Odhad "stari" lodniho motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Odhad "stari" lodniho motoru

Příspěvekod TashonkaWitko » pon čer 04, 2012 10:54 am

Pro zkusenejsi bych mel laicky dotaz ... kdyz v inzeratu vidim, ze diesel motor v lodi ma nabehano 1000 hodin, muzu si to, jako laik, prevest na "ojetost" motoru u auta ???
Priklad - pokud beru ze normalni auto jede prumernou rychlosti 50km/hod .. tedy 1000 hodinam cca odpovida auto, co ma najeto asi tak 50.000km ??? Je mi jasny, ze ta umera neni uplne odpovidajici .. jde mi jen o nejake priblizeni. Nebo je v tom nejakej zasadni rozdil ?
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon čer 04, 2012 11:58 am

Tak tímhle jsem se nedávno zabýval...ale jenom v kebuli,nic jsem si nezjišťoval.By mně zajímalo,kolik tak v průměru je životnost stabilu,dieselu,čtyřválce tak kolem 50-100 HP v motohodinách.Bráno tak cca průměrné zatížení a předepsaná údržba.Na tohle by myslím mohl znát odpověď David... :D

howk
Monty
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pon čer 04, 2012 1:29 pm

Myslím si, že na to univerzální odpověď nenajdeš... Přepočtem na kilometry jsem se taky utěšoval, když jsem dosáhl 1.000 motohodin, ale fakt jde o četnost užívání, servis a asi v neposlední řadě i štěstí.Dvakrát v průběhu 12 měsíců mi prasklo téměř totožné těsnění pod výfukem - součástka za koruny, ale je nutno odstrojit skoro půlku motoru kvůli výměny :( :( . Tak si drž palce, jsou diesely, které jedou po desetiletí bez poruchy jenom se základní údržbou..
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon čer 04, 2012 1:43 pm

Záludná otázka, ale zklamu tvou důvěru. Ani když vynechám to, že naprostá většina motorů umře díky majiteli a jeho přílišné nebo bídné údržbě, nedovedu exaktně odpovědět, a asi to ani nejde. Vlivů, které neodhadneš, je moc. Počínaje vlastní konstrukcí, provedením, výrobcem, přes zatížení a prostředí, konče naftou a olejem.

Já třeba mám na lodním DAFu kolem 3700 hodin a furt ťape, nic nechce. Např. běžnej motor v kolovém bagru typu JCB 3D, kolem 80 - 100 koní, se prodává v chodu po cca 5 letech a má kolem 6000hodin. Moderní trucky najezdí v milionech km do GO….

Každopádně bych šel po stabiláku nebo loďáku a nízkejch otáčkách. Ne pilu z osobáku.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon čer 04, 2012 2:24 pm

Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne... :?

howk
Monty
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pon čer 04, 2012 3:00 pm

Monty píše:Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne... :?

howk
Monty

Ahoj Monty,
kdybys měl nějaké funkční odkazy na díly nebo obsluhu těchto motorů,tak to prosím někam píchni, kde to uvidím.
Mám menší motor od stejného výrobce /BMC/ a pomalu zjišťuji, kde se co dá koupit.Třeba se to někomu dalšímu bude také hodit.
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » pon čer 04, 2012 3:00 pm

Už u několika servisáků přes motory jsem se setkal s přepočtem 1 Mh = 100km, Odpovídají tomu i doporučené intervaly výměn filtrů, olejů ad.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon čer 04, 2012 4:56 pm

Já mám Daf on je to vlastně caterpilár. To je ,ale jedno. Tam mi technik řekl ,že 1 motohodina je asi jako 40km rozhodně ne co tu někdo píše 1h/100km. Také jsem měl Thornicrofta motor to byl výbornej a dá se na něj vše sehnat jen to chce hledat
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon čer 04, 2012 6:32 pm

Monty píše:Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím
howk
Monty


za chodu motoru otevři víčko nalejvání oleje a polož na něj list papíru. nesmí uletět, měl by jen poskakovat. pokud jde z otvoru čoud jako z vejfuku, tak je to jasný a GO tě nemine :hmm:
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pon čer 04, 2012 6:52 pm

Zkus to přepočítat podle průměrné rychlosti v autě co používáš.Na palubáku ti při běžném provozu vyjde max 50Km-hodina.Alespoň tak počítám počet km u aut,kde byly stočené kilometry z údaje hodin provozu v řj airbagu,nebo řízení,nebo esp.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon čer 04, 2012 7:06 pm

až na to, že lodní motor je úplně jinak zatíženej
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon čer 04, 2012 7:34 pm

Já měl na mysli také nízkoobrátkový motory.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon čer 04, 2012 7:52 pm

Jestli je to 40km-1mh,tak ten můj motorek není ještě ani pořádně zaběhlej :D .Jestli je to 100km-1mh,tak má nalítáno 310000 km a to by měl nahulákaj ještě jednou tolik. :roll:
To David:Ještě moc nedejchá,ale čistej už taky není... :D

No a jestli máte někdo někde nějakej odkaz na tyhle motory,tak sem s nima.ND i s možností zasílání do zahraničí...Já se tomu zatím nevěnoval,bo zatím nebylo kdy a proč,jenom co jsem tak namátkou někde něco našel.Ale jak jsem psal...Zatím jde nastartovat v pohodě,startoval jsem ho po dvou rokách a když si trochu natlačil,tak chytnul dobře no a pak jsem ho startoval cca po dvou měsících,na 1/4 plynu a asi na pátej otoč naskočil.Spíše budu mít asi dříve problém s tím jednoválcem v generátoru.Je to nějaká Italská potvora a žere olej jako vzteklá.Ale jinak na sluch bublají pěkně oba dva,jenom ten v generátoru při startu bouchá jako sviňa.


howk
Monty
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » úte čer 05, 2012 7:37 am

Monty píše:Já mám v lodi Thornycraft,Leyland 4/98,čtyřválec 74HP.Je to starej kousek,Angláni to dávaj do traktorů a našel jsem i pár lodí s tímhle motorem.Anglické,holandské,dánské a myslím i něco u Nemčourů.Ten můj má nahulákano 3100 mh,zatím se jeví,že bublá pěkně,jenom potřebuju vyměnit silenbloky.Spod vaně valí olej a byl už zatopen zespodu,ale starej majitel dělal prý spodek nanovo.Jestli to i alespoň kroužkoval,nevím.No a kolik ještě nahuláká taky ne... :?

howk
Monty


Nejsem Monty žádný expert, ale ten motor je asi fakt zatím v záběhu. Na ten motor se ti zeptám dneska. Hlavně aby se dali sehnat ND. Co se týče generátoru tak to je obecný problém všech jednoválcových generátorů. Jsou tu nevyzpytatelný potvory. Bez významu jaká to je značka. Co jsme se jich tu bez valných výsledků naopravovali. Fujtajbl. :? :? Po všech těch zkušenostech mají ke mně vstup zakázán. Nejsem příznivec benzínu na lodi, ale čtyrtaktová honda nestojí moc a zachrání ledacos.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte čer 05, 2012 1:47 pm

Božo,tahat pokaždé generátor od nevím kudy na palubu a pak se s tím ještě natahovat...Já nevím...Tenhle je zabudovanej na pevno vedle motoru ,nastartuju ho vypínačem v pohodlí salonu,bublá si ani nevím jak,není ho v lodi moc slyšet a je klid.S těma přenosnýma jsem se myslím už natahal dost.
To David:Davide,jakej přesně je rozdíl v práci motoru v autě,traktoru a v lodi.Podle mého laického rozumu bych předpokládal,že ten v lodi by měl vydržet déle.Není namáhaný vysokýma otáčkama(teda až na výjimky)já jezdím na morot více méně skoro na volnoběh,taky jde delší dobu ve stejných otáčkách,v autě ne a tak podobně...Ale třeba se pletu.Má stejnej motor v aute větší životnost než v lodi???A proč???

howk
Monty
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte čer 05, 2012 1:56 pm

Já myslím,že jsi si už odpověděl sám.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv pro 06, 2012 10:09 am

Ví někdo, jaký rok výroby se skrývá u Orlíku 3, pod označením: rok výroby CM, případně CN ?
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » čtv pro 06, 2012 11:37 am

Poradí mi někdo? Mám v lodi stabilák YANMAR YSE 8 a chci vyměnit vrtulku od vodního čerpadla, nevíte někdo, kde by se dala sehnat? Díky za radu předem.
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » čtv pro 06, 2012 10:17 pm

Ja vim o tomto
http://www.marinedieselparts.com/store/yse8.htm
Je to stejny jako na muj ysm8
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv pro 06, 2012 10:49 pm

asi stejně bys to koupi u :
http://www.marinesport.cz

v Praze - Podolí, jen změřit vnější rozměry a díru pro hřídel. jsou ochotný a levný
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pát pro 07, 2012 8:27 am

Díky za oběma radu, využiju.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » ned led 06, 2013 2:22 pm

Jako každému motoruneprospívá starý olej a volnoběh po startu, tak ani lodním motorům. To znamená po startu vyšší otáčky (1100~1200) protože na volnoběh dochází k nedokonalému spalování a usazování karbonu, což je nedobré a může vést až k podpáleným pístům.
A olej měnit pravidelně, prachobyčejnej minerální olej, ale měnit a nešidit - to je základ dlouhé životnosti motoru.
Viděl jsem inzerát, kde taxíkář prodával oktávku TDI se 600 t. km. Jenomže tihle hoši vědí, že motor stojí na pravidelné výměně oleje. ..
Myšák

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host