Beluga vs. Jollenkreuzer

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod david » stř srp 02, 2017 6:31 pm

Felix píše:
maxik1958 píše:... pamatuju jak DDRóni jezdili na dovolenou s joláčema (má menší a nižší kajutu než Beluga) po vodě až na Slapy. S 6ti koňovou Forellou na zádi. A zrovna Beluga se na příbřežní plavbu hojně využívala. Dokonce se na moři pořádaly běžně i závody. :)


Asi už jsem taky pamětník. Ještě někdy 2010 jsem takovou expedici viděl na Píšťanském jezeře. Kdo začínal jako tramp (co neunesu, to nepotřebuju), ten se bez problémů naskládá, ovšem Beluga není loď, ke které bych přijel autem a přeskládal do ní plný kufr "nezbytností" na týdenní výlet, s tím se počítat nedá :-) I když na podzim, při vyklízení, člověk jenom zírá, co z ní všechno vynosí :D

Dneska nad Roudnicí, dederoni z Drážďan a okolí. Naši hadráři to jezdí na motor.
IMG_20170802_154809.jpg
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » stř srp 02, 2017 7:32 pm

Nerad jsem rozpoutal takovou loterii, ale budu se snazit vam vyhovet :) ikdyz sam sobe moc neverim... :D ale porad jeste nejsem pevne rozhodnut pro tridu lode... V sobotu musim na tyden pryc, tak to promyslim a od soboty za tyden oznamim start stavby a tridu lode :)
Uživatelský avatar
mikeduck
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 149
Registrován: úte lis 03, 2015 9:26 am
Reputace: 13
Bydliště: Pertoltice,okr. Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod mikeduck » stř srp 02, 2017 7:56 pm

Přimlouvám se za belugu.
Za prvé je jistě krásnější.Za druhé jsi mě timto topicem nakazil tak,že jsem si sehnal a objednal plány.
A za třetí v porovnáním s kavalierem ta kajuta mi při této velikosti nepřijde zase o tolik menší co se týče stojné výšky.
A na první stavbu je asi beluga vhodnější.Tolik za mě.
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » stř srp 02, 2017 7:59 pm

držíme palce a průběžně podávej informace,at brzy zažiješ tady toto:spouštění naší klubovní Belugy
P1210083.JPG
Přílohy
P1210081.JPG
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » stř srp 02, 2017 8:07 pm

Jaka je priblizne vyska v kajute u Belugy? Podle planu mi vychazi cca 120 cm, coz se mi zda pomerne malo :/
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 9:10 pm

bisan píše:Jaka je priblizne vyska v kajute u Belugy? Podle planu mi vychazi cca 120 cm, coz se mi zda pomerne malo :/


Ano, to máte správný údaj. Ještě odměřte/přiměřte vlysy střechy kajuty a případně podlážky na žebrech, tak je to tento výpočet. Ale právě kajuta je poplatná účelu plavidla, ta výška opravdu stačí. Jedna Beluga je nyní dole na Lipně, tak pokud plánujete cestu, majitel Vám ji určitě ukáže.

Dnešní plachetnice při této velikosti mají i větší kajuty - zejména opticky, ale přece byste nechtěl laminátku? Vypadá kýčovitě a snobsky... Ta kajuta se dá přizpůsobit a při 130 cm si řeknete, že je to vlastně lepší, než stan. Při přeměření podobných nových plachetnic zjistíte, že je to přibližně stejné. Já tedy osobně jsem na palubě, dovnitř jdu jen na odpočinek nebo spánek - takže zpravidla jen horizontální pobyt.
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » čtv srp 03, 2017 11:48 am

bisan píše: cca 120 cm, coz se mi zda pomerne malo :/


kajuta Belugy je na 6,5 m loď opravdu malá, v té naší klubovní jsou dvě betle a mezi nimi kýlkastl. Dnešní lod stejné délky má čtyři koje,některá kuchynku nebo wc, ale jsou to laminátky.Hledej dál,lodí je mraky...
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » čtv srp 03, 2017 10:06 pm

Dobry vecer,
po hodinacha dnech premysleni,brouzdani po netu a po kotvistich jsem dospel ke konecnemu rozhodnuti :)

1. Chci drevenou lod a chci, aby bylo drevo videt
2. Rad si ji postavim sam
3. Kajuta v Beluze je pro me ucely bohuzel opravdu nedostatecna
4. Auto mi uveze brzdeny prives do 2t, takze idealne ploutvokyl do 1200 kg suche vahy

Mam favorita - a to jiz zminovaneho Kavaliera 800, ale bohuzel neznam nikoho, kdo ho ma? Mohli byste mi doporucit lod podobnych parametru, ale ozkousenou?

Dekuji :)
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod david » čtv srp 03, 2017 11:18 pm

Ne, že bych tě chtěl zrazovat, ale na následnou péči a údržbu je dřevěná loď hodně náročná.
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod jakubsipek » pát srp 04, 2017 1:49 am

tady je "kompromisní" řešení dřevo x laminát
http://plavidla.cz/bazar_index.php?akce ... 0000052547
laminátový trup, mahagonová paluba a interiér dub

kajuta se dá udělat se zvedací střechou viz. níže str. 12 a 13
http://www.neptun-yachten.de/resources/ ... decker.pdf
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » pát srp 04, 2017 7:50 am

kavalier 800 váží 1200 kg prázdný, ta váha bude o dost větší,budeš tak na hraně těch 2 tun
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » sob srp 05, 2017 10:50 am

Prave odjizdim na tyden do lesa bez civilizace a internetu, tak se omlouvam za docasne neodpovidani :). Jinak doufam, ze za tyden uz se vratime zpet k tematu a pomuzete mi vybrat lod... Az ji jednou dokoncim, muzeme udelat nejakou zkouskua posedet u piva :)

Jeste jsem nasel stranku : http://www.woodenboatstore.com/category/cruising_plans - lode jsou tu vizualne zajimave, ale tezko rict, jestli jsou ozkousene.

Zatim ahoj
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » pon srp 07, 2017 2:35 pm

kapo píše:držíme palce a průběžně podávej informace,at brzy zažiješ tady toto:spouštění naší klubovní Belugy P1210083.JPG

Tak ta druhá fotka mě opravdu dostala. Fiestu, jako tažný vůz jsem ještě neviděl :D
bisan píše:...
Jeste jsem nasel stranku : http://www.woodenboatstore.com/category/cruising_plans - lode jsou tu vizualne zajimave, ale tezko rict, jestli jsou ozkousene.


Ten Kavalier 800 je odzkoušenej, páč už objel zeměkouli. Pokud je požadavek stavět dřevěnou loď, tak podle mě není špatná volba.
Lodě z výše uvedeného odkazu bych si nevybral, protože jde o časově náročné způsoby stavby.

ještě se podívej sem:

yachtdesign.com.br - prověřené a některé opravdu snadné konstrukce.

ještě dotlačim pár katošů: ;)

http://www.sailingcatamarans.com
http://www.ikarus342000.com


Pokud chceš opravdu stavět, a né primárně jezdit, tak by sis měl ještě ujasnit, jestli chceš loď vzhledu "oldtimer", nebo chceš aby splňovala požadavky na prostor, výkony atd. Obojí bohužel nejde.

P.S. být tebou bych koupil tu laminátovo mahagonovou belugu uvedenou výše. Práce na ní bude i tak dost :)
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » pon srp 07, 2017 3:06 pm

Ještě taková myšlenka. On tady nikdo neví, kolik ti je let, jestli už máš rodinu atd.
Dost častá je situace, že muž v rodině bych chtěl furt plachtit, ale ženu to moc nebere. (moc se to houpe, náklání, nepohodlí atd.)

A proč to píšu. Jsem na tom podobně. A zrovna minulý týden jsem poprvé vytáhl na loď i ženu s malým dítětem.
Všechno bylo v pohodě právě proto, že jsme měli katamaran a když to fouklo, tak jsme se akorát hezky rozjeli. Zatímco na jednotrupkách za námi, už posádky "vypadávaly" z kokpitů.

To, že se ženský na katoši tolik nebojí, je dost podstatná výhoda, nad kterou jsem se dřív pousmál. A to mi byla zdurazňovaná zkušenými. Dnes, je to pro mě výhoda dost podstatná.

A když se vrátím k té tvé stavbě. Ojetých jednotrupek je na trhu opravdu dost. To stavět moc nemá smysl. U katošů je situace odlišná, páč se jich moc nenabízí a ceny jsou o dost vyšší. Pokud by sis vybral nějaký dobrý design, tak ho prodáš i bez ztráty na ceně.

Samozřejmě, katamarany mají další výhody i nevýhody...
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » pon srp 07, 2017 5:17 pm

PodPetr píše:Tak ta druhá fotka mě opravdu dostala. Fiestu, jako tažný vůz jsem ještě neviděl :D


to je Fusion a má 100 koní.Poradil si s tím celkem v pohodě,na místo spuštění to je jen 3 km.Dál bych s tím ani nejel,vlek nemá technickou a není bržděnej.

tahle fotka je lepší... :D
DSCN0473.JPG
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » úte srp 08, 2017 8:35 am

kapo píše:...
to je Fusion a má 100 koní.Poradil si s tím celkem v pohodě,na místo spuštění to je jen 3 km.Dál bych s tím ani nejel,vlek nemá technickou a není bržděnej...


OK

celkem si mě potěšil, páč já mám v současné době jako tažné auto Lancera s 1,6tkou a myslím, že to bude vypadat taky dost komicky...
Každopádně na vytažení z vody se asi pořídím pár lahví vína a budu obíhat offroady 8)
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » úte srp 08, 2017 10:08 am

U toho kavaliera je paradox,že vypadá trochu jak moderní laminátka :? ,na první pohled by mě nenapadlo že to je dřevěná loď
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » stř srp 09, 2017 1:09 am

Zde jsou ještě plány na moderní plachetnice z překližky:

www.modernwoodenboat.com

Jsou pěkné, ale stavět bych to nechtěl. Příliš náročné.
Když pohledáš ještě ve francoužštině a italštině tak najdeš spoustu dalších plánů...
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » sob srp 12, 2017 11:08 am

Ahoj,
situace je takova, ze dokoncuju VS (strojni inzenyr) a rad bych stavbou vyplnil diru mezi zalozenim rodiny a stavby baraku :). Takze financni situace neni nejhorsi, ale pribyva to postupne, a casu mam pomerne dost.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » sob srp 12, 2017 6:26 pm

bisan píše:Ahoj,
situace je takova, ze dokoncuju VS (strojni inzenyr) a rad bych stavbou vyplnil diru mezi zalozenim rodiny a stavby baraku :). Takze financni situace neni nejhorsi, ale pribyva to postupne, a casu mam pomerne dost.


Kdybys napsal, že jsi v důchodu, tak by to bylo lepší (ale to by tam asi nepasoval ten děda) :D

Rozhodně nestav proto, že chceš ušetřit. To se Ti nepodaří. Spoustu ojetých lodí koupíš levněji, než je cena materiálu na trup.

To "rad bych stavbou vyplnil diru mezi zalozenim rodiny a stavby baraku" ti tady asi nikdo, včetně mě neschválí. Plyne to prostě ze zkušeností. Časové plány se od reality dost liší. Mohu potrvrdit už 2x ;)

Ale pokud jsi člověk jako já, a máš nepřekonatelnou touhu stavět, tak:

1) schvaluju překližku, je to levnější, příjemnější a hlavně rychlejší než dělat laminátovou loď
2) opravdu si vyber maximálně jednoduchou konstrukci a tu nejmenší loď, která ti bude stačit.
3) loď díky které ti vzniknou minimální provozní náklady (né moc velkkou, převozitelnou, nenákladnou na údržbu)

Jsem fakt zvědavý jak to dopadne.

Já měl také velkou touhu stavět ze dřeva (překližky). Koupil jsem několik plánů a nakonec jsem začal stavět plážový katamaran. Původní plán byl, že to postavím za měsíc co budu mít čas. Nakonec jsem měl času cca týden a podle toho jsem toho také stihnul postavit. Nyní ho na nějakou dobu odložím, ale stavbu jsem si celkem užil. Tolik plány a realita...
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » sob srp 12, 2017 9:42 pm

Ta dira bude trvat nejmene 2 roky :). Je mi jasny, ze financne si nepomuzu, ale nechci ted utratit vsechny usporyza lod, aby me nahodou nezaskocily necekane vydaje. Proto radeji budu poustet penize postupne kazdy mesic.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » ned srp 13, 2017 12:53 pm

Tím si neodpověděl na otázku, jestli chceš stavět proto, že se na to těšíš, nebo proto, že chceš řešit finanční situaci. ;)

Ještě nějaké plány:

Vacantioner na http://www.stevproj.com Mě se libí ty dřevěné doplňky. I když o plavebních vlastnostech si nedělám iluze.

Polská Pasja 590: maderski.pl

PILGRIM 590 od Nazarova: https://www.boatdesign.net/nyd/P590/ - na to, že to je dřevka, tak nabízí pohodlí moderních laminátek

Umíš kreslit v nějakém Cadu? to je dost velká váhoda... Stejně jako ty prostory
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » ned srp 13, 2017 3:33 pm

Stavet chci, protoze se na to tesim. A ano, v CADu mi to docela jde :).

Dekuji za dalsi navrhy
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 398
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 39

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod olin » ned srp 13, 2017 4:26 pm

Být tebou, tak vyzkouším nejprve něco malého a jednoduchého. Tím si uděláš představu o čase, práci, finančních a materiálových nákladech nad rámec původních předpokladů. Taky si osvojíš nějaké techniky a zjistíš, čeho se do budoucna vyvarovat. Sám jsem zatím udělal pouze malinkatou lodičku na který není co zkazit. Nedavno jsem se jen tak ze srandy pustil do PDRaceru, s tím, že za víkend bude díky jeho jednoduchosti hotovej. Už jsem na něm ale strávil dobrejch 40 hodin a finále stále v nedohlednu. Původně jsem si říkal, že sešroubuju trup a olaminuju jen hrany, pak to poleju barvou a hotovo. Jenže pak člověka napadne tohle, pak zase támhleto vylepšení a najednou je sezóna v prrr.... Dnes jsem teprve po dvou měsících laminoval, ale ne podle pánu jen hrany, ale rovnou celej trup.
Takže nepočítej, že příští sezónu budeš na vodě! Ano šlo by to, ale musel by si makat jak barevnej, mít po ruce vždy vše, co potřebuješ, nedělat absolutně žádné změny oproti plánům, mít natrénovaný všechny techniky. Jenže pak během stavby přijdeš na to že by se ti něco líbylo jinak, než je v plánu a to si nedovedeš představit, jak pak takovéto drobné změny zdržej celou stavbu.
PodPetr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 123
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod PodPetr » pon srp 14, 2017 12:42 am

To si mě potěšil. Ještě řekni, že budeš stavět katamaran a bude to ideální :D

Na ten CAD jsem se ptal proto, že spoustu plánů na lodě (plány na Belugu jsem neviděl) není valné kvality, a nebo je loď stavěna zastaralou konstrukční technikou. V CADu si můžeš loď překreslit a pak použít rychlejší stavební metodu. Jako strojař bys to měl být schopen zhodnotit.
Je otázka, jestli znáš možné stavební postupy.

Od Jonáše jsem okoukal metodu stavby překližkového trupu do negativní formy, přináší dost výhod a urychluje práci.
Vypadá to takto:
Obrázek

Práce a náklady na šablony, jsou vyváženy vyšší přesností, tím že si vše snadno odměřím, přepážky přichytím a pod. V podstatě se v té šabloně dá postavit celá loď bez nutnosti otáčení. Respektive otočíš jí, až když budeš laminovat spodek...
Rohy prolaminuješ, a nemusíš tam dávat ladě = pevnější, rychlejší a lehčí.
Překližka by měla být ohýbána jen ve jednom směru.Nebo v tom druhém jen velmi lehce.

Je ale nutné umět v tom CADu.

Pro katoš děláme vždy dva trupy, takže tam je volba formy jasná. U jednotrupky záleží na typu...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host