Vodní cesty ČR

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1322
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 151
Bydliště: Olomoucko

Vodní cesty ČR

Příspěvekod Omen » pát lis 21, 2014 1:12 pm

Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba.
Zajímavé čtení tady http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/novink ... cap-2-2014
(to je zajímavé, zelená guločka funguje jen někdy :? )

Budu přát svému vnukovi, aby se toho dožil.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » sob lis 22, 2014 9:36 am

Uvidíme jak to dopadne. Výstavba vodních cest je krásná věc, ale jje tady konkurence. Začiná se vozit zboží z Asie po železnici. Navíc se Čína už nemůže dívat na Evropský bordel a sama začiná některé tratě budovat. Momentálně jediný problém na trase je Severní Korea.

Taky záleží co udělají Poláci s Wislou. Údajně bude levnější postavit kanál Odra - Katowice - Krakow než regulovat Wislu.

Nedávno jsem viděl v TV nějakého ekologa. Mával tam tabulkou energetická náročnost dopravy. Vodní vedla jak jinak. Jenže v tabulce chyběla zásadní informace - spotřeba energie na moři, spotřeba energie na velkých řekách typu Dunaj, Rýn a spotřeba energie na malých kanálech například Odra - Labe - Dunaj. (energie/ tuna nákladu/ km)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7285
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 123
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob lis 22, 2014 9:55 am

Budovať novú vodnú cestu má význam len vtedy, ak cesty po zemi a železnica nestačia prepravovanej kapacite, alebo ak štát nevie čo s peniazmi v štátnej kase :? .

K tej Wisle. Čo znamená slovo wisla, je také tajomné a nezrozumitelné, ale len potial, pokial ho nepočujete v Polštine, tam sa vyslovuje ako Wišua. Neviem či slovu vyšua, kde ua je dvojhláska, všetci rozumietie, ale v spisovnej slovenčine to znamená vyšla, základ slova je vyjsť, v češtine zrejme vyjít. Ta rieka vychádza z brehov kde sa jej zachce a veškerú klasickú reguláciu rozmetala ako domček z karát a Poliaci sa jej regulácie vzdali. Tam je asi jediná cesta, vybudovať umelé koryto a rieka nech si tečie povedla. To je však drahý špás.

Ja myslím, že keď bude český štátny rozpočet vysoko prebytkový, k čomu jednotlivé vlády neochvejne smerujú :lol: , tak kanál smerom na Odru, alebo niekam inam, alebo nikam vybudujú na to tata :) .
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2185
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 23, 2014 9:35 am

Michal123: Severni Korea je od Ciny na vychod, ne?
To chteji postavit zeleznici do Vladivostoku?

Denis: V Usti nad Labem pozemni trabsport skutecne nestaci. V tom prekrasnym udoli Labe je vsudypritomnej hluk, mistni si ho ani neuvedomi, ale jako navstevnik ho cítíš i v kostech. Mozna je to jeden z duvodu, proc je trasa dalnice D8 vedena zdanlive nesmyslne po vrcholech kopcu. Doufam, ze se jednou doziju jejího otevreni, bude tam uzasnej vyhled na reku.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » ned lis 23, 2014 8:27 pm

Přes Severní Koreu má vést nákladní železnice do Jižní Korei a hlavně do jejich přístavu.
(Článku na to téma vyšlo více, stačí pohledat.)
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv lis 27, 2014 5:21 pm

Tady je dnešní článek:
http://archiv.ihned.cz/c1-63175720-vsec ... dou-z-ciny

Vlak je dražší a to docela dost, ale zase firmy nemusí držet tak dlouho prachy ve zboží.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host