Poruchy závěsného lodního motoru
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 148
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Mně od podobného chování motoru pomohla výměna svíček za teplejší (rychlejší zahřátí na samočistící hodnotu).
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Dobrý deń! ja by som potreboval poradiť, ako by som mohol uvolnit svieracie skrutky na zavesnom lodnom motore,lebo vtom hliniku su tosť zatuhnuté, sice s hasakom idú trochu pootočíť ale rukou ani nepohnem,za každú radu vám vopred ďakujem
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2535
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Nastříkat uvolňovací sprej, ohřát horkovzduškou, rozhýbat sem tam, postup opakovat, vyčistit závit drátěným kartáčem a nastříkat sprej s grafitem
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 273
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Trochu zneužijem túto tému
Nevie niekto alebo nemá náhodou znalosť ohladne kompresie motorov?
Dnes som sa tam hrajkal a menil som oleje, impeller a synchronizoval som si karburátory a tak drobnosti okolo.
A napadlo ma že ved mám doma merák a že odmeriam kompresie vo válcoch.
Nameral som na všetkých 4.valcoch nejakých 120 psi takmer na chlp rovnako vo všetkých valcoch.Co potešilo.Len sa mi to zdá nejak málo- alebo sa mi to len zdá? Nevie náhodou niekto znalosť alebo náhodou nevie nejaké hodnoty ktoré by mal mať môj motor honda bf 90.Je to starček z roku 2000 a je to klasický 4.karburátový motor....


Nevie niekto alebo nemá náhodou znalosť ohladne kompresie motorov?
Dnes som sa tam hrajkal a menil som oleje, impeller a synchronizoval som si karburátory a tak drobnosti okolo.
A napadlo ma že ved mám doma merák a že odmeriam kompresie vo válcoch.
Nameral som na všetkých 4.valcoch nejakých 120 psi takmer na chlp rovnako vo všetkých valcoch.Co potešilo.Len sa mi to zdá nejak málo- alebo sa mi to len zdá? Nevie náhodou niekto znalosť alebo náhodou nevie nejaké hodnoty ktoré by mal mať môj motor honda bf 90.Je to starček z roku 2000 a je to klasický 4.karburátový motor....
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2028
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 35
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Jj tech 12at je v pohode malo je uz 9at
-
- moderátor
- Příspěvky: 5707
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 209
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Akorát že 120 psů je něco kolem 8,3 barů.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 273
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Po hodne dlhom hladaní, sa mi podarilo zisťiť že by to malo mať nejakých 213 psi čo je je cca 14at.
Ale na beton to nemám overené.Ale viem že to je málo.Dnes budem pátrať či unik je vrchom alebo spodkom a podlo toho sa uvidí že čo dalej podniknem...Ale teraz ked už mám čoskoro sa dostať konečne po dlhom čakaní na vodu- tak asi sa tomu budem venovať až cez zimu.
Ale neviem prečo,ale na tento motor je akoby uvalené embargo. Ostatné značky sa dá stiahnuť dielenská príručka - pekne podla čísel rozpísané nahrádné diely...Tu sa mi za včera nepodarilo zistiť tie tlaky a chcel som zbežne pozrieť čo stoja piesty,krúžky,tesnenia...no bez úspechu...
Ale na beton to nemám overené.Ale viem že to je málo.Dnes budem pátrať či unik je vrchom alebo spodkom a podlo toho sa uvidí že čo dalej podniknem...Ale teraz ked už mám čoskoro sa dostať konečne po dlhom čakaní na vodu- tak asi sa tomu budem venovať až cez zimu.
Ale neviem prečo,ale na tento motor je akoby uvalené embargo. Ostatné značky sa dá stiahnuť dielenská príručka - pekne podla čísel rozpísané nahrádné diely...Tu sa mi za včera nepodarilo zistiť tie tlaky a chcel som zbežne pozrieť čo stoja piesty,krúžky,tesnenia...no bez úspechu...

- shooter
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 373
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
A nejsou ty pístní kroužky zapečený? Zkoušel jsi změřit tlak po stříknutí oleje do válce? Pokud se to zlepší tak by to mohly bejt kroužky. Řešil jsem to na svém motoru, byli zarostlý chladící kanály v bloku a na jednom válci byli připečený kroužky. Motor měl chladící čúrek jako za mlada ale vlastně nechladil. Dělal jsem to pak komplet hlavu kroužky............ ale jen kvůli tomu že už to bylo rozpůlený a mám v plánu tu ještě dlouho provozovat
. Pokud by to povolila chemie, zkusil bych to prolejt nějakým cajkem na uvonění kroužků než bych to začal pitvat.A pokud to povolí tak průplach. Bacha vodní kamen se usazuje i na sladkej.
Hodně štěstí
Šutrák
https://www.youtube.com/watch?v=yaY29TZb6k0

Hodně štěstí
Šutrák
https://www.youtube.com/watch?v=yaY29TZb6k0
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 273
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Dnes som skusil Tec 2000 engine flash,no zlepšenie minimalne-takmer žiadne.Teraz som skusil valce zaliať petrolejom a do zajtra to necham nech to pôsobí ale velkú nádej tomu nedávam.Skôr si myslím že krúžky sú opotrebované-proste to sú roky,a hodne rokov.Keby to bolo spôsobené slabším chladením tak si mylím ze prvý valec od termostatu by bol na tom najlepšie a čím dalej od neho by boli tlaky nižšie.Len mi absolutne nejde do hlavy ze vsetky valce maju tlaky na vlas rovnake..A ze sa kompresia straca cez kruzky je isté.Rano som natlakoval valce vzduchom a fučalo to cez klukovu skrinu.A ked som aj pri nastartovanom motory povolit nalievací srob tak bolo cítiť ako tadial tlači
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2028
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 35
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Njm ale ten tlak 8baru je ve vsech valcich to by museli bejt zapeceny vsechny valce a to se mi moc nezda. Tec 2000.je dobrej rozpusti to hodne
-
- moderátor
- Příspěvky: 5707
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 209
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Hodně záleží jak rychle s tím startér točí. Dejchat do karteru je normální, záleží jak moc. Výrobci běžně dávají místo tři jen dva pistni kroužky kvůli zmenšení tření. Dnes z 1.4 dieselu dejchá víc než z mýho starých 6.3 litru.
Vyměnit kroužky nebo písty bez výbrusu nemá větší smysl, spíš naopak. Válce budou elipsoidní a těsnit to nebude.
Vyměnit kroužky nebo písty bez výbrusu nemá větší smysl, spíš naopak. Válce budou elipsoidní a těsnit to nebude.
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 1
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Ono hodně záleží na tom jak, kdo a čím tu kompresi měří. Ono né vždy to co vidí nejchytřejší advokát na čínském budíku na studeném motoru odpovídá realitě.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 273
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
https://www.alza.sk/auto/geko-tester-ko ... gIssvD_BwE
Je to takýto merák.
Akože aj mna ako prvé napadlo že asi bude niečo s tým budíkom, akoby viac ukázal nevedel.
Ako som už písal skôr, cez otvor na sviečky som nalial do valcov na noc petrolej.Do rána pomaly stiekol do olejovej vani a tam som ho ráno vypustil.
Tlaky som vždy meral pri teplom motory.
Ale včera po tom petroleji som ho pretočil za studena a tlaky už boli 9...
Tak som tam dal zasa petrolej- ved nikam neponáhlam.
Ešte chcem skúsiť ten budík vyskúšať- vymeniť za iný aby som mal istotu....
Nuž a štartér s tým toči asi tak čo mu akumulátor dovolí..tie otáčky nedokážem nejak ovplyvniť..
Je to takýto merák.
Akože aj mna ako prvé napadlo že asi bude niečo s tým budíkom, akoby viac ukázal nevedel.
Ako som už písal skôr, cez otvor na sviečky som nalial do valcov na noc petrolej.Do rána pomaly stiekol do olejovej vani a tam som ho ráno vypustil.
Tlaky som vždy meral pri teplom motory.
Ale včera po tom petroleji som ho pretočil za studena a tlaky už boli 9...
Tak som tam dal zasa petrolej- ved nikam neponáhlam.
Ešte chcem skúsiť ten budík vyskúšať- vymeniť za iný aby som mal istotu....
Nuž a štartér s tým toči asi tak čo mu akumulátor dovolí..tie otáčky nedokážem nejak ovplyvniť..
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2028
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 35
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Tak k tomu činskemu budiku neni preci problem vyzkouset ho na jinem motoru a vidim jak ukazuje. Dale to ze studeny ukazal 9 teda vic jak teply je tim ze teplej je uz roztazenej . To vypada ze je motor vybehany
-
- moderátor
- Příspěvky: 5707
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 209
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Dobít baterku a zkrátit měřák. Má moc mrtvého prostoru. Zpětný ventil by měl být u díry pro svíčku a ne u budíku.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 273
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Poruchy závěsného lodního motoru
Tak veru.Je to tak..Motor je vybehany.Budik som pre istotu porovnal s dalšími dvomi čo mam doma a hodnoty su plys minus rovnake.Ked som dal olej do valcov tak boli hodnoty 150psi co je nejakych 10at a zasa vsetky valce na chlp rovnake....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti