Vzduchem chlazený lodní motor II.
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Vzduchem chlazený lodní motor II.
Vážení a milé,
doufám, že jsem nepřehlédl vhodné vlákno, ale nedá mi to, abych neporeferoval.
Ve vláknu modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6464&highlight=vodou+chlazen%FD+motor se řešil vzduchem chlazený motor coby pohon lodě. Narazilo se na několik problémů, které není snadné překonat, ale myšlenka to není špatná. Neuběhlo mnoho vody a objevilo se řešení: Vzduchem chlazený motor ano, ale jako závěšák. Tato koncepce se jeví jako bezvadná a uživatelsky (a pro kapsu) značně výhodná. Velmi mne láká vyhnout se nucenému oběhu vody pro chlazení výfuku a všeho, co s tím souvisí. „Sekačkové“ motory mají obvykle docela velký krouťák, co pro těžší loď také není k zahození a nebude-li po nich majitel chtít neustálé zrychlování (mnozí se tím baví), či jinak jim ubližovat, je to dlouhodobé řešení postrku.
A včil prakticky. Před nějakou dobou jsem tuto koncepci zaznamenal od CZ Marine http://www.czmarine.cz/vzduchove-lodni-motory.html . Má motor od B&S, čili (zvláště u montovaného typu) opravdu profi včetně ceny.
Nedávno mi padlo do oka stejný, ale o poznání hezčí od B&S http://www.novabizz.com/NovaIntertrade/ ... lamour.php , cena div se světe velmi rozumná (1/2 CZ ceny), ale daleko a jistě bez „CE“.
Poté obdoba v Bazoši nepoužitý (tedy na kšeft) za 17kKč a nakonec toto: http://aukro.cz/spalovaci-privesny-lodn ... 39574.html za neuvěřitelných necelých 12kKč! Za 200Kč pošle až domů.
Věru nemít můj prehistorický – z evidence vyřazený, statečný 2*slabší motůrek, neváhal bych. Bude to nejspíš číňan (to je Parsun také), ale nemyslím, že by si dovolili vyrobit něco evidentně špatného. Čili, jak zde někdo moudře napsal, nebude-li mu majitel ubližovat, dá mu co je třeba a nebude se v něm šťourat, musí (při rekreačním užívání) vydržet věky a odvést dost práce.
Se zájmem očekávám, co se stane, až tyto motory vejdou v obecnější povědomí a lidé si je začnou pořizovat (existují i 3 a 5HP – kůň za 1kKč) a hlavně, co to udělá s cenami luxusního zboží, jakým se lodní motory v CZ jeví být.
Jo, abych nezapomněl, dle informace prodejce motor má "CE".
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=-qVHHfy64Jgurl Silnik MADOX 6,5 KM + ponton PRO MARINE FORSAGE 320 (na gumáku, start),
http://www.youtube.com/watch?v=kurndI3ws5Aurl silnik madox 6.5 km maník-volnoběh,
http://www.youtube.com/watch?v=5FEA8s-DGksurl řeka xicht a
http://www.youtube.com/watch?v=ok_E6vxEUZYurl SILNIK ZABURTOWY SPALINOWY GERMAN 6,5 KM co (home)video vlastně zachycuje?!
Motor je od Fy. DAYEE POWER zapsané u Úřadu průmyslového vlastnictví v ČR.
doufám, že jsem nepřehlédl vhodné vlákno, ale nedá mi to, abych neporeferoval.
Ve vláknu modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6464&highlight=vodou+chlazen%FD+motor se řešil vzduchem chlazený motor coby pohon lodě. Narazilo se na několik problémů, které není snadné překonat, ale myšlenka to není špatná. Neuběhlo mnoho vody a objevilo se řešení: Vzduchem chlazený motor ano, ale jako závěšák. Tato koncepce se jeví jako bezvadná a uživatelsky (a pro kapsu) značně výhodná. Velmi mne láká vyhnout se nucenému oběhu vody pro chlazení výfuku a všeho, co s tím souvisí. „Sekačkové“ motory mají obvykle docela velký krouťák, co pro těžší loď také není k zahození a nebude-li po nich majitel chtít neustálé zrychlování (mnozí se tím baví), či jinak jim ubližovat, je to dlouhodobé řešení postrku.
A včil prakticky. Před nějakou dobou jsem tuto koncepci zaznamenal od CZ Marine http://www.czmarine.cz/vzduchove-lodni-motory.html . Má motor od B&S, čili (zvláště u montovaného typu) opravdu profi včetně ceny.
Nedávno mi padlo do oka stejný, ale o poznání hezčí od B&S http://www.novabizz.com/NovaIntertrade/ ... lamour.php , cena div se světe velmi rozumná (1/2 CZ ceny), ale daleko a jistě bez „CE“.
Poté obdoba v Bazoši nepoužitý (tedy na kšeft) za 17kKč a nakonec toto: http://aukro.cz/spalovaci-privesny-lodn ... 39574.html za neuvěřitelných necelých 12kKč! Za 200Kč pošle až domů.
Věru nemít můj prehistorický – z evidence vyřazený, statečný 2*slabší motůrek, neváhal bych. Bude to nejspíš číňan (to je Parsun také), ale nemyslím, že by si dovolili vyrobit něco evidentně špatného. Čili, jak zde někdo moudře napsal, nebude-li mu majitel ubližovat, dá mu co je třeba a nebude se v něm šťourat, musí (při rekreačním užívání) vydržet věky a odvést dost práce.
Se zájmem očekávám, co se stane, až tyto motory vejdou v obecnější povědomí a lidé si je začnou pořizovat (existují i 3 a 5HP – kůň za 1kKč) a hlavně, co to udělá s cenami luxusního zboží, jakým se lodní motory v CZ jeví být.
Jo, abych nezapomněl, dle informace prodejce motor má "CE".
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=-qVHHfy64Jgurl Silnik MADOX 6,5 KM + ponton PRO MARINE FORSAGE 320 (na gumáku, start),
http://www.youtube.com/watch?v=kurndI3ws5Aurl silnik madox 6.5 km maník-volnoběh,
http://www.youtube.com/watch?v=5FEA8s-DGksurl řeka xicht a
http://www.youtube.com/watch?v=ok_E6vxEUZYurl SILNIK ZABURTOWY SPALINOWY GERMAN 6,5 KM co (home)video vlastně zachycuje?!
Motor je od Fy. DAYEE POWER zapsané u Úřadu průmyslového vlastnictví v ČR.
Naposledy upravil(a) brtnik dne ned čer 28, 2015 7:36 am, celkem upraveno 3 x.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Už se tešim jak se na tebe sesypou všichni ti co maji motory věhlasnych značek a ti co ho sice nemají ale chteli by ho a budou tě přesvedčovat že jedině ta jejich značka je to prave a nic jineho
-trochu mi to pripomelo kdyz jsem pred 5-6 lety tady zacal psat o Parsunu (Sea King)-debata utichla a ja pořad jezdím
vyzkoušej a uvidíš-asi to bude o kapanek hlučnější ale proč ne-sekačkou sekam taky 2-3 hodiny v kuse (mimo dolevaní benzinu ) a když by byl trochu odstinenej treba zrcadlem tak by to nemuselo byt tak hrozny-prostě to chce aby to nekdo vyzkoušel a pak poreferoval-vzlašt na nejake to postrkovaní ve vytlaku

vyzkoušej a uvidíš-asi to bude o kapanek hlučnější ale proč ne-sekačkou sekam taky 2-3 hodiny v kuse (mimo dolevaní benzinu ) a když by byl trochu odstinenej treba zrcadlem tak by to nemuselo byt tak hrozny-prostě to chce aby to nekdo vyzkoušel a pak poreferoval-vzlašt na nejake to postrkovaní ve vytlaku
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Pojud si jeste pamatuji ta motor briks sttraton mel psano ze centrala smi bezet max 6 hodin pak 24hodin stat. V te vode bude asi vetsi odpor nez v centrale ta bezi na 3000tis.otacek. Parsun se mi ted dostal do rukou tak ho o vikendu zkusim co je to za zazrak.. Navic ted tam cpou jen cinu do tech sekacek. Kdyz motor ze sekacky tak hondu.
- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
packa píše:Už se tešim jak se na tebe sesypou všichni ti co maji motory věhlasnych značek
No jo, něco musím vydržet, v diskusích je to obvyklé riziko. Každý přilne ke svému stroji, ostatně koho by neštvalo, že koupil draze?
(Parsun (Sea King) - pořad jezdím) To se ví, ale nápodoba opravdového motoru je těžší, ale na tomto větráku není moc co zkazit.
(bude to o kapanek hlučnější) Ono vzduchem chlazený dvojtakt také ječí. Ono těch 6HP je dost a tak by bylo možné udělat normální tlumič (motorky i střelci to mají zmáklé) a oželet pár HP. Stejně jezdím na 1/4 plynu a 4takt by si v tomto režimu jen vrněl.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
U toho B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon. Jinak bych se toho nebál. Já dávam většinou 1/4, - 1/2 plynu. Naprosto výjimečně dam 3/4. Plnej ještě nikdy.
Otázkou je, jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule. No a taky to bude hlučnější. Na delší výlety to nebude. Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK.
Otázkou je, jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule. No a taky to bude hlučnější. Na delší výlety to nebude. Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK.

- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
Zdenda12345 píše:U B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon
Proč myslíš, že by B&S měl problém? Mám za to, že právě tato značka (a ještě Kubota) by něco vydržet měla.
Nemám žádných latifundií, ale vím, že sekačky či elektrocentrály pracují standardně na vyšších (netvrdím, že maximálních) otáčkách, aby motor dodal vše, co dovede. Občas se zde ozvou servisáci zahradní techniky, čili vysvětlení se jistě dočkáme.
Zdenda12345 píše:většinou dávám 1/4, - 1/2 plynu, plnej ještě nikdy
Moje řeč! Na plachetnici určitě víc netřeba a těch 6 (6,5)HP je až moc. Vždyť na přehradách to strkákme pomocí 2,5; 3,5HP, jen někteří mají 5HP. Jiné to bude na moři proti odlivu a v protivětru, ale to je jako sám jezdit do práce vozem pro 8 lidí, který užíváme jednou ročně na dovolenou...
Zdenda12345 píše:jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule
Przełożenie 27/13, Śruba napędowa 3-7 1/4”x5”
Zdenda12345 píše:a taky to bude hlučnější
No jo, sekačka!...
Zdenda12345 píše:Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK.
Jako první mne napadl pohon haubótu, čili klasický výtlačný režim.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
na ten hausbot je ten převod do pomala výhoda.
To přehřátí jsem myslel tak, že to původně není stavěný na trvalej chod na plnej výkon. Zkušenosti s tim ale nemam. Mam podobnej (12Hp) v traktůrku. Když sekam v letních pařákách přerostlou trávu, tak se to umí pěkně rozpálit. Občas ho raději nechávam i vydechnout. Nicméně jak píšeš.... trvale na plno stejně asi nikdy nepojede, takže proč to řešit.
To přehřátí jsem myslel tak, že to původně není stavěný na trvalej chod na plnej výkon. Zkušenosti s tim ale nemam. Mam podobnej (12Hp) v traktůrku. Když sekam v letních pařákách přerostlou trávu, tak se to umí pěkně rozpálit. Občas ho raději nechávam i vydechnout. Nicméně jak píšeš.... trvale na plno stejně asi nikdy nepojede, takže proč to řešit.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ten úhlový převod 27x13 (t.j. cca 2:1) je klasický převod u většiny malých závěsných motorů. Račte se podívat co tam mají. Ono by se tam těch zubů ani více nevešlo.
A otáčky 6000 jsou větší, než u běžných 5 HP motorů. Např Suzuky 6HP točí max 5600ot/min. Reálně se s ní dá jet na 5000-5250ot/min s naloženým člunem.
Výhoda je, že nejde výfuk do nohy a ta může být slabší. Rozhodně ta cena je víc než zajímavá i vzhledem k podstatně menší ztrátě v případě zcizení a meších nákladů
na dosti předražené servisní služby (značkových) servisů.
A otáčky 6000 jsou větší, než u běžných 5 HP motorů. Např Suzuky 6HP točí max 5600ot/min. Reálně se s ní dá jet na 5000-5250ot/min s naloženým člunem.
Výhoda je, že nejde výfuk do nohy a ta může být slabší. Rozhodně ta cena je víc než zajímavá i vzhledem k podstatně menší ztrátě v případě zcizení a meších nákladů
na dosti předražené servisní služby (značkových) servisů.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
tataS píše:Rozhodně ta cena je víc než zajímavá i vzhledem k podstatně menší ztrátě v případě zcizení ...
Nedá mi to v dobrém si nerejpnout.

Zrovna minulý týden jsem zcizil svý milovaný BMW.

Zdenda12345 píše:U toho B&S je jen riziko přehřátí, kdybys to hnal trvale na plnej výkon. Jinak bych se toho nebál. Já dávam většinou 1/4, - 1/2 plynu. Naprosto výjimečně dam 3/4. Plnej ještě nikdy.
Otázkou je, jak mají nastavený převodový poměr, průměr a stoupání vrtule. No a taky to bude hlučnější. Na delší výlety to nebude. Pro rybáře na pramici, nebo na manévry v maríně určitě OK.
V sekačce mám B&S Jedu naplno minimálně 3hod.v kuse nikdy se nepřehřál.Je to 6hp a záběr sekačky asi 53cm sekal jsem s ním i vzrostlou buřeň ve výsatbě lesních stromků a to teprve dostal záhul.
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
V předchozích příspěvcích uvažované teoretické otáčky až 6000 jsou u motorů Briggs and Stratton naprosté scifi, většina modelů má konstrukční maximum 3600 ot-min. Mívají většinou zátěžový regulátor nastavovaný do 3000 ot-min. (při zvětšeném odporu, který způsobí pokles otáček, si motor sám přidá a snaží se otáčky dorovnat na původní hodnotu, pokud koníky stačí). Dalším problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň. Naopak toho přehřátí při nepřetěžování bych se ažtak nebál. Hluk do 96 dB, přímo úměrný otáčkám a zatížení.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
bedrich píše:V předchozích příspěvcích uvažované teoretické otáčky až 6000 jsou u motorů Briggs and Stratton naprosté scifi, většina modelů má konstrukční maximum 3600 ot-min. Mívají většinou zátěžový regulátor nastavovaný do 3000 ot-min. (při zvětšeném odporu, který způsobí pokles otáček, si motor sám přidá a snaží se otáčky dorovnat na původní hodnotu, pokud koníky stačí). Dalším problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň. Naopak toho přehřátí při nepřetěžování bych se ažtak nebál. Hluk do 96 dB, přímo úměrný otáčkám a zatížení.
jo-v těch otackach maš úplnou pravdu-zrejme o tom něco víš

musel by se asi-urcitě- dat jiny karburator-teda pokud by se meli regulovat otačkya zmenit prevodovy pomer v noze-a melo by to fungovat
olejovou zachyt. vanu na zavesnem motoru bych snad ani neřesil-

jsem zvedav jestli nekdo vytahne starou nohu z nejake Moskvy a za dlouhejch zimních veceru se do toho pustí-co zvladnou v Cíně to snad Cech taky

jo a schvalne-zkusil jste nekdo nastartovat sekačku s demontovanym nožem? bez zatěže? docela adrenalin

- brtnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vysočina
bedrich píše: problémem bude olejová náplň v motoru ( 0,6 - 1,5 l ), takže podle ekopředpisů by měl být vybaven záchytnou vanou pod motorem, schopnou pojmout celou olejovou nápň
Ano, ten motor od CZ Marine tu vanu má, fascinují mne ty otvory ve stěně, byť jsou lehce nad teoretickou hladinou uniklého oleje. Tipuji to na úřednický sichr při procesu schvalování. U jiných motorů této konstrukce jsem si něčeho takového nevšiml. Že bychom v CZ měli tak přísné předpisy?! No jo, ale jak zabezpečit převodovku u vrtule? Tam je také nebezpečný olej. Celé je to trochu na hlavičku, copak pod autem vozíme nějakou záchytnou vanu. Myslím, že jak má motor „CZ“ vana být nemusí (není-li s ní povolen).
To by jistě šlo, ale nejtěžší bude vymalovat to „CE“.packa píše:nohu z nejake Moskvy a za dlouhejch zimních veceru se do toho pustí-co zvladnou v Cíně
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Ahoj borci, zaujaly mne vaše příspěvky na toto téma tak několik postřehů. Je to týden co jsem vyrazil s rodinkou a bývalou laminátovou veslicí popravenou a vybavenou mimo jiné motorem German 6,5Hp. Délka lodi 3,7m šířka 130cm, výtlak/nosnost do 0,5t max 5 osob. Jezdili jsme po Baťově kanále od Otrokovic po Hodonín. Dosahovaná max rychlost propočtem 14 km/h, spotřeba max. 2l/hod., hlučnost úplně v normálu pokud to nervete stále na plný plyn (zatížený motor práská), když to srovnám s dvoutakty tak má velmi kultivovaný chod, neznatelné vibrace, provozně velmi spolehlivý,chytal na první škubnutí (za studena samozřejmě sytič). Dle mého soudu výborná koupě za tu cenu i s dopravou, prostě poměr výkon/cena dle mne velmi dobrý a mohu doporučit. Pouze čas ukáže kvalitu dílů a náročnost údržby vzhledem k peněžence. Vzhledem k tomu, že při tomto způsobu lodní turistiky jsme nikdy nejeli etapu delší jako 1 hod., nebylo na obtíž občasné dolití provozní nádrže (2 l), samozřejmě spojeno s návštěvou přístavní restaurace nebo bufetu atd... Rodinka, žena a dvě dcery totální spokojenost, objevili jsme nový způsob dovolenkové zábavy. Takže vzduchem chlazený 4takt bude určitě směle konkurovat zavedeným značkám a to zejména cenou kvůli jednoduchosti a ekologičnosti, provozní náplň mot. oleje je 0,6l a přímo v konstrukci nohy je záchytná vana. V jednoduchosti je genialita jak praví klasik.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Vzduchem chlazený lodní motor II.
Si delal z nas prcu.pises ze na plnej vykon po delsi dobe motor praska. Tak to je kvalita. Lodno motor je delany na plny vykon i dlouhodobe. Kdyz poplujes ve vlnach potrebujes plnej kotel nebo kdy vypoustej a voda se vali u komory. A bat se dat plnej tak to radeji vesla a dva kulturisty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host