Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Pojištění odpovědnosti je povinné pro loď s motorem nad 15kW, nejlevnější je v místní pojišťovně obvykle někde blízko kapitanátu. Při vystavování vinjety na kapitanátu pojištění kontrolují.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Pojisteni odpovednosti je vyzadovano od 15kW, kazdopadne to chteli i po me s 6m plachetnici a 6kw motorem.
Lze to zridit i tam, ale tipuju, ze levnejsi to bude zaridit tady. Treba u Pantaenius pres TPS Centrum. Dobra zkusenost.
Lze to zridit i tam, ale tipuju, ze levnejsi to bude zaridit tady. Treba u Pantaenius pres TPS Centrum. Dobra zkusenost.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
A cim to teda zduvodnili ze i na 6kw chteli pojistku kdyz je to od 15kw
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Na kapitanatu mi proste rekl, ze to prece neni nafukovaci clun. Vic nemelo smysl diskutovat a hned mi nabidl kde si to muzu pojistit.
Ja tu pojistku mel, ale chtel jsem zjistit, jestli tech 15kW plati, takze zrejmne ma provizi z kazde uzavrene pojistky.
Ja tu pojistku mel, ale chtel jsem zjistit, jestli tech 15kW plati, takze zrejmne ma provizi z kazde uzavrene pojistky.
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
No po mě taky chtěli pojistku a to mám v TP napsano 14,7kW a RIB má 4m.
Bylo to na kapinátu Mali Lošinj. No naštěstí jsem jí měl už hotovou z ČR
Bylo to na kapinátu Mali Lošinj. No naštěstí jsem jí měl už hotovou z ČR
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Njn balkansky supaci
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
tkruska píše:Lze to zridit i tam, ale tipuju, ze levnejsi to bude zaridit tady. Treba u Pantaenius...
Povinné pojištění pro člun s 30HP motorem mě stojí v chorvatské Allianz 170kn. Kolik by to tak stálo tady?
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
raschi píše:tkruska píše:Lze to zridit i tam, ale tipuju, ze levnejsi to bude zaridit tady. Treba u Pantaenius...
Povinné pojištění pro člun s 30HP motorem mě stojí v chorvatské Allianz 170kn. Kolik by to tak stálo tady?
Nás v pojištění u Allianz v ČR stálo cca 1500,- Kč, ale platí pro celou evropu včetně Jadranu a středozemního moře. Plnění na škodě na majetku je 2mil Kč.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
To je divné, já mám modrou kartu taky od Allianz a taky za 1500 a je to s nejnižším plněním 3 mil. EUR. Tuším, že v Itálii chtějí 6. Ale možná, že u malých člunů je to jinak. Já to mám na plachetnici.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
LadaM píše:To je divné, já mám modrou kartu taky od Allianz a taky za 1500 a je to s nejnižším plněním 3 mil. EUR. Tuším, že v Itálii chtějí 6. Ale možná, že u malých člunů je to jinak. Já to mám na plachetnici.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Máme to na 4m gumák s pevným kýlem a motor 14,7kW. Uzavíral to otec, tak nevím co si do pojistky naporoučel, to bych se ho musel optat.
- Pantanal
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: stř črc 29, 2009 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Dnes jsem se dozvěděl, že Alianz přestala kompletně dělat pojištění odpovědnosti (modrou kartu) i pojištění kauce (při charteru). Nevíte někdo o adekvátní náhradě, typu zajdu na pobočku a za 15 minut to mám hotový. Nebo varianta 2 vykašlat se na to, pokud je skutečně na beton, že v Chorvatsku je pojištění odpovědnosti povinné jen pro lodě s motorem nad 15 koní.
Pantanal
Pantanal
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Zavolej si do Smarteo.cz Alianz to dela, ale nemecka. Perfektni zprostredkovani, platba v czk, super jednani.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Co se tyka casu, vse z domova, modra karta prisla postou druhy den.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Ale on se ptal. I na to jestli to platí ze do 15kw pojistka byt nemusí pokud to tak mají v zákoně tak nemusí jenže Balkán si dělá zákony podle ksichtu Balkán před zavirackou
- Pantanal
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: stř črc 29, 2009 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Díky LadaM, už to řeším přes smarteo.cz, dobrá reference.
Pantanal
Pantanal
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
277 cm gumák s plachtou?
Ahoj, prošel jsem tady příspěvky, ale rád bych měl upřesněnu situaci s 277 cm dlouhým gumákem s plachtou s námořní certifikací "C" v Chorvatských vodách (na moři).
Mám 3 možnosti, A, B, nebo C?
A Nikde se neregistrovat, nic neplatit a plout do 500 m od břehu. Mohu i v noci?
B Dostat od českého Lloyda nějaký papír.
Na kapitanátě v Chorvatsku předložit papír od Lloyda, zaplatit vinětu a zaregistrovat crew list?
C Zkusit to na kapitanátě bez toho papíru od Lloyda, jen s fakturou od dodavatele, dokumentací k lodi a předvedením plavidla?
Pokud se to nepovede, GOTO možnost A.
V noci kruhové bílé světlo (kam jej umístit, jaké použít?) nebo jen svítit baterkou na projíždějící lodě? Kdybych si nainstaloval led diodová světle(červené, zelené a bílé) z diodových světel na jízdní kolo, musel bych dodržet ty předepsané úhly?
Loď je pomalá, takže se nočním plavbám asi nevyhnu. A okolo Istrie ze Savudrie dolů na jih bych (hlavně v noci) nechtěl plout příliš blízko břehu...
Mám 3 možnosti, A, B, nebo C?
A Nikde se neregistrovat, nic neplatit a plout do 500 m od břehu. Mohu i v noci?
B Dostat od českého Lloyda nějaký papír.
Na kapitanátě v Chorvatsku předložit papír od Lloyda, zaplatit vinětu a zaregistrovat crew list?
C Zkusit to na kapitanátě bez toho papíru od Lloyda, jen s fakturou od dodavatele, dokumentací k lodi a předvedením plavidla?
Pokud se to nepovede, GOTO možnost A.
V noci kruhové bílé světlo (kam jej umístit, jaké použít?) nebo jen svítit baterkou na projíždějící lodě? Kdybych si nainstaloval led diodová světle(červené, zelené a bílé) z diodových světel na jízdní kolo, musel bych dodržet ty předepsané úhly?
Loď je pomalá, takže se nočním plavbám asi nevyhnu. A okolo Istrie ze Savudrie dolů na jih bych (hlavně v noci) nechtěl plout příliš blízko břehu...
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Na možnost C zapomeň, to prostě chorvatský kapitanát neumí. Rozhodni se mezi A a B. Do 2,5 metru je to bez čehokoliv a že by někdo řešil 27 cm? A je to vůbec považováno za plavidlo, není to bráno jako plážová hračka? Tedy nepatří to mezi mořské kajaky a sérfy?
Svítit jedním bílím kruhovým světlem a nočním plavbám se vyhnout.
Moc si nedovedu představit, jak na tom pluješ ve vlnách a větru ve dne, natož v noci.
Svítit jedním bílím kruhovým světlem a nočním plavbám se vyhnout.
Moc si nedovedu představit, jak na tom pluješ ve vlnách a větru ve dne, natož v noci.
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Ten člun kromě plachty má/nemá motor? Pokud ne, pak jsi v kategorii surfů apod. ke kterým nepotřebuješ žádné papíry. Pokud motor má, potom potřebuješ alespoň VMP nebo jiný doklad potvrzující kvalifikaci k vedení plavidla. Plavba v noci raději ne (VMP je pouze pro plavbu za světla), když už, tak jen bílé světlo, určitě nebastlit trojbarevné osvětlení (to má smysl jen u větších lodí a podmínkou je právě dodržení úhlů, aby se podle viditelných barev dala poznat poloha lodi)
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
RACEK píše:........ Rozhodni se mezi A a B. Do 2,5 metru je to bez čehokoliv a že by někdo řešil 27 cm? A je to vůbec považováno za plavidlo, není to bráno jako plážová hračka? Tedy nepatří to mezi mořské kajaky a sérfy?
Svítit jedním bílím kruhovým světlem a nočním plavbám se vyhnout.
.........
Rozhodně to plavidlo je. Plachta je z hlediska definice pohon srovnatelný s motorem.Těch 27 cm navíc neukecáš. Varianta A je hodně riziková. Mimo zákon.
Svítit jedním kruhovým světlem na tak malé lodi je zcela v pořádku.
Pokud popluješ na plachty nemusí toto světlo svítit pořád.
Citace z předpisu COLREG, pravidlo 25, písm d)i):
musí mít připravenu k použití elektrickou svítilnu nebo rozsvícenou lampu s bílým světlem, která musí být vystavena v době dostatečné k zabránění srážky. slovu "vystaveno" rozuměj "rozsvíceno"
Doporučení vyhnout se nočním plavbám podepisuji.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Díky všem za příspěvky a reakce, především Jardovi.
Takže informace -
"PLAVBA V CHORVATSKE REPUBLICE
.....
Nálepku musí mít plavidlo, jehož délka je 3 m nebo větší, jakož i plavidlo délky
menší než 3 m, jestli je celková síla jeho pohonného zařízení 5 kW nebo větší.
....."
z tohoto fóra z roku 2009 asi nebude aktuální, že
Každopádně bude zajímavé kontaktovat toho českého Loyda, v prohlášení o shodě se dá těžko vyznat; zdá se, že je certifikace je pro použití s přívěsným motorem, i když se to prodává jako plachetnice. Naštěstí alespoň identifikace typy na prohlášení odpovídá identifikaci typu uvedenému na štítku na zrcadle. A na štítku je i plocha plachty.
Přívěsný motor nemám, ale zkusím si ho nejdříve někde zapůjčit k vyzkoušení. Bohužel nelze zároveň mít zároveň ve vodě kormidlo a motor. Blbé je to, že pokud budu potřebovat stoupat proti větru a vlnám - alespoň v nouzové situaci - sám slaboučký motor nezvládne plout přímo proti větru, na samotnou plachtu nevystoupám - jediná možnost je teoreticky kombinace motoru a plachty - nebo plout bez motoru a jen věřit, že předpověď bude spolehlivá a že nikdy nebude vítr přesně kolmo k pobřeží. O koupi přívěsného motoru tedy uvažuji. Většinu plavby by ale překážel zabalený v loďáku na dně lodi.
Musím také zjistit, jaká bude povinná bezpečnostní výbava. Každopádně ale budu potřebovat ruční GPS; ruční vysílačku mám.
Takže informace -
"PLAVBA V CHORVATSKE REPUBLICE
.....
Nálepku musí mít plavidlo, jehož délka je 3 m nebo větší, jakož i plavidlo délky
menší než 3 m, jestli je celková síla jeho pohonného zařízení 5 kW nebo větší.
....."
z tohoto fóra z roku 2009 asi nebude aktuální, že

Každopádně bude zajímavé kontaktovat toho českého Loyda, v prohlášení o shodě se dá těžko vyznat; zdá se, že je certifikace je pro použití s přívěsným motorem, i když se to prodává jako plachetnice. Naštěstí alespoň identifikace typy na prohlášení odpovídá identifikaci typu uvedenému na štítku na zrcadle. A na štítku je i plocha plachty.
Přívěsný motor nemám, ale zkusím si ho nejdříve někde zapůjčit k vyzkoušení. Bohužel nelze zároveň mít zároveň ve vodě kormidlo a motor. Blbé je to, že pokud budu potřebovat stoupat proti větru a vlnám - alespoň v nouzové situaci - sám slaboučký motor nezvládne plout přímo proti větru, na samotnou plachtu nevystoupám - jediná možnost je teoreticky kombinace motoru a plachty - nebo plout bez motoru a jen věřit, že předpověď bude spolehlivá a že nikdy nebude vítr přesně kolmo k pobřeží. O koupi přívěsného motoru tedy uvažuji. Většinu plavby by ale překážel zabalený v loďáku na dně lodi.
Musím také zjistit, jaká bude povinná bezpečnostní výbava. Každopádně ale budu potřebovat ruční GPS; ruční vysílačku mám.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Kazdopadne az se zvedne vitr a vlny tak budes sr....t magi v kostkach a budes rad ze prezijes
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Jaký motor myslíš? Každý spalovací motor od 2,5 koně to proti větru zvládne. Problém budou vlny, ale to bude problém i když pojedeš na plachty. Jak vezeš motor v tom nafukovacím člunu na podlaze si neumím představit. Aby ti tam nelítal a nenamočil se. Stačí, že kolem tebe projede pořádnej motorák a vlny máš metrové a to ten člunek bude pěkně houpat.
Mám obavu, že možnosti toho svého plavidla trochu přeceňuješ.
Hlavně si vem vylejvák.
Mám obavu, že možnosti toho svého plavidla trochu přeceňuješ.
Hlavně si vem vylejvák.
- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
2,5 koní to proti silnějšímu větru nedá. Nedá to ani 5 koníků. Vyzkoušeno osobně. Proti větším vlnám a silnějšímu větru to stojí na místě. Stěžeň bude další plocha, která to bude brzdit.
Jediná rada je, uzavřít vysoké životní pojištění, aby z tvé výpravy někdo alespoň něco měl. Taková sestava by byla problém i na Lipně při silném větru.
Jediná rada je, uzavřít vysoké životní pojištění, aby z tvé výpravy někdo alespoň něco měl. Taková sestava by byla problém i na Lipně při silném větru.
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Nasadit ve vlnách motor na zrcadlo asi taky nebude žádná legrace.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upřesnění postupu po příjezdu s lodí do Chorvatska?
Takže nakonec pro 277 cm gumák s plachtou 3,8 m certifikace C:
Registrační karta od Československého Lloydu 550 CZK hotovo
Pojištění u Yacht-Pool na rok za 40 EUR do škody 4,5 mil EUR hotovo
Takže vzhůru na jaře do Chorvatska na kapitanát.
Bez motoru, ale ne okolo Istrie ale jen na Pašmanský kanál nebo spíš v prostoru Krk - Rab (přinejhorším nás to hodí na Pašman nebo ne Cres nebo Lošinj).
Jo a ještě dodělat pojistku stěžně zespodu lavice a kiking, aby se na zadák tak nezvedalo ráhno a nehrozilo vylétnout z goosenecku: Materiál už mám - přebral jsem systém Optimist s Dyneemou místo ocelového lanka. Nakonec jsem se rozhodl pro tento systém bez kladek, aby nedošlo ke zranění posádky.
Mimochodem, viděl jsem zajímavé video Optimistu ve skluzu, pokud počítám správně, měl bych být ve skluzu už okolo 5 uzlů: https://video.search.yahoo.com/search/video;_ylt=AwrDQymhFOBdKl0ApnT7w8QF;_ylu=X3oDMTBncGdyMzQ0BHNlYwNzZWFyY2gEdnRpZAM-;_ylc=X1MDOTY3ODEzMDcEX3IDMgRhY3RuA2NsawRjc3JjcHZpZANDMVZLTmpFd0xqSHVZX0Y4WEU5SmhRRzBNVFV4TGdBQUFBQnl5WWVhBGZyA21jYWZlZV91bmludGVybmF0aW9uYWwEZnIyA3NhLWdwBGdwcmlkAzBUUWJqR1d4VC5hejdJZXhMdEtvM0EEbl9yc2x0AzAEbl9zdWdnAzAEb3JpZ2luA3ZpZGVvLnNlYXJjaC55YWhvby5jb20EcG9zAzAEcHFzdHIDBHBxc3RybAMEcXN0cmwDMjYEcXVlcnkDb3B0aW1pc3QlMjBpbiUyMDMwJTIwa25vdHMEdF9zdG1wAzE1NzQ5NjY0OTU-?p=optimist+in+30+knots&ei=UTF-8&fr2=p%3As%2Cv%3Av%2Cm%3Asa&fr=mcafee_uninternational&guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly92aWRlby5zZWFyY2gueWFob28uY29tL3NlYXJjaC92aWRlbztfeWx0PUF3cko3S0NkRk9CZGN4b0EwU2hYTnlvQTtfeWx1PVgzb0RNVEUwYldabU5XSTBCR052Ykc4RFltWXhCSEJ2Y3dNeEJIWjBhV1FEUWpZNE16TmZNUVJ6WldNRGNHbDJjdy0tP3A9b3B0aW1pc3QrdmUrc2tsdXp1JmZyMj1waXYtd2ViJmZyPW1jYWZlZV91bmludGVybmF0aW9uYWw&guce_referrer_sig=AQAAAFInZcyiI6hS0B07BZOp16ia2aJ5Grf_LxkH-bKEO0cmZJ2_utKvHpXSaaB34Pov8EbB--81TzTMB_f56VzSuSJjl5lVF3ZrblE6Scy6uU1PGAGGdn03WXPY_z1Vwac-HsHtoeTWO8Fk0YJAZ1oHUICjCTaXLMWFwQAfNX7fRVIP#id=1&vid=e41a28a380ee0b769d8ed2c762c3ebd4&action=view
Je dobrý tip na zaďák povytáhnout ploutev, ať nebrzdí. Ale za takovýchto podmínek si radši vzít na hlavu kanoistickou přilbu, když člověk bude dělat obrat...
Registrační karta od Československého Lloydu 550 CZK hotovo
Pojištění u Yacht-Pool na rok za 40 EUR do škody 4,5 mil EUR hotovo
Takže vzhůru na jaře do Chorvatska na kapitanát.
Bez motoru, ale ne okolo Istrie ale jen na Pašmanský kanál nebo spíš v prostoru Krk - Rab (přinejhorším nás to hodí na Pašman nebo ne Cres nebo Lošinj).
Jo a ještě dodělat pojistku stěžně zespodu lavice a kiking, aby se na zadák tak nezvedalo ráhno a nehrozilo vylétnout z goosenecku: Materiál už mám - přebral jsem systém Optimist s Dyneemou místo ocelového lanka. Nakonec jsem se rozhodl pro tento systém bez kladek, aby nedošlo ke zranění posádky.
Mimochodem, viděl jsem zajímavé video Optimistu ve skluzu, pokud počítám správně, měl bych být ve skluzu už okolo 5 uzlů: https://video.search.yahoo.com/search/video;_ylt=AwrDQymhFOBdKl0ApnT7w8QF;_ylu=X3oDMTBncGdyMzQ0BHNlYwNzZWFyY2gEdnRpZAM-;_ylc=X1MDOTY3ODEzMDcEX3IDMgRhY3RuA2NsawRjc3JjcHZpZANDMVZLTmpFd0xqSHVZX0Y4WEU5SmhRRzBNVFV4TGdBQUFBQnl5WWVhBGZyA21jYWZlZV91bmludGVybmF0aW9uYWwEZnIyA3NhLWdwBGdwcmlkAzBUUWJqR1d4VC5hejdJZXhMdEtvM0EEbl9yc2x0AzAEbl9zdWdnAzAEb3JpZ2luA3ZpZGVvLnNlYXJjaC55YWhvby5jb20EcG9zAzAEcHFzdHIDBHBxc3RybAMEcXN0cmwDMjYEcXVlcnkDb3B0aW1pc3QlMjBpbiUyMDMwJTIwa25vdHMEdF9zdG1wAzE1NzQ5NjY0OTU-?p=optimist+in+30+knots&ei=UTF-8&fr2=p%3As%2Cv%3Av%2Cm%3Asa&fr=mcafee_uninternational&guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly92aWRlby5zZWFyY2gueWFob28uY29tL3NlYXJjaC92aWRlbztfeWx0PUF3cko3S0NkRk9CZGN4b0EwU2hYTnlvQTtfeWx1PVgzb0RNVEUwYldabU5XSTBCR052Ykc4RFltWXhCSEJ2Y3dNeEJIWjBhV1FEUWpZNE16TmZNUVJ6WldNRGNHbDJjdy0tP3A9b3B0aW1pc3QrdmUrc2tsdXp1JmZyMj1waXYtd2ViJmZyPW1jYWZlZV91bmludGVybmF0aW9uYWw&guce_referrer_sig=AQAAAFInZcyiI6hS0B07BZOp16ia2aJ5Grf_LxkH-bKEO0cmZJ2_utKvHpXSaaB34Pov8EbB--81TzTMB_f56VzSuSJjl5lVF3ZrblE6Scy6uU1PGAGGdn03WXPY_z1Vwac-HsHtoeTWO8Fk0YJAZ1oHUICjCTaXLMWFwQAfNX7fRVIP#id=1&vid=e41a28a380ee0b769d8ed2c762c3ebd4&action=view
Je dobrý tip na zaďák povytáhnout ploutev, ať nebrzdí. Ale za takovýchto podmínek si radši vzít na hlavu kanoistickou přilbu, když člověk bude dělat obrat...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host