koupe noveho motoru 40PS
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- moderátor
- Příspěvky: 5359
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Viky_CZ píše:Neni mi prijemny se tu vytahovat, jak rozumim aplikovane fyzice, ale dovolim si vyjadrit pohorseni nad vseobecne zde rozsirenym nazorem, ze vlastniky 5HP motoru jsou vyhradne nesvepravni jedinci, v podstate debiIove.
nemám nic, a řekl bych, že nikdo tady, proti majitelům 5 HP. sám jsem začínal se 3,5Hp. dělal jsem si srandu a tys to ve svý ješitnosti nepochopil.
nic víc, nic míň.
tedy o používání mozku si zapřemejšlej sám nad sebou a nenavážej se zbytečně do okolí - viz tvůj příspěvek ve 12.57
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2138
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 30
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
No dobra, nejak zvlast jsem se tedy na muj ucet nebavil, to je pravda (nemuzu rict, ze bych byl nejak nasranej, ale je fakt, ze pro tyhle forky nemam moc pochopeni), je-li to ovsem vyjadreno nevhodne, "odmoderuju" si to.
Edit:
Abych se vratil k tematu. Bavime se tu o pomerne stihlym a lehkym clunu, rozdil mezi 70HP a 40HP je urcite i v hmotnosti. Je pravda, ze na 60% vykonu by ten motor mohl mit nejlepsi mernou spotrebu, ale jeste je tu vaha motoru, ktera zase mluvi proti 70ce. Jina otazka teda je, jestli nahodou to s mensim motorem nepojede stejne dobre pri mensim potrebnym vykonu.
Teoreticky by i pri 4 lidech (pocitam 750kg) to melo jit do skluzu od 25HP, coz je zrovna tech 60% pro 40HP motor.
Zasadni otazka teda zni jestli se v tom clovek hodla zabit pri 70km/h, nebo se kochat pri 35km/h a podle toho zvolit motor a k nemu vhodnou vrtuli.

Edit:
Abych se vratil k tematu. Bavime se tu o pomerne stihlym a lehkym clunu, rozdil mezi 70HP a 40HP je urcite i v hmotnosti. Je pravda, ze na 60% vykonu by ten motor mohl mit nejlepsi mernou spotrebu, ale jeste je tu vaha motoru, ktera zase mluvi proti 70ce. Jina otazka teda je, jestli nahodou to s mensim motorem nepojede stejne dobre pri mensim potrebnym vykonu.
Teoreticky by i pri 4 lidech (pocitam 750kg) to melo jit do skluzu od 25HP, coz je zrovna tech 60% pro 40HP motor.
Zasadni otazka teda zni jestli se v tom clovek hodla zabit pri 70km/h, nebo se kochat pri 35km/h a podle toho zvolit motor a k nemu vhodnou vrtuli.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 111
- Bydliště: Bratislava
Keď si sa vrátil k témetu, tak práve ta 40ka bola spomínaná ako dostatočná motorizácia, toho konkrétneho člna, resp. aj môjho, lebo rozmerovo je rovnaký. Konštruktér môjho člna odporúča ako ideálny motor 25 koní, to však zrejme neráta s tým, že niekt, ja jazdím plne naložený a tých 25 by bolo dosť málo. 40, alebo 50, to je jedno, na váhu motora, aj na peniaze za motor. 70 by bolo zbytočne moc, ale toto ani nikto nespomínal.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2138
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 30
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Jestli jsem dobre sledoval, tak o 70hp psal Geus. Mimoto nekdo jeste navrhoval dat maximum, teda 85 v tomhle pripade, coz pri rozmeru nasich vodnich ploch povazuju spis za nebezpecny a myslim se shodnem, ze to je blbost.
K vaze nevim jiste, mel jsem dojem, ze nekde kolem 50hp se pridava valec navic, coz by asi rozdil vahy byl znacnej. Ale to je asi podle vyrobce, nestudoval jsem to.
Edit: mimochodem, dneska byl krasny den, konal jsem tedy plavbu a zvysoval si tak uroven psychickeho zdravi. Vyborna vec, tohle Labe za barakem.
K vaze nevim jiste, mel jsem dojem, ze nekde kolem 50hp se pridava valec navic, coz by asi rozdil vahy byl znacnej. Ale to je asi podle vyrobce, nestudoval jsem to.
Edit: mimochodem, dneska byl krasny den, konal jsem tedy plavbu a zvysoval si tak uroven psychickeho zdravi. Vyborna vec, tohle Labe za barakem.

Ahoj.Velice děkuji za Vaše odpovědi a názory.Zůstanu tedy asi u těch 40-50 Ps,váha,cena.Dnes přišla odhláška z německého registru lodí tak bych ji mohl pomalu přihlásit.Zkoušky jsem dělal tak tři roky zpět,ale nevím,jaké osvětlení má na technickou tento člun mít.Na špičce půlené čeveno-zelené a na zádi bílé parkovací na tyči?Děkuji.
Ahoj.Tak jsem začal pokukovat po nabídkách na Yamahu 50PS a Mercury 50PS.Ceny u nás a v Německu jsou dost rozdílné.I 40 tis.Jak je to se zárukou?Pročetl jsem forum a nikde odpověd.Zítra jedu do Yamahy se zeptat,co obsahuje dodávka nového motoru.Jestli obsahem je i příslušenství,nebo jen holý motor bez elektriky,budíku a jiné.Na foru někdo psal,že Mercury obsahuje vše.Dal jste si někdo při koupi práci s obvoláváním cen,nebo všichni drží doporučené prodejní?Děkuji.
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
Ahoj,kupoval jsem před loni Yamahu v Maďarsku za asistence Ozzieho z důvodu dobrého kurzu forintu.Původně jsem měl 50 ku,ale z důvodu zvýšení tělesné hmotnosti celé rodiny jsem vzal 60ku sminimálním finančním rozdílem a nelituji.V ceně motoru byla nádrž,nějaký imobilizér,který jsem neinstaloval a válí se mi v garáži a propeler dle vlastního výběru.Záruka platí po celém světě (zištěno u Yammaha Praha),která je s ohledm na značku bezpředmětná.(Doufám a držím sám sobě palce)A co se týká spotřeby,žere mi ve skluzu kolem 10 l.Pro Viky.cz na párty v Šamoríně mi to po výletě do Vlčieho hrdla a blbnutí mladého sežralo 15l a víš,že jsem valil ve skluzu tam i zpět a proud jsem nijak nepozoroval.Můžu jen doporučit.
ahoj.dnes jsem byl v Yamaze a bylo receno.ze motor se kupuje holy,tedy bez vrtule,budiku,plynu,i bez elektrického svazku.kompletne holy.vse se pak resi dodatecna a za priplatek.tak jsem opravdu nastvany.motor za 200tisic,ale i s ostatnimtak dalších 40.vrtule-chapu,jina lod,jina vrtule.ale elektriku dokupovat?tak asi Yamahu ne.dekuji
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 111
- Bydliště: Bratislava
veltrusak píše:ahoj.dnes jsem byl v Yamaze a bylo receno.ze motor se kupuje holy,tedy bez vrtule,budiku,plynu,i bez elektrického svazku.kompletne holy.vse se pak resi dodatecna a za priplatek.tak jsem opravdu nastvany.motor za 200tisic,ale i s ostatnimtak dalších 40.vrtule-chapu,jina lod,jina vrtule.ale elektriku dokupovat?tak asi Yamahu ne.dekuji
V Yamahe kde? Asi by bolo dobré im spraviť "reklamu"

Kupoval jsem motor Suzuki. v Česku byl také bez vrtule, elektriky, budíků a řadícího boxu. Vše za příplatek.
Motor tedy jsem koupil v Německu s elektrikou, řadícím boxem a vrtuli mi spočítal podle lodě.
Před dvěma lety toto dělali prodejci jen u Suzuki ale český prodejce se rychle učí jak zákazníka odrbat.
Když jsem se ptal v Německu a na Slovensku prodejcú, tak mi shodně řekli, že motor přijde z Japonska kompletně vybavený.
A cena? Ta je potom v zahraničí úplně jinde. V mém případě rozdíl 80 000 Kč.
Motor tedy jsem koupil v Německu s elektrikou, řadícím boxem a vrtuli mi spočítal podle lodě.
Před dvěma lety toto dělali prodejci jen u Suzuki ale český prodejce se rychle učí jak zákazníka odrbat.
Když jsem se ptal v Německu a na Slovensku prodejcú, tak mi shodně řekli, že motor přijde z Japonska kompletně vybavený.
A cena? Ta je potom v zahraničí úplně jinde. V mém případě rozdíl 80 000 Kč.
jednal jsem v Yamaze v Písku,ale protože pan Kabourek moc nevěděl,odkázel na Prahu,kde tento postup a nákup vysvětlil.Po zavolání na Imramorovsky marine jsem dostal odpověd,že u nich dostanu vše,tedy vrtule,páka,elektrika a asi budík.prý motor chodí opravdu holý,ale řeší to v rámci "prodeje" tak,že to zákazník dostane k motoru zdarma od nich.tak opravdu nevím.Jeden tak,druhý tak.Jsou prodejci tak "vyčůraní",nebo se liší značka?Yamaha holé,Mercury vše v ceně?dik.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1748
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Ťažko poradiť, ale jedno viem na 100%. Zadarmo Ti nedajú nič! Za všetko sa platí, len každý predajca Ti to naservíruje po svojom. Ja by som bral určite zo zahraničia, kde je ten motor najlacnejší. Na záruku kašlem a keď sa ten motor totálne pokazí, tak to odveziem do Nemecka. To je riziko za lacnejšiu cenu.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1748
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Motor kupuj len a len od majitela! Žiadaj lodné osvedčenie kde je ten motor zapísaný na jeho meno! Čestný predajca Ti odovzdá všetky papiere vrátane CE dokladu a pôvodnej faktúry. Obchádzaj zo široka všelijaké bazáre a špekulantov s lákavými cenami a papiermi na tretiu osobu. Takto najjednoduchšie predídeš prekvapeniu. A hlavne sa nikam neponáhlaj. Po každej super ponuke dôjde ďalšia, ešte lepšia 

Pro Hondu 50BF mám psáno v návodu toto:
Připojení akumulátoru
Použijte akumulátor schopný poskytnout při „studeném startu“ 420 A startovacích při -18°C (0°F)
s rezervní kapacitou 229 minut.
Tmto hodnotám odpovídá akumulátor: 12V - 55Ah/5hod., pop. 12V – 65Ah/20hod. nebo silnější.
Akumulátor není součástí standardní dodávky motoru. (je nutné akumulátor koupit)
Takže to bude OK.
Ahoj Petr
Připojení akumulátoru
Použijte akumulátor schopný poskytnout při „studeném startu“ 420 A startovacích při -18°C (0°F)
s rezervní kapacitou 229 minut.
Tmto hodnotám odpovídá akumulátor: 12V - 55Ah/5hod., pop. 12V – 65Ah/20hod. nebo silnější.
Akumulátor není součástí standardní dodávky motoru. (je nutné akumulátor koupit)
Takže to bude OK.
Ahoj Petr
ahoj.Tak mám rozjednán motor Suzuki 40 hp,r.v. 2012,tak snad to bude stacit,nebo jde "nejak"otevrít na 60hp?Koukal jsem,ze bloky jsou stejne.Baterii jsem zakoupil Optima Blue 55ah.To musí snad stačit.Nesehnal jsem uživatelskou příručku,seznam dílu ano.Musím tedy asi objednat u Suzuki Marine.tak týden než smontuji,pak na plavebku a hurá na vodu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů