Odhad "stari" lodniho motoru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Odhad "stari" lodniho motoru
Pro zkusenejsi bych mel laicky dotaz ... kdyz v inzeratu vidim, ze diesel motor v lodi ma nabehano 1000 hodin, muzu si to, jako laik, prevest na "ojetost" motoru u auta ???
Priklad - pokud beru ze normalni auto jede prumernou rychlosti 50km/hod .. tedy 1000 hodinam cca odpovida auto, co ma najeto asi tak 50.000km ??? Je mi jasny, ze ta umera neni uplne odpovidajici .. jde mi jen o nejake priblizeni. Nebo je v tom nejakej zasadni rozdil ?
Priklad - pokud beru ze normalni auto jede prumernou rychlosti 50km/hod .. tedy 1000 hodinam cca odpovida auto, co ma najeto asi tak 50.000km ??? Je mi jasny, ze ta umera neni uplne odpovidajici .. jde mi jen o nejake priblizeni. Nebo je v tom nejakej zasadni rozdil ?
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Myslím si, že na to univerzální odpověď nenajdeš... Přepočtem na kilometry jsem se taky utěšoval, když jsem dosáhl 1.000 motohodin, ale fakt jde o četnost užívání, servis a asi v neposlední řadě i štěstí.Dvakrát v průběhu 12 měsíců mi prasklo téměř totožné těsnění pod výfukem - součástka za koruny, ale je nutno odstrojit skoro půlku motoru kvůli výměny
. Tak si drž palce, jsou diesely, které jedou po desetiletí bez poruchy jenom se základní údržbou..


-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Záludná otázka, ale zklamu tvou důvěru. Ani když vynechám to, že naprostá většina motorů umře díky majiteli a jeho přílišné nebo bídné údržbě, nedovedu exaktně odpovědět, a asi to ani nejde. Vlivů, které neodhadneš, je moc. Počínaje vlastní konstrukcí, provedením, výrobcem, přes zatížení a prostředí, konče naftou a olejem.
Já třeba mám na lodním DAFu kolem 3700 hodin a furt ťape, nic nechce. Např. běžnej motor v kolovém bagru typu JCB 3D, kolem 80 - 100 koní, se prodává v chodu po cca 5 letech a má kolem 6000hodin. Moderní trucky najezdí v milionech km do GO….
Každopádně bych šel po stabiláku nebo loďáku a nízkejch otáčkách. Ne pilu z osobáku.
Já třeba mám na lodním DAFu kolem 3700 hodin a furt ťape, nic nechce. Např. běžnej motor v kolovém bagru typu JCB 3D, kolem 80 - 100 koní, se prodává v chodu po cca 5 letech a má kolem 6000hodin. Moderní trucky najezdí v milionech km do GO….
Každopádně bych šel po stabiláku nebo loďáku a nízkejch otáčkách. Ne pilu z osobáku.
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne...
howk
Monty

howk
Monty
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Monty píše:Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne...![]()
howk
Monty
Ahoj Monty,
kdybys měl nějaké funkční odkazy na díly nebo obsluhu těchto motorů,tak to prosím někam píchni, kde to uvidím.
Mám menší motor od stejného výrobce /BMC/ a pomalu zjišťuji, kde se co dá koupit.Třeba se to někomu dalšímu bude také hodit.
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Jestli je to 40km-1mh,tak ten můj motorek není ještě ani pořádně zaběhlej
.Jestli je to 100km-1mh,tak má nalítáno 310000 km a to by měl nahulákaj ještě jednou tolik.
To David:Ještě moc nedejchá,ale čistej už taky není...
No a jestli máte někdo někde nějakej odkaz na tyhle motory,tak sem s nima.ND i s možností zasílání do zahraničí...Já se tomu zatím nevěnoval,bo zatím nebylo kdy a proč,jenom co jsem tak namátkou někde něco našel.Ale jak jsem psal...Zatím jde nastartovat v pohodě,startoval jsem ho po dvou rokách a když si trochu natlačil,tak chytnul dobře no a pak jsem ho startoval cca po dvou měsících,na 1/4 plynu a asi na pátej otoč naskočil.Spíše budu mít asi dříve problém s tím jednoválcem v generátoru.Je to nějaká Italská potvora a žere olej jako vzteklá.Ale jinak na sluch bublají pěkně oba dva,jenom ten v generátoru při startu bouchá jako sviňa.
howk
Monty


To David:Ještě moc nedejchá,ale čistej už taky není...

No a jestli máte někdo někde nějakej odkaz na tyhle motory,tak sem s nima.ND i s možností zasílání do zahraničí...Já se tomu zatím nevěnoval,bo zatím nebylo kdy a proč,jenom co jsem tak namátkou někde něco našel.Ale jak jsem psal...Zatím jde nastartovat v pohodě,startoval jsem ho po dvou rokách a když si trochu natlačil,tak chytnul dobře no a pak jsem ho startoval cca po dvou měsících,na 1/4 plynu a asi na pátej otoč naskočil.Spíše budu mít asi dříve problém s tím jednoválcem v generátoru.Je to nějaká Italská potvora a žere olej jako vzteklá.Ale jinak na sluch bublají pěkně oba dva,jenom ten v generátoru při startu bouchá jako sviňa.
howk
Monty
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Monty píše:Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne...![]()
howk
Monty
Nejsem Monty žádný expert, ale ten motor je asi fakt zatím v záběhu. Na ten motor se ti zeptám dneska. Hlavně aby se dali sehnat ND. Co se týče generátoru tak to je obecný problém všech jednoválcových generátorů. Jsou tu nevyzpytatelný potvory. Bez významu jaká to je značka. Co jsme se jich tu bez valných výsledků naopravovali. Fujtajbl.


- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Božo,tahat pokaždé generátor od nevím kudy na palubu a pak se s tím ještě natahovat...Já nevím...Tenhle je zabudovanej na pevno vedle motoru ,nastartuju ho vypínačem v pohodlí salonu,bublá si ani nevím jak,není ho v lodi moc slyšet a je klid.S těma přenosnýma jsem se myslím už natahal dost.
To David:Davide,jakej přesně je rozdíl v práci motoru v autě,traktoru a v lodi.Podle mého laického rozumu bych předpokládal,že ten v lodi by měl vydržet déle.Není namáhaný vysokýma otáčkama(teda až na výjimky)já jezdím na morot více méně skoro na volnoběh,taky jde delší dobu ve stejných otáčkách,v autě ne a tak podobně...Ale třeba se pletu.Má stejnej motor v aute větší životnost než v lodi???A proč???
howk
Monty
To David:Davide,jakej přesně je rozdíl v práci motoru v autě,traktoru a v lodi.Podle mého laického rozumu bych předpokládal,že ten v lodi by měl vydržet déle.Není namáhaný vysokýma otáčkama(teda až na výjimky)já jezdím na morot více méně skoro na volnoběh,taky jde delší dobu ve stejných otáčkách,v autě ne a tak podobně...Ale třeba se pletu.Má stejnej motor v aute větší životnost než v lodi???A proč???
howk
Monty
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
asi stejně bys to koupi u :
http://www.marinesport.cz
v Praze - Podolí, jen změřit vnější rozměry a díru pro hřídel. jsou ochotný a levný
http://www.marinesport.cz
v Praze - Podolí, jen změřit vnější rozměry a díru pro hřídel. jsou ochotný a levný
- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
Jako každému motoruneprospívá starý olej a volnoběh po startu, tak ani lodním motorům. To znamená po startu vyšší otáčky (1100~1200) protože na volnoběh dochází k nedokonalému spalování a usazování karbonu, což je nedobré a může vést až k podpáleným pístům.
A olej měnit pravidelně, prachobyčejnej minerální olej, ale měnit a nešidit - to je základ dlouhé životnosti motoru.
Viděl jsem inzerát, kde taxíkář prodával oktávku TDI se 600 t. km. Jenomže tihle hoši vědí, že motor stojí na pravidelné výměně oleje. ..
Myšák
A olej měnit pravidelně, prachobyčejnej minerální olej, ale měnit a nešidit - to je základ dlouhé životnosti motoru.
Viděl jsem inzerát, kde taxíkář prodával oktávku TDI se 600 t. km. Jenomže tihle hoši vědí, že motor stojí na pravidelné výměně oleje. ..
Myšák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host