Start Yamaha 70 dvoutakt
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Start Yamaha 70 dvoutakt
V chladném počasí mi po odstávce motoru dost dlouho trvá, než motor naskočí. Pak je to OK.
Jak se přidává plyn, tak při startu má být páka zvednuta tak pod úhlem 30stupňů.
Ví někdo přesně, co by mělo v motoru fungovat při studeném startu?
tedy,
- jestli se v karburátoru má pohnout nějaká klapka?
- jestli je tam nějaké el. čidlo na teplotu a to něco nastavuje?
Jinak tedy před startem otáčím tu červenou páčku, která je na karburátoru u sání, o 2 polohy dolů, pak to po nastartování zase vracím.
Jak se přidává plyn, tak při startu má být páka zvednuta tak pod úhlem 30stupňů.
Ví někdo přesně, co by mělo v motoru fungovat při studeném startu?
tedy,
- jestli se v karburátoru má pohnout nějaká klapka?
- jestli je tam nějaké el. čidlo na teplotu a to něco nastavuje?
Jinak tedy před startem otáčím tu červenou páčku, která je na karburátoru u sání, o 2 polohy dolů, pak to po nastartování zase vracím.
1) napiš konkrétní typ motoru ser.č., případně alespoň r.v.
2) přesto zatím: pokud ta červená páčka je na černém plast. válečku = solenoid = el.sytič. Pak by z něj měly jít 2 dráty a při zatlačení klíčku v poloze č.1 - by to mělo cvaknout.
Ta páčka by pak byla k ručnímu ovl. sytiče = má jen 2 polohy = 1): jazýček směřuje "do něj" - přívod uzavřen. 2): směřuje "ven z něj" - přívod otevřen.
2) přesto zatím: pokud ta červená páčka je na černém plast. válečku = solenoid = el.sytič. Pak by z něj měly jít 2 dráty a při zatlačení klíčku v poloze č.1 - by to mělo cvaknout.
Ta páčka by pak byla k ručnímu ovl. sytiče = má jen 2 polohy = 1): jazýček směřuje "do něj" - přívod uzavřen. 2): směřuje "ven z něj" - přívod otevřen.
knoki píše:1) napiš konkrétní typ motoru ser.č., případně alespoň r.v.
2) přesto zatím: pokud ta červená páčka je na černém plast. válečku = solenoid = el.sytič. Pak by z něj měly jít 2 dráty a při zatlačení klíčku v poloze č.1 - by to mělo cvaknout.
Ta páčka by pak byla k ručnímu ovl. sytiče = má jen 2 polohy = 1): jazýček směřuje "do něj" - přívod uzavřen. 2): směřuje "ven z něj" - přívod otevřen.
Ahoj, díky. Je to rok 2000. Ta páčka nemá el. vývody, má 3 polohy. Poslal bych ti výřez z manuálu, ale nevím, jak to sem hodit, jestli pošleš mail, pošlu mailem.
Má to 3 karburátory, tak nevím, jak je ten sytič ovládán. Jestli mechanicky, nebo elektricky. Také nevím, jestli je sytič jen v jednom karburátoru. Uvítal bych nějaké schémátko té mechaniky, případně elektriky, pokud je to ovládáno elektricky.
- martin76
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 95
- Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Bratislava
Skús pozrieť toto schéma možno Ti to pomôže.
http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html
http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html
martin76 píše:Skús pozrieť toto schéma možno Ti to pomôže.
http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html
Díky, je to katalog. Pořád ale potřebuji znalce, který mi poradí, jak a čím se přesně ovládá sytič (mechanicky, elektricky) a jaké pozice to v katalogu jsou.
Asi to bude pozice 33, tam vedou kabely, ale odkud a od čeho tam jde signál?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
podle typu karbecu. buď maj všechny tři sytičové klapky s přepákováním až dolů k solenoidu, ( to zn. že na levé straně karbeců jsou přepákování dvě - od škrtících a sytičových klapek ) nebo má prostřední karbec solenoid na sobě z pravé strany (svislý váleček s el. dráty) a ten otevírá sytičovou trysku jen toho jednoho karbecu. to je vidět na první pohled když sundáš dekl 

david píše:podle typu karbecu. buď maj všechny tři sytičové klapky s přepákováním až dolů k solenoidu, ( to zn. že na levé straně karbeců jsou přepákování dvě - od škrtících a sytičových klapek ) nebo má prostřední karbec solenoid na sobě z pravé strany (svislý váleček s el. dráty) a ten otevírá sytičovou trysku jen toho jednoho karbecu. to je vidět na první pohled když sundáš dekl
Díky, mám na prostředním svislý válešek s dráty.
Tedy otvírá sytičovou trysku. Když jde jehla nahoru - otvírá?
Odkud jde el. impulz dráty do válečku? Pokud po otočení klíčku, tak jaký impuls jehlu uzavře? Jde to vedení do jehly přes nějaký termospínač? Kde?
david píše:tady konkrétně nevím. běžně to je tak, že studenej váleček vždy otevře trysku. po nastartování se průchodem proudu ohřívá a trysku zavře. šťávu tedy má od zapalování trvale pokud motor běží.
Jo dík. Tak to bych tedy potřeboval od někoho vědět přesně, abych to mohl spravit. Vymontoval jsem ho a podle délky jehly nepoznám, jestli už uzavírá trysku, nebo je otevřená. Tedy stále trvá dotaz na znalce právě tohoto motoru a tohoto sytiče. Dá se to nějak vyzkoušet provizorně? Když vytáhnu celý váleček, tak je jisté, že je tryska otevřená, ale je tam po válečku díra do karburátoru, tak motor provizorně nenahodím. Když váleček zamontoji, tak nevidím, jestli je tryska otevřená, nebo zavřená. Kdyby šla jehla vymontovat (jakože nejde) z válečku, tak by to provizorně vyzkoušet šlo.
Snad nějaký servisák poradí..
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
kutil1 píše:. Dá se to nějak vyzkoušet provizorně? Když vytáhnu celý váleček, tak je jisté, že je tryska otevřená, ale je tam po válečku díra do karburátoru, tak motor provizorně nenahodím. Když váleček zamontoji, tak nevidím, jestli je tryska otevřená, nebo zavřená. Kdyby šla jehla vymontovat (jakože nejde) z válečku, tak by to provizorně vyzkoušet šlo.
Snad nějaký servisák poradí..
když ten krám vyndáš, je to tohle ? :
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
pokud jo, neměl by to už být až takový problém
když ten krám vyndáš, je to tohle ? :
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
pokud jo, neměl by to už být až takový problém[/quote]
Díky je to podobné. Tedy asi bych podle toho popisu v odkazu mohl předpokládat, že tam jde napětí až po nastartování (ne zapnutí klíčku) a jehla by se pak vysunula. Ale píší tam, že špatný sytič poznám v porovnání s novým.... tedy špatný je, když je (při studeném) jehla více vysunuta, stačí o 1 mm. Nemám s čím porovnat.. Snad zkusit vymontovat, jehlu trochu zatlačit a nějak zaaretovat, zamontovat a nastartovat. Možná by to byla pro tu jehlu konečná, i kdyby byla OK. Pak tam radí zacpat při startu sání vzduchu.. Nebo stříknout do sání při startu benzín..
Uvidím - chci zítra jet na vodu, snad bude teplo.
V tom návodu dle odkazu nedoporučují vůbec při startu přidávat plyn. Ale ta Yamaha 70 má v návodu při studeném startu mít plynovou páku zvednutou tak o 30 stupňů. Že by ještě nějaké machanické ovládání sytiče? Škrticí klapka by měla být uzavřena, tak proč těch 30 stupňů na páce.
Pokud bych to vše demontoval, tak bych to snad poznal, ale při takových demontážích se toho víc pokazí, než vyřeší, proto jsem do toho nelezl, abych nerozhodil seřízení těch 3 karburátorů.
Jak někdo radil tu bohatost směsi - tak to je pro všechny 3 karburátory??
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
pokud jo, neměl by to už být až takový problém[/quote]
Díky je to podobné. Tedy asi bych podle toho popisu v odkazu mohl předpokládat, že tam jde napětí až po nastartování (ne zapnutí klíčku) a jehla by se pak vysunula. Ale píší tam, že špatný sytič poznám v porovnání s novým.... tedy špatný je, když je (při studeném) jehla více vysunuta, stačí o 1 mm. Nemám s čím porovnat.. Snad zkusit vymontovat, jehlu trochu zatlačit a nějak zaaretovat, zamontovat a nastartovat. Možná by to byla pro tu jehlu konečná, i kdyby byla OK. Pak tam radí zacpat při startu sání vzduchu.. Nebo stříknout do sání při startu benzín..
Uvidím - chci zítra jet na vodu, snad bude teplo.
V tom návodu dle odkazu nedoporučují vůbec při startu přidávat plyn. Ale ta Yamaha 70 má v návodu při studeném startu mít plynovou páku zvednutou tak o 30 stupňů. Že by ještě nějaké machanické ovládání sytiče? Škrticí klapka by měla být uzavřena, tak proč těch 30 stupňů na páce.
Pokud bych to vše demontoval, tak bych to snad poznal, ale při takových demontážích se toho víc pokazí, než vyřeší, proto jsem do toho nelezl, abych nerozhodil seřízení těch 3 karburátorů.
Jak někdo radil tu bohatost směsi - tak to je pro všechny 3 karburátory??
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
kutil1 píše:V tom návodu dle odkazu nedoporučují vůbec při startu přidávat plyn. Ale ta Yamaha 70 má v návodu při studeném startu mít plynovou páku zvednutou tak o 30 stupňů. Že by ještě nějaké machanické ovládání sytiče? Škrticí klapka by měla být uzavřena, tak proč těch 30 stupňů na páce.
Pokud bych to vše demontoval, tak bych to snad poznal, ale při takových demontážích se toho víc pokazí, než vyřeší, proto jsem do toho nelezl, abych nerozhodil seřízení těch 3 karburátorů.
Jak někdo radil tu bohatost směsi - tak to je pro všechny 3 karburátory??
u karbeců typu Solex se přidává, u Weberů ne.
jak tě tu čtu, dej to do servízia. o karbecech nevíš nic
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Já co mám Solexe na VW, tak jednou sešlápnu plyn, naskočí automaticky sytič, a staruju bez plynu, na přívěšáku to může bejt jiný. Ale teď si vzpomínám, že na Asconě to bylo stejný, taky jednou sešlápnout a bez plynu...taky Solex.
Ale souhlas s Davidem, dej to servisovat, nejraději k Pokornýmu, to nebude drahý..... 


Dnes jsem byl s člunem na Labi. Na parcele doma jsem to startoval s brýlemi a s tou červenou páčkou dolů jsem to při +10 stupních natočil asi na 15 pokus. Pak na vodě to šlo OK na první škrtnutí. S tím servisem máte určitě pravdu, ale já si spravuji vše sám, i když má kolega pravdu, že vím o karburátorech málo. Je to už 43 let, kdy jsem s nimi laboroval, je to dlouho a zapomněl jsem to, jezdím minimálně 20 let na vstřikování, tak jsem to neřešil. Možná se ozve někdo, kdo má úplně stejný motor a karbec umí seřizovat, tak se spojíme a poradí mi. Nicméně zatím moc děkuji za všechny rady a pomáhá mi to.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
maxik1958 píše:Já co mám Solexe na VW, tak jednou sešlápnu plyn, naskočí automaticky sytič, a staruju bez plynu, na přívěšáku to může bejt jiný. Ale teď si vzpomínám, že na Asconě to bylo stejný, taky jednou sešlápnout a bez plynu...taky Solex.Ale souhlas s Davidem, dej to servisovat, nejraději k Pokornýmu, to nebude drahý.....
no jo, ale to je solex + automthermohydro sytič ála Favorit , on má, jak to vypadá, webra
david píše:ten motor neznám a gajluje mně ta červená páčka. byl-li by to automat, tak tam nemá co děat. ASI?
když nehodím oko, tak těžko radit. ve tvým popisu cejtím rozpor
Pokusím se můj popis více objasnit. Když se otevře :
http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html
a jde se na CARBURETOR C70TRY
tak pozice 33 je ten váleček - podobné tomu, co jsi mi popsal k tomu skůtru a ta červená páčka - je to nouzovka - pozice 29.
Potom, když v
http://www.yamahaoutboards.com/owner-re ... rs-manuals
by se dal rok 2000 a 70 HP,
tak na stránce 5 - 8, 5 -9, a 5 -10 je obrázek a na něm je to, že se má přidat plyn na těch cca 30 stupňů a je tam ta červená páčka - používá se zřejmě při poruše té automatiky.
Proto mi to jde natočit s tou páčkou dolů, pak ji vracím nahoru. Tedy ta automatika nefunguje, řeším, jestli je to přívodem toho napětí do válečku, nebo vadným válečkem. Abych mohl zjistit, jestli je špatný přívod napětí do válečku, tak je můj dotaz též směřován tak, kdy a jak se sepne napětí do válečku. Že to tam jde ze zapalovaní po nastartování, tak to je pro mne informace dobrá, ale obecná - potřebuji vědět přesně odkud. Také, když se dává ten "plyn" na cca 30 stupňů, tak v této polze nemusí ještě vůbec dojít k otevření klapky přidávání plynu, ale může tam být spínač, který něco ovládá pro "váleček".
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Nevím jak je to u tvého motoru,( podle data výroby)je celkem mlaďoch,tak by to mělo být na el.Většina motorů má spínač sytiče na klíčku startování.t.zn. klíčkem pootočit a zatlačit na něj.Tím zatlačením se spíná přívod el. toho sytiče.Ale toto už ti tady psali.Nebo zkusit vysledovat po káblíku od sytiče kam a k čemu to vede a zkontrolovat napětí.Nemám sice Yamah,ale je to stejný jak popisuješ,červenou páčkou ten sytič odvzdušním,při zatlačení na klíček(přisepnutém zapalování) sytič cvaká).Už mě napadlo,když se to projevuje jenom při prvním startování(píšeš na 15x a potom už ne),není závada někde na cestě paliva?Netěsnost,padá benzin zpátky nebo podobně??
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti