Bělomořsko-baltský kanál

Mapy námořní, řek a kanálů + odkazy ke stáhnutí. Ale také požadavky na hledané mapy. Třeba je někdo má.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Bělomořsko-baltský kanál

Příspěvekod pripluv » ned črc 11, 2010 4:42 pm

Nemáte někdo k dispozici mapy Bělomořsko-baltského kanálu? Dají se případně někde pokoupit v papírové podobě (i když bych dal přednost nějakému skenu)? A do třetice – plul jste tam někdo (jestli ano, vytvořím téma v hodnější sekci). Díky…
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř črc 14, 2010 1:36 pm

Bělomořský kanál a přístup k němu . . .
Vyplout je potřeba ze St. Petersburgu (v tomto městě je potřeba koupit oficiální mapy a atlas kanálu). Pokud již není
loď tímto materiálem vybavená - nelze plout na scanech apod. - mapy a atlas je kontrolován při vstupu do kanálu.
Po řece Něvě vplout na jezero Ladoga (Ladožské), kolem jižního břehu přeplout na řeku Svir - kde jsou již plavební komory, proplutí zadarmo
na jezero Oniega (Oněžské), vstup do Bělomořského kanálu je v severní části tohoto jezera.
Bialomorsk a Petrozavodsk jsou místa, ze kterých je potřeba vzít povinně ruského lodivoda na jachtu, kontroluje se tech. stav jachty, mapy apod. Dokumenty - loď musí být kvalifikována jako mořská - aby nebyl potřeba ruský kapitán. V kanále je zákaz fotografování.
Mapy se tady pravděpodobně nedají sehnat, ale v Petrohradě to nebude jistě problém. Nezbytná je i VHF s ruskými říčními frekvencemi - jiné než námořní.
Informace mnou uvedené jsou získány od Polských kolegů jachtařů.
Není to moc jednoduché proplout - Ruské požadavky jsou dost mimo normální rozum Evropana - tady je odkaz na stránky
jedné posádky - která se musela vrátit do Petrohradu, kanál nepropluli.

článek pouze polskyčlánek pouze polsky

Problém je v tom, že je kanál vojenským tajemstvím a na jachtaře tam asi nejsou moc zvědaví . . .
;)
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » stř črc 14, 2010 2:05 pm

Sakra, jsem si myslel, že to nebude nic jednoduchýho, ale totok je už moc.
Spíš jsem přemýšlel nad něčím malým s motorem, ale evidentně to takto nedopadne.
Jinak se dá říct, že když člověk přežije tyto procedury, tak nikde neplatí (krom obvyklého všimného)?
V Petěrburgu jdou mapy koupit bez problémů v knihkupectví, nebo se musí někam speciálně běžet, nevíš?
Každopádně díky za info.

sklenar_jakub píše:…není to moc jednoduché proplout…

To je ale zase výzva :whist:
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř črc 14, 2010 4:47 pm

tak o mapy a atlas (pravděpodobně něco jako pilot book) bych se přihlásil u libovolného shipchandlera v St. Petersburku, je to docela
rušný přístav, shipchandlerů tam nebude málo a mapy 100% mají. Něco jako tohle shipchandlers....
Proplutí je samozřejmě zadarmo, plavební komory fungují non-stop, palivo je v Rusku velmi levné, je důležité nezapomenout na víza do
Ruské federace a můžete vyrazit se podívat na Stalinovo dílo . . . to jak to dopadne je opravdu ve hvězdách.
Rozhodně to bude chtít mít na palubě dost velké zásoby vodky na úplatky. ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 14, 2010 8:55 pm

No, ona by mohla být docela zajímavá už jen plavba z Petrohradu na ty dvě jezera..a po těch jezerech...... a samotnej kanál ať vezme čert, když je to tak komplikované....
Jen ta dálka je na vlečení lodě dost velká..... :hmm:
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » stř črc 14, 2010 9:29 pm

V Rusku jsem dvakrát byl (podruhé mne stihli i na chvíli zavřít :D ), takže vím, že jednat s milicí je vždycky dost o jejich náladě.
Ruskej beneli A80 sice schroustal můj vařič, nejsem si zcela jist lodním motorem.
Další věc je, nakolik košer je táhnout si tam loď, to už v případě námořní lodi se vyplatí tam dofrčet po Baltu. Ty jejich kontrolní budky po sto kilometrech, to jsou prostě budky na prachy. I když i to jde poměrně dobře obejít :whist: .
Jet z Petrohradu jen na jezera a po nich bude bezesporu zajímavé, ale právě to Stalinovo dílo by mne zajímalo velmi.
Budu to ještě muset v tý svý mozkovně poněkud rozvinout :roll:
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř črc 14, 2010 9:50 pm

myslím, že by se tam dalo dojet z Baltu, hloubka je tam dostatečná (4.0m), mosty jsou na Něvě a Sviru - tam je potřeba shodit stěžeň, na samotném kanále už není problém, tam prý nic není, ovšem co mají za požadavky, to je extremní. Mapy, piloty, lodivoda, extra radio a to ještě není jasné jestli vůbec člověka pustí dovnitř, pak si tam nic nevyfotíš - "lodivod to hlídá", vrchol je to, že se Poláci pokoušeli někde podplácet hotovostí a to se ještě Rusi naštvali . . . myslím si, že to bude celé na náhodě, na jezera se člověk asi dostane, i když někde na polských stránkách jsem četl, že správně má být lodivod na trase Petrohrad - Petrozavodsk (tam výměna lodivoda) a potom druhý lodivod na Petrozavodsk - Bělomorsk, vstup do kanálu je přitom až v Povenětu. Problém je i stím toho "lodivoda" sehnat, není to žádná extra oficiální služba. Asi o tom bude něco v tom atlase - pilot booku - toho kanálu. Asi je to potřeba řešit na místě a doufat. Docela by mě to zajímalo i přes to že do Bělomorsku bychom se nedostali.

Docela dobré info je i na wikipedii - ovšem zkušenosti posádek jsou k nezaplacení.

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř črc 14, 2010 9:56 pm

Isť na Belomorkanal, to mi pripadá ako kempovať v Osvienčime.
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř črc 14, 2010 10:16 pm

Denisi to je of topic? Nebo tvůj příspěvek nějak přispívá informačně či věcně k této diskusi? ;) Určitě to nebude dovolenková výprava, ale nějaký turistický duch by se v tom najít našel - je tam určitě co vidět. Nebezpečné to nebude - spíš se z toho může vyklubat otravná plavba a hádání se s všemožnými úředníky - ovšem to lze zajistit a zažít i v CRO. :?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 14, 2010 10:21 pm

Denis asi naráží na to, že onen kanál postavili vězni z gulagů, a fůra jich tam zahynula.
Ovšem i při stavbě Panamského průplavu a Suezu zemřelo hodně lidí. I když nebyli vězni.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř črc 14, 2010 10:51 pm

Na každý metr kanálu pripadajú desiatky až stovky mŕtvych, utrápených nevinných ludí, obetí komunistického teroru. Máš pravdu, je to off topic. Alebo možno aj nie, je dobré mať informácie o miestach kde sa plavím.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 458
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » stř črc 14, 2010 10:55 pm

s cílem proplout tuto trasu, ale od severu k jihu, vyplula s/y BAGATELA. Teď jsou někde okolo Bergenu, čeká je Nord Cap a potom Bílé moře. Až to nějak dopadne tak se ozvou.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 14, 2010 11:02 pm

Jasně, denisi.

Kolik lidí asi zařvalo při stavbě egyptských pyramid ?
Kolik lidí zařvalo při stavbě čínské zdi ?
Turisté tam chodí...
nemusíme ani tak daleko..
Český stát vznikl díky tomu, že přemyslovská knížata prodaly ročně deset tisíc otroků, získaných na loupežných výpravách...
Z těchto peněz vydržovali armádu, která si podrobila celé Čechy.
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 8:40 am

Samozřejmě vím (a samozřejmě zprostředkovaně ze všelijakych dobovych pramenů) jak vznikal kanál. Vlastně kvůli němu začaly gulagy. Ale i proto mne to zajímá. Co to vlastně ve skutečnosti je (i když jeho přínos je či spíš byl nesporný, ve srovnání se zemřelými to je otázka spíše na filozofa). Obecně mám rád ruské kraje (ano, bude to i tím, že mi nezakazovali nosit dlouhý vlasy a nepřikazovali daleko horší věci – ale to je mým věkem). Když jsem jel na Sibiř, jel jsem po jediné asfaltové cestě široko daleko (údajně jediný asfaltový přechod do Mongolska ??? to ale nechci kecat), tak jak je v Rusku zvykem, těla zemřelých měla být zalita přímo v té silnici a mělo jich být taky spousty. Tam si člověk nevybere.
Zajímá mne ale ta plavba, ruská byrokracie, možnosti proplutí.
Kanál byl postaven primárně pro to, aby se námořní doprava dostala z Bílého moře do Petěrburgu rychleji. To znamená, že primárním účelem (logicky, i když to tak nevypadá) je proplouvání lodí. Znamená to, že "rekreační" plavba je utnuta a s lodivody proplouvají hlavně větší lodě s nákladem?
A propo, lodivod se musí zaplatit?
Na s/y BAGATELA jsem zvědav.

Jakube, psal jsi, že vstup do kanálu je až v Povenětu, myslel jsem, že se jedná o celou trasu z Petrohradu. Bělomořsko-baltský kanál. Nebo mají Bělomořský a pak Baltský? Zase, lodivodové na celé trase mi nejdou do hlavy proto, že na Ladožském jezeře se vesele pluje bez nich.

Trochu by mne mrzelo to focení. Třeba by ale lodivod byl na vodku :) .

BTW, Wikipedii mám prozkoumanou, stejně jako většinu zdrojů na které odkazuje. Každopádně díky.
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 8:42 am

Denis píše:…je dobré mať informácie o miestach kde sa plavím.

Nedělám nic jiného. Sháním informace. Nejen o samotné možnosti proplutí (ty sháním tady), ale zejména o místu, jako takovém (ty sháním všemožně)…
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv črc 15, 2010 9:33 am

Dostal jsem se k informacím, že je potřeba mít lodivoda teprve až z Povenětu, pouze na jednom serveru jsem našel, že je potřeba mít lodivoda už z Petrohradu - to bych bral s rezervou, na jezera spíš bez pilota. Kanál jako takový začíná v Povenětu na severu Onezského jezera a koncí v Bělomorsku na jihu Bíleho moře. Úsek Petrohrad - Povenět je pouze přístup k samotnému kanálu po jezerech a řekách. Kanál je nejen vykopaná strouha, ale využívá i několik jezer. Nesplnil očekávání, je příliš mělký, Stalin spěchal s jeho dokončením a tak ho prostě po 24měsících zalili vodou a dopadlo to jak to dopadlo - hloubka 4 metry a konec - dost smutné vzhledem k statisícovým obětem při stavbě.

Trochu věcně - kontaktoval jsem shipchandlera v St. Petersburgu a odpověď je na světě - mohou dodat mapy BA za 72USD kus nebo mapy ruské za 32USD kus - předpoklad je tak 3-4 kusy. No takže není problém dojít na danou adresu shipchandlera a mapy si koupit.

St Petersburg Shipchandlers Ltd.
Dvinskaya 8
St. Petersburg
Russia 198035
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 9:47 am

Nejsou levní, kua.
Jaká je reálná doprava na kanále? Čtyři metry hloubky jsou skoro málo i pro naloženou remorkérovou vanu, natož pro něco námořního. To si tam spíš hlídají něco nepraktického, Potěmkinovského. O to větší ofrky s tím dělají. Russija se vším všudy.
Jestli by se spíš nevyplatilo doletět do Petrohradu, nějakou maršrutou přejet nahoru a nacpat se na nějakou loď. Člověk si ušetří problémy, jestli tam ta kocábka nějakou dobu pendluje, tak by to obecně mohlo fungovat.
Teď ještě propilovat Ruštinu :whist:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv črc 15, 2010 3:37 pm

4 metry zas nejsou tak málo, a asi nebylo nikdy záměrem, aby tudy pluly námořní lodě.
Spíš strategické důvody - za první světové byl Petrohrad blokován tím, že celý Balt ovládala německá marína, zatímco oceánské přístavy tak snadno blokovat nelze. A pak už šlo jen o to , jak dostat zboží složené v severních přístavech dolů, do obydleného Ruska.
A také jak tyto oblasti zásobovat, případně jak odtamtuď dostat suroviuny.

Náš Baťák je ještě užší a mělčí, a stejně po něm Baťa vozil uhlí...
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 3:41 pm

To je fakt. S tím Baťákem. Ono vlastně ani to Labe nebude nějak echt o moc hlubší, nebo se pletu?
Vycházel jsem z toho, co bylo napsáno výše, tedy, že loď musí vykazovat schopnost plout po moři (asi to je proto, že tě to ve finále vyprskně do moře).
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 3:43 pm

sklenar_jakub píše:…loď musí být kvalifikována jako mořská – aby nebyl potřeba ruský kapitán…

Třeba jsem to jen blbě pochopil, když na tak civím znovu … to bude aso pro posichrování zkušeností kapitána.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv črc 15, 2010 6:46 pm

pripluv píše:To je fakt. S tím Baťákem. Ono vlastně ani to Labe nebude nějak echt o moc hlubší, nebo se pletu?
Vycházel jsem z toho, co bylo napsáno výše, tedy, že loď musí vykazovat schopnost plout po moři (asi to je proto, že tě to ve finále vyprskně do moře).

Nejen Labe, ale i Dunaj..
Splavnost Dunaje
Z hlediska přípustných ponorů jsou směrodatná Doporučení Dunajské komise, která rozlišují kanalizované a regulované úseky Dunaje. Na kanalizovaných úsecích je doporučena hloubka 350 cm pod Vídní a 270–280 cm nad Vídní, na regulovaných však jen 250 cm, a to při nízké regulační vodě. Ta je definována překročením po 94 % roku po odečtení dnů, kdy je plavbu nutno přerušit pro ledové jevy.

Takže ty 4 metry nejsou tak úplně málo.

Google je veliký, a halladin je jeho prorok ! :D
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv črc 15, 2010 7:12 pm

Ano, 4 metry nejsou tak málo, ovšem plánovaná hloubka byla pravděpodobně zcela jiná, je pravda, jestli si ještě dobře pamatuji ze studií v Děčínské škole, že říční lodě mají takový základ ponoru 250cm, takže pro říční lodě je kanál ok. Je také podstatné, že je kanál přes půl roku zamrzlý, což plavbě také moc nesvědčí. :( Celkově je ten kanál uvažován za více nepodařené jak podařené dílo.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv črc 15, 2010 8:36 pm

sklenar_jakub píše:Ano, 4 metry nejsou tak málo, ovšem plánovaná hloubka byla pravděpodobně zcela jiná, je pravda, jestli si ještě dobře pamatuji ze studií v Děčínské škole, že říční lodě mají takový základ ponoru 250cm, takže pro říční lodě je kanál ok. Je také podstatné, že je kanál přes půl roku zamrzlý, což plavbě také moc nesvědčí. :( Celkově je ten kanál uvažován za více nepodařené jak podařené dílo.


Oni maj Rusové těch kanálů víc.. Z Moskvy se dá plout až do Petrhradu.
Jo a na netu jsem narazil na informaci, že po tomhle kanále se přepravují ponorky. ale ne, že by pluly po vlastní ose, ale prej naložené na tažných člunech.
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 405
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » čtv črc 15, 2010 8:52 pm

On byl tento kanál budován vězni z prvních gulagů v Rusku vytvořených. Jeho funkce nebyla asi nikdy zcela naplněna, ale je vykopán a pokryt krví ruských a později sovětských soudruhů.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv črc 15, 2010 8:57 pm


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host