Dostal jsem SZ s dotazem, jak to funguje s komorama v Německu. Aby věděli všichni, odpovídám tady:
Před každou komorou je čekací stání pro sport vyznačení znaky + provozní hodiny
Na komorách s obsluhou je stání vybaveno telefonem na velín.
Do telefonu řeknete:
- Guten tág, športbót xx méter zu tál – pokud plavete z horní vody na dolní – po proudu
- Guten tág, športbót xx méter zu berg – pokud plavíte proti proudu do kopce.
Pokud neumíte číslovky, to „xx métr“ můžete vynechat. U větší lodě to je ale dobré říct.
Odpoví vám něco ve smyslu:
- počkejte a plujte po obchodní plavbě – pokud tam nějaká stojí nebo se blíží
- vyčkejte na zelenou
- vyčkejte, plavím komoru proti
až se dočkáte zelené, může se z repráku ozvat „ šport bót bite kchomen“ - výzva aby jste vpluli, nebo nic a necháte vplout šífort a pak sport v pořadí jak připlul.
Když je větší provoz, tak komorník nesedí na kouřovými skly ve velíně jako u nás, ale pobíhá po komoře a diriguje kdo kam, nebo to pokřikuje z okna či repráku a má jasně právo první noci.
Taky bude chtít, a to platí vždy a všude i bez komorníka: „motor abštelen“ - vypnout mašinu.
Komorovací časy s obsluho jsou různé - od 6, 7, 8, ráno do 17,18, 20hod večer, někde i s polední pauzou cca 0,5 h
Na samoobslužných komorách je na čekacím stání návod k obsluze. Ta spočívá v zatažení za zelenou páku ve sloupku na stání a následně vyčkání na zelenou na komoře. Navíc je tam i telefon na nějakej vzdálenej dispečink, kdyby něco nefungovalo.
V komoře je zase na zdi sloupek ( většinou 2x) se zelenou pákou a když se všichni uvážou a nikdo už nepřiplouvá, tak za ní někdo ze zúčastněných zatáhne.
V případě oběšení lodě a jiných veselostech je v komoře navíc páka červená na přerušení cyklu. Pro pokračování se zase zatáhne zelená.
U vrat a záporníků jsou čidla a pokud by se nějaká část lodi dostala během komorování do jejich záběru, komora se zastaví. Znovu jde nahodit zelenou.
Všechny kroky, od vyčkávání přes vplutí, zahájení komorování, přílišné přiblížení se k vratům a nakonec vyhnání ven, jsou na světelných tabulích před a v komoře průběžně zobrazované v němčině, někde i v anglině.
Komorovací časy na samoobsluhách jsou od 7 do 21hod.
protože komory jsou plněné krátkým obtokem horních vrat nebo přímo vraty, někde jsou cedule, aby menší lodě zůstaly vzadu, případně, pokud není úplně plno, vám komorní řekne "blajbenzí in mite", nebo "festmachenzí in mite" - zůstaňte, važte se uprostřed délky komory.
při napouštění to u vrat mele, ale zas nic tak zásadního. při vypouštění mírně táhnou na dolní vrata
Všechno to je vyfocený na rajčeti - davidlod – Havola a okolí
- Domů Portál Obsah fóra Jachetní revíry - mapy, poznatky, zkušenosti a zážitky Ostatní v Evropě
- Hledat
-
- Právě je sob črc 05, 2025 6:38 pm
- Všechny časy jsou v UTC+02:00
Komorováni v Německu
Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..
Moderátoři: vilma, Pepa, david
1 příspěvek
• Stránka 1 z 1
Přejít na
- Obecné informace diskuzního fóra - > čtěte pozorně.
- Pravidla fóra
- FAQ (Často kladené dotazy)
- Návody, rady jak co udělat ve fóru či na webu.
- Komunita jachting.info
- jachting.info
- Oznámení z jiných koutků webu
- Archiv tlachárny
- Společenská rubrika
- FAJN regata JACHTING INFO, ve spolupráci s partnerem YachtNet s.r.o.
- Fotosoutěž portálu Jachting.info
- Babylon - jazykový koutek
- Jachting
- Začínám
- ZPRÁVY Z VOD DALEKÝCH I DOMÁCÍCH.
- Akce
- Výstavy lodí a lodní techniky
- Reportáže
- Mimořádné události a dramatické okamžiky na lodi
- Jachting jako profese, hobby, sport, nebo jen relax ...
- KVÍZY, RÉBUSY, HÁDANKY A VTIPY.
- Jaké to na moři a v jachtingu bývalo kdysi, aneb ...
- Zdravověda a podobné praktické rady
- Stravování na lodi
- Ovládání lodi, manipulace s ní a bezpečnost
- Kotvení a vyvazování lodě
- Uskladnění lodě, tipy na mariny
- Pobývání a bydlení na lodi
- Kapitánské licence a podobné průkazy
- Cestování a doprava lidí za jachtingem
- Počasí
- Oblečení a obutí pro jachting
- Navigace
- Financování, obchodování, poštovní a zásilkové služby
- Nezařazené
- Okruhový jachting
- Jachetní revíry - mapy, poznatky, zkušenosti a zážitky
- Informace z 1000+1 přístavů a zátok (v Chorvatsku a jinde)
- Vodní nádrž Slezská Harta
- Chorvatsko - Jadran
- Jachetní revíry v ČR
- Balt
- Polsko - Mazury a jiné
- Švédsko a přilehlé vody v okolí
- Itálie a přilehlé ostrovy.
- Francie a přilehlé ostrovy.
- Řecko
- Maďarsko - Balaton a jiné
- Španělsko
- Turecko
- Plavební mapy.
- Ostatní v Evropě
- Ostatní ve světě
- Dunaj
- Vodní záchranná služba
- Charter lodí
- Dobré zkušenosti
- Špatné zkušenosti z pohledu uživatelů
- Různé tipy bez hodnocení
- Lodě
- Lodě a vše kolem nich, výměna zkušeností
- Stavba lodě
- Opravy a údržba lodí
- Lodní technika, elektrika a výbava
- Lodní plány
- Lodní plány hledám.
- Přeprava lodí (auta, přívěsy atd.)
- Pojištění, registrace, legislativa a vlajky
- Datová komunikace na lodi
- HAM rádio na lodi
- Lodě a jachtaři s OK značkou...
- Gumový člun a vše kolem něj
- Lodní motory
- Plachty, lanoví (pevné i pohyblivé) a uzly
- Skautská pramice P550
- Výběr lodě.
- Různé typy lodí. Vybírám loď. Zajímavá loď
- Moje současná loď
- Loď snů ...
- Burza kontaktů pro posádky
- Hledám možnost zúčastnit se plavby (místo v posádce) za příspěvek na náklady
- Hledám posádku, volná místa na lodi
- Majitelé lodí nabízí místo za příspěvek na provoz
- KOMERČNÍ NABÍDKY
- Last Minute
- Spoluplavba více lodí
- Hledám kapitána
- Vodní sporty, záliby a jiné hrátky spojené s jachtingem.
- Technika k potápění
- Jiné a nezařazené
- Vodní lyžování
- Rybaření
- Fauna a flora
- Zajímavá literatura, film, www, web kamery a jiné
- Videogalerie JI
- Knihy
- Masmédia a nosiče
- www
- web kamery on-line
- Staré prospekty a jiné dobové materiály
- Drony a jachting
- Tlachárna a jiný pokec
- Koš
- Dočasné, neaktuální, nevhodné a zbytečné příspěvky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti