MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka
Zhanam akekolvek informacii o marinizovanom motore PSA HDI pre pouzitie vo vytlacnej lodi.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Elektronické vstrekovanie už dávajú aj do 20 koňových prívesákov a pri výkonoch okolo 100 koní je variabilné časovanie ventilov sacích aj výfukových bežné a o elektrike ani nehovorím, je zaliata v plaste a vidíš tam prd čo tam je. Pri riečnej plavbe by som sa moderného motora nebál. Tieto motory dávajú dvojnásobný výkon pri polovičnej váhe ako staré dízle.
Ja som nedávno pozeral na môj Peugeot 1,9 TDI a zistil som, že na uloženie do lode by sa museli dosť zložito vyrobiť úchyty na uloženie na silenbloky. To je prvá vec čo treba skontrolovať a druhá je ako pripojiť lodnú prevodovku. Ak nemáš blízko k strojárskej dielni, tak na to prestaň myslieť. Ušetríš si peniaze, nervy a čas.
Ja som nedávno pozeral na môj Peugeot 1,9 TDI a zistil som, že na uloženie do lode by sa museli dosť zložito vyrobiť úchyty na uloženie na silenbloky. To je prvá vec čo treba skontrolovať a druhá je ako pripojiť lodnú prevodovku. Ak nemáš blízko k strojárskej dielni, tak na to prestaň myslieť. Ušetríš si peniaze, nervy a čas.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
TDI od VW sa predavaju marinizovane
http://www.mercurymarine.com/engines/di ... i/?model=0
http://www.mercurymarine.com/engines/di ... i/?model=0
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
amatersky marinizovany Peugeot/Citroen 1.9D
http://www.youtube.com/watch?v=G2oXdp-9aY4
sakra preco by to neslo s HDI?
http://www.youtube.com/watch?v=G2oXdp-9aY4
sakra preco by to neslo s HDI?
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
A prečo by to nemalo ísť z HDI? Samozrejme že to ide. Akurát niektorí ludia sú konzervatívni, väčšinou na základe svojich skúseností a sú presvedčený, že do lode je najlepší čo najjednoduchší motor, kde je najzložitejšia súčiastka vstrekovacie čerpadlo. Ak sa pokazí motor, loď je neovladatelná a odstaviť ju pri brehu nie je vždy tak jednoduché. V tú chvílu je takáto loď plavebnou prekážkou a takýto zážitok si kapitán pamätá do konca svojho života. Čím je viac súčastí v motore, ktoré sa môžu pokaziť, tým viac sa ich pokazí.
Ako som písal inde, ja budem mať v mojej malej kajutovke najmodernejší motor so vstrekmi, ale ak sa mi na ňom niečo doďube, tak pomocou pádla dokážem dostať loďf do bezpečia. S velkou loďou sa môžeš len modliť.
Ako som písal inde, ja budem mať v mojej malej kajutovke najmodernejší motor so vstrekmi, ale ak sa mi na ňom niečo doďube, tak pomocou pádla dokážem dostať loďf do bezpečia. S velkou loďou sa môžeš len modliť.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ak by som to chcel hnat k dokonalosti, tak najlepsie je toto http://greenlinehybrid.com/Greenline-33 ... rettyPhoto
kajutovka 33 (kludne by mi stacila 25ka) s hybridnym pohonom diesel/solar+baterky..
kajutovka 33 (kludne by mi stacila 25ka) s hybridnym pohonom diesel/solar+baterky..
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
AMEN
nejspokojenější jsem byl, když jsem měl tohle : http://www.youtube.com/watch?v=99GfAzGE9yc& jen žhavrní bylo elektrický, a navíc ještě starter, když jsem byl línej točit 
nejspokojenější jsem byl, když jsem měl tohle : http://www.youtube.com/watch?v=99GfAzGE9yc& jen žhavrní bylo elektrický, a navíc ještě starter, když jsem byl línej točit 
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Máš pravdu, ale běhal 50 let bez opravy, a všechny díly, i samotný motor se vyrábějí dodnes! Vyrábí se od r 1932, a v 70tých letech k tomu přidali starter,dynamo(později alternátor) a elektrické žhavení. vyrábí se jedno, nebo dvouválec, buďto s vratkou, nebo se stavitelnou vrtulí, jako jsem měl já
Hodně ho používají rybáři, nebo do záchraných člunů, kde je ruční startování podmínkou. 
Hodně ho používají rybáři, nebo do záchraných člunů, kde je ruční startování podmínkou. 
-
Beda
- radioamatér

- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ta nafta neni az tolik o necistotach, ty filtry ma snad kazdy motor. Ale co ma za
prisady, kolik je tam parafinu, repkoveho oleje a cim to prodejci napancujou. Tomu filtr nepomuze. Obcas je o tom neco v TV. Treba ten Zetor sezere horsi naftu bez problemu, ten HDi chcipne. S benzinem to same, HIGH technika klekne, Skoda 105 jede dal.
Nekdo si rad hraje s technikou a tolika toho nenapluje, nekdo radsi pluje a je spokojenej i s jednoduchou , letama vyzkousenou technikou.
Mozna Ti tady nekdo napise, co je na Dunaj vhodnejsi, mozna privesnej motor, nezabere v lodi misto. Pro stejnej uzitny prostor muze byt mensi lod.
prisady, kolik je tam parafinu, repkoveho oleje a cim to prodejci napancujou. Tomu filtr nepomuze. Obcas je o tom neco v TV. Treba ten Zetor sezere horsi naftu bez problemu, ten HDi chcipne. S benzinem to same, HIGH technika klekne, Skoda 105 jede dal.
Nekdo si rad hraje s technikou a tolika toho nenapluje, nekdo radsi pluje a je spokojenej i s jednoduchou , letama vyzkousenou technikou.
Mozna Ti tady nekdo napise, co je na Dunaj vhodnejsi, mozna privesnej motor, nezabere v lodi misto. Pro stejnej uzitny prostor muze byt mensi lod.
- copy
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1392
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
na rovinu - vadi mi ako tie VW diesle klepu, mal som tu cest s TDI v oktavke aj passate, brnela mi z toho noha na plyne. V lodi to bude klepat celou lodou..
nasiel som taky blog, porovnanie HDI a TDI
http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html
takto popisal predchodcov TDI a HDI
Nezmar VW 1.9TD 55kW je motor, ze kterého tédéíčko vychází. Motor měl tvrdší chod, a dost vibroval. Výborně startoval, na rozdíl od Fordů, Opelů, Fiatů… Postrádal mezichladič. Na sklonku své životnosti šel hůře natočit teplý, protože žhavil jen studený. A tak, když studený nebyl, komprese už nestačila stlačit naftu na poprvé. Historie VW diesel sahá až do roku 1976, kdy byl představen motor 1,5D 55kW.
Téžévé PSA 1.9 TD 66kW, ze kterého vychází hádéíčko, byl konstrukčně výborně navržen, běžel bez vibrací a hluku. Bylo jasné, že frantíci si na rýsovacích prknech hráli déle. Měl mezichladič, byl tedy výkonnější a měl rád otáčky. Žhavil teplý i studený a tak u něho těžko na první pohled poznat, zda má najeto 250, nebo 350tkm. Startoval také výborně.
nasiel som taky blog, porovnanie HDI a TDI
http://janhajekhajek.blog.idnes.cz/c/20 ... o-Hdi.html
takto popisal predchodcov TDI a HDI
Nezmar VW 1.9TD 55kW je motor, ze kterého tédéíčko vychází. Motor měl tvrdší chod, a dost vibroval. Výborně startoval, na rozdíl od Fordů, Opelů, Fiatů… Postrádal mezichladič. Na sklonku své životnosti šel hůře natočit teplý, protože žhavil jen studený. A tak, když studený nebyl, komprese už nestačila stlačit naftu na poprvé. Historie VW diesel sahá až do roku 1976, kdy byl představen motor 1,5D 55kW.
Téžévé PSA 1.9 TD 66kW, ze kterého vychází hádéíčko, byl konstrukčně výborně navržen, běžel bez vibrací a hluku. Bylo jasné, že frantíci si na rýsovacích prknech hráli déle. Měl mezichladič, byl tedy výkonnější a měl rád otáčky. Žhavil teplý i studený a tak u něho těžko na první pohled poznat, zda má najeto 250, nebo 350tkm. Startoval také výborně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti






