Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Matulee
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod Matulee » ned pro 18, 2011 11:28 am

koupil jsem motor Johnson 5,5 Hp 2válec, údajně 5 let nejel majitel mi tvrdí, že když ho nastartoval (doma v sudu) tak normálně šlapal nechal ho 15 min jet a vše bez problémů, nic v něm neklepe. Jen údajně přijde vyčistit, popřípadě vyměnit hadičky. Koupil jsem ho za 150E včetně poštovného z východního Slovenska. Jsou to dobré motory nebo se na nich něco zásadního kazí?
Viděl jsem že servisů a prodejců je spousty jak jsou na tom cenově díly? díky.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned pro 18, 2011 12:32 pm

Cena za ten historický šrot je pěkná. Bohužel je 0,5HP přez mez pro nepřihlášení a nejspíše daleko přez 25let pro povolený provoz. Katalogy dílů
Johnson tento typ od roku 1968 neuvádějí a tak asi bude ještě starší. http://www.marineengine.com/parts/model ... ost80.html
http://shop2.evinrude.com/ext/index.asp ... 92112f3a46 Bude se po vyleštění vyjímat na zdi dílny jako starožitnost.
Uživatelský avatar
Matulee
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Matulee » ned pro 18, 2011 12:49 pm

5,5 koňských sil = 4 101 watt (nová definice)

4 kilowatty = 5,438 kůň (starší definice)

Takže pokud je starý je brán dle staré definice koně, takže označení 5,5 může značit i 5,438. Až ho budu mít doma tak podle štítku to určím přesně.

A jak to tak pozoruji, tak jsi poměrně odpůrcem starých věcí. Proč?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned pro 18, 2011 1:02 pm

Potom co jsem po revoluci přišel o dílnu i garáž, tak již ty staré věci nemám kam dávat (kromě kovošrotu) a omezuji se pouze na funkční použitelné a pro
život potřebné věci, které ve svém vyšším věku mám šanci využít. Na ty atypické staré motory většinou není nic k sehnání.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2198
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned pro 18, 2011 1:23 pm

Mam doma podobnej motor, je to sice 25HP, ale Johnson 1973, technicky je hodne podobnej, zvenku vypada skoro stejne. Je na nem jedna velka zavada: Odeslo mu lozisko kliky pod setrvacnikem. Kvuli tomu jde spatne seridit volnobeh a prisava si to vzduch kolem simeringu. Motor jde ztuha startovat (coz je u 524ccm fakt makacka), nejde seridit volnobeh, ale kdyz uz chyti, tak se s tim jakt takz jezdit da.

Pozna se tak, ze ma setrvacnik radialni vuli. Je to docela vazna zavada, kterou jsem jako kupujici neodhalil a levne opravit to nejde. V mym pripade to nema ani cenu, protoze s 25HP motorem bych bez prihlaseni nemoh jezdit ani nahodou.

U 5.5HP motoru bych se az tak nebal. Kdyz se v tom nikdo nebude moc stourat, je to v pohode. 5.5HP muze skutecne znamenat "do 4kW".
Rozhodne je dobry mit 2T 2valec, ma mnohem klidnejsi chod v tahu, nez novy 4T jednovalce.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned pro 18, 2011 2:35 pm

Matulee píše:5,5 koňských sil = 4 101 watt (nová definice)

4 kilowatty = 5,438 kůň (starší definice)

Takže pokud je starý je brán dle staré definice koně, takže označení 5,5 může značit i 5,438. Až ho budu mít doma tak podle štítku to určím přesně.

A jak to tak pozoruji, tak jsi poměrně odpůrcem starých věcí. Proč?



Abychom byli úplní, tak existuje rozdíl mezi horsepower (HP) a Pferdestärke (PS). HP je jednotka imperiální a USA, PS se používalo na kontinetu, včetně ČR ("kůň" nebo "metrický kůň").

1 HP = 745,69987158227022 W

1 PS = 735,49875 W
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned pro 18, 2011 6:35 pm

Já jsem si celý život vystačil s poměrem 1kw=1,36HP. Jelikož se údajně jedná o motor Johnson, tak bych předpokládal, že to bude v HP. Na druhou stranu
pokud je mi známo, tak Johnson dělal 2T motory 4+6HP dvouválce. Jelikož jsem jeden 4HP vlastnil, tak vím, že tam byl problém se zapalovacími cívkami
u kterých praskali stářím povrchové izolace a cívky po ohřátí probíjeli. Jelikož to jsou motory hodně staré, tak byl problém na ně cokoliv sehnat.
Již hodně dlouho malé motory a teď snad již všechny pro ně dělá Suzuki. 5,5HP: 1,36=4,0441176kw Spíše se nabízí otázka, jestli někdo nepřepsal
označení u motoru 6HP. Také bych očekával, že bude chybět štítek s údaji výrobce.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 790
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 86

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod olin » ned zář 18, 2016 10:37 pm

Dnes jsem u svýho Johnsona 5hp rozhodil nohu, abych se podíval na impeller. Zjistil jsem, že v domečku chlazení byla pootočená ta nerezová miska, ve který je vrtulka, takže chladící voda neměla z čerpadla kudy pokračovat. Taky ne poškoze ej dimeček čerpadla. Navíc tam něco chybí a vrtulka se na hřídeli protáčela volně. Vypadá to, že budu muset objednat kompletní sadu :
http://m.ebay.com/itm/EVINRUDE-JOHNSON- ... nav=SEARCH .
Jen nechápu, jak je implerer poháněnej, jelikož je v něm logicky drážka, jako na pero, nebo klínek, ale na hřídeli je z boku ploška vybroušená kolmo k ose. Další věc, co mě zaráží, tak je, jak tam vložit tu chybějící součástku, pokud je hřídel na motoru. Pokud by hřídel byla na noze, tak bych na ni postupně nasouval jednotlivé díly čerpadla a pak dotáh šrouby a hotovo. Pokud ale je hřídel na motoru, tak bych se už nedostal na ty šrouby co držej čerpadlo u převodovky.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 557
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod tkruska » pon zář 19, 2016 1:51 pm

Myslim ze mezi plosku na hrideli a impelerem se davala nejaka uzka nerez tycka/jehla. Na tom obrazku z ebaye je to videt - dole treti zprava.
Uživatelský avatar
motas1970
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 20, 2015 1:00 am
Reputace: 0

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod motas1970 » pon zář 19, 2016 8:19 pm

Ahoj,
Impeler pohání nerezová osička,jak je výše psáno,hřídel se musí odpojit od motoru,tak aby vedla z převodovky.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 790
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 86

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod olin » stř zář 21, 2016 6:04 pm

Děkuju moc za rady. Teď ještě musím přijít na to jak vytáhnout hřídel od motoru. Vytahnout se mi nepovedla, takže se asi pokusím oddělit zbytek nohy od motoru a pak budu moudřejší. Hrubou sílu nechci používat, abych něčemu neublížil, nebo neohnul hřídel.
Ještě bych se zeptal, má být nějak hřídel zajištěna v převodovce, nebo nahoře u motoru? Nebo je na obou stranách navolno?
david
moderátor
Příspěvky: 5500
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 164
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod david » stř zář 21, 2016 10:07 pm

jištěný to není.

Nechceš si nejdřív ten svůj aparát tůdle

http://www.boats.net/parts/search/BRP/J ... parts.html

prozkoumat a teprv pak se v něm rejpat? Poněkud to ušetří omyly.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1964
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod geus » pon srp 07, 2017 5:04 pm

Prosba o radu. Je to Johnson 8 hp dvojvalec. Svicky jsem dal nove. Chytne hned na sytic a bezi. Po vypnuti sytice chvili bezi jde i do otacek ale pak chcipne. Kdyz ale na chvilku vytahnu a hned zatahnu sytic beti dale kdyz to takto delam te bezi jinak proste chcipne i pri vyssich otackach kde zacit laborovat diky
david
moderátor
Příspěvky: 5500
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 164
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod david » pon srp 07, 2017 9:56 pm

Nejspíš přicpaná hlavní tryska. Zkus jo protočit na plno a na chvíli mu zacpat vzduch do karbecu. Někdy ten bordel vyletí. Nebo rozebrat a komplet vyčistit.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 790
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 86

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod olin » pon srp 07, 2017 10:28 pm

Přesně takhle se mi choval, když blbě chladil. Po pěti minutách chodu začal chcípat a sytič ho ještě chvilku udržel.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 349
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod sedivak » pon srp 07, 2017 10:39 pm

david píše:Nejspíš přicpaná hlavní tryska. Zkus jo protočit na plno a na chvíli mu zacpat vzduch do karbecu. Někdy ten bordel vyletí. Nebo rozebrat a komplet vyčistit.
a vyplati se priplatit si za benzin bez biolihu - treba vervu 100 od benziny. Od te doby co ji pouzivam do pomocneho motorku nemam problem. Predtim jsem furt rozebiral a cistil karbec. A priznaky poruchy byly podobne.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 575
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Phobos 24

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod kapo » úte srp 08, 2017 1:51 pm

tohle mi motor dělal taky,jel jen na sytič,servisák říkal ,že v benzínu byla trocha vody,..prodávám jak jsem koupil. ;)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1964
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod geus » úte srp 08, 2017 2:48 pm

Tak vyndam karbec a vycistim popř. Ultrazvuk
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod halladin » čtv srp 10, 2017 3:45 am

Mi minulý týden na Orlíku dva dny stávkovala Honda 5hp. Nešla nastartovat. Vyčištěn karbec, vyzkoušeny nové svíčky a nic.
Nakonec se došlo k názoru, že jde o pokažené kulaté gumové těsnění v konektoru od nádrže, který se nasazuje na motor
Byly pokusy to těsnění sehnat a vyměnit - neúspěch.
Nakonec se sehnal kus bužírky , nacpal se do konektoru, s tím se konektor nasadil na motor , a bylo po problému :D
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1964
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod geus » čtv srp 10, 2017 7:42 am

To me napadlo hned tak jsem to napojil na přímo bez konektoru a stejne
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod halladin » čtv srp 10, 2017 11:03 am

geus píše:To me napadlo hned tak jsem to napojil na přímo bez konektoru a stejne

To může fungovat ?
My to ověřili tak, že jsme si půjčili kompletní soupravu nádrž a konektor od sousedů a s tou to starrtovalo.
david
moderátor
Příspěvky: 5500
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 164
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod david » čtv srp 10, 2017 11:16 am

Pokud je zpětný ventil i na straně motoru, tak ne. To bys musel až do pumpy.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod halladin » čtv srp 10, 2017 2:06 pm

Mimochodem, když se mi to stalo, a i když motor jel, chtěl jsem se zasichrovat, a objednal novej konektor u pražské pobočky Avaryachtu.
U pražské v domnění, že na Orlík dorazí rychleji než z centrály na Moravě.
Ptali se mě, zda ty otvory v konektoru jsou kulaté,nebo hranaté.
Tak jsem mailem poslal fotky.
Načež mi sdělili, že už mi to během mého pobytu na Orlík nedojde , protože dopravní firma si už zboží odvezla. A při podání zítra to doručej až v pondělí.
A že zkusej centrálu.
Centrála řekla, že už i u nich byli, takže v pondělí. Nechal jsem tedy změnit doručovací adresu, aby to přišlo domů.
Konektor prřišel, ale místo s kulatými otvory s jedním hranatým, takže nepoužitelnej..
Oni si na centrále ty fotky nekoukli, anebo jim je z prahy neposlali, takže chytili a poslali, co jim první padlo doruky.

Nic zlého netuše jsem zavolal,ať pošlou ten správnej konektor a zplnomocněj dopravku, ať si odveze ten nesprávnej.
Razantně odmítlí - ať si to poštou pošlu sám...
A to jsem u nich v červenci dvakrát nakupoval, jednou byl dokonce osobně v obchodě.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1964
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod geus » čtv srp 10, 2017 3:23 pm

Možná jsem to špatně napsal zdálo se mi ze na motoru ty konektory maji vůli a ze by mohli přidávat vzduch tak jsem sundal hadicku z konektoru v mutoru a konektor za balonkem a propojit trubičkou. Ale brácha říkal ze když pumpuji balonkem a ty konektory by netesnili tak by strikal benzin ze balónek udělá docela tlak.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 790
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 86

Re: Johnson 5,5 HP 2 Válec 2 takt

Příspěvekod olin » čtv srp 10, 2017 7:03 pm

A nemáš nakonec v háji čerpadlo? Zkus sundat hadičku za čerpadlem, ucpat ji prstem a zastartovat, jesli ti benzín přetlačí prst. Pokud ne, tak pro případ nouze tu mám jedno náhradní a do Ústí jezdím každej den...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti