Mikrohausbot
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Bahno, když mne začaly zajímat lodě větší naž kanoe, vyčetl jsem kdesi dvě moudra, o jejichž platnosti jsem se od té doby mnohokrát přesvědčil:
1) loď je hotová teprve když se tříští na útesech
2) první loď postav nepříteli, druhou kamarádovi a třetí sobě.
Takže ať postavíš cokoliv, do roka to stejně začneš předělávat a nebo začneš přemýšlet, že to prodáš a s novými zkušenostmi si postavíš lepší loď. Pokud dovolíš radu, tak mnohem lépe se bude prodávat loď postavená podle koupených důvěryhodných plánů než vlastní projekt, stejně jako se lépe bude prodávat loď líbivá než kredenciózní. I při dnešní svrabu a bídě ji prodáš přinejmenším za cenu, za kterou pořídíš materiál na novou. A jestli pochybuješ o tom, že se svou první lodí někdy přestaneš být spokojen, ptej se tady těch, kteří loď stavěli a nebo možná i kupovali...
1) loď je hotová teprve když se tříští na útesech
2) první loď postav nepříteli, druhou kamarádovi a třetí sobě.
Takže ať postavíš cokoliv, do roka to stejně začneš předělávat a nebo začneš přemýšlet, že to prodáš a s novými zkušenostmi si postavíš lepší loď. Pokud dovolíš radu, tak mnohem lépe se bude prodávat loď postavená podle koupených důvěryhodných plánů než vlastní projekt, stejně jako se lépe bude prodávat loď líbivá než kredenciózní. I při dnešní svrabu a bídě ji prodáš přinejmenším za cenu, za kterou pořídíš materiál na novou. A jestli pochybuješ o tom, že se svou první lodí někdy přestaneš být spokojen, ptej se tady těch, kteří loď stavěli a nebo možná i kupovali...
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Felix píše: I při dnešní svrabu a bídě ji prodáš přinejmenším za cenu, za kterou pořídíš materiál na novou.

Felix píše: A jestli pochybuješ o tom, že se svou první lodí někdy přestaneš být spokojen, ptej se tady těch, kteří loď stavěli a nebo možná i kupovali...
Nepochybuju. Mezni termin pro nespokojenost je prvni rano, a to jenom pokud spusteni na vodu den pred tim dopadne dobre. Jsem obeznamen se svoji psychikou, zijeme spolu dost dlouho.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Bahno, držím ti palce v tvojej koncepcii do 1000 kg s 5 koňmi. Som síce pesimista, ale želám ti to aby si bol úspešný. Ale ak by sa ti to nepodarilo, tak je dobré mať možnosť prísť na SPS a požiadať o povolenie na stavbu a to sa žiada podstatne lepšie ak máš projekt kupovaný. Myslím tým najme to, že 5HP bude málo a podla mňa treba mať možnosť tam zavesiť aj 15 HP štvortakt. Ale po priehrade ti bude stačiť v pohode aj tých 5 HP a keď bude moc fúkať, tak si dáš pauzičku a šlofika. Keď vyrazíš do sveta tak 10HP je minimum.
Možno si postrehol že som staval s preglejky 14 stopový čln FS14 od www.bateau.com Taký istý čln staval aj Vovský. V projekte píšu niečo o váhe 80 kg, ale obidvaja sme sa dostali na 140 kg. Ale mne sa v tej váhe podarilo postaviť aj kajutku. A to sme každý bojoval o čo najmenšiu váhu. Vovský má z môjho pohladu spravený excelentný povrch, ale viac tmelil a použil špricgit. Ja som tmelil málo, ale podarilo sa mi velmi dobre olaminovať povrch, žiadny špricgit nebolo treba. Povrch je velmi dobrý, ale Vovského je lepší. Dosiahnuť nízku váhu pri kvalite nie je žiadna sranda.
Takže ak dávaš preglejke rádius, ako radí Pepa s Davidom, tak ju môžeš použiť tenšiu a šetríš na váhe. Preglejka Okume má 450 kg/m3. Váhu ušetríš ďalej aj týmto: rebrá a nosníky z dreva robíš lepené z latičiek a nie z jednoho kusa dosky. Trup olaminuješ len na podponorovej časti a to tak, že pri največšom ponore bude laminát asi o 20 cm vyššie. Teda nelaminuješ trup až po palubu. Netreba olaminovať vonkajšok, teda palubu a nadstavbu. Vnútorné rohy sa tmelia PU tmelom. Niečo sa ušetrí aj tým že použiješ namiesto farebného náteru bezfarebný lak. Pri podponorových častiach pužiť borovicu, alebo modřín namiesto dubu a pri nadponorovej časti smrek. Vnútorné kýly a rebrovanie trupu s 10mm preglejky a nie z dosiek. Sklo do okiem nadstavby, akrilové, alebo lexan čo najtenšie, stačia 3 mm, pokial možno dymové /kouřové/ a okná primerane malé. Možno ma ešte niečo napadne.
Možno si postrehol že som staval s preglejky 14 stopový čln FS14 od www.bateau.com Taký istý čln staval aj Vovský. V projekte píšu niečo o váhe 80 kg, ale obidvaja sme sa dostali na 140 kg. Ale mne sa v tej váhe podarilo postaviť aj kajutku. A to sme každý bojoval o čo najmenšiu váhu. Vovský má z môjho pohladu spravený excelentný povrch, ale viac tmelil a použil špricgit. Ja som tmelil málo, ale podarilo sa mi velmi dobre olaminovať povrch, žiadny špricgit nebolo treba. Povrch je velmi dobrý, ale Vovského je lepší. Dosiahnuť nízku váhu pri kvalite nie je žiadna sranda.
Takže ak dávaš preglejke rádius, ako radí Pepa s Davidom, tak ju môžeš použiť tenšiu a šetríš na váhe. Preglejka Okume má 450 kg/m3. Váhu ušetríš ďalej aj týmto: rebrá a nosníky z dreva robíš lepené z latičiek a nie z jednoho kusa dosky. Trup olaminuješ len na podponorovej časti a to tak, že pri največšom ponore bude laminát asi o 20 cm vyššie. Teda nelaminuješ trup až po palubu. Netreba olaminovať vonkajšok, teda palubu a nadstavbu. Vnútorné rohy sa tmelia PU tmelom. Niečo sa ušetrí aj tým že použiješ namiesto farebného náteru bezfarebný lak. Pri podponorových častiach pužiť borovicu, alebo modřín namiesto dubu a pri nadponorovej časti smrek. Vnútorné kýly a rebrovanie trupu s 10mm preglejky a nie z dosiek. Sklo do okiem nadstavby, akrilové, alebo lexan čo najtenšie, stačia 3 mm, pokial možno dymové /kouřové/ a okná primerane malé. Možno ma ešte niečo napadne.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj bahno,
Nechtěl jsem se do toho montovat, když jsem viděl Tvé zaujetí, vlastním projektem.
Znám to dobře. Mám to za sebou. Člověk si myslí, že objeví nejméně Ameriku, nebo vymyslí nějaké zázračné hejble, na které ti ostatní ignoranti ani nepomysleli. No, nakonec z toho vyleze stejně zase jen ten trakař. Navíc s blbým těžištěm, nebo tak něco.
Zkušenost je to rozhodně dobrá. To žádná rada (sebezkušenějších), nemůže nahradit. Jen je drahá a stojí zbytečně moc času.
Nevím kolik zkušeností máš s loděmi. Nemyslím ani tak stavbu. Myslím všeobecně. Plavbu, bydlení, provoz, atd. Neznám ani Tvé teoretické zázemí. Moc na tom ale nezáleží. Ani novopečený architekt nepostaví první barák dobře. Halt není nad vlastní zkušenost.
Jestli se neurazíš, doporučoval bych koupit něco staršího, za přijatelný peníz.
Do jara, jak takž upravíš a můžeš vyplout. Za sezonu nasbíráš nějaké ty vlastní zkušenosti.
Přes další zimu můžeš dle nabytých poznatků začít projektovat a v létě stavíš. Možná i dostavíš.
V každém případě neustále pluješ. Máš na čem.
Až budeš mít hotovo, můžeš prodat.
Neber to prosím tak, že bych Tě chtěl jakkoli zrazovat od vlastního projektu. To ani náhodou.
Dávám to jen k úvaze.
Ahoj, alffa
Nechtěl jsem se do toho montovat, když jsem viděl Tvé zaujetí, vlastním projektem.
Znám to dobře. Mám to za sebou. Člověk si myslí, že objeví nejméně Ameriku, nebo vymyslí nějaké zázračné hejble, na které ti ostatní ignoranti ani nepomysleli. No, nakonec z toho vyleze stejně zase jen ten trakař. Navíc s blbým těžištěm, nebo tak něco.
Zkušenost je to rozhodně dobrá. To žádná rada (sebezkušenějších), nemůže nahradit. Jen je drahá a stojí zbytečně moc času.
Nevím kolik zkušeností máš s loděmi. Nemyslím ani tak stavbu. Myslím všeobecně. Plavbu, bydlení, provoz, atd. Neznám ani Tvé teoretické zázemí. Moc na tom ale nezáleží. Ani novopečený architekt nepostaví první barák dobře. Halt není nad vlastní zkušenost.
Jestli se neurazíš, doporučoval bych koupit něco staršího, za přijatelný peníz.
Do jara, jak takž upravíš a můžeš vyplout. Za sezonu nasbíráš nějaké ty vlastní zkušenosti.
Přes další zimu můžeš dle nabytých poznatků začít projektovat a v létě stavíš. Možná i dostavíš.
V každém případě neustále pluješ. Máš na čem.
Až budeš mít hotovo, můžeš prodat.
Neber to prosím tak, že bych Tě chtěl jakkoli zrazovat od vlastního projektu. To ani náhodou.
Dávám to jen k úvaze.

Ahoj, alffa
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
lvbor: dik
Ale stejne, neni to proste moc 83m^2 preklizky na 4,8m dlouhou lodicku(11 6mm,14 9mm a 1 12mm)? To je prece strasne preklizky a nikde to na tech obrazcich neni videt. Moc se mi to nezda, maji tam dutch pram, coz je 4,5m pramicka s malinkou kajutou a ta je z 8 desek a i ta motorboat je delsi a z min desek, proste se mi to nezda.
Ale stejne, neni to proste moc 83m^2 preklizky na 4,8m dlouhou lodicku(11 6mm,14 9mm a 1 12mm)? To je prece strasne preklizky a nikde to na tech obrazcich neni videt. Moc se mi to nezda, maji tam dutch pram, coz je 4,5m pramicka s malinkou kajutou a ta je z 8 desek a i ta motorboat je delsi a z min desek, proste se mi to nezda.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
no, 1) rekl bych ze sirka bude pridavat odpor vic nez dylka a 2) Kdyz uriznu 198,2m na dno, zbyde mi neco malinko pres 40cm. A svete div se, prepazky uvnitr tvorici zaroven postele jsou 40cm vysoky. Zaroven de tu desku na ty paternice rozriznout na tretiny
Boky maji 60cm, takze vychazeji na jednu desku napul, prid pred postelema 120(60+60), takze taky sikovny, a kdybych zmensil tu celkovou vejsku jak sem rekl na 180 tak to taky vyjde moc sikovne. nastavba 120 cm je zase pulka desky.
Spis ta dylka byla ne uplne stastne zvolena, tam bych na jedny desce neco proriz, ale to zas tak nevadi, kdyz je to jenom na jedny. To sem se hned vod zacatku snazil volit rozmery tak aby se to dalo rozumne vyrezavat a bylo minimum odpadu.

Boky maji 60cm, takze vychazeji na jednu desku napul, prid pred postelema 120(60+60), takze taky sikovny, a kdybych zmensil tu celkovou vejsku jak sem rekl na 180 tak to taky vyjde moc sikovne. nastavba 120 cm je zase pulka desky.
Spis ta dylka byla ne uplne stastne zvolena, tam bych na jedny desce neco proriz, ale to zas tak nevadi, kdyz je to jenom na jedny. To sem se hned vod zacatku snazil volit rozmery tak aby se to dalo rozumne vyrezavat a bylo minimum odpadu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Vychádzal som z môjho projektu 6,5 x 2,5 jednopodhonový trup, ale dno je do V. Ovšem je tam možnosť výkonného motoru a jazdy v sklze. Zvonku je dobré dať laminát v každom prípade. Ak sa s tým bude súkať s 5 HP motorom, tak stačí aj 6-tka, ale ak by tam bol nútený dať v budúcnosti niečo silnejšie a bude mať dno rovné ako doska na stole a ešte tu strašíte s tým výťahom, tak by som dal 10mm, alebo aspoň tých 8 mm. Zvonku by som dal aj tak 2x biaxial 3-400g. Škrk sem, škrk tam a je to.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Timhle sem mel asi zacit:
Moji inspiraci je tohle plavidlo PENT - kouknete i na sport-eli, sou tam fotky.
Je VELMI DOBRY. Stravil sem na nem tyden a byl sem uplne unesenej, zejmena proto, ze sme ho nestravili na prehrade ale projeli sme Vltavu od Podbaby ke Zvikovu. Vsechno bez papiru a jakykoliv predchozi zkusenosti(ovsem RPB a par clanku sem mel nactenejch a jak navazat lano na rohatku nam v pujcovne ukazali).
Jenze, ma samozrejme mouchy(to je ta brzo se dostavujici nespokojenost):
1) neni v nem hajzlik. To je velkej problem.
2) je vo malinko mensi nez bych potreboval, 2dospely+2 deti asi v pohode, ale 4 dospeli sou problem, to uz sou tam jak sardinky. Prezit to jde, ale pohode to neprispiva
3) nekolik dalsich mensich much, jakoze nedrzi stopu(nema ty kyly ani kormidlo), blbe je ze zadu videt, zadni bakysty sou strasne hluboky, takze kdyz do nich natece je skoro nemozny z nich tu vodu dostat, blbe vyresenej prostor pod zadni palubou...
4) chce za novou 200kKc. Tolik bohuzel nemam, i kdyz ty cene rozumim a nepovazuji ji za ulitlou.
Dal sem si za ukol tohle udelat lip - zatim se mi to nedari. Muj trup nejspis nebude mit ty pozadovny plavebni vlastnosti. Nevim, jestli ten minicamper neni spis krok vzad - ma sice hajzlik, ale je jeste vic sardinkoidni.
Najit na netu plany na nejakej jinej PENT se mi nepodarilo, ono vubec googlovat s timhle slovem je trosku obtizny.
Toliko k uvodu, kterej je uprostred tematu.
Nad jinou technologii sem premejslel, treba to postavit z polystyrenu a olaminovat. Vznikl by tak velmi pevny a lehky sendvic. Tohle ale neupocitam(a to neupocita skoro nikdo), na reseni pomoci lamacich zkousek nemam ani cas ani prachy a v realu je to neskutecne technologicky narocny, vakuova laminace a tak.
Puvodne sem myslel ze by to byla stich&glue vec, protoze tahle technologie vypada jednodusse a realizovatelne. Jenze cim vic sem kreslil, tim tam pribejvali vyztuhy a tak jak je to soucasne nakresleny to ze stich&glue nema zas tak moc spolecnyho. Stichama bych si asi hlavne pomohl na tech podhonech, taky mi to prijde fajn na napojovani preklizky na tupo, ale jinak to bude spis klasika, resp. takovej krizenec.
Konecne sem pochopil jak to myslite s tou pevnosti a obloukama - vam jde o to roznest zatizeni na smykovy toky, vuci kterejm je preklizka znacne odolna! To je fajn myslenka, me slo spis o vyuziti preklizky na vzper, kdyz je kratka unese spoustu a kdyz je delsi tak ji staci pomoct nejakym stringlerem, treba tou listickou 5x5 - a zase unese spoustu. To je ostatne ta ma myslenka, ze to budou krabice, to uz sem tu rozvadel.
Posledni vec - ma smysl abych to tu vyvesil v google SketchUp formatu? Nemusel bych delat tolik vobrazku a taky nekolik pripominek co tu padlo tam totiz uz davno je, jenom to na tech zverejnejch vobrazcich neni tak uplne videt, i kdyz sem se snazil je generovat tak aby to videt bylo. Ale nevim na kolik je rozsirenej a kolik z vas ho pouziva(ale doporucuju, je zadarmo a velmi jednoduchej a intuitivni na ovladani).
Moji inspiraci je tohle plavidlo PENT - kouknete i na sport-eli, sou tam fotky.
Je VELMI DOBRY. Stravil sem na nem tyden a byl sem uplne unesenej, zejmena proto, ze sme ho nestravili na prehrade ale projeli sme Vltavu od Podbaby ke Zvikovu. Vsechno bez papiru a jakykoliv predchozi zkusenosti(ovsem RPB a par clanku sem mel nactenejch a jak navazat lano na rohatku nam v pujcovne ukazali).
Jenze, ma samozrejme mouchy(to je ta brzo se dostavujici nespokojenost):
1) neni v nem hajzlik. To je velkej problem.
2) je vo malinko mensi nez bych potreboval, 2dospely+2 deti asi v pohode, ale 4 dospeli sou problem, to uz sou tam jak sardinky. Prezit to jde, ale pohode to neprispiva
3) nekolik dalsich mensich much, jakoze nedrzi stopu(nema ty kyly ani kormidlo), blbe je ze zadu videt, zadni bakysty sou strasne hluboky, takze kdyz do nich natece je skoro nemozny z nich tu vodu dostat, blbe vyresenej prostor pod zadni palubou...
4) chce za novou 200kKc. Tolik bohuzel nemam, i kdyz ty cene rozumim a nepovazuji ji za ulitlou.
Dal sem si za ukol tohle udelat lip - zatim se mi to nedari. Muj trup nejspis nebude mit ty pozadovny plavebni vlastnosti. Nevim, jestli ten minicamper neni spis krok vzad - ma sice hajzlik, ale je jeste vic sardinkoidni.
Najit na netu plany na nejakej jinej PENT se mi nepodarilo, ono vubec googlovat s timhle slovem je trosku obtizny.
Toliko k uvodu, kterej je uprostred tematu.
Nad jinou technologii sem premejslel, treba to postavit z polystyrenu a olaminovat. Vznikl by tak velmi pevny a lehky sendvic. Tohle ale neupocitam(a to neupocita skoro nikdo), na reseni pomoci lamacich zkousek nemam ani cas ani prachy a v realu je to neskutecne technologicky narocny, vakuova laminace a tak.
Puvodne sem myslel ze by to byla stich&glue vec, protoze tahle technologie vypada jednodusse a realizovatelne. Jenze cim vic sem kreslil, tim tam pribejvali vyztuhy a tak jak je to soucasne nakresleny to ze stich&glue nema zas tak moc spolecnyho. Stichama bych si asi hlavne pomohl na tech podhonech, taky mi to prijde fajn na napojovani preklizky na tupo, ale jinak to bude spis klasika, resp. takovej krizenec.
Konecne sem pochopil jak to myslite s tou pevnosti a obloukama - vam jde o to roznest zatizeni na smykovy toky, vuci kterejm je preklizka znacne odolna! To je fajn myslenka, me slo spis o vyuziti preklizky na vzper, kdyz je kratka unese spoustu a kdyz je delsi tak ji staci pomoct nejakym stringlerem, treba tou listickou 5x5 - a zase unese spoustu. To je ostatne ta ma myslenka, ze to budou krabice, to uz sem tu rozvadel.
Posledni vec - ma smysl abych to tu vyvesil v google SketchUp formatu? Nemusel bych delat tolik vobrazku a taky nekolik pripominek co tu padlo tam totiz uz davno je, jenom to na tech zverejnejch vobrazcich neni tak uplne videt, i kdyz sem se snazil je generovat tak aby to videt bylo. Ale nevim na kolik je rozsirenej a kolik z vas ho pouziva(ale doporucuju, je zadarmo a velmi jednoduchej a intuitivni na ovladani).
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
quote="bahno"]Timhle sem mel asi zacit:
Moji inspiraci je tohle plavidlo PENT[/quote]
klasickej pent byla v podstatě pramice s kajutou. jeden čas to byla velká móda a endéráci do vyráběli ve velkým. délka kol 5m, šířka cca 1,5 - 1,8, výška v kajutě 1 - 1,5 - teda,malá a vypadalo to celý jako lod´ a ne hausbo´t
do toho máš bahňáku dost daleko. tím teda nechci srazit tvoji snahu, jen ta estetika!?
Moji inspiraci je tohle plavidlo PENT[/quote]
klasickej pent byla v podstatě pramice s kajutou. jeden čas to byla velká móda a endéráci do vyráběli ve velkým. délka kol 5m, šířka cca 1,5 - 1,8, výška v kajutě 1 - 1,5 - teda,malá a vypadalo to celý jako lod´ a ne hausbo´t
do toho máš bahňáku dost daleko. tím teda nechci srazit tvoji snahu, jen ta estetika!?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9349
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Alffa není cenzor, vidí to co já, že tam nic není.
Zřejmě jsi něco udělal špatně, nebo přenos se předčasně ukončil.
Po každém odeslání se ti musí objevit hláška o přijetí a u nás se objeví jak v souborech ke schválení/kontrole, tak mi automaticky přijde email s hláškou o novém souboru ve frontě.
A prostě kde nic tu nic. Možná si se připojil někam jinam...
Zřejmě jsi něco udělal špatně, nebo přenos se předčasně ukončil.
Po každém odeslání se ti musí objevit hláška o přijetí a u nás se objeví jak v souborech ke schválení/kontrole, tak mi automaticky přijde email s hláškou o novém souboru ve frontě.
A prostě kde nic tu nic. Možná si se připojil někam jinam...

- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
a mame tu verzi 1.2:
Strecha do kulata, zadni podhon 14° a tak aby hrana zrcadla byla +- na hladine - ono bude dost zalezet na rozmisteni posadky, proto sem nechal ten predni jako valcovou vysec- udrzi rozumny uhel i pri nejakym podelnym naklonu . Udelal sem rez, prisel mi jasnejsi nez ten rentgen.
Rozsiril sem ochoz na 15cm - s 5 cm tloustkou fendru majzne strecha do komory az pri naklonu pres 15° - to uz kouka kus dna z vody a vubec je to dost nezdravej naklon. Koumal sem nad stazenim pride, ale at to kreslim jak to kreslim, vypada to jeste hnusnejc. Koumam co s tou predni palubou, mozna by sla snizit. Lod sem o 10 cm zkratil a spocital desky: 7x 12mm + 19x 9mm(kresleny mam 8mm, ale 9 je dostupnejsi), navic 20m 40x40 a 22m 25x100 nosniku.. Prazdna hmotnost je furt pod 600kg, i s nejakou rezervou a s preklizkou o hustote 650, coz je borova, s okume by byla jeste mensi, ale bod penize...
Dalsi vec, mailoval sem si s Mortenem Olesenem ohledne toho minicamperu, kalkulacka je v poradku a skutecne to tak je, v jakemsi naznaku naznacoval ze za cenu vetsi pracnosti by se ten pocet desek dal snizit. Druha vec na kterou sem se ptal je, jestli by ta lod nesla udelat delsi. Odpoved byla nasledujici:
There is no option to make the boat longer, but if you like it will be
possible to add a parallel midship section.
Cemuz moc nerozumim. Sice prelozit si to umim, ale vubec netusim co s toho plyne, jestli proste par desek riznu dvojmo a nabastlim dvojmo, nebo si budu muset predelat cely plany... no nevim.


Strecha do kulata, zadni podhon 14° a tak aby hrana zrcadla byla +- na hladine - ono bude dost zalezet na rozmisteni posadky, proto sem nechal ten predni jako valcovou vysec- udrzi rozumny uhel i pri nejakym podelnym naklonu . Udelal sem rez, prisel mi jasnejsi nez ten rentgen.
Rozsiril sem ochoz na 15cm - s 5 cm tloustkou fendru majzne strecha do komory az pri naklonu pres 15° - to uz kouka kus dna z vody a vubec je to dost nezdravej naklon. Koumal sem nad stazenim pride, ale at to kreslim jak to kreslim, vypada to jeste hnusnejc. Koumam co s tou predni palubou, mozna by sla snizit. Lod sem o 10 cm zkratil a spocital desky: 7x 12mm + 19x 9mm(kresleny mam 8mm, ale 9 je dostupnejsi), navic 20m 40x40 a 22m 25x100 nosniku.. Prazdna hmotnost je furt pod 600kg, i s nejakou rezervou a s preklizkou o hustote 650, coz je borova, s okume by byla jeste mensi, ale bod penize...
Dalsi vec, mailoval sem si s Mortenem Olesenem ohledne toho minicamperu, kalkulacka je v poradku a skutecne to tak je, v jakemsi naznaku naznacoval ze za cenu vetsi pracnosti by se ten pocet desek dal snizit. Druha vec na kterou sem se ptal je, jestli by ta lod nesla udelat delsi. Odpoved byla nasledujici:
There is no option to make the boat longer, but if you like it will be
possible to add a parallel midship section.
Cemuz moc nerozumim. Sice prelozit si to umim, ale vubec netusim co s toho plyne, jestli proste par desek riznu dvojmo a nabastlim dvojmo, nebo si budu muset predelat cely plany... no nevim.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
bahno píše:There is no option to make the boat longer, but if you like it will be
possible to add a parallel midship section.
Cemuz moc nerozumim. Sice prelozit si to umim, ale vubec netusim co s toho plyne, jestli proste par desek riznu dvojmo a nabastlim dvojmo, nebo si budu muset predelat cely plany... no nevim.
vložil by ještě jednou středovou sekci - nevím vocogo, ale střed je asi rovnej ve všech směrech a tak se dá přidat. stejně jde obvykle vložit žebro
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Charterovka pana Hellebranda mi zase ukazala dalsi kousek. Plavidla ma tak krabicoidni, ze i me prijdou krabicoidni prilis. Jim navrhovany plavebni trasy zhruba koresponduji s mymi pozadavky na tu lod. Lode ma jako katamarany s nadstavbou, vyssi nez mam ja, motory do 4kW. Takze momentalne uz jenom premejslim, jestli ten katamaran ma vo tolik mensi plavebni odpor aby se to vyplatilo(pomer odpor voda/odpor vitr s prihlednutim k vnitrnimu prostoru).
BTW Koumani nad tim, jak to dela aby se mu tam veslo jeste 200l vody me privedlo k tomu si jeste jednou precist ten kus zakona o vnitrozemske plavbe:
Pokud chapu pravnicctinu dobre, plavidlo si muze vazit kolik chce, pokud ma vlastni strojni pohon do 4kW nebo plachty do 12m^2. Teda ne ze by 10ti tunova lod nejak plula s 4kW motorem, ale nejspis to potom stale bude vybrane male plavidlo se vsemi dalsimi dusledky.
BTW Koumani nad tim, jak to dela aby se mu tam veslo jeste 200l vody me privedlo k tomu si jeste jednou precist ten kus zakona o vnitrozemske plavbe:
(4) Evidenci podle odstavce 3 nepodléhá
a) malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2 (dále jen "vybrané malé plavidlo"),
Pokud chapu pravnicctinu dobre, plavidlo si muze vazit kolik chce, pokud ma vlastni strojni pohon do 4kW nebo plachty do 12m^2. Teda ne ze by 10ti tunova lod nejak plula s 4kW motorem, ale nejspis to potom stale bude vybrane male plavidlo se vsemi dalsimi dusledky.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Obávám se, že nechápeš právničtinu dobře. Aby nepodléhalo evidenci, nesmí plavidlo překročit žádnou z vyjmenovaných podmínek.
Edit: pro jistotu jsem zkontroloval, zda citace je správně, a ztratil jsem svou jisotu. V zákonu je skutečně napsáno (§14, odst. 5 pís. a) že "evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2". Pokud mne paměť neklame, je tenhle text produktem novelizace asi tak z roku 2006 - do té doby byla v podmínkách snad ještě délka do 7 metrů a text byl postaven tak, že všechny podmínky musely být splněny současně. Ať na to koukám jak na to koukám, teď to vypadá, že stačí, aby byla splněna jenom jedna z těch podmínek. Ono by to nakonec i mělo logiku.
Edit: pro jistotu jsem zkontroloval, zda citace je správně, a ztratil jsem svou jisotu. V zákonu je skutečně napsáno (§14, odst. 5 pís. a) že "evidenci v plavebním rejstříku nepodléhá malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg nebo s vlastním strojním pohonem o výkonu do 4 kW nebo s celkovou plochou plachet do 12 m2". Pokud mne paměť neklame, je tenhle text produktem novelizace asi tak z roku 2006 - do té doby byla v podmínkách snad ještě délka do 7 metrů a text byl postaven tak, že všechny podmínky musely být splněny současně. Ať na to koukám jak na to koukám, teď to vypadá, že stačí, aby byla splněna jenom jedna z těch podmínek. Ono by to nakonec i mělo logiku.
Naposledy upravil(a) Felix dne pát led 29, 2010 4:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host