Dušení motoru při akceleraci Tohatsu MFS9.8A3

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Dušení motoru při akceleraci Tohatsu MFS9.8A3

Příspěvekod tkruska » čtv črc 03, 2014 11:21 am

Mam mensi problem s motorem Tohatsu MFS9.8A3 z roku 2008 (4T).
Pokud chci prudceji pridat otacky motoru, tak se motor zadusi. Pokud pridavam plyn velmi pomalu, tak je to ok a motor se v pohode roztoci.
Volnobech a startovani je jinak ok a plny vykon to taky da v pohode.

Dela to jak na volnobeh tak i v zaberu. Vcera jsem rozebral karbec a vse ciste jak detska prdylka. Procistil jsem trysky, vymenil svycky, ta akceleracni pumpicka na karbecu taky strika, tak ted nevim.

Cim by to mohlo byt?
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv črc 03, 2014 2:44 pm

Přesto, že máš vyčištěný karbec, jak dětskou prdýlku, tak (samozřejmě za předpokladu, že v karbci je mechanicky vše O.K.) si myslím, že je to KARBEC.
Chce ho opravdu vytáhnout ven, VŠE rozebrat a VŠE vyčistit = nejen trysky, ale i kanálky.
Může to dělat:
1) zbytky babišova benzínu
2) mot. olej přelitý odvětr.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv črc 03, 2014 3:09 pm

No prave ze jsem na tom rozebral uplne vsechno co slo. Profukoval jsem, dratkoval jsem....
Jako neni to takova tragedie, delat o uz cca 2 roky co jsem to koupil, jen jsem to chtel vyresit a zatim se mi nedari.

Napada te nejaka zhruba oblast, ktera by to mohla zpusobovat?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv črc 03, 2014 3:54 pm

ještě je dobré karbec nechat vyčistit ultrazvukem to bývá velká jistota že je fakt vše čisté.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pát črc 04, 2014 8:34 am

jen mě napadá: zkusil bych ho nechat "zadusit" a hned se koukl na svíčku. Pokud bude ulitá (mokrá) = dává to v tom momentě moc paliva. Pokud bude suchá - nedostatek vzduchu do směsi..? Palivový filtr?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát črc 04, 2014 8:44 am

ferdas píše:jen mě napadá: zkusil bych ho nechat "zadusit" a hned se koukl na svíčku. Pokud bude ulitá (mokrá) = dává to v tom momentě moc paliva. Pokud bude suchá - nedostatek vzduchu do směsi..? Palivový filtr?


díru v plynu při rychlém přidání dělá chudá směs. stačí neviditelní smítko v emulzní trubičce, v jejích dírkách, nebo v její trysce. ulitý to nebude.

kdyby vůbec nic, tak zkus o chlup zvednout hladinu v plovákovce

zkoušel jsi jestli to udělá s povytaženým sytičem?
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pát črc 04, 2014 9:36 am

Diky za tipy.

Vcera jsem to mel znovu rozebrany. Opet jsem vytahal vsechny trysky ( 1-6 a 1-7 ), vsechno jsem znovu procistil, profoukal vsechny kanalky, ale je to furt stejny.
Dela to jen kdyz opravdu prudce prydam.
Zvysit hladinu na plovaku neumim. Je tam plastovej plovak a k tomu jehlicka (na obr 1-8 ) ktera nejde stelovat.

Obrázek

Otazka je, jestli to nemuze byt normalni, bohuzel nemam srovnani s jinym 4T podobneho vykonu.

Ten sytic jeste jednou vyzkousim. Zitra to chci dat zas na vodu, tak to znovu zkusim pri zatezi.
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » pát črc 04, 2014 10:18 am

Mám zkušenost s motory motorek, ale princip je stejný.
Pokud to přestane dělat při povytaženém sytiči, je chudá směs, ale pokud ne tak je bohatá a motor se hltí palivem po prudké akceleraci.
Uživatelský avatar
marekparek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod marekparek » pát črc 04, 2014 10:50 am

může to dělat i příliš bohatá směs, tedy pokud je sytič zapnutý. Ale spíš bych to viděl na tu akcelerační pumpičku, nebo bordel v karburátoru
Uživatelský avatar
man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: ned čer 09, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod man » sob črc 05, 2014 8:03 am

Mel jsem tento motor a choval se stejne uz jako novy, i po naslednych servisech. Tz zaduseni pri prudkem pridani plynu z volnobehu do plna. I dle servisu je to normalni jev. Pokud se vsak prida ne z volnobehu, ale z nizkych otacek, jiz se nezadusi. Takto reaguji nektere slabsi motory, jimz se prudce prida smes, zvlaste pokud jsou pod zatezi, coz lodni motors propelerem je vzdy. Nelze to srovnavat s vysokootackovymi vykonnymi motory. Doporucuji ti tedy porovnat to s jinym motorem, popr. dotazat servis. Zjistis mozna, ze jsi vyblejskal karbec zbytecne:-)
Uživatelský avatar
man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: ned čer 09, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod man » sob črc 05, 2014 8:06 am

Jeste dovetek - lodni motor se na volnobeh vytacet nema.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pon črc 07, 2014 2:55 pm

poznam cloveka v ba co by ti to opravil ale know how z neho nedostanem. Kamos mal podobny problem
:gun: :gun: :gun:
Uživatelský avatar
marekparek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod marekparek » úte črc 08, 2014 10:51 am

to že by to měl dělat každý motor a že to je normální je blbost. Normální je, že motor jde za plynem. Takže buď máš zapnutý sytič a směs je moc bohatá. Nebo může být bohatost špatně nastavená, nevhodně zvolenou tryskou. Pokud ti motor dobře běžel v zimě, ale teď dělá tohle, stačilo by dát menší trysku, ale je to dost nepravděpodobný.

Nebo je směs moc chudá. Může být třeba vlas v trysce, nebo jinačí bordel. Nebo když je upadlej filtr, tak se směs taky trochu ochudí, protože vzduch může líp proudit do karbece. Bude to nejspíš nějaká prkotina
Uživatelský avatar
man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: ned čer 09, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod man » úte črc 08, 2014 11:43 am

To ze tento motor nevyleti ihned na prudke pridani plynu do otacek a pridusi se je konstrukcni vlastnost, dana vice faktory, mj. i vykonem a nerizenym karburatorovym sycenim. Je potreba vyzkouset jine obdobne motory. Neni to litrovy superbike. Problem by to byl, pokud by se pridusil i pri rychlem, ale ne zcela prudkem pridani plynu. 15 hp s karburatorem uz se nezadusi, ale take tam je citit mirne zaduseni, otacky take nevyleti odspodu ihned. Neni pro to ani racionalni duvod.
Osobne jsem resil obdobne jine z meho pohledu vady, jako napr. vibrace pouze v urcitem otackovem spektru, a to do te doby, nez jsem vyzkousel tentyz motor jineho majitele.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » stř črc 09, 2014 9:32 am

Jojo je to vsechno tak jak popisujes. O vikendu jsem to zkousel v zatezi a zadusi se to jen kdyz prudce pridam z volnobehu.
Na internetu jsem taky koukal na nejaky fotky karburatoru z jinych motoru a narazil jsem na uplne stejny model, ale na karburatoru uz nebyla ta akceleracni pumpicka co tam ja. Takze asi nema tak uplne vliv, nebo to zrusili kvuli emisim.

Jinak vsem diky za podnety.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti