Diesel na benzín.
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Diesel na benzín.
Tohle by mohlo být zajímavé i na lodě: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000617/ ... na-benzin-
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv pro 05, 2013 2:10 pm, celkem upraveno 1 x.
- Danar
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 295
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Plzeň
Podle mě zajímavý nápad a k něčemu to bude. Dnešní motory už opravdu nemají moc co nabídnout.. Sice jsem se těšil, že zamakají na elektru nebo vodíku, ale to zřejmě ještě přes ropné magnáty neprojde.. A je jedno, jestli se tím zabývají Korejci nebo třeba Eskymáci. V článku se píše o tom, že na podobném konceptu pracují i jiné automobilky, třeba GM, což by se nemuselo líbit zarytým odpůrcům amíků. Chytrý člověk může přinést užitek světu, ať je jakékoliv národnosti, blbci jsou všude..
EDIT: TataS byl rychlejší
EDIT: TataS byl rychlejší

- lebon
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
To jsi Tatasi trefil hřebík přímo na hlavičku.Amerikáni je setřepou s bambusu,postaví v buši halu bez základu nahrnou tam tu zběř,která předstírá práci,dodají technologie.Ti otrapové pak těma sračkama zaplevelují svět.Ale to je jiné téma,když vedocí stavební divize pro Č.R. je za odměnu dosazen FILOZOF,který navíc neumí ani anglicky,a jelikož oni práci žen neuznávají,týká se to i překladatelky,je to řiť.Doklady,kterým nerozumí schová do stolu a zapře.Pak je nenápadně pouští do oběhu aby neztratil tvář.A moh bych vyprávět.Je to svoloč.
- LadaM
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Trochu mi uniká smysl (pro uživatele) motoru, který má dost podobné vlastnosti jako nafťák, akorát se do něj leje benzín, který ale stojí stejně
A to ještě srovávají prototyp s produkčními kusy, na kterých už jsou uplatněny všechny kompromisy a šetření "nutné" pro masovou výrobu. Tenhle to teprve čeká. Potom bude teprve zajímavé srovnávat reálnou spotřebu, výkon a emise. Neustále zvedají kompresi, teploty a výkon a snižují hmotnost jednotlivých komponent. Kolik lodí má dneska funkční 50 let starý motor a kolik dneska nových jich bude chodit za 50 let?
A to ještě srovávají prototyp s produkčními kusy, na kterých už jsou uplatněny všechny kompromisy a šetření "nutné" pro masovou výrobu. Tenhle to teprve čeká. Potom bude teprve zajímavé srovnávat reálnou spotřebu, výkon a emise. Neustále zvedají kompresi, teploty a výkon a snižují hmotnost jednotlivých komponent. Kolik lodí má dneska funkční 50 let starý motor a kolik dneska nových jich bude chodit za 50 let?

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Tahle myšlenka neni nic tak převratnýho. Už řadu let se tim zabejvá hromada automobilek. Mimochodem auta s motory, kde je benál vstřikovanej vstřikovači obdobnými, jako je v nafťákách už normálně jezdí. Nedokážu posoudit pokrok a výhody toho udělat to samý, ale bez zapalovacích svíček.
Navíc tyhle motory jsou extrémně náchylný na kvalitu benzínu.
Do lodí se to hodí výborně.
Stačí se podívat na spolehlivost podobných motorů v autech. Motor samotnej (myšleno holej motor) většinou celkem dobrý, ale všechno ostatní odchází, jak na běžícím pásu.
Je děsný hrdinství udělat biturbo a chlubi se, jak jsem z 1,8 obsahu vyšťoural 180 koní.
Ze strategickýho hlediska je nesmysl investovat věší peníze do masivního vývoje motorů spalujících fosilní paliva. Poměrně dobře je v tomto směru zpracovaná dlouhodobá (40 let) strategie Toyota.
P.S.
mohl by už někdo konečně přejmenovat to vlákno? Já jsem z češtiny málem propadnul, ale i tak se na to nemůžu koukat.
Navíc tyhle motory jsou extrémně náchylný na kvalitu benzínu.
Do lodí se to hodí výborně.
Stačí se podívat na spolehlivost podobných motorů v autech. Motor samotnej (myšleno holej motor) většinou celkem dobrý, ale všechno ostatní odchází, jak na běžícím pásu.
Je děsný hrdinství udělat biturbo a chlubi se, jak jsem z 1,8 obsahu vyšťoural 180 koní.
Ze strategickýho hlediska je nesmysl investovat věší peníze do masivního vývoje motorů spalujících fosilní paliva. Poměrně dobře je v tomto směru zpracovaná dlouhodobá (40 let) strategie Toyota.
P.S.
mohl by už někdo konečně přejmenovat to vlákno? Já jsem z češtiny málem propadnul, ale i tak se na to nemůžu koukat.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Je to dlouhodobá strategie, rozuměj tim sny a odhady nějakýho týmu lidí.
Oni předpovídají odklon od používání fosilních paliv tak, jak je zatím používáme. A to ku podivu ani nestraší s docházejícími zásobami ropy, jako např. strategie jiných automobilek (zejména amerických).
Maji to rozfázovaný do několika období. V zásadě ale vidí budoucnost v podobě elektropohonu, jako primárního pohonu. V tuhle chvíli se nechtějí hlouběji zabývat a investovat do vývoje akumulace energie. Jejich strategie je odladit si elektropohon jako takový. V krátkém horizontu v podobě hybridu, který je poháněn spalovacím motorem a doplňován elektropohonem. V další fázi by to chtěli otočit. Využít elektromotor, jako primární pohon a spalovací motor využít jen jako jednoduchý zdroj energie s vybudovanou infrastrukturou. Předpokládají, že během této doby bude do průmyslový výroby uvedena řada technologií na ukládání elektřiny. Tušim, že tam jako nejperspektivnější zmiňují nějaké články na bázi textýlie. V nejvzdálenějších předpovědích už ale uvažují o vlastních zdrojích energie (elektrárnách) v každym autě. Mělo by to bejt na bázi jaderný fůze deuteria a tricia vodíku.
Základní nosnou vlnou ale je elektropohon, který si chtějí odladit a připravit k masivnímu nasazení.
Zajímavá taky je pasáž, kde se zabývají nepozemní dopravou.
Oni předpovídají odklon od používání fosilních paliv tak, jak je zatím používáme. A to ku podivu ani nestraší s docházejícími zásobami ropy, jako např. strategie jiných automobilek (zejména amerických).
Maji to rozfázovaný do několika období. V zásadě ale vidí budoucnost v podobě elektropohonu, jako primárního pohonu. V tuhle chvíli se nechtějí hlouběji zabývat a investovat do vývoje akumulace energie. Jejich strategie je odladit si elektropohon jako takový. V krátkém horizontu v podobě hybridu, který je poháněn spalovacím motorem a doplňován elektropohonem. V další fázi by to chtěli otočit. Využít elektromotor, jako primární pohon a spalovací motor využít jen jako jednoduchý zdroj energie s vybudovanou infrastrukturou. Předpokládají, že během této doby bude do průmyslový výroby uvedena řada technologií na ukládání elektřiny. Tušim, že tam jako nejperspektivnější zmiňují nějaké články na bázi textýlie. V nejvzdálenějších předpovědích už ale uvažují o vlastních zdrojích energie (elektrárnách) v každym autě. Mělo by to bejt na bázi jaderný fůze deuteria a tricia vodíku.
Základní nosnou vlnou ale je elektropohon, který si chtějí odladit a připravit k masivnímu nasazení.
Zajímavá taky je pasáž, kde se zabývají nepozemní dopravou.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ovšem z pohledu nejjednoduššího motoru je asi na špičce 2T diesel. Rusové jej používali v nákladních Zilech dosti dlouho. Žádná elektrika a sežere
všechno. Akorád si neumím představit jak by plnil emise. To ten diesel na benzín je na tom z tohoto pohledu před se jen trochu lépe.
Jeden čas se psalo o australském dvoutaktu 2litry se vstřikováním a olejem v karteru vodou chlazeném. Prý neprošel kvůli emisím. A ty současné diesely na ně dojdou také. S tím jak se půjde po emisích i u lodních motorů (již to začalo max stářím 25 let) tak těch použitelných motorů moc nebude.
všechno. Akorád si neumím představit jak by plnil emise. To ten diesel na benzín je na tom z tohoto pohledu před se jen trochu lépe.
Jeden čas se psalo o australském dvoutaktu 2litry se vstřikováním a olejem v karteru vodou chlazeném. Prý neprošel kvůli emisím. A ty současné diesely na ně dojdou také. S tím jak se půjde po emisích i u lodních motorů (již to začalo max stářím 25 let) tak těch použitelných motorů moc nebude.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv pro 05, 2013 3:59 pm, celkem upraveno 1 x.
- kaptn
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
Taky v tom nevidím technický pokrok a pro lodě už vůbec ne,....nechápu ten myšlenkový pokrok,když benzín je energeticky náročnější na výrobu a tím pádem dražší. A svět jde cestou zlevňování nákladů.
P.S. díky za opravu nadpisu vlákna,....už jsem si připadal jak u hotentotů s 2 třídama pomocné obecné
P.S. díky za opravu nadpisu vlákna,....už jsem si připadal jak u hotentotů s 2 třídama pomocné obecné

Kedysi sa na Dunaji plavil remorkér, meno si presne nepamätám, asi Ďumbier, ktorý mal trojvalcový diesel. Vraj keď bol na úrovni Gabčíkova, vtedy ešte samozrejme bez priehrady, tak na plavebnej správe začali drnčať okná, tak vedeli že už sa blíži
samozrejme som zabudol uviesť že to bol dvojtakt
samozrejme som zabudol uviesť že to bol dvojtakt
Naposledy upravil(a) ixxo47 dne pon pro 09, 2013 5:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Konspirační teorie mají jednu vadu - motor na vodu nebo přijímač volné kosmické energie by byl pro ropný průmysl požehnáním.
Znamenalo by to výrobu 1 miliardy nových aut - obrovské množství ropy. Navíc kdyby lidi měli energii v autě zdarma, jezdili by více. Musely by se vybudovat nové větší silnice - zase ropa. A každé auto potřebuje nějaký ten olej - zase ropa.
Znamenalo by to výrobu 1 miliardy nových aut - obrovské množství ropy. Navíc kdyby lidi měli energii v autě zdarma, jezdili by více. Musely by se vybudovat nové větší silnice - zase ropa. A každé auto potřebuje nějaký ten olej - zase ropa.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Martin88 píše:Zdendo díky
Před pár lety jsem viděl dokument o obřím tankeru,který spaluje ropu /nebo to co veze/ v dvoutaktním dieselmotoru,písty byly velikosti Škody 1203 a loď neměla převodovku,rychlost se regulovala pouze otáčkami motoru
Z komínu asi lítaly rovnou lisovaný brikety
je vidět, že o lodních motorech víš úplný kulový

Michal123 píše:Konspirační teorie mají jednu vadu - motor na vodu nebo přijímač volné kosmické energie by byl pro ropný průmysl požehnáním.
Znamenalo by to výrobu 1 miliardy nových aut - obrovské množství ropy. Navíc kdyby lidi měli energii v autě zdarma, jezdili by více. Musely by se vybudovat nové větší silnice - zase ropa. A každé auto potřebuje nějaký ten olej - zase ropa.
houby s voctem. auta sa z ropy vyrabat nemusia - plasty mozu pochadzat aj z repky olejnej, kukurice. nove vacsie ulice mozu byt aj z betonu. a olej do auta tiez moze byt z repky olejnej. mimochodom, uz v sucasnosti ma vela olejov iny ako ropny povod

- Martin88
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
david píše:Martin88 píše:Zdendo díky
Před pár lety jsem viděl dokument o obřím tankeru,který spaluje ropu /nebo to co veze/ v dvoutaktním dieselmotoru,písty byly velikosti Škody 1203 a loď neměla převodovku,rychlost se regulovala pouze otáčkami motoru
Z komínu asi lítaly rovnou lisovaný brikety
je vidět, že o lodních motorech víš úplný kulový
ano
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti



