Česko by se mohlo propojit se třemi moři

Evropské regiony které nemají vlastní kategorii..

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Česko by se mohlo propojit se třemi moři

Příspěvekod ficcus » čtv lis 01, 2007 7:44 am

mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » čtv lis 01, 2007 8:44 am

Nemel byt nebo stale je i Batuv kanal soucasti tohoto prulpavu?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv lis 01, 2007 9:01 am

Pokud budou mít ochranáři taková práva jaká mají, tak je to nerealizovatelné. Například si nedokážu představit, že by povolili narovnat Petrovsko-Strážnické meandry na Moravě -chráněné přírodní ůzemí ,snaží se i o omezení plavby malých plavidel.
Berty
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » čtv lis 01, 2007 9:47 am

Petrovsko-Strážnické meandry obchazi Batuv kanal, ty by se asi nemusely rovnat, ale pravda je ze ochranari uz zacinaji prirodu chranit samu pred sebou :)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv lis 01, 2007 12:58 pm

Jak je asi širobý ten slavný "Baťák" a jak by musel být asi široký aby si vyhly dva říční čluny,nebo to budou na celé trase řídit semafory. Ráno dolů přez noc nahoru-mluví se o dopravním využití ve velkém když to má přinést úspory a odlehčení silniční a žezezniční dopravě.Jak by to pak bylo s rekreací na tom "Baťáku" .To už není o dopravě uhlí jako za Batě dva nahoru dva čluny dolů které táhl traktor.
Do ochranářů se nenavážím je to jen konstatování a možná malá znalost problematiky v místních podmínkách. Je to běh na dlouhou trať.
Berty.
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » čtv lis 01, 2007 1:21 pm

Pravda, Batak respektive komory je siroky 5m, ale bylo by asi jednodussi rozsirit Batak nez rovnat meandry, beru lidi co si prirody vazi maji ji radi a chrani ji ale ne tzv. "Aktivisty" ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 01, 2007 3:37 pm

Dôležité je, že ten kanál bude stáť 300 mld Kč. To je tristo tisíc milionov Kč. To bude rito a ešte k tomu zo štátnych peňazí. To ten kanál nezarobí nikdy. A že pri tom vyrúbu lužné lesy a zničia ojedinelý biotop nie je vôbec dôležité.
Pri tom pindaní na ekológov a ekologických aktivistov by ste si mali spomenúť napríklad na DDT, obmedzenie výroby olovnatých benzínov, katalizátory v autách, čističky odpadových vôd, filtre na fabrických komínoch a ďalšie dobré veci za ktoré bojovali generácie ekologických aktivistov. Alebo si myslíte že to prišlo samo od seba?
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3127
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Re: Česko by se mohlo propojit se třemi moři

Příspěvekod vilma » čtv lis 01, 2007 7:41 pm


jo, jo, myšlenka je to věčná. Můj děda, když si bral babičku, v roce 1930, tak navrhoval, aby si koupili nějaké pozemky u Odry, že sa budú mať dobre, když tam bude ten kanál. Děda už je 35 let mrtvý, babička 7, jenom na tom místě, kam se chodím dívat, je tráva pořád stejně zelená.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát lis 02, 2007 8:48 am

Ani nevím jak začít, ale začnu,
celá debata se spustila mím konstatováním, "že si to nedokážu představit, že ochranáři mají svá práva" atd.....atd..Také jsem mohl začít : Jestli se do toho vloží ekonomové, tak nevím jestli to bude rentabilní ale takovou reakci na konstatování,že se do toho vloží ochranáři s jejich právy jsem nečekal. Všichni diskutující je tu více či méně chválí a Denis to nazve pindáním. Tak nevím jestli se mám smát . Musím konstatovat, že nejsem žádným antiekologem ani antiochranářem, nechci narovnat meandry. Topím skoro nejčisteji třídím odpad, do lodi liji odbouratelný olej, barák mám napojený na čističku........ atd.
Studii toho maxi projektu jsem viděl někdy na počátku 90 let a nijak zváště mě to neoslovilo a nejsem vyloženým zastáncem tohoto projektu a nemám ani pozemky u Moravy což je škoda :cry:
A nyní ruku na srdce. Nelíbilo by se nám to propojení takové aby se dalo projet malými plavidly do všech moří? Procházelo územím kde je co pozorovat v pěkné přírodě a kolem vody by byly na určených místech kulturní bungalovy? No prostě parádní rekreace. Myslím, že líbilo. Ale to by plavidla musela jezdit na elektropohon. Co stavba těch bungalovů a jejich následný provoz? Bude to někdo pro nás budovat bez ekonomické návratnosti? Není už stavba Baťáku samotným zásahem do přírody?
Závěrem: Každá lidská činnost a každý výrobek (překližka i pryskyřice) je více či méně zásahem do přírody a dbejme na to aby ta příroda nám co nejdéle vydržela.
Konec pindání a navážení se do ekologů potřeboval jsem to okomentovat.
Berty
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jojoch » pát lis 02, 2007 9:20 am

ne vždycky s Denisovými názory souhlasím, ale jeho poslední příspěvek mi mluví z duše a klidně bych se pod něj podepsal

jakékoliv propojování Moravy, Odry a Labe je zločin

pokud by šlo o stavbu velikosti stávajícího Baťova kanálu, je to zločin na daňových poplatnících .. líbí-li se někomu plout po Moravě, prosím, není to nic proti ničemu a určitě to bude krásný, ale "za svý"! .. nebo-li čistě soukromé investice v rozumných "ekologických" mezích jsou určitě všude vítány

pokud by šlo o stavbu pro dopravní účely, pak je to zločin na daňových poplatnících i na přírodě .. narovnání řeky a zničení jejíh přirozeného biotopu, proti tomu je stavba železnice nebo dálnice nevinno změnou krajiny na pár let .. voda je jeden z přírodních živlů a není dobré si s ní zahrávat .. kdyby příroda považovala za rozumné, aby voda tekla "z jednoho moře do druhého", tak už by to tak dávno udělala

v Evropě je pro dopravu potřeba využít stávající a nové železnice
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát lis 02, 2007 9:49 am

No tak jsme se shodli a stanovisko "Stavět je to nesmysl" za zůčastněné v této diskusi můžeme poslat na MD ;)
Berty.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát lis 02, 2007 12:01 pm

To je hezký :D Akorát, že průplav Labe - Odra - Dunaj už je zakomponovaný do nového územního plánu Pardubického kraje, přesně s jeho profilem apod. Prý to mají financovat státy, kterých se to dotkne (Německo, Polsko, ČR, Slovensko, Maďarsko a Rakousko). Podporuje EU, takže to začínám vidět jako realistické. :?
No, kdo by nechtěl jezdit do práce motorovým člunem :P Měl bych to za rohem.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » sob lis 03, 2007 8:29 am

No teda :mad:
Co se to tu děje?

Jelikož jde při stavbě takového rozsáhlého vodního díla o veliký peníze, tak je jasné, že jednoduché to nebude (ve smyslu > JÁ SI CHCI TAKY UKOUSNOUT!).

Z mého pohledu je nejrozumnějším řešením soukromá investice a následná správa vodní cesty investorem za přesně daných podmínek. Dle mého by to bylo nejmenší zlo.

A navíc se soukromý investor bude hodně snažit, aby voda tekla, lodě pluli, ...
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob lis 03, 2007 7:55 pm

Tak jsem oddělil všechny příspěvky, kde se mluví ve větší míře o ekologii. Nebylo to jednoduché, doufám že jsem nepostupoval necitlivě.
Veškerou další diskusi čistě o ekologii prosím nadále směřujte do příslušného vlákna. Tady budou mazány.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3127
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » ned lis 04, 2007 10:35 am

když už jsme u toho uklízení, tak si myslím, jestli by tento příspěvek o labsko-odersko- moravském průplavu neměl být teď spíš zařazen do sekce "Ostatní v Evropě", i když se jedná jen o periodicky se opakující vizi. Zařazení do map /představuju si, že tam lidi hledají konkrétní mapy pro praktické využití/ se mi zdá více vzdálené než můj návrh.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned lis 04, 2007 3:42 pm

Tvé přání je mi rozkazem! :jupi:
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř říj 29, 2008 1:00 pm

divam se, za ta diskuse je jiz starsiho data, ale pred nedavnem jsem cetl info o priprave praci (zatim v teoreticke rovine) o zplavneni Moravy do Dunaje. Psalo se tam tohle :

Vodní spojení Moravy a Slovenska se asi prodlouží
Pokud všechno půjde podle plánu, budou se moci za pět let lodě ze Slovenska plavit po Dunaji a Moravě až do Kroměříže. Počítá s tím plán prodloužení splavné části řeky Morava, o němž se hodně hovořilo i na začátku října na letošních Plavebních dnech v Hodoníně.
Lodím plujícím ze Slovenska na Moravu zatím brání ve vjezdu až do oblasti kolem Kroměříže chybějící plavební komora u běloveského jezu. To je přitom hlavní překážka splavnění dalšího úseku řeky Moravy. „Máme zpracovaný investiční záměr na plavební komoru na pravém břehu řeky Moravy za sto šedesát pět milionů Kč. Nevzniknou-li komplikace, příští rok by mohly začít přípravné práce a další rok samotná stavba,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR. Stavba komory tak spadá do pětiletého plánu.
Vzniknou nová přístaviště
Proti výstavbě na řece Moravě není ani správce toku Povodí Moravy. „Náš zájem na zatraktivnění vodní cesty trvá. Rádi bychom vybudování plavební komory a hydroenergetického zařízení v Bělově vyřešili do tří let,“ uvedl ředitel závodu Střední Morava. Na řece Moravě se plánují i jiné stavební práce. V příštím roce začne v závislosti na financích výstavba tří nových přístavišť. Jako vhodné lokality se momentálně jeví Napajedla, Kostelany nad Moravou a Uherské Hradiště. Výstavbě přístavišť nyní brání jen finanční důvody, všechna potřebná povolení už má investor k dispozici.
Kanál, nebo úprava toku?
V blízké budoucnosti by se také mělo rozhodnout o tom, jakým způsobem se vodní spojení Dunaje a Moravy zkapacitní a zpřístupní se tak i pro větší nákladní lodě. Podle ředitele odboru plavby ministerstva dopravy Víta Šimonovského existují minimálně tři varianty. Studie počítají s napojením Břeclavi nebo Hodonína, a to buď po řece Moravě, jejíž koryto by muselo být upraveno, anebo s vybudováním umělých kanálů. Stavba by však podle odpůrců výrazně narušila krajinný ráz a citelně by poškodila evropsky významná chráněná území říční nivy řeky Moravy. Naopak zastánci stavby vidí v propojení na dunajskou vodní cestu výhody. „Silnice kolabují, železnice je na hranici svých možností a za této situace by bylo mimořádně potřebné udělat propojení této vodní cesty, aby se odlehčilo silnicím,“.
Vít Šimonovský tvrdí, že o nejvýhodnější variantě by se mělo rozhodnout během příštího roku, podle jeho slov to však rozhodně neznamená, že se začne stavět v nějakém konkrétním termínu.

Zdroj - http://www.dnoviny.cz/Vnitrozemska-plav ... rodlouzi-/

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host