TRILOBIT autor ing. Hubert

Pokud nějaké plány hledáte, pište sem.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

TRILOBIT autor ing. Hubert

Příspěvekod Jirina » úte čer 15, 2010 6:31 pm

Sháním jakékoliv informace o stavbě laminátového tříkýlového člunu TRILOBIT autor Ing. M. Hubert.
Kontakt na někoho, kdo tento člun stavěl?
Kolik těchto člunů bylo postaveno?
Existuje někde funkční exemplář?
Nemá někdo negativní formu na výrobu tohoto člunu?
david
moderátor
Příspěvky: 5880
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: TRILOBIT autor ing. Hubert

Příspěvekod david » úte čer 15, 2010 9:45 pm

tohle vřele nedoporučuju.
krom toho, že žádná z hubertových lodí pořádně nejela, snad kromě hodně vylehčené Perly, tak tenhle trimaran je nepohodlný a blbě zatáčí
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » stř čer 16, 2010 9:40 am

Tak mi doporuč něco jiného, celolaminátového asi 4 metry dlouhého, s možností provení asi 6 kopií. Nosnost 4 lidi. Mám doma Sport 50 a bojím se ho naklonovat, abych se nedostal do sporu s majitelem licencí, nebo průmyslových vzorů.
david
moderátor
Příspěvky: 5880
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř čer 16, 2010 11:17 pm

nerozumím. při ofic výrobě na kšeft bys musel na CE, což se při 6 lodích nevyplatí a pokud to děláš pro vlastní potřebu, tak bych se VZOREM nezabejval.

a protože udělat formu, aby byla IA, není sranda, radši bych vzal něco hotovýho
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » sob čer 19, 2010 11:11 am

Nejdřív jsem hledal nějakou starší dřevěnou konstrukci vhodnou k amatérské výrobě. Dělka 3 - 4 metry, posádka 320 kg, motor závěsný do 5HP. Bez přihlašování a bez VMP. Situace se změnila. Známý má k dispozici stroj na laminování bazénů. Takže sháním něco vhodného k výrobě z laminátu.
V momentě, kdy vyrobím první kus, přijde stoprocentně dalších 5 lidí a bude to chtít taky. Sport 50 je na 5 HP moc velký.
Potřebuji poradit s výběrem vhodného trupu člunu. Nechci se ubírat cestou pokus omyl a mít doma 5 forem na lodi, které špatně plavou a trupy rozdávat jako mola místním rybářům.
Jsem ochoten vyrobit i pozitivní formu z polystyrenu. Kdysi v ruském časopisu Katěry i jachty byla spousta návodů na amatérské stavby.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Člun.

Příspěvekod samoliter » sob čer 19, 2010 5:47 pm

Ahoj Jirino. Asi to zbytečně komplikuješ. Trilobit potřebuje výkonnější motor, než klasický kluzák. Proč si neuděláš něco takového, jako popisuje Denis tady: http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=787 . Přečti to celé, koukej se na fotky kluzáku, co je v barvě dřeva. Popisuje ho na třetí stránce.
Stavbu udělat z překližky, olaminovat. Do výkonu 5 koní nepotřebuješ přihlašovat, ani vodičák VMP.
Pokud trváš na laminátovém člunu, výrobně jednodušší je udělat kopyto trupu, to olaminovat, po vytvrzení sundáš z kopyta. Přebrousíš, vytmelíš, přebrousíš, nalakuješ . Namontuješ lavice, výstroj, dáš motor a jedeš. Kopyto máš pro další stavby uloženo. samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob čer 19, 2010 10:22 pm

Neviem či tých 5 kusov navyše by si robil pre kamarátov za réžiu, alebo si chceš privyrobiť. Jedno je však isté, ak kupuješ nový čln tak je strašne drahý, ale ak ho máš vyrobiť a predať, tak predajná cena je vždy velmi, velmi nízka. Tomu ver. :D
Takže ak chceš pre seba čln, tak by som istotne neriešil "lidi co přídou pak." Na www.bateau.com máš pár takých člnkov ako chceš robiť, jeden je tu na fóre popísaný, tuším je to FS 12. Ja s Vovským sme stavali FS 14.
Súhlasím s tým čo napísal Samoliter, ak chceš viac kusov z laminátu, tak si vyrob čln s preglejky a stiahni z neho kopyto. Zároveň daj na to čo píše David, stiahnuť kopyto aby bolo I/A, to nie len o tom vedieť ako na to, ale treba aj dostatok skúseností.


To je moja FS 14, ale oproti projektu som tam prirobil kajutku
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pát čer 25, 2010 6:34 am

Prohlížel jsem fotky z Denisova výletu. Z popisu lodi odhaduji, že má ploché dno. Je postavena na dvou překližkách za sebou. Při výrobě z laminátu se dají vyrobit složitější tvary.
Denisi, je možné získat náčrtek této lodi?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát čer 25, 2010 8:28 am

Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Kýlovitost dna.

Příspěvekod samoliter » pát čer 25, 2010 10:03 am

Ahoj Jirino. Na starším vlákně od Denise je ten člun dobře vidět: http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=787 .
Už na první straně, když sjedeš dost níže, je fotka kočáru s koňma. Pod ním další fotka je člun na břehu. Po zvětšení, přiblížení, je vidět, že člun má mělké V - dno. Odhadem pár stupňů. Zřejmě to pokračuje až dopředu, postupně hlubší V - dno. Vhodné na vnitrozemské vodní plochy a řeky. U mělkého prolomení V- dna se to dělá většinou ohybem překližky. Vepředu, kde je dno víc prolomené, tak se to prořízne a přiloží. Jestli chceš přesný návod, tak mi pošli přes SZ tvoji mailovou adresu. Okopíruju podobný plán, detailní návod a pošlu to. Můžu to přidat jen k obyčejnému mailu.
Stavba z překližky, olaminovat zvenčí, zevnitř dobře natřít.
Anebo z obyč. překližky udělat přesné kopyto člunu, natřít něčím, aby se neslepilo a olaminovat. Po vytvrzení laminátu sundáš skořepinu z kopyta. Podle potřeby vykytuješ, obrousíš, natřeš. samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 25, 2010 8:41 pm

Náčrtok tej lode nie je možné získať, bolo to stavané vod voka a ani jej stavitel nemá a nemal nič nakreslené. Dno je na nej v zásade ploché, hlavne v prednej časti, na dĺžku je na dve preglejky, na šírku na jednu. Olaminované len zvonku, dno a bok asi 20 cm od dna.

To máš pravdu že z laminátu sa dajú robiť zložitejšie tvary, ale výroba kopyta je tiež tomu úmerne zložitá.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » sob čer 26, 2010 3:09 am

htlsro@seznam.cz
HTLSRO
Denisi, popros majitele, ať loďku změří a vyvoří výkres.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob čer 26, 2010 9:29 pm

V tom ti nemôžem pomôcť, leda že prídeš osobne a ukecáš ho, ale to by si musel hodne a dlho nalievať.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » ned čer 27, 2010 2:27 am

Tak až pojedete někdy z Bratislavy dolů po Dunaji přidám se a popijeme. Do Budapašti jsme to sjeli v roce 1985 na dvou kánojích.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů