Ficcusi, máš (nejen) můj respekt. Pustit se do další stavby lodi, po té, co si jednu udělal. Je dobře, že tě to baví.
Toto vlákno mi uniklo, tak to vezmu po bodech:
1) Jakou si nakonec koupil překližku, kde a za kolik?
2) laminovat ručně tkaninu na biax, nevim nevim. Biax se dá kvalitně přisát asi jen vakuem nebo infuzí. Aeroglass (předpokládám, že tkaninu bereš od Havla) bude na biaxu jakoby "ve vzduchu". Chápu, že chceš překližku uzavřít proti vodě. Já bych dal jen dva jemné Aeroglasy na sebe a biax nechal jen v rozích. Kdysi jsem řešil ten samý problém ...
3) Používáš strhávačku? podle fotek to nevypadá.
4) ruskou překližkou - je předpokládám myšlený multiplex - většinou bříza. Pevnostně super, ale hrozně rychle hnije. Je těžší. Postavil jsem z ní karavan, protože nic jiného s voduvzdorným lepením v podstatě nebylo. Ohnout jí v delší poloměru není problém, ale loď bych z ní nestavěl. Vyjímečně se objeví topolový multiplex - ten by byl asi dobrý.
6) 6mm na dno, pevnost a podobně. Okume 6mm na dno, tak to je silná káva i pro mě. Věřím, že konstruktér je zkušený a že to bude nějak fungovat. Přecejenom pár se jich už postavilo. Jonáš má na katamaranech 8mm, a ten hmotnost fakt šetří.
Mě obecně nepřijde moc logické dohánět pevnost překližky více laminátem. Vychází to těžší a dražší. Překližka a laminát mají jiný modul pružnosti. Překližka je pak spíš jen takové kopyto pro laminát.
Představ si, že budeš loď natahovat na vlek a ona se velkou částí své váhy opře o jednu rolnu. Zkrátka, alespoň v kritických místech bych zesílil.
Tolik za mě. Budu sledovat.
Ať se dílo daří. Snad uvidím stavbu i naživo
