Beluga vs. Jollenkreuzer

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Charlie » úte srp 01, 2017 10:33 am

Na plavidla.cz je jedna beluga v bazaru na prodej. Osobně tedy než stavět loď a ztratit tím spoustu času bych raděj koupil a užíval si plavbu.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Felix » úte srp 01, 2017 10:47 am

bisan píše:Ja se v zadnem pripade nevzdavam :) jen ted objizdim lode a premyslim, jestli beluga ano ci ne :)


Houbič teď nabízí gaflovou Belugu Sahara, pietně opravenou - stojí za vidění: naplachty.cz
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » úte srp 01, 2017 10:53 am

bisan píše: premyslim, jestli beluga ano ci ne :)


tak přemýšlej s chladnou hlavou

gagan regata-001.JPG

třeba Micro 18 Spark,čtyři plnohodnotná lůžka a to mám 191cm, odvezeš za osobním autem ,jede jak čert...a takových lodí je moc
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 319
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod sedivak » úte srp 01, 2017 2:08 pm

[/quote]Houbič teď nabízí gaflovou Belugu Sahara, pietně opravenou - stojí za vidění: naplachty.cz[/quote]
Moc pěkná loď, nevíš kolik za ní Houbič chce?
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » úte srp 01, 2017 6:15 pm

Beluga je to moc hezka :) ale bohuzel muzu z rozpoctu uvolnovat penize postupne, jelikoz mam rad rezervu...
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2476
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod maxik1958 » úte srp 01, 2017 11:18 pm

kapo píše:
bisan píše: premyslim, jestli beluga ano ci ne :)


tak přemýšlej s chladnou hlavou

gagan regata-001.JPG
třeba Micro 18 Spark,čtyři plnohodnotná lůžka a to mám 191cm, odvezeš za osobním autem ,jede jak čert...a takových lodí je moc


Kdo z těch komu se líbí Beluga a joláč,by chtěl plastovou vaničku. Nic se navíc nevyrovná pocitu plout na vlastnoručně postavené, nebo zrestaurované lodi. I cesta může být cíl....
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2031
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 96

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod err_ » úte srp 01, 2017 11:24 pm

Jen s ni nesmis nekde tuknout. To je pak zase jiny pocit. Taktez velmi intenzivni. :-)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Felix » stř srp 02, 2017 2:06 am

sedivak píše:
Houbič teď nabízí gaflovou Belugu Sahara, pietně opravenou - stojí za vidění: naplachty.cz

Moc pěkná loď, nevíš kolik za ní Houbič chce?

Netuším, ale na stránkách má mail i telefon.
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » stř srp 02, 2017 5:51 am

maxik1958 píše:


by chtěl plastovou vaničku. Nic se navíc nevyrovná pocitu plout na vlastnoručně postavené, nebo zrestaurované lodi.

neustálé útoky na laminátové lodě začínají být únavné,zajímavý je ,že nikdo z majitelů laminátek se nepošklebuje lodím ze dřeva nebo železa.
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » stř srp 02, 2017 6:07 am

Proti laminatkam nic nemam, ale radsi bych si lod postavil sam a bavi me prace s drevem... :) Cim dal vic premyslim o kavalier 800, jednoducha konstrukce, velka plocha plachet a prostorna kajuta. Ale bohuzel se mi jeste nepostestilo byt uvnitr belugy. Z venku ji mam oblezlou ze vsech stran, ale bojim se, abych nebyl po narocne stavbe smutny z kajuty.
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » stř srp 02, 2017 6:10 am

http://www.fotolog.com/kavalier/mosaic/

Moc hezka galerie ze stavby :)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8165
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Baharis » stř srp 02, 2017 8:51 am

maxik1958 píše: I cesta může být cíl....

Cesta je cíl, ale stavba nemusí .... :P
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod geus » stř srp 02, 2017 9:20 am

Ten clovek chce drevenou lod a nabizite mu laminat tak proto to asi Maxik tak napsal. Me osobe se libi drevene zelezne i laminatove pokud jsou kvalitni
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » stř srp 02, 2017 12:54 pm

bisan píše: S lodi bych rad i na nekolikadenni vylety s rodinou podel morskeho pobrezi.


Vážně pochybuju ,že k tomu je Beluga vhodná.
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » stř srp 02, 2017 1:01 pm

lodeolda píše:
Ehmm, tři roky to stavět nebudete, pokud máte zkušenosti se zpracováním dřeva (uvádíte ano), základní zkušenosti s trupem (ano), máte prostornou dílnu (ano) a čas často až pět hodin, tak by to mohlo (bude to) ještě letos včetně technologických přestávek. V NOE Neratovice byly prvotní podmínky podobné a zpočátku téměř ilegální. To půjde dobře. :clap:


sci-fi mám rád,ale za 4 měsíce nepostaví 6,5 metrovou kajutovku ani specializovaná firma, nehledě na výrobu a montáž kování,výrobu a okování stěžně,atd. Nepleťte mu takovýma termínama hlavu,vždyť ještě nezačal nakupovat materiál a do konce roku je to 5 měsíců. Jestli to postaví za 2 roky,tak má u mě litr slivovice.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2476
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod maxik1958 » stř srp 02, 2017 1:53 pm

kapo píše:
bisan píše: S lodi bych rad i na nekolikadenni vylety s rodinou podel morskeho pobrezi.


Vážně pochybuju ,že k tomu je Beluga vhodná.

Dneska je jiná doba, já pamatuju jak DDRóni jezdili na dovolenou s joláčema (má menší a nižší kajutu než Beluga) po vodě až na Slapy. S 6ti koňovou Forellou na zádi. A zrovna Beluga se na příbřežní plavbu hojně využívala. Dokonce se na moři pořádaly běžně i závody. :)
bisan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: sob črc 22, 2017 1:58 pm
Reputace: 7

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod bisan » stř srp 02, 2017 3:14 pm

Vim, ze za 4 mesice lod nepostavim :) ale pri velke snaze bych snad mohl stihnout konec pristi sezony, ne? Jinak lod bych si opravdu rad postavil, na to se tesim :) kdybych si mel vybrat laminat, sel bych asi do stareho Dehleru Varianta 65, ale zatim laminat v planu opravdu neni...
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 3:46 pm

maxik1958 píše:
kapo píše:
bisan píše: premyslim, jestli beluga ano ci ne :)


tak přemýšlej s chladnou hlavou

gagan regata-001.JPG
třeba Micro 18 Spark,čtyři plnohodnotná lůžka a to mám 191cm, odvezeš za osobním autem ,jede jak čert...a takových lodí je moc


Kdo z těch komu se líbí Beluga a joláč,by chtěl plastovou vaničku. Nic se navíc nevyrovná pocitu plout na vlastnoručně postavené, nebo zrestaurované lodi. I cesta může být cíl....


Tak tohle je stará pravda. Vlastní loď - nekoupená v krámu nebo bazaru, ale postavená. Ten pocit nikdo nepozná, dokud si loď nepostaví :) . Zdravím klasické lodě!
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 3:48 pm

err_ píše:Jen s ni nesmis nekde tuknout. To je pak zase jiny pocit. Taktez velmi intenzivni. :-)


To je sice také pravda, ale s vlastními silami postavenou lodí člověk jezdí více svědomitě. Navíc - sem tam malý škrábaneček - to tak na všech lodích občas je, takže - vlastní stavba = největší radost (ale i starost, to je také). :)
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 3:51 pm

kapo píše:
maxik1958 píše:


by chtěl plastovou vaničku. Nic se navíc nevyrovná pocitu plout na vlastnoručně postavené, nebo zrestaurované lodi.

neustálé útoky na laminátové lodě začínají být únavné,zajímavý je ,že nikdo z majitelů laminátek se nepošklebuje lodím ze dřeva nebo železa.


:) :) dovolím si p. Maxíka zastat - to nejsou útoky, jen se oslavuje klasická dřevěná stavba. Je to víc "přírodní", než laminát, ferocement aj. Dřevo je dřevo a budu vždy in, než laminát nebo železo, protože v poslední době (myslím si subjektivně) je opravdu málo výrobních manufaktur a dílen, kde se dřevěné lodě staví, třeba by se mělo jednat i o "obyčejné" okruhovky......... Takže: nezlobte se :clap: , dřevo v konstrukcích lodí bude pořad taková ta "vysoká škola".
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 3:55 pm

kapo píše:
bisan píše: S lodi bych rad i na nekolikadenni vylety s rodinou podel morskeho pobrezi.


Vážně pochybuju ,že k tomu je Beluga vhodná.


Beluga a podobné lodní třídy (do 750 kg, l= 6,5, takeláž od 19,8 do 28 m2) jsou stále vhodné i na několikadenní výlety podél mořského pobřeží. Hodně lidí - když se podívám v Děčíně z kopce dolů - jezdí do Baltu a zpět (minimálně se jezdí do Hamburku s těmito loděmi již od Žandavy=Bad Schandau) takže, když mohou Sasové, mohou i Čechové :)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Felix » stř srp 02, 2017 4:05 pm

maxik1958 píše:... pamatuju jak DDRóni jezdili na dovolenou s joláčema (má menší a nižší kajutu než Beluga) po vodě až na Slapy. S 6ti koňovou Forellou na zádi. A zrovna Beluga se na příbřežní plavbu hojně využívala. Dokonce se na moři pořádaly běžně i závody. :)


Asi už jsem taky pamětník. Ještě někdy 2010 jsem takovou expedici viděl na Píšťanském jezeře. Kdo začínal jako tramp (co neunesu, to nepotřebuju), ten se bez problémů naskládá, ovšem Beluga není loď, ke které bych přijel autem a přeskládal do ní plný kufr "nezbytností" na týdenní výlet, s tím se počítat nedá :-) I když na podzim, při vyklízení, člověk jenom zírá, co z ní všechno vynosí :D
Uživatelský avatar
lodeolda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte zář 20, 2016 2:22 pm
Reputace: -7
Bydliště: Prague

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod lodeolda » stř srp 02, 2017 4:27 pm

kapo píše:
lodeolda píše:
Ehmm, tři roky to stavět nebudete, pokud máte zkušenosti se zpracováním dřeva (uvádíte ano), základní zkušenosti s trupem (ano), máte prostornou dílnu (ano) a čas často až pět hodin, tak by to mohlo (bude to) ještě letos včetně technologických přestávek. V NOE Neratovice byly prvotní podmínky podobné a zpočátku téměř ilegální. To půjde dobře. :clap:


sci-fi mám rád,ale za 4 měsíce nepostaví 6,5 metrovou kajutovku ani specializovaná firma, nehledě na výrobu a montáž kování,výrobu a okování stěžně,atd. Nepleťte mu takovýma termínama hlavu,vždyť ještě nezačal nakupovat materiál a do konce roku je to 5 měsíců. Jestli to postaví za 2 roky,tak má u mě litr slivovice.


Děkuji za argument, ale to je výzva:
Žebra - 1 týden (5 dní), kýl, švové lišty, trámce paluby, kompletace žeber do základního tvaru trupu - 5 dní,
obšívka překližka nebo prkna 1 týden (5 dní), paluba, kokpit (5 dní) - možno částečně s překližkou,
kajuta a rozmístění pevně zabudovaných prvků interiérů 5 - 10 dní.

Technologická přestávka v níž bude broušení, tmelení a činnosti bez povrchové úpravy - 2 - 4 týdny. Mezitím - výroba stěžně a ráhna, šití plachet. To prvé jsou 3 dny, to druhé jsou 3 dny. Pak ta doba nic nedělání? V době technologické přestávky (vlhkost dřeva se přirozenou hygroskopicitou vyrovnává s prostředím), příprava na lakování (vyspravování vad dřeva, která vyšla najevo při stavbě, nebo která nebyla vyspravena při výběru materiálu)

Povrchová úprava - pokud byla použita překližka - vrchní dýha byla dle výrobce, nebo jsme v pocích předýhovali, tedy již nedýhujeme na lodi, tam kde bylo rostlé dřevo, neočekáváme dýhování, ale transparentní či pigmentový základ. Někdo opovrhuje fermeží. Ta je však stále OK, takže povrchová úprava se může lišit dle stavitele, ale tak jako v Německu (Němce, Francouze a Angličany v žádném případě nepodceňovat - mají za staletí poměrně dobře vyvinutou strategii stavby lodí, i individuálních), vrstva napouštěcí fermeže (nedělat škraloupy), broušení, poté lodní laky, pigmentové laky dle vlastního vkusu. Další dodělávky jsou dle vkusu a toho, co člověk očekává mít s sebou na palubě. Je to velmi individuální a vždy to podléhá také "módní" záležitosti, nemyslíte? A to nejsem spartán.

Kování? Nerezový materiál a dle plánku či vlastní návrhů svařování na konstrukční prvky formou vlastní výroby. KOvání stěžně a stěžňovina? Víte, že výroba stěžně, překvapivě kvalitního stěžně není složitá? Na svépomoc je potřeba umět počítat, mít šikovné ruce, ale hlavně smysl pro rovinu ....... a také několik ručního hoblíků (myslím klasické dřevěné). Takže, když pro někoho dělám stěžeň, chci 500 za bm, třeba na l.tř. Pirát je to za 3 tis. Kč, což snad za velmi kvalitní lepený a přeměřený stěžeň včetně vylakované drážky na plachtu není za až tak hodně.

Stěhy dle přeměření - nerezové lano, stahováky rovněž nerez (někdo říká stahovákům vanty, stěhům také vanty a upínačkám také vanty - ale podle ČSN a správného pojmenování, či případně po překladu z němčiny je to mnohdy jinak).

Takže pokud má p. Bisan 5 hodin denně čas, tak......... nechte sbírat švestky, slivovici letos vypálit nestihnete :D

NOE Neratovice? Tak to byla čs. firma na výrobu lodí. Začínala se ještě před normalizací. Bylo to dost téměř ilegální, stát nechtěl pomáhat. Ale počátky byly již od konce 50. let v přidružených výrobnách. A stavělo se. Stavělo se prakticky všechno, co pocházelo z Československa a co zde od té doby zůstalo - zejména dřevěné lodě (ale že mají výdrž, co?) :D
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8165
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod Baharis » stř srp 02, 2017 4:50 pm

kapo píše:Jestli to postaví za 2 roky,tak má u mě litr slivovice.
Zvyšuji sázku a zpřísňuji podmínky.
Pokud to stihne dát do roka na vodu funkční a s kompletní výbavou, dávám tři litry slivovice a jeden pulčák rozbiju o klounovec (kotvu?). :P
Uživatelský avatar
kapo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 24

Re: Beluga vs. Jollenkreuzer

Příspěvekod kapo » stř srp 02, 2017 5:38 pm

lodeolda píše:
Stěhy dle přeměření - nerezové lano, stahováky rovněž nerez (někdo říká stahovákům vanty, stěhům také vanty a upínačkám také vanty - ale podle ČSN a správného pojmenování, či případně po překladu z němčiny je to mnohdy jinak).




vždycky jsem žil v tom že je přední a zadní stěh a na bok vedou vanty,obvodový,podsálingový atd podle počtu sálingů,někdo říká vantům upínačky.A tydle lana napínají napínáky. :crazy: Že by někdo říkal napínákům vanty jsm neslyšel,ale jednou jsme byli na moři s člověkem,Baharis si určitě vzpomene,ktery říkal špionkům spermie,bimini baldachýn a stěžni stožár.Byli jsme s toho za týden tak zblblý,že jsme to pak říkali taky. :D

ted jsem byl ve :D sklepě a dal jsem bokem litr švestek z loňska :whist: vypijeme ji v Hodoníně na srazu JI,kde by se mohl promítat film o stavbě a spouštění nové Belugy

víte někdo o někom kdo postavil podobnou loď dřív jak za 2 roky ??

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti