marina Pirovac

Popis zajímavých míst na Jadranu

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Sidney
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 01, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha-východ

Příspěvekod Sidney » sob kvě 31, 2014 4:31 pm

No hele jen tak na okraj, když budu manažer Ivan, tak si řeknu, aha, frajeři nejdříve podepsali převzetí a teď chytračí. Dočerpali si naftu do kanistru a pak si ji nalili do aut a dělají tady ofuky. Tak takhle ne! A neříkejte, že by to tak nešlo udělat.

Jardo 885, Maly Bob, Baharis,
Víte kluci vy jste zkušení „staří mořští vlci“, ale vžijte se do naší kůže, prvně přebíráme loď, jsme vyjukaný, zvláště když si přečteme příběhy na tomto fóru, podložený plovák atd, a hledáme kdejakou kravinu, jen abychom nepřišli o kauci. To, že se to technikům zdá jako pitomost? Asi ano. Ale pokud při přebírání přijdeš o kauci kvůli této pitomosti, kterou jsi nezpůsobil a oni ti to zapřou, tak to zamrzí. Viz Kelny, dohoda s technikem zněla jasně jo jo, nemá problema, OK a pak je tam za 45l nafty za svoje. Cestou domů jsi nas**nej, už jen proto, že jsi se nechal ojebat. Myslíš, že při další přejímce přehlédneš pitomosti a budeš důvěřovat? Zeptej se na to Kelnyho? Ale jak svorně píšete je to o lidech a pokud narazíte na „Ivana“ i ze solidní AC, tak máte prostě smolíka, protože on má vždycky navrch. No zajímalo by mě, jak to Baharis řeší v sobotu ráno v 8:00 se svojí špičkovou společností, pochopil jsem, že v ČR, když jsou problémy třeba tohoto tipu. Neber to zle, není to útok proti tobě, ale v sobotu? Nic ve zlém. Obstál by argument, že podle motohodin nemohla být spotřeba tak obrovská? Ale protiargument, že jsi si to nalil do svého auta je dost silný, pokud tedy nemáš benzíňáka.
A propos, lze zjistit množství nafty v nádrži třeba dřevěnou tyčkou, nebo posvítit do nádrže baterkou či nějakým provázkem?
Kauci, respektive pojištění kauce budu raději platit hotově.
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 619
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 13
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » sob kvě 31, 2014 5:21 pm

Já jsem měl půjčenou loď (obvykle Bavaria 36) od AC v Sukošanu asi 6x, vždy solidní jednání. Ale je pravda, že s palivem v nádrži (množstvím) může být problém. Záleží na typu lodě, ale většinou je palivová nádrž takřka neprůhledná, takže není jasně patrný stav v nádrži pouhým pohledem na nádrž. Nahoře bývá kousek hadičky, bývá tam vidět palivo nebo vzduch - podle stavu v nádrži, ale taky je to na prd. Odšroubovat vstupní hrdlo do palivové nádrže a podívat se by bylo to nejjednoduší - ale obvykle to nejde tak jednoduše, jak by si člověk představoval. Pokoušet se něco strkat do nádrže plnícím hrdlem taky moc nejde. Takže máme-li podezření, opravdu jediná cesta je zajet nejdřív na pumpu a případně hned reklamovat.

Pavel.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » sob kvě 31, 2014 7:02 pm

Sidney píše:No zajímalo by mě, jak to Baharis řeší v sobotu ráno v 8:00 se svojí špičkovou společností, pochopil jsem, že v ČR, když jsou problémy třeba tohoto tipu. Neber to zle, není to útok proti tobě, ale v sobotu? Nic ve zlém.

V pohodě Sidney :) I kdyby to útok byl, mohu tě ubezpečit že jsme byl v minulosti zvyklý na hódně těžší kalibry. Ale pokud se vede věcná diskuse, můžeš se ptát jak chceš a kolik chceš.

Nevzpomínám si jak je to dávno, kdy jsme předávali loď v sobotu. Mám rád klid a pohodu. Jsou společnosti kde to je samozřejmé a pokud ne, optám se před vyplutím, do kolika hodin tam máme v pátek být, aby se stihnul check-out ještě v pátek. Z valné většiny to bývá do 17:00. Pohodička doplujeme s natankovanou lodí, uděláme check-out, pobalíme, posedíme / popijeme a ráno do 09:00 musíme opustit loď. Jednou když jsem tam zůstal spát sám mě uklízečka budila v 09:15. To byl fofr, ani kávu jsem si nestihl udělat. Když vyjíždíme dřív, loď se zamkne a klíče se dají do batisty. Zavedená rutina.
Vloni na začátku listopadu jsem byl zděšen. Technik NCP kterého jenom kvůli nám vytáhli z tepla domova se pouze z mola zeptal jestli je vše v pořádku, otočil se na podpadku a mazal zase domů.

Co se týká vlastního dotazu, mohu tě ubezpečit že "Pomóóóc!!!" můžu já i kdokoliv jiný Martě volat i v neděli o půlnoci. Malý příklad. Před pár lety po nás v pátek večer chtěl majitel lodi v Řecku 20€ za potápěče. Když jsme to odmítli, řekl že musíme dát alespoň půlku, jinak nám nepodepíše check-in a charterovka nám tím pádem nevrátí kauci. Ráno letělo letadlo. Tak jsme mu to dali, zavolal jsem Martě a bylo to vyřešené. 10€ jsme dostali zpět. I s omluvou charterovky, že o tom nevěděli.

Zapsání motohodin do formuláře check-in bych se držel, to je vždy pádný argument. Ale s účtem od nafty ze dne vyplutí, to musí být neprůstřelné. To bych se dožadoval ředitele společnosti. V Check-in minulé posádky by měl být zápis o tom že nafta není dočerpaná. Těch použitelných faktů a indícií je hodně. Kanistry jsou blbost, na to se myslím nehraje. Navíc v tu dobu jsou mola plná personálu, kanistrů by si určitě všimli. Do nádrží se dostaneš odklopením lůžka v zadní kabině a odšroubováním víčka na kterém je uchycený plovák.

Co se týká zkušeností, to si musí projít každý sám. Víš jak to je. Co tě nezabije, to tě posílí.
Snažím se nedělat ramena, ale i kdyby jo, nemůžu zapomenout na mé začátky. Já byl ucho a kolem mě samí zkušení. Jak do doprčic dělají že všechno ví, všechno znají a všude byli třikrát?
Je to přirozený vývoj. Teď já jsem trochu dál a ty se můžeš cítit jako ucho. Ale za deset let, to bude jiná. Budeš hledě kolem sebe na ty amatéry, v čem že se to patlají, "to přeci musí být každému jasné". A svět jde dál, nezastaví se.
Takže ty počáteční nezdary přečkej se ctí, nevyhneš se jim, nestyď se za ně, ale všechny si pamatuj. Nikdo z těch zkušených nebyl jiný. Nepříjemné je pouze to, když na to někdo náhodou trošku pozapomene.

Tak mnoho zdaru! :thmbup:
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 619
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 13
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » sob kvě 31, 2014 7:33 pm

Jirko, odšroubovat víčko palivové nádrže jde u každé lodě. Ale mám obavu, že u Bavarie 36, na které jsem obvykle byl, tak to nejde zase tak jednoduše, abych to udělal jen proto, abych se přesvědčil o stavu hladiny v nádrži. Už si nevybavím, co tam je za problém - buď je to ještě zasilikonované, nebo na to potřebuješ klíč na matky - teď si nevybavím. V červenci budu chytřejší. Možná u jiných lodí je to jednodušší. Nejjednodušší to bylo na malé 6 m plachetnici, která měla takovou tu klasickou červenou placatou nádrž (asi 13 litrů) do motoráků pro přívěsný motor, kde bylo nahoře normální šroubovací víko. Jen jsem se zase na druhou stranu modlil, abych ji nemusel dolévat za hodně špatného počasí ...

Jinak když už jsme sice v tématu Chorvatsko - Jadran, ale svezlo se to na rady začínajícím - domnívám se, že by bylo rozumné poprvé plout na nějaké menší lodi, třeba typu Bavaria 32, a ne si hned půjčit loď přes 40 stop. Odrazi se to obvykle v manévrovatelnosti a ovladatelnosti. Prostě něco jak bylo psáno výš - když si udělám řidičák, nesednu hned za kamion. Zkušenější samozřejmě namítnou, že větší lodě mají příďový motorek a tím pádem se s nimi lépe manévruje, ale u velké a tudíž i těžké lodě už je to o tom, že tam už se jakákoli chyba kormidelníka díky velké hmotnosti a tím setrvačnosti mnohem hůř zachraňuje rukama nebo nohama či fendrem.

A když se řešilo tankování - speciálně v Sukošanu to řeším tak, že buď dojedu k pumpě až později navečer, kdy už opadne fronta, nebo přespíme někde za Ždrelacem, dáme budíček v 6 ráno, přeplujeme do Sukošanu a za 5 let jsem nezažil (vždy v sezóně), že bych v SO ráno musel u pumpy čekat ve frontě víc než 2 lodí.

Pavel.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » sob kvě 31, 2014 9:37 pm

V souvislosti s hladinou v nádrži vzpomínám se slzou v oku na svůj první charter cca před 20 lety. Stařičká elanka 31 a místo budíku průhledná hadička vyvedená spodem z nádrže a horem zústěná zpět. Sice se na to muselo usilovně brejlit, ale bezporuchový provoz a přesnost zaručena.

Ale dkyž se tu ve spojitosti s tankováním probírají začátečnické chyby, přiznám se taky k jedné, s pracovním názvem "bacha na dolévání nafty z kanystru".

Kdysi jsem měl z Biogradu půjčenou loď (typ už si nepamatuju), jejíž palivoměr ukazoval jen do 3/4. Moc jsem mu nevěřil a pro jistotu měl ještě dvacku nafty v kanystru. Před check -outem jsem z něj já blbec poctivej doléval nádrž do plna a nevšiml si, že mi vytéká z odvzdušňovacího otvoru do vody.

Jasně, moje chyba, ale povyk okolo příšernej, zaplacená pokuta za znečištění moře (už nevím kolik), resp. za jeho údajnou sanaci a hořká pachuť na jazyku, protože všichni víme, jak macešsky se sami Chorvati k moři které je živí chovají. A samo, žádná sanace se nekonala... jen vítaný mimořádný příjem.

Závěr: Dolévaní z kanystru do plna je dvoumužná akce! Jeden leje a druhý hlídá.

Wlady
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 3
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » sob kvě 31, 2014 10:43 pm

Tankování je věčný problém.
Nepochopím, že si to nepořeší. Je to dle mě jednoduché.
1) do lodi by tankoval výhradně pracovník čerpací stanice
2) při připlutí ukázat účet a kontrolovat i čas tankování vs připlutí
Také vím o lidech, kteří mají panickou hrůzu z fronty na naftu a jsou schopni natankovat v pátek ráno a pak ještě celý den někde plout.
Abych jen nekritizoval, musím také napsat, že vytáčení motoru do vysokých otáček má za důsledek mnohem vyšší spotřebu a pak při pátečním tankování může být dojem, že se tolik nemohlo spotřebovat.
Btw po letošní JI regatce vedle nás tankovali němci nějakou 57-mičku a tankovali 188 litrů :shock:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1426
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 68
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » ned čer 01, 2014 6:29 am

Jarda885 píše:..................
3) Při převzetí lodi nevytáčím předávajícího drobnostma nedejbože pitomostma.
...................


Následná diskuze mne nutí blíže vysvětlit.
Žádný předávající si nikdy neztěžoval na to, že se někdo vyptává na věci co nezná nebo ukazuje šrámy, které loď má z minulých plaveb.
Kdykoliv cokoliv můžeš napsat do check-in listu.

Jedná se o opakované požadavky na provedení drobných oprav, když Ti technik vysvětlí, že toto zrovna není schopen opravit, protože nemá kým nebo čím.
Uživatelský avatar
kolovratek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pon zář 01, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Holice

Příspěvekod kolovratek » ned čer 01, 2014 12:19 pm

[quote="Bilardos"]Tankování je věčný problém.
Nepochopím, že si to nepořeší. Je to dle mě jednoduché.
1) do lodi by tankoval výhradně pracovník čerpací stanice


Nikdy již nenechám dotankovat pracovníka stanice. Minulý rok v Zadaru tankovala obsluha a nevynulovali počítadlo, my si to nezkontrolovali a on nekompromyslně chtěl tankovat sám. Platily jsme i za předcházející lod. Tolik nafty jsem neprojel ani, když jsme jeli celý týden na motor z Itálie do Kremiku.
Takže za mě , vždy tankuji sám a vždy chci vidět vynulované počítadlo.
Uživatelský avatar
Zbiry
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: úte črc 24, 2012 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Zbiry » ned čer 01, 2014 1:02 pm

Musím souhlasit. Já už si pro jistotu stav počítadla i nahrávám na mobil. Již se mi stalo, že když jsem byl u pokladny, tak to vynuloval a účtenka byla na víc. Jak to provedl nevím. Bylo to pak dost hnusné dohadování.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 3
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » ned čer 01, 2014 1:21 pm

kontrolovat vynulování počítadla a kontrola vychcaných lidí co tam dají jen tak od oka kolik uznají za vhodné jsou dvě rozdílné věci, ale to tu stejně nevyřešíme.
Uživatelský avatar
vjurek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 14, 2009 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod vjurek » ned čer 01, 2014 10:12 pm

Založil jsem samostatné vlákno v sekci špatné zkušenosti, ale pro jistotu duplikuji i zde, aby lidi věděli, co můžou v Pirovacu čekat.
Všechny členy tímto varuji před praktikami base managera Miroslava Tomalčeva, „Mira“, od Adriatic Charter z staveniště maríny v Pirovacu. Samotná marína se tu již probírala a situace se neustále zhoršuje. Stavební práce pokračují, ale devastace sociálek taky. Při mém odjezdu koncem května už na pánských záchodech nezbývalo prkýnko ani jedno, zato ruličky od spotřebovaného (a nenahrazovaného) toaletního papíru se vesele kupily na jejich plastové střepy.
Zpět ke kujónovi Mirovi. V týdnu od 24. do 31. jsem s kolegou kapitánem jel souplavbu dvou identických Bavárií 37 z roku 2007 od Adriatic Charter v Pirovacu. Lodě jsme převzali bez zádrhelů a s naloděnými posádkami vyrazili. Plavba měla být 2 x 2 posádky, obě firemní akce, ta první od soboty do středy ráno, druhé posádka z jiné firmy se měly naloďovat ve středu kolem poledne.
Obě lodi jely po celou dobu v těsném závěsu a stejným způsobem využívaly plachty a motor.
Při tankování po první posádce v úterý odpoledne jsem já po nějakých 11 najetých motohodinách doplňoval 13 litrů paliva. To se mi zdálo trochu málo, ale jak z odvzdušňovacího přepadu, tak z čerpacího otvoru stříkala nafta, i když jsem napouštěl velmi pomalu a opakovaně nechával vybublat. I při pouhých 21 kW motoru se mi to sice trochu nezdálo, ale s naftou stříkající z plnicího otvoru se moc hádat nedá. Netušil jsem, kolik tankoval kolega a jen pro zajímavost jsem se ho optal. Nahlásil 80 litrů, což by znamenalo spotřebu přes 7 litrů na hodinu. Měřák samozřejmě ukazoval od začátku plavby až do tankování plnou.
Takže problém.
Po návratu do maríny jsem hned hlásil Mirovi, že je problém s naftou na kolegově lodi, protože dotankování po identické trase je dramaticky rozdílné.
Jeho odpověď, spotřeba kolegovy lodě je normální a já jsem dotankoval málo a víc už doplnit nešlo, protože nádrž je v lodi usazená tak, že je plnicí konec níž, než přední část nádrže.
Já jsem na to reagoval prohlášením, že s tím zásadně nesouhlasím, protože jsem měl ještě v paměti cca třílitrovou spotřebu Duffour 385 se srovnatelným motorem, se kterou jsem jel o pár týdnů dřív. Miro poslal na mou loď technika, který rozebral inspekční otvor s plovákem měřáku a zjistil, že nafty je tam asi na dva centimetry od vršku nádrže.
(Zde upozorním, že Bav 37 2007 má nádrž na 150 litrů a podle Mirovy matematiky by při „normální“ spotřebě 7 litrů na hodinu musela v tuto chvíli na mé lodi chybět půlka nádrže.)
Na toto zjištění Miro nijak nereflektoval a po chvíli argumentování jsem navrhl, že víc budeme vědět po druhé polovině plavby, kdy obě lodě opět pojedou identickou trasu a opět dotankují.
Nafotil jsem měřáky motohodin a vyrazili jsme.
Druhá půlka týdne znamenala 14 motohodin. Já jsem dotancovával 39 litrů, což mi dalo dohromady spotřebu 52 litrů, čemuž bych věřil. Druhá loď dobírala 19, tedy dohromady 100.
Po návratu do maríny jsem se pustil do půlhodinové, matematicko logické argumentace z mojí strany a půlhodinového pindání kravin, vytáčení, míchání a překrucování fakt ze strany Mira. Zkoušel jsem mu věc vysvětlit hned několika způsoby, ale pokaždé, když mu došly argumenty, začal míchat údaje z obou lodí nebo se vymlouvat na nefungující měřáky a špatné uložení nádrží. Podle něj jsem já dotankoval abnormálně málo, spotřeba 50 litrů na 25 motohodin je podle něj nesmysl a je to výhoda pro mě, tak co po něm chci.
Posledním pokusem o rozumné vysvětlení bylo, když jsem mu na papíře vypočítal, že pokud by loď kolegy za první část týdne spotřebovala 80 litrů paliva za 11 hodin, a za druhou část týdne dotankovala pouze 19 za 14 hodin, tak by při dané spotřebě, muselo v nádrži chybět 80 litrů nafty, tedy více než polovina. Navrhnul jsem, že tedy otevřeme inspekční otvor nádrže na kolegově lodi a podíváme se, kolik je tam nafty.
Najednou byla nádrž zase podle Mira uložená tak, že inspekční otvor je mnohem níž, než konec s přívodem tankovací hadice (tedy naopak, než co tvrdil uprostřed týdne) a i chybějící půlka by podle něj nešla poznat.
Když jsem vyjádřil pochybnost, tak najel na agresivní návrh, že teda zavolá mechanika, který pumpou vyčerpá naftu z obou lodí a pokud v každé nebude přesně 150 litrů paliva, tak rozdíl doplatíme.
Na takové opatření jsem neměl čas, protože posádky odjížděly už v pátek večer a já s nimi, takže jsem oponoval, že to není nutné, že podle jednoduchých pravidel matematiky by stačilo otevřít nádrž na kolegově lodi, která by musela být podle jím deklarované normální spotřeby 7 l na hodinu poloprázdná, nebo se znovu podívat do mojí, ve které by muselo zbývat už jen cca 25 litrů paliva (matematika platí, najel jsem cca 25 hodin a při „Mirově spotřebě“ 7 l bych vyjel 175 litrů paliva a dotankoval pouze 50).
Tady už Mirovi došly i vytáčky, tak přišel s tím, že se zatím bavíme jako kamarádi a on mi věří, ale jak může vědět, že jsme vážně dotankovali těch 80 litrů a najeli ty hodiny, že to tvrdím já … Takže mě v podstatě nazval lhářem. (Přestože, když by na to přišlo, tak na tato fakta bylo na každé lodi 6 svědků a elektronické důkazy.) V tu chvíli jsem odešel z kanceláře, protože mi bylo jasné, že jsem narazil na podvodníka, se kterým nic neudělám.
S mou situací už nic neudělám, neměl jsem absolutně žádné páky a možnost obrany. Jediné, co můžu udělat, je varovat zbytek jachtařstva.
Lodě z této báze zajeďte okamžitě po vyplutí dotankovat do Hraminy a jakékoliv manko okamžitě telefonicky hlaste s požadavkem na proplacení.
Dávejte si veliký pozor na lodě z této báze. Jsou možná levné, ale nestojí to za to a base manager je lhář a podvodník.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7114
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon čer 02, 2014 7:51 am

Nefungoval merák?
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 3
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon čer 02, 2014 10:15 am

Denis píše:Nefungoval merák?

Naprosto běžné. Já si už ani nepamatuji, kdy jsi naposled viděl funkční.
Uživatelský avatar
vjurek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 14, 2009 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod vjurek » pon čer 02, 2014 11:38 am

Denis píše:Nefungoval merák?


Nefungoval, píšu to v textu. Na kolegově lodi ukazoval od začátku plnou a tam se držel až do dotankování.
Matoucí měřák je celkem běžná záležitost, ale aby ukazoval plnou i při půlce nádrže je celkem síla.
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod rogix » pon čer 02, 2014 11:59 am

Pytal som sa raz technika na spolahlivost meraku a ten mi s miernym despektom v hlase hovori:

A naco ti je merak? Keby si bol morsky vlk tak aha, odklopis postel, poklopkas po nadrzi a mas to odmerane :D
Uživatelský avatar
HoPrahok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 160
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Měřák

Příspěvekod HoPrahok » pon čer 02, 2014 12:26 pm

My to praktikujeme takto. Na začátku plavby nafotíme stav motohodin, každý den v lodním deníku evidujeme aktuální stav. V průběhu plavby /maximálně tak 2krát/, jsme-li poblíž nějaké benzinky, tak zastavíme a dotankujeme.

Zdá se to být jako blbost, ale bereme to jako nácvik přistání a odjezdu z benzinky, je to dovednost jako každá jiná.
Uživatelský avatar
Sidney
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 01, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha-východ

Příspěvekod Sidney » pon čer 02, 2014 5:18 pm

HoPrahok:
No a co s tím uděláš když naproti tobě sedí "Miro" a všechny tvoje argumenty ignoruje a kličkuje. Nedivím se mu, protože on tu naftu neprojezdil, tak proč by ji měl platit. To že technici převzali loď i když nemá plnou nádrž to je samozřejmě špatně, ale jak to mají zjistit když ty měřáky standardně nefungují. Kdyby to bylo v ČR tak bych techniky podezříval, že si ji odčerpávají do svých aut :D
Uživatelský avatar
karma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: úte črc 10, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

jak to maj technici zařídit?

Příspěvekod karma » pon čer 02, 2014 6:00 pm

Za prvé: je to jejich věc, ne moje. Já mám v papírech, že dostanu loď s plnou nádrží, takže ji chci.
Za druhé: stačilo by jim, aby si opsali stav motohodin při předání lodě a pak při odevzdání mrkly na motohodiny a tys jim k tomu dal účet od benzínky, orientačně by to mělo sedět, rozhodně se nestane, že by byla lodˇs 5 litrama v nádrži po předešlý posádce, která se na to vybodla.

Jsou to idioti, protože by si tu naftu mohli dát do daní, takhle si daj kulový.
Uživatelský avatar
HoPrahok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 160
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Miro

Příspěvekod HoPrahok » úte čer 03, 2014 4:14 pm

Je to ten týpek, který byl minulý rok v Zatonu? Pokud ano, choval se korektně, neměli jsme s ním jediný problém. Teda až na to, že nám do motorku ke člunu dali na 14 denní charter jen benzín v nádrži a zbytek si prý máme zaplatit. Řek jsem mu, že jsem jeho zákazník nikoliv jeho otrok a za chvíli jsme měli 1,5 litrový kanystr plný.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8714
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát čer 06, 2014 10:35 am

To jsou závažné věci. :?
Požádali jsme o vyjádření k tomuto kompetentní osoby a stanovisko zde po té zveřejníme.

Co se týče WC, nepatří maríně, ale jsou v pronájmu od jiné firmy (či soukromníka) a za současného stavu nejsou schopní to ovlivnit.
Vypadá to že dokud marína nebude mít vlastní sociálky a personál, tak se hned tak nezlepší.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8714
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob čer 07, 2014 9:09 pm

A vyjádření majitele:

Překlad:

Vážení klienti a čtenáři fóra,

Co se týče mariny Pirovac potvrzuji, že výstavba skončí tento týden a všechno bahno, které je viditelné na fotografiích na foru bylo odstraněno již před pár týdny a podél betonové hráze teď vedou chodníčky z malých broušených kamenů. Oblast okolo byla také vyrovnána, takže automobily mohou hezky zaparkovat. Bohužel první hosté v Marině byly vystaveni značnému nekomfortu zejména, když pršelo, a bohužel jediné, co můžeme udělat, je omluvit se za to. Myslím, že jiná možnost, nebo odmítnutí pronájmů, dokud základní stavba nebyla dokončena nebylo možné. Doufali jsme, že bude situace pochopena.

Co se týče problémů s koupelnami a toaletami v marině, připouštím, že se potýkáme s potížemi. Tyto zařízení nám nepatří a vyskytlo se tam mnoho technických problémů. Majitelé nejsou příliš vstřícní a také jsme zažili opakovaný vandalismus. Děláme maximum, co je v našich silách a já doufám, že nebude žádná další negativní zpětná vazba, týkající se koupelen a toalet.


Personál na základně byl kontaktován ohledně problémů s palivem a provedeme další kontrolu stavu na základně, abychom se ujistili, že neexistují žádné nevyřešené otázky v této věci. Jsem si jist, že nyní, když výstavba v marině skončila, věci budou fungovat normálně.

Vyfotím nyní několik fotografií z přístavu, můžete je naším jménem umístit na fórum (jako náš významný partner - YacthNet) a podat vysvětlení/omluvu.

S pozdravem,
Alan Miklenic

Adriatic Charter d.o.o.
Marina Dalmacija Bibinje - Sukosan
HR - 23206 Sukosan



Originál:

Dear Clients and Forum Readers,


Regarding Marina Pirovac I can confirm that constuction ends this week and all the mud that is visible in the photos on the forum has been gone for a few weeks already and a small grinded stone walkway goes along the concrete sea wall now. The area around has also been flattened so cars can park nicely. Unfortunately the first guests in the Marina did have a rough experience especially when it rained and unfortunately all we can do is apologize for it. I think the other option of refusing charters there until initial construction was done would not have been possible from the business side. We were hoping for understanding here.

Regarding the problems with bathroom of the marina, we are having difficulties I admit. These bathrooms are not owned by us and we are experincing many technical problems. The owners have been very difficult and we have also experienced multiple vandalsim. We are doing our best here and I hope there wont be anymore negative feedback with this.


Base staff was contacted regarding fuel issues and we will do an additional control of the sitaution at the base to make sure there are no outstanding issues on this matter. I am sure that now that the construction has ended things will return to normal function.

I will take some photos of the marina now, maybe you can post them on the forum in our name (as our strong partner - YacthNet) and give an explanation/apology.

Best Regards, LP
Alan Miklenic

Adriatic Charter d.o.o.
Marina Dalmacija Bibinje - Sukosan
HR - 23206 Sukosan


Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Sidney
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 01, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha-východ

Příspěvekod Sidney » úte čer 10, 2014 10:14 am

Hezká práce Libore,
tak alespoň ti ostatní to budou mít lepší. Za mě, ale ty problémy s naftou nevyřeší chodníčky z broušených kamínků, to je v samotném přístupu ke klientům. Jinak je vidět, že kus práce udělali, ale ještě je pořádný kus čeká. Takže buďte ostražití a dejte info.
Ahoj
Uživatelský avatar
karma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: úte črc 10, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod karma » ned čer 29, 2014 11:59 am

tak jsem se právě vrátil z Pirovacu a musim bohužel potvrdit, že sprchy a toalety jsou jeden velkej humus. Během týdne tam snad nikdo nevytřel, neumyl umyvadla, 2 sprchy ze 4 byly urvaný, takže nefunkční, toaletní papír asi ani neznaj. Měli na to týden a nezměnilo se nic. Jinak abych jen nekritizoval, personál maríny byl vstřícný, drobnosti jsme vyřešili promptně a bez problémů. Pirovac je krásný městečko, dobrá pizzerie na náměstí.
Nevim proč, ale bylo tam děsně komárů, jsem pokousanej od hlavy k patě. Tohle všechno nic nemění na tom, že jsme si to užili, vítr parádní, sluníčko, moře a bylo to super :)
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

recenze Y36 Adriatic - Adriatic Charter / Pirovac

Příspěvekod jojoch » ned čer 29, 2014 12:57 pm

recenze Y36 Adriatic - Adriatic Charter / Pirovac

Loďka je starší, zachovalá, plně vybavená a funkční. Miro tvrdil, že minulý rok byla ve špatném stavu a přes zimu ji ještě s jedním týpkem osobně opravoval.

Plavba na plachty - vynikající.
Plavba na motor - klidná, na 2100 otáček cca 5.5 uzlu, při couvání doleva nechce zabrat, doprava ok.

Plachty - fungl nové, hlavní i genoa. Na stěžni rolfok jako Bavarie.
Motor - startuje okamžitě, malá spotřeba, není hlučný, nečoudí.
Lana a ráhnoví - v pořádku, chtělo by to ale dotáhnout boční vanty (nedělali jsme, i když byl stěžeň v náklonu viditelně prohnutý a vanty uvolněné).
Kotva - ovládání u studánky, řetěz značený po 10 m. (viz Problémy)
Elektronika - mapová GPS (nezapínal sem), rychloměr oproti GPS výrazně podměřuje, hloubkoměr prý od hladiny (ale má cca půl metru přidanou rezervu), budík rychlosti a směru větru není, rádio jen CD (MP3 ani jack-in není), budíky stavu baterií a vody fungují, palivoměr ne.
Lednička - hluboká, chladí až mrazí výborně, ale jen při připojení na 220 (viz Problémy).
Člun - vzduch trochu uchází a pomalu nabírá vodu (nehodí se tahat za lodí), motor výborný.
Voda - bojler i čerpadlo skvělé, tlak nikde neutíká a opakovaně nehrčí.
Pohodlí - stůl v salonu spustitelný na dvojlůžko, matrace tenčí a čisté, jen dvířka kajut mi připadla užší než dříve na jiných lodích (ale to může být širší tělesnou schránkou).
Toaleta - fungl nová.
Sporák - dvě plotýnky, nějak míň hořel (i s novou bombou, všechny ventily jsme zkontrolovali), takže vaření bylo delší, troubu jsme nezkoušeli.
Kuchyňské vybavení - co dům dal, každý hrnek jiný, ale hrnce i pánvičky velké a vyleštěné, nože tupé, otvírák na víno fungující.


Problémy:

1. !!! Loď při plavbě na motor nedobíjí. !!!
Předchozí posádka nás varovala, že se při plavbě uvolňuje jakýsi drátek na motoru (na alternátoru?), tudíž loď pak nedobíjí, a že ho provizorně zajistili. Uvolňoval se dál, opravili jsme na pevno s vírou, že bude vše ok. Během plavby fungovala mizerně lednička (až prakticky vůbec), ale motor byl zapnutý minimálně. V pátek odpoledne se nám nedařilo vytáhnout kotvu, vrátek byl pomalý až chcípl úplně, vybrali jsme ji ručně.
Kontrolky baterií jsou čtyři - vlevo nahoře stále na 70%, vpravo nahoře při celonočním připojení na 220 ukazovala 90% (v pátek byla 30%), vlevo dole stále na 70% (asi startovací), vpravo dole neukazovala nic (zřejmě nebyla).
Když jsme tento stav hned po připlutí sdělili Mirovi, zjebal nás, že je v check listu napsáno, že je nutné připojení na 220 každou druhou noc (nic takového tam napsáno není). Při předvedení, že si kotevní vrátek s vybitou baterií nešrtne ani když dáme plný plyn na neutrál (co vím, tak pomoct kotvě motorem je obvyklý postup ma všech lodích), začal mlet že ne, že je to tak v pořádku. Ale pak si s parťákem něco šuškal a netvářil se sebevědomě. Pravděpodobně při té zimní opravě elektriku zprasil a jednak baterie zapojil blbě (jinak by se nevybíjela jen jedna), druhak někde překousl dobíjení od motoru.
Pokud máte tuto loď objednanou na prázdniny, doporučuji bombardovat maily jak Mira, tak šéfa charterovky, zda to už opravili. Jinak budete mít z ledničky mikrovlnku a kotvu v potřebné chvíli nevytáhnete a ani nespustíte.

2. Všechna místa, která jsou obalená páskou, je dobré zkontrolovat. Jeden trčící drátek jsme našli po zabodnutí do ruky a začistili jej. Druhý trčící drátek si našla genoa sama.
Konkrétně vlevo vpředu, kde pevné zábradlí kolem rolfoku geny přechází v lanko, z pod pattex pásky čouhal drátek, který poškodil genu nad dolním okrajem (ne skrz, ale podřel ji). Miro se to snažil hodit na nás, ustoupil až tlaku argumentů. Kdyby to chtěl hodit na některou další posádku, můžeme poskytnout fotky jako důkaz.
Naposledy upravil(a) jojoch dne ned čer 29, 2014 1:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

názor Adriatic Charter / Pirovac

Příspěvekod jojoch » ned čer 29, 2014 12:58 pm

názor Adriatic Charter / Pirovac

Pirovac - menší městečko, čistá voda, supermarket těsně u mariny (7-21) a druhý 200 m na náměstí, vynikající zmrzlina vpravo od brány do "starého města" (ke kostelu) za 6 Kn (doporučuji Ferrero Rocher), několik pekáren (burek cca 11 Kn), příjemné pláže a nové apartmány za cca 40 EUR, večerní život s atrakcemi pro děti.

Marina - patří Adriatic Charteru, parkování zdarma (bude prý i příští rok) na kamením zpevněné ploše, obsazeno jedno molo, v pátek večer WC (u pánů 2 + 2 mušle) a sprchy (asi 4 plus 4 umyvadla) čisté, leč neudělané úplně kvalitně a podléhající devastaci (z půlky poničené hlavice), ráno chyběl toaletní papír a uklizeno nebylo.
Vyvazování k molu netradiční, mají jen mooringy (pro každou loď dva) a na ty se nejdříve vyváže záď a pak na stejné lano příď.
Dvě benzinky jsou v Hramině, INA a ještě jedna malá, my brali u té druhé, obsluha velmi rychlá a pomáhající.


Adriatic Charter v Pirovacu:

Jednání v kanceláři - rychlé, paní ochotná, kauce/placení kartou bez problémů.
Base manager Miro - příjemný chlapík, ochotný, usměvavý při checkinu, nasraný při checkoutu, lhář a podvodník od pohledu. Celý jeho tým makal a snažil se vyjít vstříc každé prosbě/požadavku.

Check-in:
Ochota k urychlení checkinu - velmi dobrá (převzetí 13:00 a to na ní ještě v 9:00 byla předchozí posádka).
Čistota lodě při převzetí - průměrná, mohli by ještě zlepšit.
Povlečení - nové, při převzetí vše povlečeno, místo samotných prostěradel a dek povlečené deky.
Konkrétně Y36 nebyla při úklidu ani po něm připojena na 220 (je dobré pohlídat si připojení hned při příjezdu kvůli nachlazení ledničky), voda doplněna až po checkinu. Odstranění "závad" (šňůrka na národní vlajku, sedmý fendr na zadek, semtam pattex páska, gumicuk ke stolku, ...) okamžité.
S naftou žádný problém, předcházející česká posádka zanechala loď v naprostém pořádku. (Díky.)

Check-out:
Poměrně podrobný, hlavně stav plachet. Výtku k drobnému poškození plachty (viz Problémy u příspěvku k Y36) vzal Miro zpět až po důsledném dokazování, že zavinění je na straně lodi a tedy charterovky.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti