Stáří lodních motorů 25let

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Zahajskej » pon led 11, 2016 1:44 pm

Nedokážu si představit, že budu foukat gumák při mínus patnácti jenom proto, že mám termín technické třeba v únoru. A odzimovávat a opět zazimovácat kvůli tomu motor. Doufám, že rozum zvítězí. Alespoň jednou.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1712
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Ozzie » pon led 11, 2016 4:16 pm

Rozum nemusí zvíťaziť :) Každá krajina má svoje zákony a zvyklosti. Napr v Maďarsku sa tiež pristavuje loď na technickú kontrolu. To znamená, že loď musí byť na vode a orgán skontroluje či všetko je funkčné. Vrátane motora či motorov. A jachtárský život tam funguje. Jednoducho ľudia si na to zvykli a termíny riešia tak aby každému vyhovovalo. Určite nikto nechce termín kontroly na prvý únor. My sme to mali veľmi veľmi pohodlné a v niektorých krajinách na západ od nás to majú ešte pohodlnejšie. Zvykli sme si na pristavenie auta, motorky a dokonca aj vlekov, ktoré iba tak pošacuje orgán, tak si zvykneme aj na pristavenie lodí. Každých 5 či 10 rokov nás to nezabije. Ja sa vôbec nečudujem, že niekto po 10 rokoch chce vidieť naše plavidlá.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod MartinB » pon led 11, 2016 6:04 pm

No Ozzie, já bych si s Tebou dovolil nesouhlasit.
Nevidím žádný důvod, proč by nějaký úředník, eventuálně s úředníkem „spřízněná“ firma měli stále vymýšlet co je třeba ještě zkontrolovat, za co dalšího jim musíme zaplatit.
To že to někde tak funguje a že jsou to občané té země nuceni to strpět, neznamená, že je to ku prospěchu věci a že to tak musí být jinde. I když zrovna tohle je „jejich“ oblíbený argument, že to tak „někde“ je a tak my MUSÍME taky.
Už vůbec nechápu, že nedivíš, že chce někdo vidět Tvojí loď. Máš ji snad v nepořádku? Nebo kdyby nehrozila kontrola, tak bys ji měl v nepořádku? Nepředpokládám, určitě ji v pořádku máš.
Myslím, že skoro všichni jsme svéprávní a jsme schopni si udržet věci v užitném pořádku. A pár těch, kteří nejsou, nechtějí, ti si vždy najdou cestu jak to obejít. Tak to funguje všude, spolehlivě a v jakémkoliv čase.
Když si představím toho času, který se neproduktivně spotřebuje podobnými vynucenými rádoby „kontrolními“ činnostmi, toho promarněného času, to mi přijde vhodnější i to, že by třeba ti zúčastnění místo toho seděli někde u piva, povídali si a relaxovali.
Nicméně nařízení je takové jaké je a nám nezbyde než kontroly strpět, někdo s pochopením, jiný bez pochopení :?
To je asi :offtopic: , že jo?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1712
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Ozzie » pon led 11, 2016 8:19 pm

Neni OfTopic Martine :D OT bude čo ja teraz napíšem:
Nikto nás nenútí už 26 rokov stále a opakovane voliť ludí, väčšinou komunistov, ktorí sú na svoje funkcie totálne neschopní, vytvárajú nezmyselné zákony a vyhovárajú sa na nejaké diktáty z Bruselu. Aj GB, Holandsko, Nemecko a rôzne iné krajiny sú v EU a dokázali vytvoriť normálne fungovanie registrácie, kontrol atď... A vieš prečo? Lebo ich politici sú kompetentní a pracujú za svôj plat. Vieš koľko stojí registrácia v Nemecku? Tu je: http://www.wsa-regensburg.wsv.de/vorlag ... rzeuge.pdf
Pre istotu 18,00 EURO! Prečo stojí u nás 95,50 EURO? Lebo to nariadil Brusel že? Nie, lebo sme sprostí.
Sorry za OT :P :P :P
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod MartinB » pon led 11, 2016 10:22 pm

No, já mám takovou osobní zkušenost (je to pár let), že horší než politici jsou pracovníci státních orgánů, kteří tu legislativu apod. vytvářejí.
Osobně jsem byl učasten, že když ministr/politik nařídil svému podřízenému úředníkovi jak má postupovat, tak když ministr zahnul za roh, rovnou řekl, že tak ani náhodou a tak se i stalo.
Ostatně loňské noční kotvení je taky ukázka jejich kvalitní práce.
Tím nechci nijak politiky bránit, to ani náhodou, ale představa, že volby jsou lék, že se něco změní je lichá, protože ta úřednická "mašina" dole si jede po svým, ať si politik blábolí co chce, jak chce.
Takže skutečnost je bohužel ještě horší než jsi napsal. :(

Končím s politickými řečmi ;)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2484
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod maxik1958 » úte led 12, 2016 8:24 pm

Jo, jdu si pustit několik dílů seriálu BBC..Jistě pane ministře.... 8)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1807
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod geus » úte led 12, 2016 10:03 pm

Neni to nahodou vlakno o stari lodnich motoru zvanite tu pi..... Y o politice a buh vi o cem. Sprominutim kupte si rudy pravo a kochejte se. Ja chapu ze je zima a mate lodd na suchu a nudite se.
Uživatelský avatar
Janch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Posázaví

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Janch » čtv led 14, 2016 1:22 pm

Inu, teoreticky máš naprostou pravdu. V praxi ovšem, když státní úředník něco rozvrtá, jest rozumné na to upozornit a lze snad tolerovat, když někdo i trochu páry upustí. Viz ostatně vlnu protestů k vyhlášce 46 [o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě]. Kéž by ouřadové tu slibovanou novelu nezařízli...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1807
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod geus » čtv led 14, 2016 5:19 pm

Jasne ale tvrdi se tady ze musi udelat treba technickou v unoru kdyz mam lod zazimovanou. To je to same kdyz sportovni auto mi konci technicka v lednu ja spz v depozitu a pak chci v dobnu udelat technickou tak musi autonalozit na odtahovku udelat technickou odvezt zpet do garaze a pak si dojit pro znacky a technicak. A to je vetsi sukacka nez s lodi. A jeste zaplatim odtah 2tis. Anic s tim neudelam jen si to vypocitat tak aby techn. Vysla na jaro leto
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 83
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Standa » čtv led 14, 2016 6:03 pm

Technickou si můžeš udělat na jaře dle termínů, ale máš o ní požádat před vypršením platnosti, jinak si připlatíš 500kč jako já.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 359
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod mirus » úte zář 13, 2016 11:50 am

Je už něco nového v legislativě okolo stáří motorů 25 let?Nebo jsem zaspal??Někdy jsou ty změny strašně rychlý a já už strašně pomalej.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Felix » úte zář 13, 2016 12:58 pm

Ano, je. Omezení stářím motoru z předpisů zmizelo, motor nyní pouze musí mít CE a splňovat emise pevných částic, plus k tomu jsou nějaké výjimky pro stávající instalace vestavěných motorů a pro historická plavidla.

Pokud vím, zatím se emise pevných částic neměří a předpokládá se, že když má motor CE, tak splňuje. Do budoucna se ale měření dá očekávat a je otazné, zda bude měřit přímo plavebka nebo to bude jako u emisí z auta, tedy měření u pověřené firmy na naše náklady. Na druhou stranu to nebude hned tak, protože měřit emise u něčeho, co má výfuk do vody, není úplně sranda.

Kromě řečeného je třeba splnit také emise hluku. Ty se měří snadno, takže se budou kontrolovat, ovšem měří se hluk plavidla jako celku, nikoliv samotného motoru.

Nevýhodou je nemožnost použít motor, vyrobený pro jiný trh než EU. Certifikát CE sice lze nechat udělat, ale je to pekelně drahé. Na druhou stranu, většina výrobců, nabízejících zboží na mezinárodním trhu, CE na motorech má, protože normy v USA jsou ještě přísnější, takže ti tam CE mohou nalepit automaticky, a asiati s tím počítají.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod raschi » úte zář 13, 2016 2:05 pm

Felix píše:Omezení stářím motoru z předpisů zmizelo, motor nyní pouze musí mít CE


A jak to bude s motory bez CE, které jsou již registrované a v provozu? Vzhledem k tomu, že značka CE je na výrobcích povinně až od roku 2003, tak by to znamenalo vlastně zpřísnění limitu z 25 let na nějakých 13...
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 359
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod mirus » stř zář 14, 2016 5:06 pm

No,a pokud motor neprojde technickou,lze provozovat člun mimo CZ,tam ,kde tyto věci neřeší?Zůstane mně alespoň nějaký" doklad",že je loď moje?Zatím se prokazuji MOPRP(osvědčení plavidla).
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Re: Stáří lodních motorů 25let

Příspěvekod Petr » čtv zář 15, 2016 3:11 pm

Ahoj,
konkrétní situace : před 5 lety jsem nedostal technickou z důvodu stáří motoru ( Yamaha 60 2T rv. asi 83, perfektní technický stav :( ), takže jiný motor, zástavba , technická atd.
Letos TK Květen, při které jsem se ptal technika jak to nyní je. Podíval se do papírů , motor tam byl zapsán a odpověď zněla : můžu si ho tam vrátit, zapsat jako záložní , nebo prodat. Cena přepisu 100,00 Kč.
Takže motor který byl zapsán na české lodi jde bez problémů znovu zapsat, jen je třeba vědět číslo původní lodě, kde byl zapsán.

Petr

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti