Dušení motoru při akceleraci Tohatsu MFS9.8A3
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tkruska
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Dušení motoru při akceleraci Tohatsu MFS9.8A3
Mam mensi problem s motorem Tohatsu MFS9.8A3 z roku 2008 (4T).
Pokud chci prudceji pridat otacky motoru, tak se motor zadusi. Pokud pridavam plyn velmi pomalu, tak je to ok a motor se v pohode roztoci.
Volnobech a startovani je jinak ok a plny vykon to taky da v pohode.
Dela to jak na volnobeh tak i v zaberu. Vcera jsem rozebral karbec a vse ciste jak detska prdylka. Procistil jsem trysky, vymenil svycky, ta akceleracni pumpicka na karbecu taky strika, tak ted nevim.
Cim by to mohlo byt?
Pokud chci prudceji pridat otacky motoru, tak se motor zadusi. Pokud pridavam plyn velmi pomalu, tak je to ok a motor se v pohode roztoci.
Volnobech a startovani je jinak ok a plny vykon to taky da v pohode.
Dela to jak na volnobeh tak i v zaberu. Vcera jsem rozebral karbec a vse ciste jak detska prdylka. Procistil jsem trysky, vymenil svycky, ta akceleracni pumpicka na karbecu taky strika, tak ted nevim.
Cim by to mohlo byt?
Přesto, že máš vyčištěný karbec, jak dětskou prdýlku, tak (samozřejmě za předpokladu, že v karbci je mechanicky vše O.K.) si myslím, že je to KARBEC.
Chce ho opravdu vytáhnout ven, VŠE rozebrat a VŠE vyčistit = nejen trysky, ale i kanálky.
Může to dělat:
1) zbytky babišova benzínu
2) mot. olej přelitý odvětr.
Chce ho opravdu vytáhnout ven, VŠE rozebrat a VŠE vyčistit = nejen trysky, ale i kanálky.
Může to dělat:
1) zbytky babišova benzínu
2) mot. olej přelitý odvětr.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ferdas píše:jen mě napadá: zkusil bych ho nechat "zadusit" a hned se koukl na svíčku. Pokud bude ulitá (mokrá) = dává to v tom momentě moc paliva. Pokud bude suchá - nedostatek vzduchu do směsi..? Palivový filtr?
díru v plynu při rychlém přidání dělá chudá směs. stačí neviditelní smítko v emulzní trubičce, v jejích dírkách, nebo v její trysce. ulitý to nebude.
kdyby vůbec nic, tak zkus o chlup zvednout hladinu v plovákovce
zkoušel jsi jestli to udělá s povytaženým sytičem?
- tkruska
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Diky za tipy.
Vcera jsem to mel znovu rozebrany. Opet jsem vytahal vsechny trysky ( 1-6 a 1-7 ), vsechno jsem znovu procistil, profoukal vsechny kanalky, ale je to furt stejny.
Dela to jen kdyz opravdu prudce prydam.
Zvysit hladinu na plovaku neumim. Je tam plastovej plovak a k tomu jehlicka (na obr 1-8 ) ktera nejde stelovat.
Otazka je, jestli to nemuze byt normalni, bohuzel nemam srovnani s jinym 4T podobneho vykonu.
Ten sytic jeste jednou vyzkousim. Zitra to chci dat zas na vodu, tak to znovu zkusim pri zatezi.
Vcera jsem to mel znovu rozebrany. Opet jsem vytahal vsechny trysky ( 1-6 a 1-7 ), vsechno jsem znovu procistil, profoukal vsechny kanalky, ale je to furt stejny.
Dela to jen kdyz opravdu prudce prydam.
Zvysit hladinu na plovaku neumim. Je tam plastovej plovak a k tomu jehlicka (na obr 1-8 ) ktera nejde stelovat.
Otazka je, jestli to nemuze byt normalni, bohuzel nemam srovnani s jinym 4T podobneho vykonu.
Ten sytic jeste jednou vyzkousim. Zitra to chci dat zas na vodu, tak to znovu zkusim pri zatezi.
- marekparek
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
Mel jsem tento motor a choval se stejne uz jako novy, i po naslednych servisech. Tz zaduseni pri prudkem pridani plynu z volnobehu do plna. I dle servisu je to normalni jev. Pokud se vsak prida ne z volnobehu, ale z nizkych otacek, jiz se nezadusi. Takto reaguji nektere slabsi motory, jimz se prudce prida smes, zvlaste pokud jsou pod zatezi, coz lodni motors propelerem je vzdy. Nelze to srovnavat s vysokootackovymi vykonnymi motory. Doporucuji ti tedy porovnat to s jinym motorem, popr. dotazat servis. Zjistis mozna, ze jsi vyblejskal karbec zbytecne:-)
- marekparek
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
to že by to měl dělat každý motor a že to je normální je blbost. Normální je, že motor jde za plynem. Takže buď máš zapnutý sytič a směs je moc bohatá. Nebo může být bohatost špatně nastavená, nevhodně zvolenou tryskou. Pokud ti motor dobře běžel v zimě, ale teď dělá tohle, stačilo by dát menší trysku, ale je to dost nepravděpodobný.
Nebo je směs moc chudá. Může být třeba vlas v trysce, nebo jinačí bordel. Nebo když je upadlej filtr, tak se směs taky trochu ochudí, protože vzduch může líp proudit do karbece. Bude to nejspíš nějaká prkotina
Nebo je směs moc chudá. Může být třeba vlas v trysce, nebo jinačí bordel. Nebo když je upadlej filtr, tak se směs taky trochu ochudí, protože vzduch může líp proudit do karbece. Bude to nejspíš nějaká prkotina
To ze tento motor nevyleti ihned na prudke pridani plynu do otacek a pridusi se je konstrukcni vlastnost, dana vice faktory, mj. i vykonem a nerizenym karburatorovym sycenim. Je potreba vyzkouset jine obdobne motory. Neni to litrovy superbike. Problem by to byl, pokud by se pridusil i pri rychlem, ale ne zcela prudkem pridani plynu. 15 hp s karburatorem uz se nezadusi, ale take tam je citit mirne zaduseni, otacky take nevyleti odspodu ihned. Neni pro to ani racionalni duvod.
Osobne jsem resil obdobne jine z meho pohledu vady, jako napr. vibrace pouze v urcitem otackovem spektru, a to do te doby, nez jsem vyzkousel tentyz motor jineho majitele.
Osobne jsem resil obdobne jine z meho pohledu vady, jako napr. vibrace pouze v urcitem otackovem spektru, a to do te doby, nez jsem vyzkousel tentyz motor jineho majitele.
- tkruska
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Jojo je to vsechno tak jak popisujes. O vikendu jsem to zkousel v zatezi a zadusi se to jen kdyz prudce pridam z volnobehu.
Na internetu jsem taky koukal na nejaky fotky karburatoru z jinych motoru a narazil jsem na uplne stejny model, ale na karburatoru uz nebyla ta akceleracni pumpicka co tam ja. Takze asi nema tak uplne vliv, nebo to zrusili kvuli emisim.
Jinak vsem diky za podnety.
Na internetu jsem taky koukal na nejaky fotky karburatoru z jinych motoru a narazil jsem na uplne stejny model, ale na karburatoru uz nebyla ta akceleracni pumpicka co tam ja. Takze asi nema tak uplne vliv, nebo to zrusili kvuli emisim.
Jinak vsem diky za podnety.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti




