Nákup marine překližky, její dýhování a jiné povrch. úpravy

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned lis 11, 2007 1:15 pm

to Nemo, to Denis:
Díky za vyčerpávající vysvětlení, s rohoží 450g a plátnem 350g jsem pracoval, z té fotky od Karla se mi zdálo, že jde tentokrát snad o nějakou folii či co. vypadalo to lákavě.
To odýhování obšívky mě pořád dráždí. Přecejen JE TO LOĎ! A na chemopren extra mám spadeno. Za další zkušenosti se teda k Nemovi přimlouvám.
Jinak orientačně: ve firmě FINNFOREST v Tlumačově gabonová překližka tl 4mm tabule 250 * 122cm stojí 160.-Kč+19% DPH za metr2 a tl. 6mm tabule 250*170cm 213.-Kč + DPH za metr2.
Dá se to tam trochu maflíkem nařezat kvůli odvozu. Není myslím co řešit.
Na stavbu lodí je určená, zdá se mi zbytečné to víc komplikovat.
Ať se Vám vše daří, teista.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 113
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » ned lis 11, 2007 8:38 pm

teista píše:to Nemo, to Denis:
Díky za vyčerpávající vysvětlení, s rohoží 450g a plátnem 350g jsem pracoval, z té fotky od Karla se mi zdálo, že jde tentokrát snad o nějakou folii či co. vypadalo to lákavě.
To odýhování obšívky mě pořád dráždí. Přecejen JE TO LOĎ! A na chemopren extra mám spadeno. Za další zkušenosti se teda k Nemovi přimlouvám.
Jinak orientačně: ve firmě FINNFOREST v Tlumačově gabonová překližka tl 4mm tabule 250 * 122cm stojí 160.-Kč+19% DPH za metr2 a tl. 6mm tabule 250*170cm 213.-Kč + DPH za metr2.
Dá se to tam trochu maflíkem nařezat kvůli odvozu. Není myslím co řešit.
Na stavbu lodí je určená, zdá se mi zbytečné to víc komplikovat.
Ať se Vám vše daří, teista.

Pokud se pustíš do toho dýhování, nejprve si to vyzkoušej na menším kousku téhož materiálu. Tu dýhu (a nevím jak s obšívkou) by možná bylo lepší předem naimpregnovat rozředěným lepidlem. Nevím, nezkoušel jsem to, ale logicky by měl být výsledek lepší. Kontaktní lepidlo se do dřeva příliš nevsakuje a ta impregnace by to asi dokázala díky rozředění. S Toluenem ale nepracuj v uzavřené místnosti. Je vysoce toxický.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 12, 2007 12:17 am

Nedyhovať, za žiadnych okolností. Olaminuj to, natri farbou. Dyhovanie sa používa pri rekonštrukciách oldtimerov a pri exkluzívnych interiéroch. Inak to nemá žiadny praktický význam. Stratíš s tým more času a namiesto toho môžeš spraviť kopu ďalších potrebných vecí. A výsledok dyhovania je neistý.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pon lis 12, 2007 9:14 am

Mám mahagonovou podýžkou (silnější dýha) podýhovanou palubu - vodorovné plochy u své menší lodě (dvakrát lomená překližková šarpie, dva pevné kýly, trup i paluba olaminovány). Podýžka je lepena epoxidem. Vzhled je skvělý, avšak každoročně prořezávám skalpelem "bubliny", injekční stříkačkou do nich vpravuji epoxid a se zatížením klížím.
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvekod RadekS » pon lis 12, 2007 12:35 pm

To teista
Ještě k tomu dýhování. Dříve se dělaly lodě vrstvením dýh křížem přez sebe na kopytě. Pokud by jsi použil podobnou metodu, mohlo by to jít, ale chce to silnější dýhy, dobré lepdlo, kupu času a trpělivosti.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pon lis 12, 2007 6:32 pm

RadekS píše:Dříve se dělaly lodě vrstvením dýh křížem přez sebe na kopytě. Pokud by jsi použil podobnou metodu, mohlo by to jít, ale chce to silnější dýhy, dobré lepdlo, kupu času a trpělivosti.

No tím vlastně vznikla sféricky tvarovaná překližka, podle mě :D
Uživatelský avatar
Johan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Překližka

Příspěvekod Johan » úte lis 13, 2007 1:00 pm

Pokusím se přispět se svou troškou do mlýna. Omlouvám se, pokud budu opakovat fakta pro někoho samozřejmá. Mám dlouholeté (asi třicet let) zkušenosti s vodovzdorností překližek a následným laminováním. Vodovzdornost překližky neznamená nic jiného, než fakt, že je lepená vodovzdorným lepidlem. Známý test s "vařením" neprokáže nic jiného. Jenže pro použití pro stavbu lodi je daleko důležitější odolnost materiálu, tedy dřeva ze kterého je vyrobena. Na trhu jsou vodovzdorné překližky bukové , které jsou naprosto nevhodné. Buk je dřevo, které se na loď nedá použít. Velice rychle je napadáno houbami a zahnívá. Totéž platí o březové (letecké) překližce. I ta je vlastně vodovzdorná a přesto prakticky nepoužitelná. Pokud jde o gabon, někdy zvaný nepravý mahagon,nebo okumé, osobní zkušenost nemám a autority se v názorech na jeho použití dost rozcházejí. Někteří zdůrazňují jeho vodoodolnost a krásnou barvu, jiní varují před malou mechanickou pevností. Jako překližka by mohl být dobrý. Můj názor je, že stejně dobře poslouží i vodovzdorná překližka borová o přiměřené tlouštce. Borovice má dřevo odolné, vzdorující hnití a houbám. Nevýhodou je sukovitost a fakt , že se pro vysoký obsah pryskyřice špatně lepí. Při pečlivém výběru každé desky při nákupu a pečlivé práci při lepení by to neměl být problém. Co je stejně a možná i více důležité, je zakrytí řezných hran překližky při stavbě. To je právě místo, kde je překližka nejzranitelnější. Tudy vniká voda po vláknech do dřeva a protože dýhy jsou lepeny "křížově", postupně, za pomoci mrazu. spolehlivě zničí i tu nejkvalitnější překližku. Pokud jde o laminování, jediná použitelná metoda je: za žádných okolností nepoužívat polyesterovou pryskyřici. Je to výborná pryskyřice pro výrobu laminátů , ale naprosto nevhodná pro olaminování dřeva nebo i jiného materiálu. Její největší vadou je malá lepivost. Na dřevě nedrží a nedrží, ať to zkoušíte kolikrát chcete. Nejhorší je , že to, že laminát na dřevě nedrží, zjistíte většinou u silnějších vrstev, až když je pozdě. Proto je prakticky jedinou možností epoxidová pryskyřice. Je sice drahá, ale laminát je daleko pevnější a hlavně drží i na dřevě. Pryskyřici pochopopitelně o nízké viskozitě, ne lepidlo. Pokud jde o vodovzdornost epoxidů, moje zkušenost je, že je sice vysoká, ale po dlouhodobém působení vody to také není žádná velká sláva.Často v literatuře doporučovaná směs dřevěných pilin a epoxidu, jako výplň pro netěsnosti, pro místa trvale pod vodou, se spolehlivě změní po určité době, na houbovitou drolivou hmotu. U laminovaných míst , která jsou ještě chráněna přiměřenou vrstvou barvy by to ale nemělo příliš vadit. Zkušenosti s polyuretanovými pryskyřicemi a moderními lepidly a barvami bohužel nemám. Ale snad moje někdy draze zaplacené zkušenosti někomu poslouží.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 113
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » pát pro 14, 2007 11:15 am

bernau1 píše:Zdravím všechny,já jsem kupoval na objednávku vodovzdornou překližku s atestem na slanou vodu přímo v Praze,firma D.I.B.Pechlátova ul.Praha 5,Smíchov.Ovšem to bylo asi před 7 lety a nevím,zdali ještě fungují. :?

Na uvedené adrese ta firma už není. Můžeš si prosím vzpomenout na její název? Na internetu jsem se celé dny prokousával informacemi, ale překližku s odolností ve slané mořské vodě jsem nenašel. A tu firmu, pokud ještě existuje, bez jejího názvu nemám šanci najít.
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

Teista

Příspěvekod kumi » sob pro 15, 2007 9:52 am

Gabon je na loď v pohodě. Ale to odýhování bych nedělal. Jsou to mraky práce aby ti to pěkně sedlo a nemělo to mezírky které pak pod lakem budou vidět. Takže výsledný efekt by tě taky mohl docela zklamat. Nehledě na to že je to další zbytečná věc o kterou ta loď bude těžší ( :D no tak dobře té váhy zas až tak moc nepřibude) ale hlavně v případě škrábnutí nebo poškození to opravované místo bude dost vidět. Ale je to na tobě. Jak se říká proti gustu žádnej dišputát :lol:
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 113
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » sob pro 15, 2007 10:50 am

teista píše:to Nemo, to Denis:
Díky za vyčerpávající vysvětlení, s rohoží 450g a plátnem 350g jsem pracoval, z té fotky od Karla se mi zdálo, že jde tentokrát snad o nějakou folii či co. vypadalo to lákavě.
To odýhování obšívky mě pořád dráždí. Přecejen JE TO LOĎ! A na chemopren extra mám spadeno. Za další zkušenosti se teda k Nemovi přimlouvám.
Jinak orientačně: ve firmě FINNFOREST v Tlumačově gabonová překližka tl 4mm tabule 250 * 122cm stojí 160.-Kč+19% DPH za metr2 a tl. 6mm tabule 250*170cm 213.-Kč + DPH za metr2.
Dá se to tam trochu maflíkem nařezat kvůli odvozu. Není myslím co řešit.
Na stavbu lodí je určená, zdá se mi zbytečné to víc komplikovat.
Ať se Vám vše daří, teista.

Upřímně, dýhování v amatérských podmínkách bez předchozích zkušeností, je vždy sázka do loterie a výsledek je nejistý. Ideální by bylo objevit někde pravou mahagonovou překližku. Už po ní pátrám dva roky, stále bezvýsledně. Ale určitě někde existuje. Vím, že se dá sehnat v USA, ale kdo si ji bude odtamtud dovážet na jednu loď? Doprava by asi byla dražší, než pár tabulí té překližky. Určitě tady v Evropě, např. v Německu bude nějaký dodavatel. Jen ho najít. Ale pozor! Trochu jsem studoval dřevěné materiály a zjistil jsem, že mahagonů je mnoho druhů. Liší se nejen svým vzhledem a váhou, ale i odolností proti vodě, pružností, křehkostí i hustotou dřeva. Pro lodě je nejlepší mahagon AJACOU. Vyráběly se z něho i letecké vrtule, což hovoří samo za sebe. Je tvrdý, ale pružný a nepraská. Dobře odolává hnilobám a snáší styk s vodou. Má typickou sytě hnědou barvu se zlatými žilkami, která název mahagon tolik proslavila.
Gabon, který je na tomto fóru předkládán jako skvělý materiál pro lodě, je žel, podřadné dřevo, které má tendenci se snadno štípat a mnohem snáze ve styku s vlhkostí zahnívá. Pracoval jsem s honduraským mahagonem, i s gabonem a ujišťuji všechny na tomto fóru, že tyto materiály se ve svých vlastnostech nedají vůbec srovnávat. Jedinou jejich společnou vlastností je, že obojí je dřevo.
Pokud se někomu z vás, kdo si přečtete tento příspěvek, podaří objevit prodejce či výrobce mahagonové marine překližky, určitě si to nenechávejte pro sebe. Ta překližka určitě existuje. Bude asi přiměřeně drahá. Ale to by nevadilo. Vždyť pěknou a trvanlivou loď můžeme postavit jen z dobrého materiálu. :good:
Uživatelský avatar
kumi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: stř říj 31, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Budějky

mahagonová.

Příspěvekod kumi » sob pro 15, 2007 11:31 am

Zkus zapátrat ve francii. Tam kam jezdím pro překližky, říkali že ji jejich dovozce má ale museli by objednat celej kamoin aby jim to dodali. Tak jestli ti tam někdo jezdí tak proč ne. Ono myslím že i když je okumé opravdu méněhodnotné dřevo než mahagon tak si myslím že je tu skloňován spíše k vůli dostupnosti a ceně. A na ty obšívky našich šestimetrovek si myslím je dostačující.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » sob pro 15, 2007 6:17 pm

Před lety jsem postavil překližkovou Sportinu, tak píši několik poznatků. Loď je z borovicové voduvzdorné překližky. Jestliže seženeš kvalitní, tak po vybroušení a nalakování je interier pěkný. Jinak jsem některé plochy dýhoval dodatečně již v hotové lodi a jde to celkem dobře pomocí chemoprénu a drží to již asi 14let dobře. Pracné je kvalitní vybroušení pod lak. Jinak borovicovou překližku můžu jen doporučit.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » sob pro 15, 2007 6:39 pm

To Standa- ahoj, to dýhování chemoprenem mě zajímá. Dneska vyrábějí "chemopren extra"
ten by měl být i do vody. Já bych potřeboval odýhovat obšívku zvenčí, vysoko nad čarou ponoru, ale problém je přitažení po celé ploše. Údajně snad stačí nechat chemopren více zaschnout a válečkem postupně, aby se nenadělaly bubliny přiválečkovat. Máš s tím nějakou zkušenost?
Zdraví teista
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » ned pro 16, 2007 11:09 am

To teista:
nedyhoval jsem sice lod, ale reprosoustavy. Podle mne jsou pri dyhovani nejdulezitejsi 3 veci:
1. co nejrovnejsi povrch naneseneho lepidla, tedy ne zadna zmijovka apod. Ja jsem lepidlo trochu naredil toluenem, ale jen tak, aby se lepe roztekalo a pak jsem nanesl co mozna nejrovnejsi povrch, optimalni je rovnou sterkou, ale aby vrstav lepidla byla alespon 0.5 mm (moc netlacit)
2. po dokonalem zavadnuti (trochu pozdeji je lepe nez trochu drive (cca 10 - 15 minut) je nutne dyhu pokladat od jedne hrany a ihned poradne pritisknout. Mi se nejvice osvedcila sklenena lahev (napr. od piva), kterou jsem celou svou vahou 100 kg po dyze jezdil. Zadne odvalovani, ale misto po mistu jednim smerem pritiskavat.
3. nepospichat s povrchovou upravou dyhy. Ja jsem cekal 2 dny, nez chemopren opravdu poradne zaschl. Pri prvnim pokusu jsem byl netrpelivy a tak druhy den jsem dyhu namoril a prelakoval a zacala se odchlipavat v miste, kde jsou dve dyhy spojene na tupo k sobe. Tu praci s odtranenim dyhy a chemoprenu bych nikomu nepral.
Pokud dodrzis vse, co jsem napsal, je to v pohode. Pokud budes delat skrinku, je nutne dostat lepidlo az do rohu, nepocitat s tim, ze se tam nejak vtlaci pri uhlazovani. Dyhujes dve protilehle strany, nechas cca 2 dny zaschnout, orezes presah a teprve pak delas kolme strany.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » ned pro 16, 2007 11:59 am

V tomto topicu "kam za nákupem marine překližky"
je nustálá tendence k off topic a to k otázkám a možnostem dýhování zakoupené překližky, případně k jiným povrchovým úpravám.
Chápu, že to bezprostředně souvisí a těžko to oddělovat.

Z tohoto důvodu a abychom to našli i za půl roku, rozhod jsem se přejmenovat tento
tpic na:

"Nákup marine překližky, její dýhování a jiné povrch. úpravy"

Bohužel, delší nápis nelze
Máte pole otevřené.

Pepa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 16, 2007 6:01 pm

K Stefinovej technike bod č 1. Rovnomerná vrstva sa dá dosiahnuť jedine zubovou stierkou, robil som sice z epoxidovým tmelom a nie chemoprenom, ale je to podobné. Ocelovú, velmi jemnú zubovú stierku som kúpil v obchode pre maliarov. Ak je výška zubu 1mm, tak plošná hrúbka naneseného materialu bude 0,5 mm. Z hladkou stierkou som rovnomerný povrch nikdy nedosiahol, aj keď sa to na prvý pohlad tak zdalo.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » ned pro 16, 2007 6:23 pm

TO Teista - chemoprén extra je dobrý. Je dobré ho naředil ředidlem na chemoprén, běžně v prodeji a nanášet širokým štětcem samozřejmě obě plochy. Potom to musíš vydržet a přilepit až to zaschne. Pozor jak to položíš už s tí nehneš. Místo válcování se osvětčil na přimačknutí kousek hranolku se zaoblenou hranou a tou hranou celou plochu jako by utahnout. Zároveň se dýha i výrovná.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned pro 16, 2007 8:15 pm

to Stefin - díky za radu, jedná se mi o odýhování zakřivené plochy, proto ten dotaz na zatížení. Když dělám nábytek-rovné plochy, dýhuju všechno předem pod lisem.

to Standa - to s tím posunutím je mi jasné, že když to založím šejdrem, je průser.
Takže z toho co píšeš plyne, že není třeba dlouhodobě lisovat, ale pečlivě silou žehlit.
Zkusím to i za cenu, že bude nějaká chybka. Tady na té loďce se učíme, co umíme a co neumíme. Dám vědět jak jsme dopadli.
Děkuju za zkušenosti - teista
Uživatelský avatar
Roman
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 15, 2006 3:35 pm
Reputace: 0
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvekod Roman » pon pro 17, 2007 5:01 pm

Škoda že jste se začali o tom tak pozdě bavit.Už jsem svoji lodku dodělal před sezónou.Rád ale budu sledovat toto téma .O dřevě není toho nikdy dost napsané.Překližku jsem bral okoume v Jaffholz.Uvidím jak dlouho vydrží.Určitě to nebylo ideální řešení-tvrdili že je.Lak jsem použil Sadolin.Dyhu jsem jenom viděl nalepenou a po dvou měsících zvlněnou.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon pro 17, 2007 7:32 pm

Roman píše:Dyhu jsem jenom viděl nalepenou a po dvou měsících zvlněnou.


Tomu nerozumiem. Aká dyha bola zvlnená, tá čo je z nej vyrobená preglejka, alebo si ju odyhoval a tá nalepená dyha sa ti zvlnila?
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » úte pro 18, 2007 12:20 pm

Dýhy lze koupit ve společnosti Denzer Bohemia. Je to německá firma, která u Mělníka vybudovala před několika lety velkou dýhárnu a jejich vzorník má asi sto položek. S mahagonem to není jednoduché, ale někdy v září ho ještě měli. Nevím jaký druh přesně, kupoval jsem macassar a ten mahagon mě tolik nezajímal.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » úte pro 18, 2007 12:29 pm

upřesním jedno písmenko: Danzer Bohemia-Dýhárna s.r.o.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » stř pro 19, 2007 12:57 am

to smike
Díky, je to tak.
Uživatelský avatar
Roman
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 15, 2006 3:35 pm
Reputace: 0
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvekod Roman » stř pro 19, 2007 12:28 pm

Viděl jsem na jiné lodi nalepenou dýhu na palubě a zvlnila se po pár týdnech. :(
Uživatelský avatar
burdal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 03, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod burdal1 » stř říj 01, 2008 10:38 am

Damy a panove,
dovolim si znovuotevrit toto tema. Dostal jsem se do faze nakupu preklizky na obsivku. Tak nejak jsem se rozhodnul pro borovou, vodovzdorne lepenou. Jako dostupneho (Praha a okoli) dodavatele jsem si vyhledl Finforest. Bohuzel tam maji borovou vodovzdornou pouze nejakou obalovou a jejich prodejce me strasi se spatnou kvalitou. Nabizi mi samozrejme gabon (na coz nemam a jak se zda s kvalitou to take neni uplne jednoznacne) a potom nejaky binthangor, ktery by byl cenove jeste zvladnutelny, ale vzivote jsem to neslysel (coz neni tak prekvapujici - nevyznam se v tom). Zitra se tam nejspis zastavim abych omrkl tu kvalitu te borovice. Otazka zni: Kde koupit borovou vodovzdornou v rozumne kvalite za dobrou cenu? Mel by z toho vzniknout 5m motorovy clunek, ktery nestavim na sto let. Pres preklizku bude samozrejme jeste laminat.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host