A závit někdy opačný.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon zář 09, 2013 2:42 pm

No tak závada asi skoro jasná. Kdo nemaže ten nejede.. místo oleje jen voda asi kak vejkej panák jinak sucho. Tak mám co dělat.za blbost se platí já vím
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon zář 09, 2013 3:27 pm

zkus Pokornýho na Vesláku, jestli by neměl starou nohu k tomudle přístroji

na Plavidlech furt inzeruje co všechno nerozprodá - končí
Uživatelský avatar
Petrgar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: pát srp 27, 2010 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod Petrgar » úte zář 10, 2013 12:57 pm

Popíšu vám svou závadu, co se mi stala letos na Yamaha 2T autolube 2 válec - s odděleným mazáním. Motor začal jít na 1 válec. Svíčka byla mastná. Normálně to znamená, že nejde zapalování. Následovala výměna svíčky, přehození cívek a všeho od zapalování a nešel pořád stejný válec. Ze zoufalství jsem rozdělal karburátor a byla ucpaná hlavní tryska kalem z plovákové komory. Pak jsem si uvědomil, že benzín nešel, ale autolube se neustále staralo o přísun oleje, což byla ta mastná svíčka.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 10, 2013 2:19 pm

tos´ měl kliku, že ti to mazalo Autolube. Při mazání mixem bys mohl nejmíň kousnout píst
Uživatelský avatar
pivovarnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Karviná

Selva 5xs( 8hp)

Příspěvekod pivovarnik » pon črc 21, 2014 9:24 am

Ahoj,mám problém s motorem Selva black bass 5xs,8 hp.
Pri jízdě témeř na plny výkon po chvíli motor zařve a zpomalí,jako by vyletel do maximálních otáček v neutralu,tak uberu plyn a pak zase jede normálně. Servis me napadl hned,ale než to tam odvezu,chci se zeptat,jestli to náhodou nemůže byt třeba nejaka banální věc,co bych mohl odstranit.
Děkuji.
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 413
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » pon črc 21, 2014 10:35 am

moje , velmi čerstvá, zkušenost říká, že je to urvaná vrtule..........
alespoň tak to bylo u mě, se stejnýmy příznaky.........
jen je divné, že se to stane i u slabšího motoru....
sek
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon črc 21, 2014 11:33 am

Nemuze to bejt jenom prisatim vzduchu do vrtule?
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 413
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » pon črc 21, 2014 11:41 am

a nebo, jak říká viki, ale pokud to předtím bylo ok a nic jsi neměnil (myslím polohu motoru vůči zrcadlu,trim......)
prostě za stejných podmínek náhle vzniklá porucha, tak bych řekl, že vrtule.......
sek
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon črc 21, 2014 12:15 pm

Toto se stává při jízdě ve větších vlnách, pokud je ta ploška nad vrtulí blízko hrany zrcadla. Potom se vrtule dostane takřka do vzduchu a nemá odpor
a tak vylítnou otáčky. Ideální je mít tu plošku tak 4-5cm pod dolní hranou zrcadla.
Urvaná vrtule by mohla být pokud není na drážky ale na střižní kolík. Potom by to ovšem do těch vysokých otáček šlo vždy po přidání plynu.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon črc 21, 2014 12:20 pm

Může být utržená vrtule od gumy, pokud to tak je konstruovené

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti