Diesel na benzín.

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Diesel na benzín.

Příspěvekod tataS » stř pro 04, 2013 11:11 am

Tohle by mohlo být zajímavé i na lodě: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000617/ ... na-benzin-
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv pro 05, 2013 2:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » stř pro 04, 2013 9:26 pm

Když se do toho serou Korejci,tož to bude žůžo.Zlatí Číňani.Mám Kiu,měl jsem korejský telefon,ať rači žerou psy a netlačí se do techniky.Nemají k tomu žádnou historii technických kádrů.(bydlím 20 km od hlavního města Koreje v Č R. Nošovice)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv pro 05, 2013 8:29 am

Akorát, že to vytvořili Amící v amíckým středisku v USA a ty motory umí a mají v tom zatraceně dlouhou historii.
Uživatelský avatar
Danar
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 295
Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Danar » čtv pro 05, 2013 8:41 am

Podle mě zajímavý nápad a k něčemu to bude. Dnešní motory už opravdu nemají moc co nabídnout.. Sice jsem se těšil, že zamakají na elektru nebo vodíku, ale to zřejmě ještě přes ropné magnáty neprojde.. A je jedno, jestli se tím zabývají Korejci nebo třeba Eskymáci. V článku se píše o tom, že na podobném konceptu pracují i jiné automobilky, třeba GM, což by se nemuselo líbit zarytým odpůrcům amíků. Chytrý člověk může přinést užitek světu, ať je jakékoliv národnosti, blbci jsou všude..

EDIT: TataS byl rychlejší :)
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » čtv pro 05, 2013 8:49 am

To jsi Tatasi trefil hřebík přímo na hlavičku.Amerikáni je setřepou s bambusu,postaví v buši halu bez základu nahrnou tam tu zběř,která předstírá práci,dodají technologie.Ti otrapové pak těma sračkama zaplevelují svět.Ale to je jiné téma,když vedocí stavební divize pro Č.R. je za odměnu dosazen FILOZOF,který navíc neumí ani anglicky,a jelikož oni práci žen neuznávají,týká se to i překladatelky,je to řiť.Doklady,kterým nerozumí schová do stolu a zapře.Pak je nenápadně pouští do oběhu aby neztratil tvář.A moh bych vyprávět.Je to svoloč.
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Příspěvekod LadaM » čtv pro 05, 2013 10:02 am

Trochu mi uniká smysl (pro uživatele) motoru, který má dost podobné vlastnosti jako nafťák, akorát se do něj leje benzín, který ale stojí stejně :)
A to ještě srovávají prototyp s produkčními kusy, na kterých už jsou uplatněny všechny kompromisy a šetření "nutné" pro masovou výrobu. Tenhle to teprve čeká. Potom bude teprve zajímavé srovnávat reálnou spotřebu, výkon a emise. Neustále zvedají kompresi, teploty a výkon a snižují hmotnost jednotlivých komponent. Kolik lodí má dneska funkční 50 let starý motor a kolik dneska nových jich bude chodit za 50 let? :?
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » čtv pro 05, 2013 10:10 am

to lebon

myslím,že by měli být všichni rádi,že tomu nešéfuješ Ty.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv pro 05, 2013 10:52 am

řesně tak Lebon kupuješ levný korejský šmejdy a pak nadáváš zamysli se nad tím co píšeš.Nekupuj navoněnou bídu .
Uživatelský avatar
lebon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 351
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod lebon » čtv pro 05, 2013 11:10 am

Geus máš pravdu,jsem tupé pr..,ale když už jsme u toho,co není Korajské.Na odpověď budu asi dlouho čekat,a co se týče ceny,jestli považuješ šrot za pár peněz 1.150.000 Kč ,chtěl bych ti dělat milenku.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv pro 05, 2013 11:11 am

Tahle myšlenka neni nic tak převratnýho. Už řadu let se tim zabejvá hromada automobilek. Mimochodem auta s motory, kde je benál vstřikovanej vstřikovači obdobnými, jako je v nafťákách už normálně jezdí. Nedokážu posoudit pokrok a výhody toho udělat to samý, ale bez zapalovacích svíček. :D
Navíc tyhle motory jsou extrémně náchylný na kvalitu benzínu.

Do lodí se to hodí výborně. :D
Stačí se podívat na spolehlivost podobných motorů v autech. Motor samotnej (myšleno holej motor) většinou celkem dobrý, ale všechno ostatní odchází, jak na běžícím pásu.
Je děsný hrdinství udělat biturbo a chlubi se, jak jsem z 1,8 obsahu vyšťoural 180 koní.

Ze strategickýho hlediska je nesmysl investovat věší peníze do masivního vývoje motorů spalujících fosilní paliva. Poměrně dobře je v tomto směru zpracovaná dlouhodobá (40 let) strategie Toyota.

P.S.
mohl by už někdo konečně přejmenovat to vlákno? Já jsem z češtiny málem propadnul, ale i tak se na to nemůžu koukat. :D
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » čtv pro 05, 2013 11:30 am

Zdendo12345 možná mi to uniklo,mohl bys trochu naťuknout tu strategii Toyoty,já jsem kromě jakýchsi hybridů nezaznamenal něco mimořádného.Ale opravdu mě to zajímá,takže no flame.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv pro 05, 2013 11:57 am

Je to dlouhodobá strategie, rozuměj tim sny a odhady nějakýho týmu lidí. :D

Oni předpovídají odklon od používání fosilních paliv tak, jak je zatím používáme. A to ku podivu ani nestraší s docházejícími zásobami ropy, jako např. strategie jiných automobilek (zejména amerických).

Maji to rozfázovaný do několika období. V zásadě ale vidí budoucnost v podobě elektropohonu, jako primárního pohonu. V tuhle chvíli se nechtějí hlouběji zabývat a investovat do vývoje akumulace energie. Jejich strategie je odladit si elektropohon jako takový. V krátkém horizontu v podobě hybridu, který je poháněn spalovacím motorem a doplňován elektropohonem. V další fázi by to chtěli otočit. Využít elektromotor, jako primární pohon a spalovací motor využít jen jako jednoduchý zdroj energie s vybudovanou infrastrukturou. Předpokládají, že během této doby bude do průmyslový výroby uvedena řada technologií na ukládání elektřiny. Tušim, že tam jako nejperspektivnější zmiňují nějaké články na bázi textýlie. V nejvzdálenějších předpovědích už ale uvažují o vlastních zdrojích energie (elektrárnách) v každym autě. Mělo by to bejt na bázi jaderný fůze deuteria a tricia vodíku.

Základní nosnou vlnou ale je elektropohon, který si chtějí odladit a připravit k masivnímu nasazení.
Zajímavá taky je pasáž, kde se zabývají nepozemní dopravou. :)
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv pro 05, 2013 12:02 pm

Strategiemi jsem se nejhlouběji zabýval před cca 6 lety, kdy jsem se připravoval na řízení oddělení dlouhodobého strategického plánování u jednoho giganta.
Výše popisovaná strategie je z právě toho období. Jak je to dnes netušim. :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv pro 05, 2013 3:35 pm

Ovšem z pohledu nejjednoduššího motoru je asi na špičce 2T diesel. Rusové jej používali v nákladních Zilech dosti dlouho. Žádná elektrika a sežere
všechno. Akorád si neumím představit jak by plnil emise. To ten diesel na benzín je na tom z tohoto pohledu před se jen trochu lépe.
Jeden čas se psalo o australském dvoutaktu 2litry se vstřikováním a olejem v karteru vodou chlazeném. Prý neprošel kvůli emisím. A ty současné diesely na ně dojdou také. S tím jak se půjde po emisích i u lodních motorů (již to začalo max stářím 25 let) tak těch použitelných motorů moc nebude.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv pro 05, 2013 3:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Příspěvekod LadaM » čtv pro 05, 2013 3:43 pm

Proto plachty a elektromotor. :) Baterky pěkně do kýlu a je to :whist:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv pro 05, 2013 4:01 pm

A ebonitovou tyč a liščí ohony. A celá posádka bude honit ohony. (Jenom jestli by zatím nedošli lišky.)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv pro 05, 2013 4:21 pm

amíci je dělali také dlouho ty 2T diesel Detroid jsou velmi spolehlivé trochu to papá
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaptn » čtv pro 05, 2013 4:25 pm

Taky v tom nevidím technický pokrok a pro lodě už vůbec ne,....nechápu ten myšlenkový pokrok,když benzín je energeticky náročnější na výrobu a tím pádem dražší. A svět jde cestou zlevňování nákladů.
P.S. díky za opravu nadpisu vlákna,....už jsem si připadal jak u hotentotů s 2 třídama pomocné obecné :cry:
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » čtv pro 05, 2013 4:47 pm

Zdendo díky
Před pár lety jsem viděl dokument o obřím tankeru,který spaluje ropu /nebo to co veze/ v dvoutaktním dieselmotoru,písty byly velikosti Škody 1203 a loď neměla převodovku,rychlost se regulovala pouze otáčkami motoru
Z komínu asi lítaly rovnou lisovaný brikety :?
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » čtv pro 05, 2013 4:59 pm

Kedysi sa na Dunaji plavil remorkér, meno si presne nepamätám, asi Ďumbier, ktorý mal trojvalcový diesel. Vraj keď bol na úrovni Gabčíkova, vtedy ešte samozrejme bez priehrady, tak na plavebnej správe začali drnčať okná, tak vedeli že už sa blíži :good:

samozrejme som zabudol uviesť že to bol dvojtakt
Naposledy upravil(a) ixxo47 dne pon pro 09, 2013 5:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv pro 05, 2013 5:41 pm

Konspirační teorie mají jednu vadu - motor na vodu nebo přijímač volné kosmické energie by byl pro ropný průmysl požehnáním.
Znamenalo by to výrobu 1 miliardy nových aut - obrovské množství ropy. Navíc kdyby lidi měli energii v autě zdarma, jezdili by více. Musely by se vybudovat nové větší silnice - zase ropa. A každé auto potřebuje nějaký ten olej - zase ropa.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv pro 05, 2013 7:57 pm

Martin88 píše:Zdendo díky
Před pár lety jsem viděl dokument o obřím tankeru,který spaluje ropu /nebo to co veze/ v dvoutaktním dieselmotoru,písty byly velikosti Škody 1203 a loď neměla převodovku,rychlost se regulovala pouze otáčkami motoru
Z komínu asi lítaly rovnou lisovaný brikety :?


je vidět, že o lodních motorech víš úplný kulový :hmm:
Uživatelský avatar
deko
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 268
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod deko » čtv pro 05, 2013 8:13 pm

Michal123 píše:Konspirační teorie mají jednu vadu - motor na vodu nebo přijímač volné kosmické energie by byl pro ropný průmysl požehnáním.
Znamenalo by to výrobu 1 miliardy nových aut - obrovské množství ropy. Navíc kdyby lidi měli energii v autě zdarma, jezdili by více. Musely by se vybudovat nové větší silnice - zase ropa. A každé auto potřebuje nějaký ten olej - zase ropa.


houby s voctem. auta sa z ropy vyrabat nemusia - plasty mozu pochadzat aj z repky olejnej, kukurice. nove vacsie ulice mozu byt aj z betonu. a olej do auta tiez moze byt z repky olejnej. mimochodom, uz v sucasnosti ma vela olejov iny ako ropny povod :?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv pro 05, 2013 8:18 pm

Jo a jezdit to může na špiritus z cukrové třtiny. Případně kola udělat loukoťový.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » čtv pro 05, 2013 8:29 pm

david píše:
Martin88 píše:Zdendo díky
Před pár lety jsem viděl dokument o obřím tankeru,který spaluje ropu /nebo to co veze/ v dvoutaktním dieselmotoru,písty byly velikosti Škody 1203 a loď neměla převodovku,rychlost se regulovala pouze otáčkami motoru
Z komínu asi lítaly rovnou lisovaný brikety :?


je vidět, že o lodních motorech víš úplný kulový :hmm:

ano

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti