Obeplutí Evropy na seakayaku z Prahy do Prahy

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Obeplutí Evropy na seakayaku z Prahy do Prahy

Příspěvekod JaJ » pát lis 08, 2013 11:19 pm

zde tedy pokračuji na tvou otázku kolik to je asi kilometru a na jak dlouho je odhad..
Poslední měření se pohybují okolo 25 000km tedy nějakých 13,5tis NM
Odhadovaná doba pádlování je 2-3roky
když vše pujde dobře tak vyplutí do pulky roku 2015
Dva kayaky jeden já druhý moje přítelkyně.
jinak s Mejdžím jsem tuto cestu už řešil a jeho zkušenosti s obeplouváním "nordkapu" jsou cenné.
a jak jsem již psal jeho vlastní lod se ukázala jako velice výkonná a bude nám stavět dvě také tak super lodě...
Naposledy upravil(a) JaJ dne úte lis 12, 2013 7:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jachtman
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 15, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jachtman » sob lis 09, 2013 12:59 pm

Oscar Speck ti možná něco říká, ten to zvládl z Německa do Austrálie za 7 let, takže předpokládám že 3 roky je velmi reálné :).

http://en.wikipedia.org/wiki/Oskar_Speck

Mne po pravdě spíše láká trasa z Vídně do Istanbulu. Ale zatím jsem to zkoumal jen teoreticky.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » sob lis 09, 2013 6:46 pm

Z Vídně do Istambulu to je 3tis. km. máš na tuto trasu sehnané mapy či případně typ kde je sehnat? docela by se mi hodily :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob lis 09, 2013 10:20 pm

Naco su ti mapy? Sak polaves pri brehu a stale do prava vodotesny telefon samsung xcover, Navionics mapy celej Europy za 20 eur. Mapa Dunaja je na jachting.info, alebo cyklomapa Dunaja. Papir cerne more som si objednal u Libora. Az do Istambulu. Marmarske more jakbysmet. Ale na papir by som v kajaku kaslal.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » ned lis 10, 2013 11:11 pm

No mapu Dunaje sháním kvůli přípravám, rozplánovaní, orientace v bočních kanálech či spleti slepých ramen v deltě atd. zde na jachting.info mnoho k nalezeni je ale jako nováček zde k tomu nemám přístup, což ale chápu a respektuji to. A proto se jedině mohu optat.
Každopádně máme v plánu přeplavby přes 30km např. v Řecku mezi ostrovama, takže s navigací počítám...
Ale Dunaj jsme si chtěli splout s papírem v ruce :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 9:20 am

Mapa Dunajskej Delty na JI nie je. Po ramenách je cesta nemožná, len po hlavnom toku. V Rumunsku tečú súbežne dva toky, kayakom sa dá ísť aj po tom kde nie je plavebná dráha. Pozri si tie mapy Navionics, sú dokonalé, vrátane Dunajskej delty. Jediný problém vidím v tom ako zabezpečiť napájanie , dobíjanie toho telefónu. Napadá ma len nejaký malý, velmi malí fotovolt. článok, malá batéria 12V a nabíjačka. Papierovú mapku Delty kúpiš v Tulčei. Ovšem je tam problém kde kultivovane pristať, brehy sú spevnené a velké výletné lode robia skoro stále vlny. Treba šup šup rýchlo. Myslím že papierovú mapku delty by tu niekto mohol mať.

Ešte k idei z Prahy do Prahy kolem Europy, to ako chceš plávať z Prahy do Dunaja?
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » pon lis 11, 2013 9:30 am

Možno Ti pomôže aspoň kilometráž. Pozri link

http://www.danube-river.info/wp-content ... r-2009.pdf

ixxo
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 6:48 pm

ixxo47 píše:Možno Ti pomôže aspoň kilometráž. Pozri link

http://www.danube-river.info/wp-content ... r-2009.pdf

ixxo

Děkuji Ti, super link a dobrej WEB je tam toho mnoho...
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 7:34 pm

Denis píše:Mapa Dunajskej Delty na JI nie je. Po ramenách je cesta nemožná, len po hlavnom toku. V Rumunsku tečú súbežne dva toky, kayakom sa dá ísť aj po tom kde nie je plavebná dráha. Pozri si tie mapy Navionics, sú dokonalé, vrátane Dunajskej delty. Jediný problém vidím v tom ako zabezpečiť napájanie , dobíjanie toho telefónu. Napadá ma len nejaký malý, velmi malí fotovolt. článok, malá batéria 12V a nabíjačka. Papierovú mapku Delty kúpiš v Tulčei. Ovšem je tam problém kde kultivovane pristať, brehy sú spevnené a velké výletné lode robia skoro stále vlny. Treba šup šup rýchlo. Myslím že papierovú mapku delty by tu niekto mohol mať.

Ešte k idei z Prahy do Prahy kolem Europy, to ako chceš plávať z Prahy do Dunaja?


díky ten typ na NAVIONICS a smartfoun je rozumná cesta.
z prahy to máme v plánu proti proudu až kam to pujde... doufám že nás to pustí alespon do Českých Budějovic, až to nepůjde dál tak to hodíme na kolečka a potáhneme to do Linze... pak už je cesta jasná...
pro napajení pocítam s fotovoltalikou funguje to dobre. ta navigace nebude potřeba vždy ale je třeba ji mít když se něco po****
Ty by jsi asi mohl vědět zda nás s kayakem pustí do zkracovacího kanálu do Constanty aby jsme nemuseli přes deltu vid? a případně jestli pustí tak co za to budou chtít? předpokládám že za proplutí těch 80km si řeknou vela?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 7:50 pm

Nepustia ťa do komory u nás, v Gabčíkove. Treba 2x prenášať. V Rumunsku ta skratka do Constanty je kanal Cernavoda / ak sa nemýlim/ poplatok je vysoký, ale nepametám sa kolko, mám dojem že niekolkosto euro. Je škoda ísť skratkou. Vyplávanie do mora je úžasný zážitok a pri tak dlhej plavbe je to zanedbatelné. Priamo pri ústi ramena Sv.George sa dá táboriť na lavom brehu. Na pravom je rezervácia ostrov Sakalin, pelikány na živo.
Ešte doplním, mne sa to zdá hlúposť ťahať kajak pešo na kolieskach do Linca. Tak či tak po vode nepôjdeš, tak myslím že autom je to v pohode.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 8:03 pm

máš pravdu že to nebude sice po vodě... ale bude to po vlastních... a jestli to jsou ruce nebo nohy to je jedno. každopádně autem by to byla hodina nebo dvě cesty a to není ta sranda.
Myšlenka v tom není dát to po vodě... ale dát to. je škoda hned na začátku plni sil jezdit autem.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 8:07 pm

zeptám se trochu vtipně a možná i blbě. Ale muže velká loď za sebou do komory táhnout člun či kajak jako nevím co(záchraný člun??? :-D) . jde mi o to jestli když si k někomu vlezeme na lod tak jestli nam ty kayaky protahnou tou komorou... :-D
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » pon lis 11, 2013 8:35 pm

Z Gabčíkovskej priehrady je jedna prenáška a potom sa plavíš po starom koryte, je to krajšie a zaujímavejšie ako po kanále k priehrade s rizikom, že sa do komory nedostaneš. Naviac od značky zákaz športovej plavby nesmú lode menšie ako ... (nepamätám si rozmer) ale kajak tam určite nesmie. Staré koryto je krásne, zarastené až k vode, nevidíš ani živáčka, cítiš sa ako niekde na Amazonke. Tečie to celkom príjemne, po ceste je aj jedna hospoda v Gabčíkove, odtiaľ je to kúsok k sútoku. Táboriť sa dá pri vyústení gabčíkovského ramena alebo potom až v sútoku na druhej strane Dunaja v Sape.(hospoda poblíž).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 8:51 pm

Mejdži to tiež chcel po svojich a nakoniec bol rád že zohnal bicykel. To obdivu hodné nie je na jeho výkone ťahanie kajaka po súši, ale to pádlovanie. Sprav ako to cítiš :? .

Prenáška zo zdrže do starého koryta je jedna, to je pravda, ale po pár km je starý tok presypaný kamennou hrádzou a prenáša sa druhý krát.

Ak ťa niekto vezme na palubu, tak môžeš prejsť cez komoru aj takto. Ale ako ixxo napísal, nesmieš vplávať ani do prívodného kanála a to je ku komore ešte pekných pár km. Takže musíš to mať dohodnuté vopred a musíš byť nahlásený na vežu, Druhý rozmer tohoto problému je v tom, že ak je zlé počasie, tak je to velm i nebezpečné pre malé plavidlo. Vznikajú krátke a vysoké vlny, ktoré spolahlivo zaplavia kánoe aj kajak.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 9:08 pm

Ok staré koryto tedy bude dobrá volba... kdo to nebude mít daleko jistě přijde pomoci přenášet že??? :-D
díky za rady.
je toho ještě hodně pod Gabčikovo co nepropluje kayak?
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » pon lis 11, 2013 9:31 pm

Ja to bohužiaľ poznám len 1000 km pod Bratislavou a keď som to splavoval ešte priehrada Železné vráta nestála ale boli sme posledná loď ktorá tým úsekom preplávala - bolo to kanoe s Tummlerom v 1969 :D . Vtedy tam žiadne prekážky neboli ale asi by Ti vedel Dedko lepšie poradiť on sa tade plavil nedávno na Linderi čo je na dĺžku rovnaké ako seakayak.
Čo sa týka prenášky na Gabčíkovskom vodnom diele sú tam schody a dajú sa použiť kolieska také tie skladacie, je tam aj vybetónovaná rovná plocha, Tie kolečká by so Ti odporúčal mať so sebou, keď ten kajak vytiahneš von a budeš ho chcieť preniesť tak sa tým sakra narobíš, predpokladám, že vykladať všetko sa Ti nebude chcieť a aj keď budeš mať ľahký kajak tak to bude fuška. Ja s mojim plastovým to nezvládnem preniesť ani keď je prázdny :?
Inak 30 km na deň na hladkej vode bude dosť fuška, dodržať tento plán chce začať trénovať už teraz , viem o čom hovorím, robil som závodne kanoistiku na hladkej vode a 30 km za deň, aj keď Ty pôjdeš iným tempom dá sakramentsky zabrať. Musíš plánovať oddych takže plánuj radšej menej ako viac. Po pár týždňoch si síce zvykneš ale každá maličkosť Ti môže urobiť dosť problémov ako nezahojený mozol, otlačené päty, spálený chrbát a pod.
Inak Ti držím palce, te to odvážny projekt. Inak sa á dostať aj inou cestou na Dunaj ale cesta by sa prdĺžila aj o pol roka - Labe, Mittellandkanal, Rýn, Mohan, kanál Mohan Dunaj, a už si na Dunaji :D
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 9:42 pm

JJ díky moc, o této cestě vím :-D ale je to sakra z ruky :-D navíc Labe si necháváme jako cestu zpět ze severu, takže i za cenu přenášení a tahání po suchu, ten pocit pádlovat na Jih a vrátit se ze severu... :-) to za to stoji :-)
Naposledy upravil(a) JaJ dne úte lis 12, 2013 7:12 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 10:03 pm

Do komory Džerdap na veslových člnoch púšťajú, sú tam dva stupne, teda dve komory krátko za sebou. Nad prvou komorou je pekná pláž, niečo ako kemp, s dobrým bufetom. Majitel s manželkou aj varia. Na Dzerdap treba plánovať celý deň, ak je šťastie, tak to ide rýchlo. ak nie, tak sa čaká celé hodiny. Treba začať ráno, lebo pod priehradou je to s táborením nie moc dobré. My sme spali hneď pod priehradou a nad nami na hore brehu cigánska osada :D. Ráno nás došla skontrolovať polícia či žiejeme. 8) Z kempu nad komorami sme vyplávali skoro ráno a druhú komoru sme opúšťali o 22,00 už za tmy.
Dole je nebezpečná Košava, južný vietor pri mori volaný Jugo. Fúka proti prúdu a tak sú vlny vysoké a krátke, je to horšie ako na mori. Košava fúka asi týždeň, Zúfalý je jeden, dva dni. Potom sa dá. Ja som to išiel na gumáku s motorom, takže brnkačka, Najviac mi vadilo stavanie stanu, mal som dokonalý MSR s kopou špagátikov. Dnes by som si vybral čo najjednoduchší stan na stavanie.

Dolu Dunajom na morskom kajaku sa dá spraviť 50 km denne.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » pon lis 11, 2013 10:04 pm

Tak koukám jak mají udělané ty mapy... od NAVIONICS je to vážně nádhera
a jak koukám zde http://www.navionics.com/en/webapp tak mají zmáklou i docela Dunaj a deltu také...
Dobrá volba... dobrá rada :-) Díky
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 10:08 pm

Ešte som zabudol. nebezpečný môže byť aj prejazd Budapešte. Cez deň tam premáva velké množstvo výletných lodí, vlný vysoké, krátke a chaotické, zo všetkých strán. Ideálne je ísť skoro ráno, prespať na ostrove Szentendre, to je kúsok nad Budapešťou a táboriť sa tam dá všade.

Jadran plánujete oboplávať kolom dokola? A ako okolo Albánska?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 11, 2013 10:22 pm

K tomu Navionicsu, hlavne je tam Čierne more. Problém sú vodotesné telefóny, moc ich na výber nie je. Ten Samsung x cover ale naozaj vodotesný je. Akurát že na slnku je dispej málo, resp. zle čitatelný. Ideálne by bolo na kajak pripevniť ten plastický ohybný marine fotovoltaický článok, Ten znesie zaliatie vodou bez problémov. Vodotesný prestup pre káblik cez palubu a do vnutra kajaku malú 12V lítiovú batériu, skrz váhu. Ak to plánujete na tri roky, to je akurát životnosť tejto batérie :). Akurát si treba dať pozor na dátum výroby, starne totiž od začiatku, nie od uvedenia do prevádzky.
Pri tak dlhej plavbe by som Deltu Dunaja istotne nevynechal, aspoň pár dní.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » úte lis 12, 2013 1:13 pm

Tak Albanii jsem zatím neřešil teď spíše řeším Řecko. každopádně Jadran máme v plánu dokola... to by byla škoda no nedat :-)
Jinak jsem koukal na telefony a docela se mi zamlouvá CAT B10 ten asi jistě něco vydrží. Má s ním někdo tady zkušenost?
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » úte lis 12, 2013 6:06 pm

Každopádně mít centrální malou baterii je také možnost jak být s energii v pohodě... já to mám zatím v plánu řešit solárníma panelama Goal Zero.
Například Mejdží je ověřil v Norsku a fungovalo to dokonale... Navíc on pádloval oblastí kde ta hustota osídlení nebyla vždy velká... Což my na tom budeme myslím o poznání lépe a tedy častěji bude možné docpat vše do maxima ze sítě.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 12, 2013 7:32 pm

Na ten telefon recenzie nič moc. Ten solárny panel používal až po zatáborení, alebo ho mal rozložený na kajaku počas plavby.
Uživatelský avatar
JaJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 07, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JaJ » úte lis 12, 2013 10:21 pm

až po zatáboření protože měl nahoře polární den nemusel to řešit a světlo měl vždy...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host