Plány na malou otevřenou loď - materiál plast

Pokud nějaké plány hledáte, pište sem.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Plány na malou otevřenou loď - materiál plast

Příspěvekod libor.janko » úte lis 27, 2007 11:33 am

Ahoj,
konečně se mi podařilo sehnat někoho, kdo by mi svařil malou otevřenou motorovou loď z plastu (do 5m) za pár peněz, jenom mi chybí nějaký plánek, podle kterýho bychom to mohli nařezat a svařit. Nenašli jste něco někde? Dáme tam nějaký starší motor z bazaru a Denisi, jestli to stihneme jedeme s tebou na Dunaj.
Nedostatky vím, to jsme už probírali a mám zkušenosti z tohoto roku a minulého s něčím podobným. Nezničitelné, i když se to trošku na dně vlní.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » úte lis 27, 2007 4:39 pm

zkus se podívat na www.varimarine.cz
nemají tam sice plánky, ale v letáku ( http://www.varimarine.cz/res/data/008/001051.pdf )pár rozměrů je.
A podle toho by se snad dalo něco upravit či nakreslit.

Nebo podle plánů na dřevěnou loď by to určitě taky šlo..
co třeba: http://www.svensons.com/boat/?p=RunaboutsOutboard/Buzz
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 27, 2007 6:38 pm

Ja si nie som istý, či ten plast je naozaj tak nezničitelný. Videl so prasknutú asi 120 l nádrž na naftu vyrobenú s plastu. Ak praskne nádrž, môže prasknúť aj loď .
Ale ak by si to stihol, budem rád.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv lis 29, 2007 12:06 pm

Ahoj Libore , možná by to šlo postavit podle plánů pro metodu stitch & glue , ty lodě jsou lepené jenom z deskových materiálů , a jestli řežeš obšívku a žebra z desek překližky nebo plastu je jedno . To jestli by to bylo technologicky možné by chtělo zkonzultovat s tím kdo by to svařoval .
Obrázek
Obrázek
Tenhle obrázek je ze studijního plánu od http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=FS14
Zkus ho ukázat tomu svářeči plastů :? .
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv lis 29, 2007 12:34 pm

to by myslím šlo, jen bych asi vytvořil hustší síť žebírek ve dně. Plast je přeci jen měkčí, pružnější...
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř pro 05, 2007 2:55 pm

Díky moc za odpovědi, ale když jsem pánovi, který by to svařoval ukázal "klasický" plánek, tak mi řekl, že je to plánek na laminátovou loď a z plastu toto vytvořit nejde.
Moc prosím, opravdu by někdo z Vás nenašel plánek na loď z plastu??? Když by byla dobrá cena, zaplatil bych za něj.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř pro 05, 2007 3:30 pm

čemu říkáš klasický plánek?
Jestli je to na jolu z laminátu, tak plastový trup podle něj nepostavíš, v tom má pravdu.

V Čechách asi moc plánů na loďku z plastu nebude, ale v odkazu co psal Karel, jsou plány
na dřevěné lodě a podle nich se určitě stavět dá. Tam si nevybereš? ( http://www.bateau.com )
Ono jestli místo překližky použiješ plast je dost jedno ( co se týče zhotovení trupu)
a pán jestli s ním má zkušenost tak určitě dokáže odhadnout, kde konstrukci případně upravit.

Možná by bylo dobré, kdybys ještě více konkretizoval svoji představu - třeba nějakým podobným obrázkem loďky...
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř pro 05, 2007 6:40 pm

Vybral bych si,
jenže ten plátek potřebuji pro tuhlenc stavbu kompletně hotový. Pán dělá jenom pramice a o nějakých úpravách plánku z jeho strany asi moc nemůžu chtít.
Mě osobně se líbí něco jako je:
Classic 19
nebo když už hodně tak
Classic 19 Express
Jedině, že by se našel někdo, kdo by za úplatu tyhle plánky třeba upravil, jinak fakt nevím a nebo sehnal něco přímo pro tenhle způsob stavby kdekoliv v cizině.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » stř pro 05, 2007 7:58 pm

Libore, oba typy trupů jsou - jednoduchý "šerpiový" tvar, výroba z 6 mm překližky a dno z 9mm. Věř mi, že co lze udělat /vytvarovat/ z překližky, to uděláš daleko snáze z PP. Tedy nechápu v čem vidíš problém??
Projedníš možnost změny materiálu na SPS /případně ti upřesní podmínky/
Zakoupíš výše uvedenou výrobní dokumentaci /ten první typ bez nástavby bude výrobně jednodušší - ale užitná hodnota druhého daleko větší.
Podle plánu rozkreslíš díly /žebra, výztuhy obšívka/
zvolíš samozřejmě nejdříve způsob kompletace /jig nebo heling/
a začneš svařovat.
Zní to jednoduše, ale práci to dá. Opracovní pp však není problematické. Pracnost bude v přesném sesazení dílů, aby sváry držely.

Mohu ti pomoci ještě trochu jinak.
Skončila mi platnost TP na mojí loďce. Asi před 14 dny jsem zavolal na SPS v Praze a pověřenému pracovníkovi jsem přednesl svůj problém. Velmi ochotně mi přislíbil rychlé vyřešení. Druhý den mi zavolal, že den následující se staví u mě doma /kde loď je / a provede technickou kontrolu - podotýkám 70 km od Prahy. Druhý den přijel, provedl technickou kontrolu /o.k./,vypsal potřebné papíry a popřál šťastnou plavbu. Já pouze dodal myslím 600,- kolek. Neuvěřitelné, takovéto jedníní ze strany státního rgánu...ještě jednou děkuji.

Proč to píšu?
Při našem rozhovoru vyplynulo, že přede mnou byl schvalovat motorový člun z PP.
Takže Libore, jestli to myslíš vážně, dám ti na tohoto pracovníka spojení, Ty si domluv čas schůzky / v Praze na SPS, prosím, nezkoušej jej přemlouvat, aby jel on za tebou/ a tam mu přednes svoji představu. Rozhodně ti pomůže v mnoha směrech tvého problému.
Pepa
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř pro 05, 2007 8:28 pm

Ahoj Pepo,
ten úředník PS byl určitě, ......... Pan "F", :)
Pokud ne, oprav mě.
Nejen že je velice ochotný, nešetří ale ani případnou radou.
Je to přímo vzor STÁTNÍHO úřednika.
Kdybych se nebál, že by mu to mohlo uškodit, vynesl bych ho tady do nebe. :!: :!:
Přeji nám všem, více takových úředníků.
alffa
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9321
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 177
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř pro 05, 2007 8:50 pm

Proč by mu to mělo uškodit?
Jak a za čí peníze cestoval pomineme. A vychválíme jeho vstřícnost, ochotu pomoci poradit atd.
Když s tím nikdo nezačne nic se nezmění :( Na toto téma mám nachystané dva zajímavé příspěvky, ale tento pohled a problém na situaci u nás jsem sem zatím nechtěl tahat. Možná to na čas dám na pískoviště, když bude zájem.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř pro 05, 2007 11:01 pm

Libore,
Už jsem s Panem „F“, pár let nemluvil.
Skutečně nevím jestli by byl rád, aby tady jeho jméno bylo ventilováno.
Jó, je to frajer a velký LODNÍ fanda. :good:
Jsme ale neustále v Česku. :hmm: Každý státní úředník, který by byl veřejností oblíben,
je automaticky pro své nadřízené podezřelý. :(
Je to tak vynikající člověk, že bych nikdy neriskoval, aby mu bylo ublíženo. :!: :!: :!:
To je snad jasné, ne :?:.
alffa
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv pro 06, 2007 12:05 am

Ahoj Libore plány na C 19 Expres nepotřebuješ upravit , už jsou namalované pro stavbu z deskových materiálu.Prakticky se ta loď dá postavit z desek překližky ,z desek plastu nebo z tabulí plechu. Měnit se budou technologie spojování dílů a povrchových úprav(na své verzi by jsi ušetřil za barvu).Mám na to stejný pohled jako Pepa , jestli se do toho chceš pustit tak zavolej na SPS a zeptej se na tu změnu materiálu. Já si myslím že nakonec bude větší problém se svářečem plastů než s SPS , až zjistí že na takovéto lodi je něco kolem 120 bm spojů což je o dost více než bývá na 5 m pramici.
Každopádně držím palce .
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 06, 2007 12:41 am

Tak toto bolo off topic jako prase. / šak viete kdo, nejmenovat/ :lol:
Ťažko sa vyjadrovať k tejto technológii, keď ju neovládam, ale čo som trochu zisťoval, tak PP je ťažší ako olaminovaná preglejka a aj pružnejší. To by odpovedalo aj Pepovmu konštatovaniu, že čo dokážeš vytvarovať z preglejky, to lahšie spravíš s PP. To ale znamená viac výstuh, aj to tu už bolo spomenuté. Teda ta loď bude ťažšia a asi o dosť. Dosť je pre mňa 20 %. Čo to znamená v praxi. Ak je tam v projekte doporučovaný motor minimálne 70 HP pri 4 osobách, tak na variantu s PP bude treba motor min. 90 HP. A to má vplyv na dve dôležité veci, a to je cena lode a spotreba.
Poďme k spotrebe, trup lode Classic 19 z PP bude vážiť skoro 600 kg, ak tam zavesíme motor, nádrž, batériu teleflex, komando, striešku, kotvu, 2-3 ludí, nejakú bagáž, tak sme na 1000-1100 kg. Pri cca 100 k motore to bude spotreba kludne 0,5 l na km pri rýchlosti 40 km/ hod. Aby mi /nám/ bolo jasné kolko to je, tak ja používam merítko plavbu z Bratislavy do Budapešte. To je cca 400km, teda 200 l benzínu po 40 ,-Sk/l , to je za menší trip cca 8000,-Sk.
Možno pri nižšej rýchlosti to bude mať menšiu spotrebu, ale o moc menej to asi nebude. Ak máte niekto skúsenosti s podobným člnom ohladne spotreby, tak napíšte. Možno sa mýlim.
Poďme k cene, na preglejkovú verziu treba materialu za cca 100.000,-Sk, práca je 300 hod. teda prototyp min. 400 hod. Cenu stolára si dosaďte sami. K tomu motor 90 HP, nádrž, teleflex, sedačky a ďalšie srandy a ste na .....? Asi 450.000,-tis??? Dobre som počítal? Alebo 500? A bude to z PP lacnejšie? Alebo drahšie??? Teda ak doložíš 100-150 tak máš 6m Stingray zo 130 HP zabudovaným motorom, vo velmi dobrej kvalite. Každopádne treba nažhaviť kalkulačku. A zvážiť na čo tú loď potrebujem. Či na hodinové povozenie sa /projížďku/ alebo ju chcem ako loď na dlhšie cesty. Respektíve kolko som ochotný dať na prevádzku.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv pro 06, 2007 8:48 pm

Denis píše:Poďme k spotrebe, trup lode Classic 19 z PP bude vážiť skoro 600 kg, ak tam zavesíme motor, nádrž, batériu teleflex, komando, striešku, kotvu, 2-3 ludí, nejakú bagáž, tak sme na 1000-1100 kg. Pri cca 100 k motore to bude spotreba kludne 0,5 l na km pri rýchlosti 40 km/ hod. Aby mi /nám/ bolo jasné kolko to je, tak ja používam merítko plavbu z Bratislavy do Budapešte. To je cca 400km, teda 200 l benzínu po 40 ,-Sk/l , to je za menší trip cca 8000,-Sk.
Možno pri nižšej rýchlosti to bude mať menšiu spotrebu, ale o moc menej to asi nebude. Ak máte niekto skúsenosti s podobným člnom ohladne spotreby, tak napíšte. Možno sa mýlim.
Poďme k cene, na preglejkovú verziu treba materialu za cca 100.000,-Sk, práca je 300 hod. teda prototyp min. 400 hod. Cenu stolára si dosaďte sami. K tomu motor 90 HP, nádrž, teleflex, sedačky a ďalšie srandy a ste na .....? Asi 450.000,-tis??? Dobre som počítal? Alebo 500? A bude to z PP lacnejšie? Alebo drahšie??? Teda ak doložíš 100-150 tak máš 6m Stingray zo 130 HP zabudovaným motorom, vo velmi dobrej kvalite. Každopádne treba nažhaviť kalkulačku. A zvážiť na čo tú loď potrebujem. Či na hodinové povozenie sa /projížďku/ alebo ju chcem ako loď na dlhšie cesty. Respektíve kolko som ochotný dať na prevádzku.


Denisi, nějak nemohu pobrat ty tvoje počty.
Řekněme, že ta loď bude mít za plavby cca 1000 kg
Pokud se nepletu, tak několikrát jsi jinde uváděl optimum výkon / váha
15 kg /1 ks
1000 : 15 = 66 ks
Tedy 100 ks slušně přemotorováno

Ty uvádíš spotřebu 0,5 l / 1 km při rychlosti 40 km/hod
to znamená, že za tu hodinu si motor vezmě 0,5 x 40 = 20 L

Například Suzuky vyrábí osobní vozy jež prodává po celém světě a tyto vozy s benzinovými motory pokud pojedu s motorem o výkonu 70 /ale i 100/ ks ustálenou rychlostí 100km/1hod, budou mít spotřebu cca 6-8 L.
tedy na těch 400 km /10 hod/ by mělo stačit 80 L

Proč by stejný výrobce měl vyrábět motory lodní o stejném výkonu, jež budou mít v ustálených otáčkách spotřebu 20L??
Nejsem odborník na tyto motory-pouze selská úvaha.


Skoro každý den jezdím kolem vystaveného septiku z PP průměr 2,5m v=1,5 /cca18 m2 PP/
cena materiálu + práce 22000
tedy cca 1200/1m2
Orientačně jsem spočítal m2 na uvažovanou loď = 48 m2
48 x 1200 = 57600
Loď je složitější, vezmu částku o 100%/práci i materiál/ vyšší, tedy cca 120 000,- /samozřejmě holý trup/ ostatní následuje.

Ty jsi ve své úvaze min na 160000,- Tady si ovše netroufnu spekulovat.
Co však vím, tak svařování PP jde velmi rychle. Těžiště pracnosti bude v přípravě dílů. Pokud si je zájemce sám připraví, cena by mohla být přijatelná.
Odpadá zdlouhavé broušení, lamonování, tmelení, zase broušení a nátěry trupu.
Pravdu máš v nutnosti posouzení velikosti a náročnosti zvoleného typu lodi ve vztahu ke své potřebě. To je tak ale vždy.

Výhoda je, že udělám trup, doložím sparťanskou výbavu, koupím 15 ks motor a za týden v klidu vyrážím - samozřejmě ve výtlaku.
Chce to tedy jak píšeš na závěr, jednat, získat informace a počítat.
Obecně řečeno.
Srdce by chtělo jenom malou 30 st. plachetničku
peněženka má na 3 m gumák :)
Pepa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 06, 2007 9:40 pm

Disproporcia ohladne korún je v tom, že ja píšem o Slovenských a ty asi o Českých. Ideálne by bolo písať v Eurách. Inak si sa dostal v podstate na moju sumu.
To čo som písal o výkone motora je velmi všeobecné a dá sa použiť ako vodítko. Ale ak konštruktér predpíše nejaký výkon, tak asi vie prečo, myslím že to bude tým že ta loď je dosť široká. Ak ju vyrobíš ťažšiu ako konštruktér počítal, tak musíš zvýšiť adekvátne výkon. Úprimne povedané, neviem si predstaviť to zrkadlo s PP na ktoré by sa mal zavesiť motor 60-100 k. Ak by to bolo také jednoduché, tak výrobcovia tie lode chŕlia. Lode s PP predáva napr.aj Avar jacht, ale žiadne moc silné motory tam nie sú. Krásne PP motoráčiky boli aj na výstave vo Wiedni www.terhi.fi ale najsilnejší motor jak na tých čo predáva Avar, teda 50k a šmitec.
Spotreba, jazda v sklze nie je pre chudobu a preto je tolko gumákov. Ja si parádne zajazdím s 15 k motorom a so spotrebou ani 0,1 l/km pri rýchlosti 30 km hod. Kamarát jazdí s 30 k motorom a pri 45 km/hod ide za cca 0,13 l/km. S 2-taktami. Ale máme 4m gumáky ktoré vážia cca 70kg. Ale ak dáš 40k 4 takt na 300kg čln, tak máš spotrebu cca 0,23 l/km / motor Suzuky/ to je 10,35 l na hodinu. Informácia je z Nemeckého časopisu BOOTE č 10/07 kde bol uverejnený test piatich 4-taktov a jedného 2-taktného s priamim vstrikom. Ten čln mal 300kg bez vodiča, motoru a výbavy, teda holý čln. Bol to hliníkový Buster M.
6m kajuťáky so zabudovaným 130 k motorom jazdia so spotrebou cca 18 l na hod pri cca 45 km rýchlosti, to je asi 0,4 l/km. Teda s tým zaveseným motorom o výkone pri 100k je spotreba člnu o váhe cca 1000kg kludne 20 l/hod. Samozrejme to závisí od tvaru trupu a výrobca by mal poskytnúť v tomto smere informácie. Ale bohužial.
Tak asi tolko, ale podotýkam že ja nie som čistokrvný motorista, mám radšej plachty, teda môžem sa lahko mýliť, ale ako som povedal, moc ďaleko od pravdy nebudem. Jednoducho taký čln nie je na dlhé plavby, respektíve je, ale pre toho kto má dosť peňazí. To je tak vybehnúť si na vodu na pol hodinku, na peknom flíčku sa vyviazať a potom šup domov, pekný deň.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát pro 07, 2007 9:49 am

Uvažoval někdo variantu plavidlo tam prodat třeba i se ztrátou a zpět jet třeba vlakem?
Když Vás ten plast tak zajímá tady máte nějaký příklad:Obrázek
Berty
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát pro 07, 2007 10:26 am

to Berty - myslíš tím "tam" v deltě na Dunaji?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát pro 07, 2007 10:32 am

Tak to jsem měl přesně na mysli.
Berty.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát pro 07, 2007 10:35 am

Přeběhnem na topic Po Dunaji....., za chvilku jsem tu
teista

áááá.. tady se musí chválit...přeběhnutí na správný topic :) smike
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát pro 07, 2007 11:11 am

Sypu si popel na hlavu!!!!!! Nějak se mi to spojilo. Kdosi měl dotaz a byl se na to plavidlo podívat a chtěl s tím plout do delty. Promińte :oops:
Bylo to postaveno za 5 pracovních dní ve dvou lidech se zkušenostmi a veškerým technickým zázemím. S tím svářením to nebude až zas tak horké. Všechny sváry kontrolovány vysokonapěťovou pistolí na těsnost.
Berty
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » ned pro 09, 2007 4:56 pm

http://www.jamesboat.cz/ - robia lode zo zvarovanych PP dosiek --> takze to je asi to co hladas
Inak lode su o trosku lahsie ako obdobne lode z laminatu (maju hmotnost okolo 0,95% z hmotnosti vody, takze samotny plast je lahsi ako voda), material je pevnejsi, pruznejsi a tazsie prierazitelny, max. bezudrzbovy, avsak jeho vlasnostnosti sa menia teplotou (v 0 stupnoch vsak asi jazdit nechces).
Co sa tyka poznamok o velkosti lodi v referenciach maju 10,5m dlhu lod vyrobenu z takychto materialov..., co sa tyka poznamok k pevnosti zrkadla - vsetko je len v hrubke materialu (moj nazor)
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » ned pro 09, 2007 4:59 pm

P.S. to podstatne - zabudol som napisat, ze robia aj navrh aj narezanie dosiek, aj zvarenie, pripadne dalsie prace... uz sa len informovat na ceny
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned pro 09, 2007 6:43 pm

Tuhle firmu jsem již minulý rok kontaktoval. Hezké, ale šíleně drahé. Za tu cenu bych měl 1,5 laminátové lodě a navíc se špičkovou výbavou. Ale dík za info.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 09, 2007 8:21 pm

To Dráčik, píšeš : "co sa tyka poznamok k pevnosti zrkadla - vsetko je len v hrubke materialu (moj nazor) " ano, máš pravdu a presne o tom to je, ako píšeš PP má objemovku 950 kg a preglejka 450-550 kg. Navrch olaminovaním preglejky z obydvoch strán získava nové, lepšie vlastnosti pretože vytváraš sendvičovú konštruciu, preglejkovo-epoxidový kompozit.
Pozri sa na cenu prívesných motorov a hneď vieš kolká bije. Čím ťažšia loď, tým silnejší a drahší motor. Samozrejme ak to platí štátny rozpočet, tak PP loď na záchranné akcie má svôj zmysel. Osobne si myslím že možnosti PP na stavbu lodí a trh sú dostatočne preskúmané, treba chodiť na výstavy.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti