Volvo Penta - benzínová

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Volvo Penta - benzínová

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2013 10:57 am

Máte niekto skúsenosť so zabudovaným benzínovým motorom Volvo Penta saildrive? Sem tam sú na starších malých plachetniciach. Výkon je asi 10 HP. Predpokladám že dôvod používania benzínového motora bola váha.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát úno 15, 2013 11:04 am

Ten motor je lehoučkej s malejma rozměrama. A jednoduchej. Teď je jeden na prodej na plavidla.cz . Měl jsem tu pána kterýmu jsem na to pouzdřil sklopnou vrtuli a přivezl ho komplet v kufru auta. Používal ho v Bavarii 707 a byl s ním velmi spokojenej.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2013 11:12 am

A nevieš či to má obyčajný karburátor ktorý možno preplaviť? Toho sa bojím, aby som nevybuchol. Nevieš či používajú odvetranie motorového priestoru, skorej než naštartujú?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát úno 15, 2013 1:26 pm

To nevím, zkusím ti najít kontakt na toho pána, byl velice ochotnej a sdílnej. Každopádně odvětrání bych tam udělal, jistota je jistota.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2013 2:31 pm

Charlie, to by som ti bol vďačný. Pozrel som ten motor v inzeráte a vyzerá to dobre. Myslí, že Volvo Penta by nevyrobila nejakú blbinu, skôr to bude asi otázka návodu na použitie.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát úno 15, 2013 2:47 pm

Poslal jsem ti SZ
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pát úno 15, 2013 7:16 pm

Je to klasický motor Honda BF10A, (skoro stejný jako BF8A) dvouválec OHC, běžný karburátor se sytičem (klapkou), velmi jednoduchá konstrukce a maximálně spolehlivá. Byly i typy s automatickým sytičem, ale tuším až u modelu BF10D, to už může trochu zlobit, podobně jak se to děje u Yamahy F9,9.
Rozdíl oproti závěsnému je jen v noze, kdy tady je to posazeno na Saildrive.
Volvo penta už asi před 40lety používala motory Honda a prodávali to jako BF75, nebo BF100.
Měl jsem postupně už asi 5 těchto motorů, různě ojetých, ale spolehlivě fungujících,
podle mě nesmrtelný motor.

Kdysi mi při technické říkal pán z SPS, že větrání motoru, když je v uzavřeném prostoru je povinné.
Taky je nějaké pravidlo, že se ventilátor musí nechat několik minut běžet, než se nastartuje motor.
u zabudovaných motorů má být ventilátor zapnutý spolu se spínačem zapalování. Po zapnutí klíče se hned spostí ventilace.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host