Ynmar YSM8, YSM12

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Ynmar YSM8, YSM12

Příspěvekod radar » úte říj 30, 2012 2:04 am

Ctel bych koupit lod ktera ma diesel motor YSM 8 vyrobce Ynmar. Chtel bych se zeptat jestli mate s timto motorem nejakou zkusenost.
Popr. Praktickou zkusenost se zazimovanim tohoto motoru nebo s YSM 12?
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » úte říj 30, 2012 9:29 am

Snad Ti něco dají mé krátké zkušenosti. Koupil jsem plachetnici s Yanmar YSE8, loď je z 80 let, přesně teď nevím. Jezdím na sladké vodě -Lipno. Loď mám už 7 let, motor používám pro vyplutí a návrat do mariny, jinak minimálně. Každý rok měním olej v motoru, olejový filtr není. Jednou za dva roky to chce vyměnit vrtulku od vodní pumpy chlazení. Na zimu jen odpojím hadici před vodní pumpou, do motoru natáhnu anti fríz (počkám až jde výfukem ven). Loď mám přes zimu v nevytápěné hale. Na jaře zase napojím vodní chlazení. Jinou údržbu nemusím dělat. Motor chodí jak hodinky. Asi ale bude záležet od kusu, v marině má kamarád něco obdobného a má dost problémy - letos dodělával kladku od napínáku řemenu, pak mu odešlo těsnění a z motoru měl průtok oleje. Doporučil bych Ti v případě koupě motor nastartovat, ověřit chlazení (průchod vody) a barvu oleje.
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » stř říj 31, 2012 6:06 pm

A co s takove barvy oleje muzu vycist?
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod kedar » stř říj 31, 2012 8:47 pm

Ahoj
Mám v lodi taky Yanmar S8 motor ještě jsem ho ale nezkoušel co sem jí koupil.
Píšu ti jen říct, že někde na JI je odkaz kde stáhnout manuál od výrobce je tam spousta rad a obrázků .Radek
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » stř říj 31, 2012 8:59 pm

Ahoj
Milý Radare, Něco podobnýho jako z kávové sedliny. :D :D
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » čtv lis 01, 2012 8:02 am

Já podle barvy oleje sleduju, jestli není praské těsnění a do oleje mi nejde voda.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv lis 01, 2012 11:03 am

gryf píše:Na zimu jen odpojím hadici před vodní pumpou, do motoru natáhnu anti fríz (počkám až jde výfukem ven).


Ahoj, jaký tam máš výfuky? Plastový? Necháváš tedy fridexem naplněný i výfuky? A předpokládám, že chlazení to má jednookruhový, že vodu z venku ženeš přes celej motor?
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » čtv lis 01, 2012 11:07 am

Ano, chlazení je otevřené, z vody přes filtr, motorem zpět do vody výfukovým potrubím. To je z litinových trubek.
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » ned lis 04, 2012 3:39 am

Lod jsme dneska koupili.
Casti motoru je mozne si prohlednout tady:
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 9844593633
Poradi nekdo co je ten černy "hrnec" pod kolenem výfuku? za cervenym dratem.
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 3629331426
Diky. Radar
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned lis 04, 2012 12:36 pm

Mohl by to být tlumič výfuku. Máme 2GMF a asi po 100 motohodinách se ucpala vpusť
chladící vody do kolena výfuku karbonem. Impeller jsme měnili po 4 letech včetně ložisek a gufera,
protože pumpa ukapávala - vyhnila pružina na guferu.
Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod pcworker » ned lis 04, 2012 9:29 pm

radar píše:Lod jsme dneska koupili.
Casti motoru je mozne si prohlednout tady:
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 9844593633
Poradi nekdo co je ten černy "hrnec" pod kolenem výfuku? za cervenym dratem.
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 3629331426
Diky. Radar


Ten černy "hrnec" pod kolenem výfuku by mohol byť waterlock.
Býva umiestnený vo výfukovom potrubí.
Na google o tom nájdeš dosť informácií.
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » ned pro 02, 2012 3:37 am

Pri podzimni udrzbe motoru a taky abych se s nim trochu seznamil.
Jsem pri vymene zinkove anody v motoru zjistil, ze tam skoro zadna neni :? a tak y asi 1 az 1,5mm neceho co vypada jako vodni kamen. (vypada jako takovy co se usazuje c bojleru na horkou vodu)
Mam se pokusit ten vodni kamen nejak odstranit? Octem? Nebo nejakym odstranovacem?
Jak nejlepe postupovat?
Diky Vam za rady.
Radar
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod kedar » pon dub 15, 2013 9:50 pm

Zdravím
mám u yanmaru se8 original startovací panel s palivoměrem.Je připojen k motoru kabelem přes konektor. Na tom konci u panelu mi" čouhaj" dva dráty černej a červenočernej. Myslím že by mohli být připojený k dekompresnímu tlačítku, ale vůbec si nejsem jistej. Jestli by jste někdo nevěděli. Díky Radek
Uživatelský avatar
radar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: čtv bře 22, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: New York
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod radar » sob dub 20, 2013 5:35 am

Očištění a natření motoru Yanmar YSM8. Výměna provozních kapalin. Výměna všech hadic a těsnění, klínových řemenů a výměna propeleru vodního čerpadla.
Repas alternatoru. Nový "azbestový" oplet výfuku. A Zatím nedokončený nátěr motorového prostoru.

Více na:
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... UTF-8&sa=N

A jak to vypadalo před tím?
https://plus.google.com/u/0/photos/1076 ... 9844593633

Nebo:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 946&type=1

Ahoj Radar
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » sob dub 20, 2013 9:22 pm

Radare, tak to se Ti povedlo. Klobouk dolů. Mě něco podobného čeká letos.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host