Přidám informace z 27.6.-4.7. oblast Šibeniku/Kornat
Zátoky zvl s bojemi zcela plné, od 17.00 nemožno se uvázat. Dokonce jsem byl svědkem nelítostného souboje o poslední bojku. Zvl. Žirje, Kakan, Lavsa, Smokvica či Primošten. Obdobně to platí i o známých kotvištích (Tijat, Kakan, Zakan)
Cena za bojku 100 Kn (Primošten 160) na Kornatech zdarma (ale vyberou vás rangeři NP 250 Kn/den/loď)
Pro informaci cena v konobách na ostrovech ryba 160 Kn, víno 70 kn, kilo krevet 350 kn.
PS přiznám se že raději nocuji na bojce. Oblast Kornat a okolí mám celkem zmapovanou, ale zajímalo by mne to jinde na Jadranu (tedy zátoky s bojemi). Téma pro novou diskusi ?
zkušenosti z Chorvatska
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
To F2, nemyslím, že by bóje v HR byly téma pro novou diskusi. Jejich umístění je notoricky známo a pokud někodo začíná a nezná jejich dislokaci, je nanejvíš vhodné zakoupit osmičky a případné novinky, jež se zde vždy objeví, si zapsat či zakreslit. Ujišťuji tě, že já to takto dělám již léta a mám vždy aktuální informace pro ruce.
Pepa
Pepa
Tak mohu aktuálně také doplnit termín : 18 - 25.07
Trasa Sukošan (zajímavé vyplutí silnější severozápadní vítr pár lidem to tam sfouklo špičku, ale dalo se:)) - Pašman (zátoka na úplném jihu ostrova) - první den fukejř kolem 20 kt, kotva
Pašman směr Dugo Otok kolem Žutu na ostrůvek Katina (moc pěkná vyhlídka na všechny strany) kotva
Katina - severně dle Dugi Otok až na jeho severní cíp prohlídka italského vraku.. nádhera a pak do severně položené zátoky Molat - kotva
Molat - severně kolem Iž na Olib kde jsme zajeli do mariny na západní části ostrova - mimochodem celkem příjemná marina a dlouhým kameným molem cca pro 15 lodí + nějaké podélné stání a pár bojek. Příjemný personál a rozumná cena 180kn za 6 osob a 12m loď..avšak absence sprch a wc nebo jseme je nenašel..jinak příjemné polohistorické městečko.
Molat - VeliIž jižní cíp narvaná zátoka - kotva
Veli Iž - Pašmana Soline opět narváno, ale nemohl jsem si odpustit tradiční rybu v této zátoce za rozumnou cenu s velmi příjemnou obsluhou
Pašman - Sukošan (totální psycho při tankování, napočítal jsem něco kolem 15 lodí co se tlačí natankovat (včetně člunú apod.), občas to bylo na milimetry.. šílené situace kdy vpředu špatně vyvázaná loď plápolá na moji příď a zezadu se na mne tlačí další najiždějicí plachetnice, naštěstí bez úhony).
Celkově vydařený týden, co se týká počasí téměř celý týden azuro, ale málo foukalo max.rychlost na vítr tak 8,5 uzlů ale na jihu to bylo prý ještě horší ačkoliv předpověď říkala něco jiného (vzhledem k nezkušené posádce mě to nakonec vyhovovalo). Obvykle jezdím na jaře nebo na podzim takže na můj v kus moc plachetnic a motoráků.
Trasa Sukošan (zajímavé vyplutí silnější severozápadní vítr pár lidem to tam sfouklo špičku, ale dalo se:)) - Pašman (zátoka na úplném jihu ostrova) - první den fukejř kolem 20 kt, kotva
Pašman směr Dugo Otok kolem Žutu na ostrůvek Katina (moc pěkná vyhlídka na všechny strany) kotva
Katina - severně dle Dugi Otok až na jeho severní cíp prohlídka italského vraku.. nádhera a pak do severně položené zátoky Molat - kotva
Molat - severně kolem Iž na Olib kde jsme zajeli do mariny na západní části ostrova - mimochodem celkem příjemná marina a dlouhým kameným molem cca pro 15 lodí + nějaké podélné stání a pár bojek. Příjemný personál a rozumná cena 180kn za 6 osob a 12m loď..avšak absence sprch a wc nebo jseme je nenašel..jinak příjemné polohistorické městečko.
Molat - VeliIž jižní cíp narvaná zátoka - kotva
Veli Iž - Pašmana Soline opět narváno, ale nemohl jsem si odpustit tradiční rybu v této zátoce za rozumnou cenu s velmi příjemnou obsluhou
Pašman - Sukošan (totální psycho při tankování, napočítal jsem něco kolem 15 lodí co se tlačí natankovat (včetně člunú apod.), občas to bylo na milimetry.. šílené situace kdy vpředu špatně vyvázaná loď plápolá na moji příď a zezadu se na mne tlačí další najiždějicí plachetnice, naštěstí bez úhony).
Celkově vydařený týden, co se týká počasí téměř celý týden azuro, ale málo foukalo max.rychlost na vítr tak 8,5 uzlů ale na jihu to bylo prý ještě horší ačkoliv předpověď říkala něco jiného (vzhledem k nezkušené posádce mě to nakonec vyhovovalo). Obvykle jezdím na jaře nebo na podzim takže na můj v kus moc plachetnic a motoráků.
- Lachtan
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
POZOR! Majitelé plachetnice Jami 2 kotvící v Tisnu u Nikoly se mají co nejdříve spojit s Nikolou - Návštěva mariny celním orgánem. Nic vážného nehrozí, budeli úředník spokojen. Je potřeba kopie tech. průkazu, list of inventory, pleasure craft liability insurance card /do 15kW si nejsem jist, zda to mohou požadovat/, kupní smlouvy, pasy majitelů a pak ještě nějaké nové výplody státního úředníka. Loď je jinak v pořádku. Nebudou-li vyřízeny formality do 14 dnů, bude loď odvlečena do celního skladu na náklady majitele. Tel. Nikola +38598739260, má také svou stránku na stránkách Tisno nebo se spojte s Lachtanem 603230895.
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
report z prave probehle plavby v Chorvatskych vodach (mozna neco prijde nekomu k uzitku)
termin: 28.5 - 4.6.2011 (vybran jako kompromis mezi "co nejvic letnim" pocasim vzhledem rodino-rekreacnimu zamereni plavby a take k jiste nezkusenosti casti posadky a snahou byt co nejdal od hlavni sezony a mit taky obcas trosku vetru). Myslim ze se docela povedlo
Lod: charter od Pitter Yachting pres Yachtnet. Naprosto bez problemu. Lod SO 45DS LEMARA. R.v. 2009. Pominu-li idiotsky design, ktery je vsak v poslednich letech spolecny pro vsechny velkovyrobce lodi, pak lod byla ve velmi dobrem stavu - v podstate vse fungovalo jak melo. 3 kajuty, 2x WC, spousta elektroniky funkcni a spolehlive, vcetne radaru, to vse navic popropojovane tak, ze kazdy pristroj vedel o tom druhem a predavaly si data - plotr tak dokazal zobrazovat i napr. vektory smeru vetru a jeho silu. Pridovy propeler. Rolovaci stezen. Motor 75koni velmi mile prekvapil spotrebou kolem 2,5l/ hod - pri cca 1600 otackach a rychlosti kolem 6kts. Ovladani kotvy primo z kokpitu. Plotr Raymarine E120 umisteny primo k kokpitu (opravdu velka obrazovka
) Na tak velkou lod relativne male vazaky - problem na ne navazat tlustsi mooringova lana (napr. Korcula). Vzorove povinne vybaveni - vse na co si jen muzete vzpomenout v nadstandardni podobe. Eletronicky merak stavu paliva, vody, baterek vcetne digi mereni aktualniho odberu. Spousta volnych vytahu - pokud se nepletu, aspon tri. Imho vzorove naple vanty a prohnuty stezen.
zjistene nedostatky a slabiny - zadne vazne, ale treba .. z "pruchoziho fekaltanku" v zadnim WC se voda vracela do zachodu. Bylo treba opravdu hodne pumpovat, aby se vse dostalo pryc. Predni WC take trochu nabiralo vodu. Podotykam, ze jsme nezavirali ventily na vyslovne prani technika. Nebylo to treba - vody pribylo, ale nebylo ji nikdy "pres okraj"
Ve studance se objevila troska vody s naftou - neco nekde proteka - ohlaseno technikovi. Rolovani do stezne slo docela ztuha - nebylo mozne to delat rukou. Nemam rad kdyz k tomu musim pouzit vinsnu. Navic lod ma jednu elektrickou vinsnu ktera primo vybizi prave k zarolovani hlavni plachty a geny. Je tedy mozne, ze nekdo "zarve" plachtu do stezne kdyz mu jinak nejde - tedy "na silu" ... mozna je dobre si na to dat pri prebirani pozor ... ta elektrika ma desivou silu - "prepere" i veci, ktere byste rukou nikdy neutahli :-/ Pri operaci s kotvou jsme dostavali hlasku o nejake chybe napajeni a to i kdyz bezel motor (bezet musel) .. Vytah hlavni plachty a geny byl sveden na stopery do kokpitu - zamichane mezi ostatni lana - nikde jinde nebyly tyto vytahy jisteny - takze bylo potreba je poradne oznacit a prelepit, aby je nekdo omylem nepovolil.
trasa: Biograd-Bisevo/Bisevska Luka - Lastovo/Skrivena Luka - Peljesac/Lovisce (se zastavkou v Korcule) - Hvar/Stari Grad - Zirje/Stupica - Biograd. Napluto cca 270Nm, z toho asi polovina na plachty. Vitr byl uzasny prvni, ctrvty a posledni den. Druhy a treti se v podstate nehnul ani vanek - tedy cely den motor ve snaze dodrzet jakz takz dohodnutou a planovanou trasu.
Hospody - zusenosti popsany ve vlakne Konoby
Prenocovani: obecne me mile prekvapilo, ze nebyl ani zdaleka takovy naval jak jsem se obaval. Nesnasim situace, kdy uz v 15:00 chytam nervy kde prenocujeme s vedomim, ze vsude bude brutalne plno. Obecne - na teto plavbe nikde nebylo uplne plno. Vzdy se dalo najit volne misto a to vetsinou docela v pohode. Pritom jsme povetsinou dojizdeli kolem 19 hodiny.
Bisevska Luka - 4 boje. V okamziku prijezdu vsechny prazdne. Pres noc zustaly prazdne dve. Boje zdarma. Krasna, ale docela uzka zatoka. Vzhledem k umisteni boji zbyva jiz malo mista na kotvu, a lod by se (asi) mela vyvazat na breh. Po ranu dojela kousek od nas italska lod, ktera bez jakychkoliv starosti a rozpaku zakotvila kousek vedle nas a cela posadka odpalavala na pivo na breh... protoze bylo naproste bezvetri a my se chystali k odjezdu, nebyl problem, ale pokud by to bylo napr. pres celou noc a pod vetrem a zacala se tocit (a my na boji ne) byl by asi problem.
Skrivena Luka - stani u pekneho noveho mola u konoby. Cena 150Kn. I pro hosty hospody. Elektrika+voda. Nad hospodou socialky a pradelna. I pres noc zustaly minimalne 4 mista volna. V zatoce spousta volneho mista pro kotveni. Zda se plati netusim. Pred par lety to bylo gratis.
Korcula - kratka zastavka pres den - kolem 14:30. Vnejsi molo ACI mariny cele volne. Nahnali nas zevnitr, nastesti hned na kraj. Uvnitr take spousta volneho mista. Po 3 hod jsme platili taxu za pulden - 240Kn. Pri odjezdu se vnitrek mariny zacal intenzivne plnit - jedna lod za druhou. Stale ale nejake misto zbyvalo. Vnejsi molo pri nasem odjezdu stale cele volne.
Peljesac-Lovisce - kotva zdarma. Obrovska zatoka, spousta zakotvenych lodi, ale stale relativne dost volneho mista. Kotva nam na rozdil od minuleho stani drzela pekne blbe .. sice jsme nemuseli prekotvit, ale rano jsme stali dost jinde nez jsme vecer zacali :-/ Jedna plachetnice kotvila i v te odvracene casti zatoky, kde se podle pilotu (888) nesmi kotvit - kabel. Stala tam az do rana.
Hvar-Stari Grad. Vyvazani na mooring u mestskeho mola v cca 18:00. 350Kn pres noc. Elektrika+Voda, zadne socialky. U mola posledni 4 mista. Spousta volnych boji paralelne s nabrezim a to i pres noc. Kousek dal o stavajicicho mola (smerem ven na more) se stavi nove molo - cca stejne velke. Zatim nefunkcni. Prekvapily me temer prazdne hospody - ve vetsine z nich sedel za cely vecer jediny clovek a to jeste byli radi (???? )
Zirje-Stupica - zatoka a cca 25 boji. V dobe prijezdu 19:00 vetsina obsazenych, ale stale jsou k dispozici nejake volne. Nektere jsou hodne blizko u sebe, nektere opticky hodne dost blizko brehu. Cena za boji 150kn + odvoz odpadku. Pres noc stale nejake boje volne.
Cestou na Biograd obhlizime -
a) melcinu mezi Zirje a ostruvkem Škrovada na jizni strane - projizdime vprostred a hloubka je tam 3,1m. Mozna pekne kotviste pres den nebo pro noc s predpovedi klidneho pocasi. Je tam spousta mista. Pro vetsi ponory opatrne s hloubkou.
b) se stavujeme na "kontrolu" v zatoce Zirje-Tratinska, kde podle 888 ma byt take plno boji. Jsou tam (odhadem 15-20) a kolem poledniho je jich (logicky) plno volnych. Na brehu je reklama na konobu Julie (v 888 neni o hospode ani zminka - zda funguje, nevim) a dive centrum. Nektere boje opet vypadaji docela "podezrele" - jejich stav, nektere jsou blizko brehu, nektere v pohode. Nijak extra jsme je nezkoumali - jen projeli okolo. Zajimave jsou dve nove pekne cervene boje hned u vjezdu do zatoky - docela daleko od ostatnich-zlutych.
Posledni den jsme pred Biogradem projeli bourkou (zajimave bylo, ze behem bourky naprosto ztichl vitr z predchozich cca 25kts) , kde kousek od nas uhodil do more blesk. Vsechny pristroje na lodi okamzite vypadly. Plotr, hloubkomer, autopilot. Po restartu se znovu vse rozjelo, vse fungovalo - GPS pro plotr to chvili trvalo ale autopilot prohlasil, ze to "ma v kozach" ... i kdyz zdanlive ukazoval spravny kurs, vubec nijak nereagoval na stisk tlacitka AUTO. Reportovali jsme tuto udalost charterovce, poslali na lod technika, ktery se tvaril sebejiste, ale nevyresil nic a rikal ze bude volat experty .. nemeli s tim vuci nam zadny problem, pry to kryje nejaka jejich pojistka. Navic jsme podle vseho nebyla jedina lod, ktera vracejice se do Biogradu neco podobneho zazila. V kabine zapojeny notebook a GPS (obe moje) celou udalost prestaly bez jakehokoliv zadrhnuti ...
Edit: doplneno - vzhledem k silenemu stavu benzinky v Biogradu v patek odpoledne a k tomu ze Marina kde sidli spolecnost Pitter je od benzinky opravdu jen kousek, resime problem doplneni nafty "rucne" - parkujeme lod v marine, nalivame 20l kanystr co jsme s sebou meli jako bezp. zalohu a s 2x20l + 1x20l kanystry se "rucne otacime" mezi benzinkou a lodi - timto zpusobem doplnujeme neco pres 70l nafty a vyhybame se tak lodni zacpe a silenostem ktere u benzinky v tuto dobu bezne panuji. Zpocatku se trosku stydime za svoji "vychcanost", ale soude podle mnozstvi kanystru, ktere lide vozi po molu od benziky ke svym lodim, nejsme ani zdaleka jedinni, koho toto reseni napadlo a kdo to tak nakonec resi
Nicmene navecer cestou do hospody zjistujeme ze jiz kolem 19:00 je u benzinky volno i na mori .. nektere lode toho vyuzivaji - odplouvaji ze sveho mista v marine natantaknovat a hned se vraci ....
To jse vse co me ted napada ... pokud ma nekdo dotaz, staci se optat
termin: 28.5 - 4.6.2011 (vybran jako kompromis mezi "co nejvic letnim" pocasim vzhledem rodino-rekreacnimu zamereni plavby a take k jiste nezkusenosti casti posadky a snahou byt co nejdal od hlavni sezony a mit taky obcas trosku vetru). Myslim ze se docela povedlo
Lod: charter od Pitter Yachting pres Yachtnet. Naprosto bez problemu. Lod SO 45DS LEMARA. R.v. 2009. Pominu-li idiotsky design, ktery je vsak v poslednich letech spolecny pro vsechny velkovyrobce lodi, pak lod byla ve velmi dobrem stavu - v podstate vse fungovalo jak melo. 3 kajuty, 2x WC, spousta elektroniky funkcni a spolehlive, vcetne radaru, to vse navic popropojovane tak, ze kazdy pristroj vedel o tom druhem a predavaly si data - plotr tak dokazal zobrazovat i napr. vektory smeru vetru a jeho silu. Pridovy propeler. Rolovaci stezen. Motor 75koni velmi mile prekvapil spotrebou kolem 2,5l/ hod - pri cca 1600 otackach a rychlosti kolem 6kts. Ovladani kotvy primo z kokpitu. Plotr Raymarine E120 umisteny primo k kokpitu (opravdu velka obrazovka
) Na tak velkou lod relativne male vazaky - problem na ne navazat tlustsi mooringova lana (napr. Korcula). Vzorove povinne vybaveni - vse na co si jen muzete vzpomenout v nadstandardni podobe. Eletronicky merak stavu paliva, vody, baterek vcetne digi mereni aktualniho odberu. Spousta volnych vytahu - pokud se nepletu, aspon tri. Imho vzorove naple vanty a prohnuty stezen.
zjistene nedostatky a slabiny - zadne vazne, ale treba .. z "pruchoziho fekaltanku" v zadnim WC se voda vracela do zachodu. Bylo treba opravdu hodne pumpovat, aby se vse dostalo pryc. Predni WC take trochu nabiralo vodu. Podotykam, ze jsme nezavirali ventily na vyslovne prani technika. Nebylo to treba - vody pribylo, ale nebylo ji nikdy "pres okraj"
Ve studance se objevila troska vody s naftou - neco nekde proteka - ohlaseno technikovi. Rolovani do stezne slo docela ztuha - nebylo mozne to delat rukou. Nemam rad kdyz k tomu musim pouzit vinsnu. Navic lod ma jednu elektrickou vinsnu ktera primo vybizi prave k zarolovani hlavni plachty a geny. Je tedy mozne, ze nekdo "zarve" plachtu do stezne kdyz mu jinak nejde - tedy "na silu" ... mozna je dobre si na to dat pri prebirani pozor ... ta elektrika ma desivou silu - "prepere" i veci, ktere byste rukou nikdy neutahli :-/ Pri operaci s kotvou jsme dostavali hlasku o nejake chybe napajeni a to i kdyz bezel motor (bezet musel) .. Vytah hlavni plachty a geny byl sveden na stopery do kokpitu - zamichane mezi ostatni lana - nikde jinde nebyly tyto vytahy jisteny - takze bylo potreba je poradne oznacit a prelepit, aby je nekdo omylem nepovolil.
trasa: Biograd-Bisevo/Bisevska Luka - Lastovo/Skrivena Luka - Peljesac/Lovisce (se zastavkou v Korcule) - Hvar/Stari Grad - Zirje/Stupica - Biograd. Napluto cca 270Nm, z toho asi polovina na plachty. Vitr byl uzasny prvni, ctrvty a posledni den. Druhy a treti se v podstate nehnul ani vanek - tedy cely den motor ve snaze dodrzet jakz takz dohodnutou a planovanou trasu.
Hospody - zusenosti popsany ve vlakne Konoby
Prenocovani: obecne me mile prekvapilo, ze nebyl ani zdaleka takovy naval jak jsem se obaval. Nesnasim situace, kdy uz v 15:00 chytam nervy kde prenocujeme s vedomim, ze vsude bude brutalne plno. Obecne - na teto plavbe nikde nebylo uplne plno. Vzdy se dalo najit volne misto a to vetsinou docela v pohode. Pritom jsme povetsinou dojizdeli kolem 19 hodiny.
Bisevska Luka - 4 boje. V okamziku prijezdu vsechny prazdne. Pres noc zustaly prazdne dve. Boje zdarma. Krasna, ale docela uzka zatoka. Vzhledem k umisteni boji zbyva jiz malo mista na kotvu, a lod by se (asi) mela vyvazat na breh. Po ranu dojela kousek od nas italska lod, ktera bez jakychkoliv starosti a rozpaku zakotvila kousek vedle nas a cela posadka odpalavala na pivo na breh... protoze bylo naproste bezvetri a my se chystali k odjezdu, nebyl problem, ale pokud by to bylo napr. pres celou noc a pod vetrem a zacala se tocit (a my na boji ne) byl by asi problem.
Skrivena Luka - stani u pekneho noveho mola u konoby. Cena 150Kn. I pro hosty hospody. Elektrika+voda. Nad hospodou socialky a pradelna. I pres noc zustaly minimalne 4 mista volna. V zatoce spousta volneho mista pro kotveni. Zda se plati netusim. Pred par lety to bylo gratis.
Korcula - kratka zastavka pres den - kolem 14:30. Vnejsi molo ACI mariny cele volne. Nahnali nas zevnitr, nastesti hned na kraj. Uvnitr take spousta volneho mista. Po 3 hod jsme platili taxu za pulden - 240Kn. Pri odjezdu se vnitrek mariny zacal intenzivne plnit - jedna lod za druhou. Stale ale nejake misto zbyvalo. Vnejsi molo pri nasem odjezdu stale cele volne.
Peljesac-Lovisce - kotva zdarma. Obrovska zatoka, spousta zakotvenych lodi, ale stale relativne dost volneho mista. Kotva nam na rozdil od minuleho stani drzela pekne blbe .. sice jsme nemuseli prekotvit, ale rano jsme stali dost jinde nez jsme vecer zacali :-/ Jedna plachetnice kotvila i v te odvracene casti zatoky, kde se podle pilotu (888) nesmi kotvit - kabel. Stala tam az do rana.
Hvar-Stari Grad. Vyvazani na mooring u mestskeho mola v cca 18:00. 350Kn pres noc. Elektrika+Voda, zadne socialky. U mola posledni 4 mista. Spousta volnych boji paralelne s nabrezim a to i pres noc. Kousek dal o stavajicicho mola (smerem ven na more) se stavi nove molo - cca stejne velke. Zatim nefunkcni. Prekvapily me temer prazdne hospody - ve vetsine z nich sedel za cely vecer jediny clovek a to jeste byli radi (???? )
Zirje-Stupica - zatoka a cca 25 boji. V dobe prijezdu 19:00 vetsina obsazenych, ale stale jsou k dispozici nejake volne. Nektere jsou hodne blizko u sebe, nektere opticky hodne dost blizko brehu. Cena za boji 150kn + odvoz odpadku. Pres noc stale nejake boje volne.
Cestou na Biograd obhlizime -
a) melcinu mezi Zirje a ostruvkem Škrovada na jizni strane - projizdime vprostred a hloubka je tam 3,1m. Mozna pekne kotviste pres den nebo pro noc s predpovedi klidneho pocasi. Je tam spousta mista. Pro vetsi ponory opatrne s hloubkou.
b) se stavujeme na "kontrolu" v zatoce Zirje-Tratinska, kde podle 888 ma byt take plno boji. Jsou tam (odhadem 15-20) a kolem poledniho je jich (logicky) plno volnych. Na brehu je reklama na konobu Julie (v 888 neni o hospode ani zminka - zda funguje, nevim) a dive centrum. Nektere boje opet vypadaji docela "podezrele" - jejich stav, nektere jsou blizko brehu, nektere v pohode. Nijak extra jsme je nezkoumali - jen projeli okolo. Zajimave jsou dve nove pekne cervene boje hned u vjezdu do zatoky - docela daleko od ostatnich-zlutych.
Posledni den jsme pred Biogradem projeli bourkou (zajimave bylo, ze behem bourky naprosto ztichl vitr z predchozich cca 25kts) , kde kousek od nas uhodil do more blesk. Vsechny pristroje na lodi okamzite vypadly. Plotr, hloubkomer, autopilot. Po restartu se znovu vse rozjelo, vse fungovalo - GPS pro plotr to chvili trvalo ale autopilot prohlasil, ze to "ma v kozach" ... i kdyz zdanlive ukazoval spravny kurs, vubec nijak nereagoval na stisk tlacitka AUTO. Reportovali jsme tuto udalost charterovce, poslali na lod technika, ktery se tvaril sebejiste, ale nevyresil nic a rikal ze bude volat experty .. nemeli s tim vuci nam zadny problem, pry to kryje nejaka jejich pojistka. Navic jsme podle vseho nebyla jedina lod, ktera vracejice se do Biogradu neco podobneho zazila. V kabine zapojeny notebook a GPS (obe moje) celou udalost prestaly bez jakehokoliv zadrhnuti ...
Edit: doplneno - vzhledem k silenemu stavu benzinky v Biogradu v patek odpoledne a k tomu ze Marina kde sidli spolecnost Pitter je od benzinky opravdu jen kousek, resime problem doplneni nafty "rucne" - parkujeme lod v marine, nalivame 20l kanystr co jsme s sebou meli jako bezp. zalohu a s 2x20l + 1x20l kanystry se "rucne otacime" mezi benzinkou a lodi - timto zpusobem doplnujeme neco pres 70l nafty a vyhybame se tak lodni zacpe a silenostem ktere u benzinky v tuto dobu bezne panuji. Zpocatku se trosku stydime za svoji "vychcanost", ale soude podle mnozstvi kanystru, ktere lide vozi po molu od benziky ke svym lodim, nejsme ani zdaleka jedinni, koho toto reseni napadlo a kdo to tak nakonec resi
Nicmene navecer cestou do hospody zjistujeme ze jiz kolem 19:00 je u benzinky volno i na mori .. nektere lode toho vyuzivaji - odplouvaji ze sveho mista v marine natantaknovat a hned se vraci ....
To jse vse co me ted napada ... pokud ma nekdo dotaz, staci se optat

- TashonkaWitko
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Jezura píše:zapomnels to nejvic dulezity - esi se Ti to libilo:-)
Martine, ja byl "škrabka v kuchyni" ... tedy na mem nazoru vubec nezalezelo. Na muj vkus se sice plulo trosku min nez ja rad, ale ve finale bylo nejdulezitejsi to, ze se to libilo vsem ostatnim. A myslim, ze se to povedlo a libilo se moc. Takze vlastne se to moc libilo i me
Byl to po par letech zase typicky chorvatsky charter a mile me prekvapil ... to TashonkaWitko
S tím kanystrem jsme to v Biogradu před dvěma lety udělali taky tak, poněvadž když jsme se vraceli, strhl se docela liják a nechtělo se nám v dešti k pumpě, a myslím, že je to docela elegantní řešení i pro případ, kdy je u pumpy nacpáno ...
A jinak popis plavby a zkušeností z ní je sqjelej, víc takových příspěvků
S tím kanystrem jsme to v Biogradu před dvěma lety udělali taky tak, poněvadž když jsme se vraceli, strhl se docela liják a nechtělo se nám v dešti k pumpě, a myslím, že je to docela elegantní řešení i pro případ, kdy je u pumpy nacpáno ...
A jinak popis plavby a zkušeností z ní je sqjelej, víc takových příspěvků

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti




