koupe noveho motoru 40PS

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 25, 2013 10:34 pm

Ja som napísal že "jazdí velmi dobre pri nízkej spotrebe", tak som považoval za potrebné to vysvetliť.
Myslím že kto chce šetriť, alebo musí šetriť, tak ten nejazdí ani s 5 koňkou.

Čo sa týka plavby do Viedne, myslím že tých 50 bude žrať rovnako ako tých 20 čo som mal. Pri rýchlejšej plavbe.
david
moderátor
Příspěvky: 5312
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob říj 26, 2013 12:46 am

Viky_CZ píše:Neni mi prijemny se tu vytahovat, jak rozumim aplikovane fyzice, ale dovolim si vyjadrit pohorseni nad vseobecne zde rozsirenym nazorem, ze vlastniky 5HP motoru jsou vyhradne nesvepravni jedinci, v podstate debiIove.


nemám nic, a řekl bych, že nikdo tady, proti majitelům 5 HP. sám jsem začínal se 3,5Hp. dělal jsem si srandu a tys to ve svý ješitnosti nepochopil.

nic víc, nic míň.

tedy o používání mozku si zapřemejšlej sám nad sebou a nenavážej se zbytečně do okolí - viz tvůj příspěvek ve 12.57
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2121
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob říj 26, 2013 7:50 am

No dobra, nejak zvlast jsem se tedy na muj ucet nebavil, to je pravda (nemuzu rict, ze bych byl nejak nasranej, ale je fakt, ze pro tyhle forky nemam moc pochopeni), je-li to ovsem vyjadreno nevhodne, "odmoderuju" si to. ;)

Edit:
Abych se vratil k tematu. Bavime se tu o pomerne stihlym a lehkym clunu, rozdil mezi 70HP a 40HP je urcite i v hmotnosti. Je pravda, ze na 60% vykonu by ten motor mohl mit nejlepsi mernou spotrebu, ale jeste je tu vaha motoru, ktera zase mluvi proti 70ce. Jina otazka teda je, jestli nahodou to s mensim motorem nepojede stejne dobre pri mensim potrebnym vykonu.

Teoreticky by i pri 4 lidech (pocitam 750kg) to melo jit do skluzu od 25HP, coz je zrovna tech 60% pro 40HP motor.

Zasadni otazka teda zni jestli se v tom clovek hodla zabit pri 70km/h, nebo se kochat pri 35km/h a podle toho zvolit motor a k nemu vhodnou vrtuli.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 26, 2013 5:13 pm

Keď si sa vrátil k témetu, tak práve ta 40ka bola spomínaná ako dostatočná motorizácia, toho konkrétneho člna, resp. aj môjho, lebo rozmerovo je rovnaký. Konštruktér môjho člna odporúča ako ideálny motor 25 koní, to však zrejme neráta s tým, že niekt, ja jazdím plne naložený a tých 25 by bolo dosť málo. 40, alebo 50, to je jedno, na váhu motora, aj na peniaze za motor. 70 by bolo zbytočne moc, ale toto ani nikto nespomínal.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2121
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob říj 26, 2013 10:03 pm

Jestli jsem dobre sledoval, tak o 70hp psal Geus. Mimoto nekdo jeste navrhoval dat maximum, teda 85 v tomhle pripade, coz pri rozmeru nasich vodnich ploch povazuju spis za nebezpecny a myslim se shodnem, ze to je blbost.

K vaze nevim jiste, mel jsem dojem, ze nekde kolem 50hp se pridava valec navic, coz by asi rozdil vahy byl znacnej. Ale to je asi podle vyrobce, nestudoval jsem to.

Edit: mimochodem, dneska byl krasny den, konal jsem tedy plavbu a zvysoval si tak uroven psychickeho zdravi. Vyborna vec, tohle Labe za barakem. :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 26, 2013 10:34 pm

Bral som to tak, že Geus vypadol z kontextu. :)
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » úte říj 29, 2013 8:08 am

Ahoj.Velice děkuji za Vaše odpovědi a názory.Zůstanu tedy asi u těch 40-50 Ps,váha,cena.Dnes přišla odhláška z německého registru lodí tak bych ji mohl pomalu přihlásit.Zkoušky jsem dělal tak tři roky zpět,ale nevím,jaké osvětlení má na technickou tento člun mít.Na špičce půlené čeveno-zelené a na zádi bílé parkovací na tyči?Děkuji.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » stř lis 13, 2013 12:50 pm

Ahoj.Tak jsem začal pokukovat po nabídkách na Yamahu 50PS a Mercury 50PS.Ceny u nás a v Německu jsou dost rozdílné.I 40 tis.Jak je to se zárukou?Pročetl jsem forum a nikde odpověd.Zítra jedu do Yamahy se zeptat,co obsahuje dodávka nového motoru.Jestli obsahem je i příslušenství,nebo jen holý motor bez elektriky,budíku a jiné.Na foru někdo psal,že Mercury obsahuje vše.Dal jste si někdo při koupi práci s obvoláváním cen,nebo všichni drží doporučené prodejní?Děkuji.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 13, 2013 6:05 pm

Jednotlivý predajcovia dodržujú doporučenú cenu len formálne a prispôsobujú sa konkurencii.
Nový motor obsahuje všetko k tomu aby sa dal použiť. Nie však domček riadenia, volant, a bowdeny radena a plynu. Obsahuje základné budíky, nádrž, obvykle aj vrtulu, teleflex, bowden riadenia s úchytmi.
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » stř lis 13, 2013 8:49 pm

Ahoj,kupoval jsem před loni Yamahu v Maďarsku za asistence Ozzieho z důvodu dobrého kurzu forintu.Původně jsem měl 50 ku,ale z důvodu zvýšení tělesné hmotnosti celé rodiny jsem vzal 60ku sminimálním finančním rozdílem a nelituji.V ceně motoru byla nádrž,nějaký imobilizér,který jsem neinstaloval a válí se mi v garáži a propeler dle vlastního výběru.Záruka platí po celém světě (zištěno u Yammaha Praha),která je s ohledm na značku bezpředmětná.(Doufám a držím sám sobě palce)A co se týká spotřeby,žere mi ve skluzu kolem 10 l.Pro Viky.cz na párty v Šamoríně mi to po výletě do Vlčieho hrdla a blbnutí mladého sežralo 15l a víš,že jsem valil ve skluzu tam i zpět a proud jsem nijak nepozoroval.Můžu jen doporučit.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » úte pro 03, 2013 3:06 pm

ahoj.dnes jsem byl v Yamaze a bylo receno.ze motor se kupuje holy,tedy bez vrtule,budiku,plynu,i bez elektrického svazku.kompletne holy.vse se pak resi dodatecna a za priplatek.tak jsem opravdu nastvany.motor za 200tisic,ale i s ostatnimtak dalších 40.vrtule-chapu,jina lod,jina vrtule.ale elektriku dokupovat?tak asi Yamahu ne.dekuji
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1272
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » úte pro 03, 2013 4:25 pm

divné to jako kdybych si sel koupit skutr a byl bez kol-aspon ta nadrz a vrtule by mela byt v zakladu-ono to nebude o znacce ale spis o prodejci
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7120
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 03, 2013 4:44 pm

veltrusak píše:ahoj.dnes jsem byl v Yamaze a bylo receno.ze motor se kupuje holy,tedy bez vrtule,budiku,plynu,i bez elektrického svazku.kompletne holy.vse se pak resi dodatecna a za priplatek.tak jsem opravdu nastvany.motor za 200tisic,ale i s ostatnimtak dalších 40.vrtule-chapu,jina lod,jina vrtule.ale elektriku dokupovat?tak asi Yamahu ne.dekuji


V Yamahe kde? Asi by bolo dobré im spraviť "reklamu" :) Bez elektrosvazku, to je už číra ubohosť. Neverím že Yamaha, centrála, takto dodáva motory.
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod skiliner » stř pro 04, 2013 5:52 pm

Kupoval jsem motor Suzuki. v Česku byl také bez vrtule, elektriky, budíků a řadícího boxu. Vše za příplatek.
Motor tedy jsem koupil v Německu s elektrikou, řadícím boxem a vrtuli mi spočítal podle lodě.

Před dvěma lety toto dělali prodejci jen u Suzuki ale český prodejce se rychle učí jak zákazníka odrbat.

Když jsem se ptal v Německu a na Slovensku prodejcú, tak mi shodně řekli, že motor přijde z Japonska kompletně vybavený.
A cena? Ta je potom v zahraničí úplně jinde. V mém případě rozdíl 80 000 Kč.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » čtv pro 05, 2013 6:53 am

jednal jsem v Yamaze v Písku,ale protože pan Kabourek moc nevěděl,odkázel na Prahu,kde tento postup a nákup vysvětlil.Po zavolání na Imramorovsky marine jsem dostal odpověd,že u nich dostanu vše,tedy vrtule,páka,elektrika a asi budík.prý motor chodí opravdu holý,ale řeší to v rámci "prodeje" tak,že to zákazník dostane k motoru zdarma od nich.tak opravdu nevím.Jeden tak,druhý tak.Jsou prodejci tak "vyčůraní",nebo se liší značka?Yamaha holé,Mercury vše v ceně?dik.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1724
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv pro 05, 2013 8:04 am

Ťažko poradiť, ale jedno viem na 100%. Zadarmo Ti nedajú nič! Za všetko sa platí, len každý predajca Ti to naservíruje po svojom. Ja by som bral určite zo zahraničia, kde je ten motor najlacnejší. Na záruku kašlem a keď sa ten motor totálne pokazí, tak to odveziem do Nemecka. To je riziko za lacnejšiu cenu.
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » čtv pro 05, 2013 8:39 am

Záruka platí pro celý svět.Jednalo se i o motor kupovaný v Maďarsku,vždyť si to Ozzie sám překládal.Když mi ho náš servisák uváděl do provozu(z důvodu záruky ) trochu mrčel,že jsem ten motor nekoupil u něho,ale bylo mu to prd platné.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » pát úno 28, 2014 1:27 pm

ahoj.ted je doba kdy tedy jdu zakoupit motor,ale asi starsi,jak je to s mozností zakoupení kradeného motoru?existuje nejaka kontrola,abych nekoupil motor kradený?dik
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1724
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát úno 28, 2014 2:03 pm

Motor kupuj len a len od majitela! Žiadaj lodné osvedčenie kde je ten motor zapísaný na jeho meno! Čestný predajca Ti odovzdá všetky papiere vrátane CE dokladu a pôvodnej faktúry. Obchádzaj zo široka všelijaké bazáre a špekulantov s lákavými cenami a papiermi na tretiu osobu. Takto najjednoduchšie predídeš prekvapeniu. A hlavne sa nikam neponáhlaj. Po každej super ponuke dôjde ďalšia, ešte lepšia :D
Uživatelský avatar
kristian
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 22, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kristian » pát úno 28, 2014 3:07 pm

Ja som bol osobne na plavebnej správe sa informovať či mi ten a ten motor s výrobným číslom zaregistrujú. Tak som to mal isté, že po kúpe nebude problém.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » úte bře 25, 2014 11:23 am

ahoj.jaka velikost baterie je potrebna k motoru 50PS?dodelavam elektriku a chci koupit Optimu Blue,tak 55ah,vetsi moc pro mensi prostor nechci.Nikde jsem nenasel doporucenou kapacitu baterii k lodnim motorum,ani v origo manuale.dekuji.
juro
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 167
Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO

Příspěvekod juro » stř bře 26, 2014 7:55 pm

Si myslím,že stačiť bude.
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Příspěvekod Petr » pát bře 28, 2014 2:52 pm

Pro Hondu 50BF mám psáno v návodu toto:
Připojení akumulátoru
Použijte akumulátor schopný poskytnout při „studeném startu“ 420 A startovacích při -18°C (0°F)
s rezervní kapacitou 229 minut.
Tmto hodnotám odpovídá akumulátor: 12V - 55Ah/5hod., pop. 12V – 65Ah/20hod. nebo silnější.
Akumulátor není součástí standardní dodávky motoru. (je nutné akumulátor koupit)

Takže to bude OK.
Ahoj Petr
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » úte dub 29, 2014 3:14 pm

ahoj.Tak mám rozjednán motor Suzuki 40 hp,r.v. 2012,tak snad to bude stacit,nebo jde "nejak"otevrít na 60hp?Koukal jsem,ze bloky jsou stejne.Baterii jsem zakoupil Optima Blue 55ah.To musí snad stačit.Nesehnal jsem uživatelskou příručku,seznam dílu ano.Musím tedy asi objednat u Suzuki Marine.tak týden než smontuji,pak na plavebku a hurá na vodu.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1818
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte dub 29, 2014 3:21 pm

jÁ měl 7 let Suzuki DF 70 za tu dobu jsem nic krom oleje v noze nevyměnil suprovej motor. Tichej a vůvec to nežralo na volnoběch si to neslyšel na 7 metrů že vůbec je nastartovanej. Myslím že budeš spokojenej. jestli to otevřeš to nevím je to stíkačka raději na nic nesahat.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů