Boatplans.dk 15' Dutch pram
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Denisi,myslíš rozměrově něco podobného?Dopředu ten metr asi nedám,ale bude tam dost velký průlez.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Áno, niečo podobného. K prednej palube, klakni si na zem a zmeraj sa, ja mám 180 cm a vyšlo mi asi 85 cm. Výška kajuty vazerá v pohode a ak ta nakreslená linka je vrch kajuty, tak potom pri jej zaoblení to bude na bokoch nižšie a opticky sa to zníži, bude to vyzerať tak akurát. Prednú stenu kajuty nerob lomenú, je to zbytočne zložité a nemá to žiadny účel. Pri malej rýchlosti je jedno či je kolmá-zvislá, alebo šikmá. Zadná strana kajuty naopak, ak je kolmá, tak sa za ňou robí vzdušný výr a ťahá výfukové splodiny k posádke. Keby si jazdil v sklze, tak to až tak nevadí, ale pri výtlačnej plavbe je to problém, aj pri malých motoroch. Zadnú stenu sprav lomenú, alebo šikmú, aby prúd vzduchu odnášal spaliny preč od lode. Lomená je zložitejšia na stavbu dverí do kajuty, ja som robil lomenú a dosť som nad tým maturoval a dosť ma to zdržalo. V kokpite mám lavice jak na plachetnici a mám tam na podobne dlhej lodi skoro 200 cm. Takže ak odšroubujem sedadlo, tak sa tam dá vyvaliť. Všetko samozrejme na úkor kajutky, ale aj v nej mám 200 cm na dĺžku, nohy sú totiž pod prednou paulubou. Na spanie je to klaustrofobické, rýchlo sa vydýcha vzduch aj keď tam je vetrák, tak som spravil plachtu nad kokpit a spíme pri otvorených dverách. Takže ak dáš kajutu 180 cm, tak kokpit budeš mať 190 cm.
Ak sa chceš pustiť do takéhoto diela, tak ju rob s možnosťou dať tam časom silnejší motor, nech to jazdí v sklze. Teda sprav fest pevné zrkadlo a zabezpeč prenos sily zo zrkadla na trup lode.
Ak sa chceš pustiť do takéhoto diela, tak ju rob s možnosťou dať tam časom silnejší motor, nech to jazdí v sklze. Teda sprav fest pevné zrkadlo a zabezpeč prenos sily zo zrkadla na trup lode.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Já mám 175 takže plus mínus to je podobné.To zkosení mělo být opravdu jen z estetického hlediska,jestli být nemusí,tím asi lépe a vím,že napojování na oblouk by možná dělalo trochu problémy.Lomenou stěnu zadní kajuty máš namysli něco jako toto?
Lavici chci jen jednu,ale skládací,když bude složená tak část matrace bude mít funkci opěradla,mělo by to být na principu dvou roštů zajíždějících do sebe.Na druhé straně by měla být technická část,vařič umývadélko atd.přední a zadní plát rozhodně chci udělat silnější,mám na to nachystanou 18mm překližku a jelikož to chci dělat ze slabší překližky,tak to bude dodatečně vyztuženo dalšíma výstuhama v podobě posunuté kabiny.
Když jsem délku,šířku a i výšku kabinkyporovnával s mým Orionem,tak je to dost podobné a tam nám to vyhovuje.
Lavici chci jen jednu,ale skládací,když bude složená tak část matrace bude mít funkci opěradla,mělo by to být na principu dvou roštů zajíždějících do sebe.Na druhé straně by měla být technická část,vařič umývadélko atd.přední a zadní plát rozhodně chci udělat silnější,mám na to nachystanou 18mm překližku a jelikož to chci dělat ze slabší překližky,tak to bude dodatečně vyztuženo dalšíma výstuhama v podobě posunuté kabiny.
Když jsem délku,šířku a i výšku kabinkyporovnával s mým Orionem,tak je to dost podobné a tam nám to vyhovuje.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Ještě bych mel takovej dotaz, bude to mit teleflex nebo to chces ridit pinou?
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
To já právě ještě nevím.Pokud to bude pína bude to horší na výhled a pokud zase volant,bude to těžší o mechanizmus myslím,že se rozhodnu při hrubé stavbě,co bys doporučoval?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Tak to sa mi tu už dávno nestalo, zmizol mi príspevok, resp. neobjavil sa. Tak napíšem znova len začiatok, tú šikminu zadnej steny presne naopak, šikmé hore.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Aha...takhle nebo šikmina dopředu.
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Ahoj.
Záslužná činost a pěkná volba předlohy. Protože neustále přemýšlím o malé kajutové loďce, dám do úvahy několik úvah - jen tak pro zamyšlení....
a) Průchod na příď - dle mne je u malé lodi je nesmysl dělat ochozy na bocích - příliš by se zúžila kajuta. Ale zase - mít luknu vzadu i ve předu a prolézat kajutou když se tam potřebuju dostat mi přijde dost nešikovné. A lézt přez střechu dost riskantní - a navíc by střecha musela být pochozí což nepředpokládám.... Proto se mi líbí originální design lodi na http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=4, která je od přídě k zádi průchozí kajutou. Bohužel v originálních plánech není řešeno zakrytí tohoto otvoru. Dávám k úvaze: posunout tento průchod k jedné straně lodi - tak jako je vlez do kajuty řešen třeba zde: http://www.duckworksbbs.com/plans/korho ... /index.htm (u verze že jedna strana je spací a druhá pracovní by to nemusel být problém.... pracovní strana bude asi užší (?))
a udělat na tento průchod posuvný kryt, který by se odsouval ne klasicky dopředu, ale do strany na širší střechu kajuty. Alternativou je udělat tento kryt dělený na dvě části - přední a zadní.... Šla by potom odsunout pouze zadní část - pro klasický vstup do kajutky (věci ve předu by např. při dešti zůstali v suchu) nebo odsunout i přední část pro pohodlné přecházení na příď....
b) Zvýšení kajuty..... Narazil jsem na lodi, u kterých jde při stání zvednout střecha kajuty a tím zvýšit "stojná" výška... i kdyby to v tomto případě mělo být o 30-40cm, možná by to stálo za to.... (?). Na druhou stranu chápu že je to podstatná komplikace a u střechy navržené jako průchozí = dělená je to komplikace o to větší... ale pořád si myslím že řešitelná... Otázka je zda to stojí za to. Tvoje varianta udělat kajutku rovnou vyšší je rozhodně jednodušší
c) Pomocný zakrývací stan - přemýšlel jem o jednoduchém stanu typu "tunel" který by právě zakryl podélný otvor ve střeše (kryty by byly odsunuty ke straně) a tím při stání zvětšil manipulační prostor v kajutce....
Záslužná činost a pěkná volba předlohy. Protože neustále přemýšlím o malé kajutové loďce, dám do úvahy několik úvah - jen tak pro zamyšlení....
a) Průchod na příď - dle mne je u malé lodi je nesmysl dělat ochozy na bocích - příliš by se zúžila kajuta. Ale zase - mít luknu vzadu i ve předu a prolézat kajutou když se tam potřebuju dostat mi přijde dost nešikovné. A lézt přez střechu dost riskantní - a navíc by střecha musela být pochozí což nepředpokládám.... Proto se mi líbí originální design lodi na http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=4, která je od přídě k zádi průchozí kajutou. Bohužel v originálních plánech není řešeno zakrytí tohoto otvoru. Dávám k úvaze: posunout tento průchod k jedné straně lodi - tak jako je vlez do kajuty řešen třeba zde: http://www.duckworksbbs.com/plans/korho ... /index.htm (u verze že jedna strana je spací a druhá pracovní by to nemusel být problém.... pracovní strana bude asi užší (?))
a udělat na tento průchod posuvný kryt, který by se odsouval ne klasicky dopředu, ale do strany na širší střechu kajuty. Alternativou je udělat tento kryt dělený na dvě části - přední a zadní.... Šla by potom odsunout pouze zadní část - pro klasický vstup do kajutky (věci ve předu by např. při dešti zůstali v suchu) nebo odsunout i přední část pro pohodlné přecházení na příď....
b) Zvýšení kajuty..... Narazil jsem na lodi, u kterých jde při stání zvednout střecha kajuty a tím zvýšit "stojná" výška... i kdyby to v tomto případě mělo být o 30-40cm, možná by to stálo za to.... (?). Na druhou stranu chápu že je to podstatná komplikace a u střechy navržené jako průchozí = dělená je to komplikace o to větší... ale pořád si myslím že řešitelná... Otázka je zda to stojí za to. Tvoje varianta udělat kajutku rovnou vyšší je rozhodně jednodušší
c) Pomocný zakrývací stan - přemýšlel jem o jednoduchém stanu typu "tunel" který by právě zakryl podélný otvor ve střeše (kryty by byly odsunuty ke straně) a tím při stání zvětšil manipulační prostor v kajutce....
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Od bortu, t.j vrchnej hrany trupu, v mieste zadnej steny kajuty, veď šikminu pod uhlom asi 70 stupňov od horizontílnej roviny, smerom k špici lode. teda naopak ako si to spravil.
že ma ty skúšaš ? 


- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Corwin, Ty sa prosím ťa poobzeraj po lodiach čo plávu desiatky rokov po českých vodách a nehladaj slepé uličky. Jaký tunel? Sto rokov sa už robí kabrio, tak čo prosím ťa vymýšlaš. Ochoz, bočná paluba je to najlepšie riešenie, predpisi hovoria o šírke min. 20 cm a to je tak akurát, na streche kajuty handreling a je to. Bočná stena kajuty musí byť asi 20 st od zvislice zošikmená. A keď zažiješ poriadnu búrku na vode, tak budeš rád, že tam nemáš takú pakovinu ako prúchozí kajuta. Suchý pelech, to je základ
, to mi ver.

- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Denisi, nezkoušel,prostě už to večer nemyslí
Asi jsi myslel toto,
Díky a klidnou noc.

Asi jsi myslel toto,
Díky a klidnou noc.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram




- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Dovolim si malou poznámku - mam na Romane taky kajutu co se tak nejak svazuje smerem dopředu a z hlediska vyhledu před lod to není vůbec spatny.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
pred lety(70 leta) se tady dala sehnat kajutova pramice-vyroba NDR-jmenovalo se to tuším kajutovy pent-fotku jsem nikde nenasel ale jedna se obcas objevovala na Veletove a nevypadalo to zas tak špatně
nektery pamětník(nejspíš David nebo Maxik) by možna něco vyštrachal-jen tak pro inspiraci
nektery pamětník(nejspíš David nebo Maxik) by možna něco vyštrachal-jen tak pro inspiraci
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Díky Denisi za rady.
Spádovat kajutu dopředu ještě zvažuji opravdu z estetického hlediska,o těch bočních stěnách vím,to je i kvůli plavbě pod můstkama aby se nechytalo bokem pokud je nakloněná loď na jednu stranu....a i se mě zdá,že to vypadé lépe.Vařit,nebo spíše ohřívat my jsme zvyklí v lodi,takže koutek asi bude
....ale opravdu jen minimalistický,však při pracích budu dávat fota a návrhy.Kabrio nad kokpitem je fajn věc hlavně při bouřce a budu to řešit nejspíš taky,asi konstrukce z hliníku kvůli váze.Zmínil jsi i lednici no a tady je kámen úrazu.kde sebrat proud.Není problém solárko,mám to tak na orionku a jsem spokojený,ale ho využívám hlavně o víkendech a tam se baterie stačí dobýt,ale něco jiného je několikadenní pobyt i s zapnutou lednicí.
Koukal jsem se na elektriku toho motoru co mám a dynamo,nebo alternátor tam není i když se mi zdá,že el.soustava je podobná dvoutaktům typu Pionýr Stadion Jaweta apod.jedna cívka zapalovací a další výkonné.....ale to je téma pro motoráře a někam jinam.
Jak to máš ty Denisi?
Spádovat kajutu dopředu ještě zvažuji opravdu z estetického hlediska,o těch bočních stěnách vím,to je i kvůli plavbě pod můstkama aby se nechytalo bokem pokud je nakloněná loď na jednu stranu....a i se mě zdá,že to vypadé lépe.Vařit,nebo spíše ohřívat my jsme zvyklí v lodi,takže koutek asi bude

Koukal jsem se na elektriku toho motoru co mám a dynamo,nebo alternátor tam není i když se mi zdá,že el.soustava je podobná dvoutaktům typu Pionýr Stadion Jaweta apod.jedna cívka zapalovací a další výkonné.....ale to je téma pro motoráře a někam jinam.
Jak to máš ty Denisi?
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
jestli tam mas civku na osvetlení tak dodaš regulator např. z www.vape.cz a muzeš dobíjet mam takhle upraveny stary Volvo Penta 5- teda taky zaleži kolik ta civka da A
jesli nevadí že jsem odpovedel za Denise
jesli nevadí že jsem odpovedel za Denise
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Nevadí mi od nikoho žádné moudro,víc hlav,více ví 

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Viky_CZ píše:Dovolim si malou poznámku - mam na Romane taky kajutu co se tak nejak svazuje smerem dopředu a z hlediska vyhledu před lod to není vůbec spatny.
Máš samozrejme pravdu. V prvom rade však musí vidieť cez zadnú hranu kabínky, dôležitá je ta otázka ktorú si dal skorej, teda či bude mať riadenie- volant. kormidelné kolo, alebo bude držať v ruke páku od motora. Výhlad na vodu pred ním mu určí technické riešenie, aj výšku kajuty. Teda do toho okótovaného obrázka treba v zadu k motoru nakresliť pandrláka ako sedí a kde bude výška jeho očí. Pri výške 175 cm to bude tak 70 - 80 cm nad sedákom. Ešte sa to dá regulovať samozrejme výškou sedáku. Pandrláka môže nakresliť aj hneď za kajutu, keby bolo kormidlo, môže sedieť, ale aj stáť. Mám dojem, že všetci v partii čo chodíme na Dunaj pri jazde stojíme, okrem Viktora. A Červíka, ale ten má výtlačnú 9 m loď.
Chladnička, mám kompresorovú, odber štandartne 1 A/hod, v horúčavách istotne viac, ale nemám to zmerané. Mám 50 k motor, alternátor 16 A, batéria 95 Ah. Na noc som chladničku vypínal. Tento rok som dal záložnú štartovaciu batériu a vyzerá to tak, že na noc nebudem vypínať. Predpoklad je, že 24 hod by som mal vydržať bez dobíjania, teda bez štartovania a dobíjania motorom.
Meral som loď, prednú palubu mám 120 cm, kajutu 145, lôžko cca 200 cm.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Par mejch poznatku, snad nekomu pomuzou:
1) Zvysovat kajutu je nesmysl. Bude to hnusny a nicemu to nepomuze, plnou stojnou tam clovek nevymysli a sedet lze docela pohodlne i ve stavajici. Po vylepeni kobercem je v kajute teplo, i kdyz okolo jsou 4 stupne.
2) Pruchozi kajuta je nesmyls. Jednodverovy reseni je nesmysl. Proplavit se komorou v desti je peklo. Jako jediny rozumny vidim luknu ve predu i v zadu, a konstrukcne tak, aby to bylo cely pochozi(vzhledem k latim dle planu to neni zadnej problem)
3) Je NUTNY u tyhle lodi vyresit kokpit, zahradni zidlicky(dle mortena) ci lavicky z prkna jsou uplne nahouby. Chce to lavice po obvodu s uloznym prostorem a vyspadovanou podlahu, aby to bylo samovylevaci. Bez toho je v lodi mrdnik a stoji v ni voda.
4) hezky by spis bylo bimini a eventualne zaplachtovanej zadek, tam by se o stojny vysce dalo uvazovat.
5) Pluje to hezky. Petikonka sam pres 13km/h, petikonka s familii 12km/h, na 1/3 plynu 10km/h. Se stirem pred sebou, v tlacny sestave 8km/h. V kajute se 2 dospeli + 1 dite vyspi.
Asi tak, jsou-li dotazy, rad odpovim.
1) Zvysovat kajutu je nesmysl. Bude to hnusny a nicemu to nepomuze, plnou stojnou tam clovek nevymysli a sedet lze docela pohodlne i ve stavajici. Po vylepeni kobercem je v kajute teplo, i kdyz okolo jsou 4 stupne.
2) Pruchozi kajuta je nesmyls. Jednodverovy reseni je nesmysl. Proplavit se komorou v desti je peklo. Jako jediny rozumny vidim luknu ve predu i v zadu, a konstrukcne tak, aby to bylo cely pochozi(vzhledem k latim dle planu to neni zadnej problem)
3) Je NUTNY u tyhle lodi vyresit kokpit, zahradni zidlicky(dle mortena) ci lavicky z prkna jsou uplne nahouby. Chce to lavice po obvodu s uloznym prostorem a vyspadovanou podlahu, aby to bylo samovylevaci. Bez toho je v lodi mrdnik a stoji v ni voda.
4) hezky by spis bylo bimini a eventualne zaplachtovanej zadek, tam by se o stojny vysce dalo uvazovat.
5) Pluje to hezky. Petikonka sam pres 13km/h, petikonka s familii 12km/h, na 1/3 plynu 10km/h. Se stirem pred sebou, v tlacny sestave 8km/h. V kajute se 2 dospeli + 1 dite vyspi.
Asi tak, jsou-li dotazy, rad odpovim.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
V kajutě stojnou výšku neudělám,opravdu by to vypadalo blbe,ale zvětšit to zvětším,kvůli většímu pohodlí a taky snžšímu průlezu zezadu do předu(nechci dělat ochoz a půlená střecha podle plánu to není to pravé ořechové) ,paskvil z toho nebude...doufám.
O lavicích v kokpitu přemýšlím,ale ještě pořádně nevím jak je udělat,nechci moc zbytečně zvedat váhu,ale zase vím,že by to byl zesilující prvek a úložné místa.Bimini,to máš pravdu,to chce už hlavně kvůli tomu dešti co by se musel čerpat z kokpitu,jinak bych musel řešit ten kokpit a na tu stříšku by stejně došlo....časem.
Mohl bys hodit nějaké foto?
O lavicích v kokpitu přemýšlím,ale ještě pořádně nevím jak je udělat,nechci moc zbytečně zvedat váhu,ale zase vím,že by to byl zesilující prvek a úložné místa.Bimini,to máš pravdu,to chce už hlavně kvůli tomu dešti co by se musel čerpat z kokpitu,jinak bych musel řešit ten kokpit a na tu stříšku by stejně došlo....časem.
Mohl bys hodit nějaké foto?
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Ochoz bych nedelal, ale bez problemu se da chodit stredem, teda po deklech co na tu diru udelas. Kajuta je na spani opravdu prostorna, fakt nevidim duvod ji zvetsovat, spis opravdu vymazlit ten kokpit - lavice jak po stranach, tak vzadu. Taky to docela pomuze s rozlozenim hmotnosti.A zaplachtovani kokpitu, to by tomu fakt pomohlo nejvic.
Jediny, co mi trochu dela starosti, je jak davat fendry nekam zhruba mezi okynka, tam to proste de blbe.
Ja si ted davam mensi pauzu, dve deti, nejak nejsou na nic prachy. Ale budu s ni jeste trochu pokracovat, nez se presunu k necemu rozmernejsimu.
A tady je par fotek
Jediny, co mi trochu dela starosti, je jak davat fendry nekam zhruba mezi okynka, tam to proste de blbe.
Ja si ted davam mensi pauzu, dve deti, nejak nejsou na nic prachy. Ale budu s ni jeste trochu pokracovat, nez se presunu k necemu rozmernejsimu.
A tady je par fotek
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Lukna v predu a vzadu je tiež nezmysel
, najme v daždi v komore
Otázka je čo si pod pojmom Lukna predstavuješ, otvor s deklom v strope /stropné okno/ ?


- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
OK, lukna(okno) je nesmysl. Proste prulez. Ten do kokpitu by mel bejt velkej a pohodlne pruleznej, jeho zadni hrana by mela sedet se zaplachtovanim kajuty. Ten na predni "palubu" by mel bejt naopak malej, prave tak na protazeni se - prolezu vykouknu a vlastnim telem omezuji mnozstvi vody prsici do kajuty. Vsechny prulezy reseny jako pochozi, cimz pri stazenym kocarku neni probem probehnout po strese na predni palubu.
BTW, ten predek tyhle lodi je jak delanej na koupaci zebrik.
BTW, ten predek tyhle lodi je jak delanej na koupaci zebrik.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Za dažďa je najlepšia nepremokavá a vetruodolná plachta nad kokpitom, upevnená na konštrukci a to tak, že je chránený aj vchod do kajuty. Potom sú v tej komore za dažďa velmi dobré bočné ochozi na lodi a plavčík v nepremokavom oblečení, ktorí idem tam kam treba. Predná lukna nič moc, za dažďa ti naprší do pidikajutky a nemáš to jak sušiť. Ja som si na lodi, na streche pred vchodom do kajuty spravil z veterný štít z Lexanu, olemovaný drevenými lištami a ta plachta je pripevnená oňho. Keď vylezem z kajutky, tak pred vchodom nemám podlahu tak vysoko ako inde v kokpite, ale až na samom dne, takže pod plachtou mám pred kajutkou stojnú výšku. Dlho som vymeriaval, dho som sa s tým hral a aj tak to nie je dokonalé, budem robiť malé úpravy na konštrukcii aj na plachte. Len dúfam že to celé nepoondím.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: Boatplans.dk 15' Dutch pram
Tak jsem začal řezat 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti