Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Pár nových fotek na Rajčeti.
Laminování jedné vrstvy ve 3 lidech trvalo 7 hodin. Tedy vlastně 21 hodin a ještě plus hodina na zrcadle 2. den.
Jo a ta strhávačka je super;-)
Laminování jedné vrstvy ve 3 lidech trvalo 7 hodin. Tedy vlastně 21 hodin a ještě plus hodina na zrcadle 2. den.
Jo a ta strhávačka je super;-)
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
35 svěrek na jednu 3vrstvou (3x 6 mm překližka) bortlajsnu
Ještě je musím přelaminovat a pak mne čeká skeg ...
Ještě je musím přelaminovat a pak mne čeká skeg ...
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Tmelím a brousím, tmelím a brousím, .... Broušení bruskou si teď užívám. Ale za 14 dní mi zdraží elektřinu a pak budu brousit už jen ručně
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 81
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ahoj! Mám začátečnickou otázky: To někalikanásobné tmelení a broušení
- do jaké míry je to nezbytné pro funkci, a do jaké míry jen pro estetiku (a výši prodejní ceny při případném prodeji)? Kolik to bude hodin?
- když se jedná o loď laminovanou v kopytu (negativní forma), tam to není potřeba, prostě se nanese serapátor, gel coat, nějaký tmel?proč?, epoxyd, a pak tkanina do měkkého?
- když by člověk nepracoval a jen by vyráběl loď, je to nejméně na půl roku? Pozoruji weby Setky a Class Mini 5.8 a tam vlastně loď dělají naplno od začátku roku a ještě nejsou u konce... je to tím, že to není stich-and-glue, ale jsou tam podélné latě?
- kolik hodin vzal výrobně Hartley TS 16 ?
Dík.
- do jaké míry je to nezbytné pro funkci, a do jaké míry jen pro estetiku (a výši prodejní ceny při případném prodeji)? Kolik to bude hodin?
- když se jedná o loď laminovanou v kopytu (negativní forma), tam to není potřeba, prostě se nanese serapátor, gel coat, nějaký tmel?proč?, epoxyd, a pak tkanina do měkkého?
- když by člověk nepracoval a jen by vyráběl loď, je to nejméně na půl roku? Pozoruji weby Setky a Class Mini 5.8 a tam vlastně loď dělají naplno od začátku roku a ještě nejsou u konce... je to tím, že to není stich-and-glue, ale jsou tam podélné latě?
- kolik hodin vzal výrobně Hartley TS 16 ?
Dík.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ahoj Vojto,
hladký povrch - na funkci při výtlačné plavbě to asi moc velký mít nebude. Ale mít hrbolatou loď nechci. V diskusních fórech jsou často fotky trupů se zrcadlovým leskem. Je to sice hezké, ale já nejsem autolakýrník, fanatický puntičkář ... a tolik času také nemám. Stejně to nebudu stříkat, ale vezmu to jen válečkem. To tmelení a broušení trupu odhaduji na 40 hodin. Zkouším tu "podpetrovu metodu", kdy napřed špachtlí s 2 mm vroubky (vzdálené cca 1,5 cm od sebe) nanesu "nudličky" tmelu a pak je přebrousím do "rovin". Tím pádem jsou někde vysoké 0 mm a třeba 1,5 mm na překryvech vrstev laminátu. Přes ně pak širokou špachtlí dotmeluji meziprostory. Úspora času na broušení se zdá býti značná. Výši prodejní ceny úplně vynechme - doma stavěné lodi se nedají prodat se ziskem. Tu práci ti v plné výši nikdo nezaplatí. To zcela pochopíš, až když postavíš a prodáš svou první loď.
Kopyto/forma - nemám zkušenost. Když nepočítám vydru před 20 lety:-)
Hartley 16 - stavba mi vzala cca 700 hodin. To by při pracovní době 40 hod týdně bylo 17,5 týdne;-) Jenže to je jen prostý součet mužohodin. Kdybys dělal jen loď, tak ten čas o něco nakyne ještě o různé technologické přestávky na schnutí pryskyřic, tmelů, barev a pod.
Já teď makám na broušení a letošním cílem je zvládnout i barvu na podponorové části trupu. To bych si pak mohl trup na zimu otočit dnem dolů a celou zimu si pak v dílně vyřezávat a pasovat (na sucho) vnitřní konstrukční dílce. A na jaře, až se oteplí, tak bych zase začal lepit;-) Ten čas strašně letí ...
hladký povrch - na funkci při výtlačné plavbě to asi moc velký mít nebude. Ale mít hrbolatou loď nechci. V diskusních fórech jsou často fotky trupů se zrcadlovým leskem. Je to sice hezké, ale já nejsem autolakýrník, fanatický puntičkář ... a tolik času také nemám. Stejně to nebudu stříkat, ale vezmu to jen válečkem. To tmelení a broušení trupu odhaduji na 40 hodin. Zkouším tu "podpetrovu metodu", kdy napřed špachtlí s 2 mm vroubky (vzdálené cca 1,5 cm od sebe) nanesu "nudličky" tmelu a pak je přebrousím do "rovin". Tím pádem jsou někde vysoké 0 mm a třeba 1,5 mm na překryvech vrstev laminátu. Přes ně pak širokou špachtlí dotmeluji meziprostory. Úspora času na broušení se zdá býti značná. Výši prodejní ceny úplně vynechme - doma stavěné lodi se nedají prodat se ziskem. Tu práci ti v plné výši nikdo nezaplatí. To zcela pochopíš, až když postavíš a prodáš svou první loď.
Kopyto/forma - nemám zkušenost. Když nepočítám vydru před 20 lety:-)
Hartley 16 - stavba mi vzala cca 700 hodin. To by při pracovní době 40 hod týdně bylo 17,5 týdne;-) Jenže to je jen prostý součet mužohodin. Kdybys dělal jen loď, tak ten čas o něco nakyne ještě o různé technologické přestávky na schnutí pryskyřic, tmelů, barev a pod.
Já teď makám na broušení a letošním cílem je zvládnout i barvu na podponorové části trupu. To bych si pak mohl trup na zimu otočit dnem dolů a celou zimu si pak v dílně vyřezávat a pasovat (na sucho) vnitřní konstrukční dílce. A na jaře, až se oteplí, tak bych zase začal lepit;-) Ten čas strašně letí ...
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 250
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ona ta "moje" "žbrdlinková" metoda je vhodná hlavně na složitě zakřivené povrchy. Tam kde se opravdu hledá tvar.
Na rovné plochy, nebo plochy mírně zakřivené úplně vhodná není, protože jde o to, že většina tmelů, při zasychání sesedá. Tzn. vznikne ti propadlina mezi žbrdlinkami. Částečné řešení tohoto problému je přetmellit to 2x bez broušení. Nebo najít tmel, který nesesedá, což se mi nepovelo.
Tzn. žbrdlinkovou metodou bych tmelil třeba oblast přídě, ostatní plochy plošně.
Tak jako tak, věřím že to dokončíš kvalitně. A pošli fotky
Na rovné plochy, nebo plochy mírně zakřivené úplně vhodná není, protože jde o to, že většina tmelů, při zasychání sesedá. Tzn. vznikne ti propadlina mezi žbrdlinkami. Částečné řešení tohoto problému je přetmellit to 2x bez broušení. Nebo najít tmel, který nesesedá, což se mi nepovelo.
Tzn. žbrdlinkovou metodou bych tmelil třeba oblast přídě, ostatní plochy plošně.
Tak jako tak, věřím že to dokončíš kvalitně. A pošli fotky
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
PodPetře, fotky průběžně přidávám na Rajče
To "žbrdlinkové" tmelení má u mne smysl i na plochách, protože na překryvech (šarpie) několika vrstev biaxu vznikají výškové rozdíly třeba až 2 mm. Na přídi klidně i 4 mm. A já ty nerovnosti pak poztřebuji roztáhnout do ztracena do plochy.
To "žbrdlinkové" tmelení má u mne smysl i na plochách, protože na překryvech (šarpie) několika vrstev biaxu vznikají výškové rozdíly třeba až 2 mm. Na přídi klidně i 4 mm. A já ty nerovnosti pak poztřebuji roztáhnout do ztracena do plochy.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
No ... jaro v řiti:-) Teď jsem teprve jsem sundal plachtu z lodi. Loni jsem nestihl, co jsem chtěl, takže loď je pořád kýlem vzhůru:-(
Ale jdu na to!
Technická otázka: kýl a klounovec chci ze spodu obložit "oděrkovým prknem". Bude jen přilepeno PU trvale pružným lepidlem. Vidím to tak na vrstvu lepidla 2-3 mm pro dobrou smykovou pevnost spoje. Dřevo bude bez povrchové úpravy. Jaké dřevo použít? Buk? Dub?
Ale jdu na to!
Technická otázka: kýl a klounovec chci ze spodu obložit "oděrkovým prknem". Bude jen přilepeno PU trvale pružným lepidlem. Vidím to tak na vrstvu lepidla 2-3 mm pro dobrou smykovou pevnost spoje. Dřevo bude bez povrchové úpravy. Jaké dřevo použít? Buk? Dub?
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Dub, je trvácnejší.
Buk hnije a vo všeobecnosti čo čítal sa moc nedoporučuje.
A.
Buk hnije a vo všeobecnosti čo čítal sa moc nedoporučuje.
A.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5880
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Jedině dub a ani nepotřebuje natírat. Měl jsem to tak patnáct let.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
dělal jsem si nový příčky na schůdky do vody z dubu a na radu starého mazáku jsem je natíral horkou fermeží. Tak uvidím, zatím jsou jak nový, ale nejsou trvale ve vodě, jen při koupání.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 840
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
Ahoj.
Na jaře jsem na zdrsněný epox. laminát lepil dubové kýlové latě. 3 ks tl. 1 cm kvůli ohybu a pnutí.
1. jsem lepil epoxydem 1200 zahuštěným Kabosilem, další 2 vrstvy hustým PU lepidlem Soudal.
Napouštím Tungovým olejem ředěným technic. benzínem ca 1 : 1.
Do posledních vrstev přidán Karnaubský vosk.
Na jaře jsem na zdrsněný epox. laminát lepil dubové kýlové latě. 3 ks tl. 1 cm kvůli ohybu a pnutí.
1. jsem lepil epoxydem 1200 zahuštěným Kabosilem, další 2 vrstvy hustým PU lepidlem Soudal.
Napouštím Tungovým olejem ředěným technic. benzínem ca 1 : 1.
Do posledních vrstev přidán Karnaubský vosk.
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 546
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)
pekna prace, fandim ti
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host