Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » ned led 31, 2021 10:55 pm

Husky píše:Jenom taková perlicka z bažiny tuzemslych úřadů.
Když mas stabilni plynový rozvod nalodi, tak seš perzekuovan tzv. " cykliclymi revizemi plynove soustavy"
Když máš to same v obytném autě, tak po tom pes nestekne.


A aby úřední bažiny ještě více smrděly, tak plynový rozvod v obytném autě registrovaném na IČ revize mít musi :gun:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1701
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 99
Bydliště: Ostrava

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Jarda885 » úte úno 02, 2021 1:09 pm

TO ficcus:
Prosím Tě, můžeš uvést nějaký předpis, na základě kterého musí být plynová revize v obytném autě registrovaném na IČ?
Víc jak deset let dělám revizi plynu v karavanu vleku. Revizní technik se mne ptá, na základě kterého právního předpisu to chci. Dělám to na základě informace z přelomu milénia, že české samodomo přívěsy nebyly pouštěny do německých kempů bez plynorevize. Nikdy ji po mně nikdo nechtěl.

Posledních pár měsíců chodím na Caravan24. Kupuji obytné auto. Na revize plynu jsem na tomto serveru nenarazil. Tím neříkám, že se tam toto nediskutovalo.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » úte úno 02, 2021 2:17 pm

Jardo, loni jsem zlegalizoval mou punkovou vestavbu do staré dodávky = přestavbová STK + zápis změny do TP. Je kolem tohoto tématu plno kouře. Až mám pocit, že to "někomu" vyhovuje. Že musíš mít povolení k vestavbě od výrobce/importéra vozidla (nemusíš), že musíš mít revize (když to máš soukromě, tak nemusíš) atd. A za všechno se platí, že?
Naštěstí jsem na magistrátu narazil na profesionálku, která sama má obytnou vestavbu a ta mi vše vysvětlila a i ukázala nějaký odborný článek, který dostala na jejich interním školení o přestavbách/vestavbách. Tam bylo psáno i to o nutnosti revize plynu pouze pro IČaře (v ČR).
Nevím, dle jakých paragrafů to tak ne/má být. Takto by to mělo být v celé ČR ... a bohužel není:-(
A to, že tě v zahraničí někam nepustí bez revize plynu? To není nijak spjato s českými zákony. Je to vždy jen lokální záležitost. Tedy, chceš-li mít v tomto jistotu, měj revizi plynu i na soukromém obyt. přívěsu/autě.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod avalon » úte úno 02, 2021 7:45 pm

c.jpg
NO asi by bolo fajn presunut tie riadky z Pšouk vlakna sem ... citujem

V projektu je přilaminované zvenku jen to kýlové prkno/skeg. Bez jakékoliv podélné výztuhy uvnitř trupu.To mé vnitřní podélné kýlové prkno by právě bylo přilaminováno k orig. překližkovým žebrům. A ty jsou od sebe 76-112 cm - takže někde bych pod podlahu do těch větších mezer přidal další pomocná žebra.

NO vybral si si projekt ktory ma urcity charakter a ty ten charakter chces menit. Lodka je celopreglejkova stich & glue a ty tam chces davat vnutorny kyl. Aby ten kyl mal konstrukcny zmysel tak by to musle byt kyl ktory ti pojde skrz preglejkove rebra cim pojdes proti podstate / charakteru celeho projektu.
System skegu ako preglejka prilepena na tupo je z mojho pohladu OK kedze projekt urcite hovori o nutnosti radiusov a nutnosti ich prelaminovania, cim vpodstate dosiahnes preglejkovy ,,sendvic,, co je velmi pevna struktura.

V pripade ak ale silou mocou chces tucny hrubsi vonkajsi kyl, riesil by som to masivnymi dnovymi priecnymi rebrami prilepenymi a prisrobovanymi v spodnej casti o preglejkove rebra o ktore potom budes moct srobovat ten spominany masivny kyl. vid Foto / len si k tomu musis primysliet tie preglejky ( ten kyl nech ta nemyli )
Přílohy
Kyl_1.jpg
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7455
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 146
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Denis » úte úno 02, 2021 9:06 pm

Váha nič? :) Už ju nesleduješ? :o
Uvedom si že to nie je plachetnica, nemá to oblý trup, nebude plávať v náklone 10,15 20 stupňov, Má to outdorové hrany zanorené pod vodou, široké zrkadlo, boky lode v podponorovej časti /laterál/ ťa povedú a žiadny znos sa nekoná, žiadny vonkajší kýl nepotrebuješ. Ak niekde dobre drbneš a dostane ten tvoj kýl pecku, tak ti posunie tie šrouby a máš dirky do obšívky, stačí skulinka a na prúser máš zarobené. Daj dole len tú dubovú lištu, buď ju nalep ako ti radí Kanic do zahusteného epoxidu, alebo ja som ju lepil Sika tmelom, drží ako epoxid a navyše je to pružné, akurát je to trochu drahšie. Žiadne šrouby tam nedávaj. Písal si si predsa s projektantom, pýtal si sa na to a on ti povedal čo máš robiť. Dno je krabicová konštrukcia, to je mimoriadne pevné riešenie, proti prerazeniu obšívky tam pridaj jednu vrstvu tkaniny ako ti povedal a je to a ked chceš strážiť hmotnosť, daj tam 170 g kevlar.
Ak sa raz dostaneš na neupravenú rieku ako je Dunaj a zastaneš pri brehu, tak sa dá špicou k brehu a máš kotvu zozadu, na breh a speť do lode sa hrabeš cez špicu, tak to musíš mať nejako vyriešené, rebríček a pod. Dá sa aj naopak, špicou k vode, zadkom ku brehu, ťah na kotvu od vĺn prechádzajúcich lodí je menší a lepšie sa lezie do lode a z nej. Niekedy ťa ale vlna zhúpne, ťukneš dnom lode o dno rieky. Stane sa že voda v noci poklesne a zobudí ťa náraz, vtedy si povieš, dobre že som to fest olaminoval, alebo, dobre že som tam tu lištu dal :D . Na motorovej piroge som mal tú oderkovú lištu na kýle až dozadu a čln jazdil s 20 k motorom ako búrka. Ale to je o tom ako Avalon napísal, kdo kolko odjazdil, kto kolko kotvil, kdo kolko nalaminoval.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9206
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 170
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Libor » stř úno 03, 2021 10:54 am

Pssst, neříkej to moc nahlas....

A malé upřesnění, pozor pokud to máte vedené na firmu:

“Česká vyhláška 85/1978 § 7 ukládá povinnost provádět každou další Provozní revizi v intervalu 3 let a kontrolu po 1 roce. Tahle podmínka je povinná pro majitele karavanů, kteří mají vůz napsaný na firmu (a typicky všechny půjčovny). Soukromý vlastníci tuhle povinnost nemají a jen se na ně vztahuje bezpečnostní doporučení o provádění pravidelných prohlídek a revizí ve stejných intervalech jako pro firmy. Situace se ale mění pokud vůz nebo přívěs provozujete v zahraničí. Tam mají povinnost revizi dělat všichni bez rozdílu a mnohdy i v kratším intervalu. Proto se také může stát, že některé kempy a trajekty z bezpečnostních důvodů budou platnou revizi vyžadovat i po vás.”
Husky
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 189
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 15

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Husky » stř úno 03, 2021 3:03 pm

Nechci to rozporovat, teorie je jedna vec, ale v praxi po Tobě žádný kempar ani rejdar ani policista, kavas a ani nejblbejsi aga na cernohorsko bosnacky hranici revizi na plyn v OA chtit nebude. Na to vem jed. A bude mu úplně egal, jestli je karavan psaný na ico čili nic.

Projel jsem půl Evropy a kousek Asie , par trajektu též a nic takoveho nás nepotrefilo. Znam par karavanistu, co jezdi 30 let a víc , na cestach více něž doma ( i teď!) také nikdy po české plynové revizi nestekl pes.
Snad jednom na C 24 byla o tom zminka, ale to je neco jako bulvár ceskeho karavaningu. :crazy: Semeniste poplasnych zpráv. Normalni clovek tam davno nepíše
Uživatelský avatar
BigTwin_Jirka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
Reputace: 5

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod BigTwin_Jirka » pát úno 12, 2021 6:28 pm

Ještě pořád trváš na překližce? http://www.specmar.com/aluminum-boat-pl ... isher-1147
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » pát úno 12, 2021 9:47 pm

Jo. Protože s hliníkem neumím a nemám na něj vybavenou dílnu :D
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 337
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 64
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod vojtaharok » sob úno 13, 2021 6:40 pm

Jsem rád, ficcusi, že se ti daří plnit si sen. Dobrá zpráva je pro mě ta, že se, zdá se, dá koupit kvalitní marine překližka. Pochlubíš se pak zdrojem?
Ondrej Bajza
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pát srp 14, 2020 11:46 pm
Reputace: 0

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Ondrej Bajza » ned úno 21, 2021 7:21 pm

Ten rumun p. Sorin Chebac tu má z tejto lodicky pekne na videách celú doterajšiu robotu.
https://www.youtube.com/channel/UCQLJKM ... kvJah8UA6Q
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » čtv kvě 20, 2021 8:18 am

Konečně už ...

Poslední fotka s Aroruou - ještě u nás zimovala:-)

Betonová podlaha ještě schne, ale už se kreslí a řeže.

Biax sklo se relativně těžko prosycuje pryskyřicí a je třeba být důsledný ... ale zlepšuji se:-)
Znovu!

Oprava dutiny - navrtat a vstříknout epoxid.

Oprava delšího vrypu pod biaxem.

Zahoblovaný spoj o cca 1 mm.

Vnější spoje desek (pláty boků a dna) jsou o milimetr zahobloval = laminátové spojovací pásy nebudou vyčnívat nad plochu = méně tmelení = méně broušení.
Naposledy upravil(a) ficcus dne čtv kvě 20, 2021 9:16 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9206
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 170
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Libor » čtv kvě 20, 2021 9:09 am

Asi prima fotky....ale jen pro někoho.
Buď musíš každému schválit přístup na disk na požádání, nebo to dát jako veřejné.... ;)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » čtv kvě 20, 2021 10:50 am

Už je vidíte? Sakrapráce:-)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1701
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 99
Bydliště: Ostrava

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Jarda885 » pát kvě 21, 2021 4:55 am

Fotky jsou vidět. Dobrá práce.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7455
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 146
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod Denis » pát kvě 21, 2021 11:39 pm

Prečo sa ti biaxial zle presycuje? Kladieš ho na sucho a potom epoxid, alebo do mokrého?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » ned kvě 23, 2021 1:09 pm

Do mokrého. Ale jsem prostě první pokus moc "ždímal" ... a překližka pak něco odsála.

Lepení 3 vrstev zrcadla - skolíkováno na 2 kolíky - jinak bych to slícování asi neuhlídal.
A stejně jsem to raději lepil na 2x. Ono to vezme více času než by jeden čekal:-) Příprava + namíchat epox. penetraci + napenetrovat obě lepené plochy + umíchat 2 x 0,5 kg epoxidu + rovnoměrně nanést na obě plochy + položit + zatížit od středu + stáhnou svěrkami okraje = 2 hodiny. Takže včera 1. a 2. vrstva a dnes k nim i 3. vrstva.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » pon kvě 24, 2021 7:07 am

Denis píše:Prečo sa ti biaxial zle presycuje? ...


Hůře se prosycuje např. oproti tkanině Aeroglass od Havla - ten je výrazně rychleji samonasákavý.
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod PodPetr » pon kvě 31, 2021 9:58 pm

Ficcusi, máš (nejen) můj respekt. Pustit se do další stavby lodi, po té, co si jednu udělal. Je dobře, že tě to baví.

Toto vlákno mi uniklo, tak to vezmu po bodech:
1) Jakou si nakonec koupil překližku, kde a za kolik?

2) laminovat ručně tkaninu na biax, nevim nevim. Biax se dá kvalitně přisát asi jen vakuem nebo infuzí. Aeroglass (předpokládám, že tkaninu bereš od Havla) bude na biaxu jakoby "ve vzduchu". Chápu, že chceš překližku uzavřít proti vodě. Já bych dal jen dva jemné Aeroglasy na sebe a biax nechal jen v rozích. Kdysi jsem řešil ten samý problém ...

3) Používáš strhávačku? podle fotek to nevypadá.

4) ruskou překližkou - je předpokládám myšlený multiplex - většinou bříza. Pevnostně super, ale hrozně rychle hnije. Je těžší. Postavil jsem z ní karavan, protože nic jiného s voduvzdorným lepením v podstatě nebylo. Ohnout jí v delší poloměru není problém, ale loď bych z ní nestavěl. Vyjímečně se objeví topolový multiplex - ten by byl asi dobrý.

6) 6mm na dno, pevnost a podobně. Okume 6mm na dno, tak to je silná káva i pro mě. Věřím, že konstruktér je zkušený a že to bude nějak fungovat. Přecejenom pár se jich už postavilo. Jonáš má na katamaranech 8mm, a ten hmotnost fakt šetří.

Mě obecně nepřijde moc logické dohánět pevnost překližky více laminátem. Vychází to těžší a dražší. Překližka a laminát mají jiný modul pružnosti. Překližka je pak spíš jen takové kopyto pro laminát.

Představ si, že budeš loď natahovat na vlek a ona se velkou částí své váhy opře o jednu rolnu. Zkrátka, alespoň v kritických místech bych zesílil.

Tolik za mě. Budu sledovat.
Ať se dílo daří. Snad uvidím stavbu i naživo :)
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod PodPetr » pon kvě 31, 2021 10:04 pm

Ještě mě napadá, jak jsi spokojený s plány?
Já od nich kdysi koupil Harbor Master Displacement 19, abych pronikl do tajů překližkové stavby.
Ty plány mi přišly takové dost hrubé. Bez detailů. Začátečník by měl asi problém ...
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » ned čer 06, 2021 8:02 pm

Ahoj,
gabonovou marine (RINA) překližku jsem koupil přímo od výrobce Nord Compensati z Lissone u Milána. V podstatě mi ji vyrobili na zakázku, protože ji neměli skladem. V jarní covid éře to bylo trochu komplikované, ale komunikace (AJ) s nimi byla bezchybná. Přivezla mi to DHL. Vč. dopravy stále o pár tisíc levněji, než jsem měl nabídku z ČR na gabonovou NEmarine překližku.
Překližku jsem si pak ze zvědavosti testoval - 30 minut varem, vzápětí jsem ji dal na noc do mrazáku a ráno opět povařil. Drží.

Biax je potvora. Už to vím. Ale půjde to i bez vakua.

Strhávačku nepoužívám. Nechávám na sebe myšlenku na její použití působit.

.
.
.

Ad plány. Chtěl jsem původně napsat, že kdo má aspoň trochu 3D představivost, nebude mít problém. A než jsem to napsal, byl jsem potrestán za svou domýšlivost. Tento víkend byl o napravení chyby čtení v plánech. Sakrapráce já byl nasranej. Jeden z nejdelších řezů na boku lodi, kde jsou ve výkresu vedle sebe 2 čáry. Rovina a velmi mírná křivka. A já, idiot, to nakreslil i uřízl "zrcadlově" obráceně, aniž bych si toho všiml. A včera si tak sešívám boky se dnem a pořád mi to nepasovalo. Stále dokola jsem proměřoval montážní stolici a hledal chybu v ní. Až po 3 hodinách zoufalství mne napadlo v myšlenkách zabrousit měsíc zpět. A bylo to jasné. Není to žádná tragédie, ale víkend v čudu.

Na youtube je hezký seriál stavby GT27 - stejnou metodou stavím DE23.
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod PodPetr » pát čer 11, 2021 3:32 pm

Já se asi přejmenuji na "Pan Strhávačka"
Nech to na sebe působit tak, že ji na kousku použiješ :) Pozitiva jsem tu už někde vyjmenoval, tak se nebudu opakovat.

Koukal jsem na fotky od toho Rumuna a musím smeknout. Staví pěkně, čistě a přesně.

6mm překližka na dně slouží očividně jako sendvič, takže to nějak fungovat bude. Kdybych nyní stavěl překližkovou loď, tak bych chtěl laminovat co nejméně :D

Postrádáme nové fotky !!!

Doplnění: na biax používej takový ten kovový vroubkovaný váleček! Přez strhávačku :D se z ní dostávají bublinky.
Teď vážně. To bylo takové pravidlo, že biax jsme vždy "hrbáčkovali". U biaxu pak byl vidět i rozdíl. U tkaniny mi přišlo, že to bylo jedno ...
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » pát črc 02, 2021 9:40 am

Ty wogo, teplý červen, že by se už dalo krásně lepit/laminovat a on mi časově protekl mezi prsty. Skoro všechny víkendy zabité.
A dnes odjíždím na charter. Nikdy jsem o prázdninách na chorvatském charteru nebyl ... asi to bude peklo, co?
Ale ne ... uděláme si to hezký a bude dobře:-)

Sešito + mezery pro epoxid cca na hřebík

Vyšlo to nakonec i na zrcadle ... + 10mm

Drží to

Už to vypadá jako loď
PodPetr
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod PodPetr » ned srp 01, 2021 10:19 am

Pěkná stodola. To se to staví :)
Ve stanu nebo nezateplené hale jsem topil pod plachtou 2kw fukárkem, nebo olejovým radiátorem. Fungovalo to, a zas tak moc to nestálo.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1700
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba 1. Down East Cruiser 23 v ČR :-)

Příspěvekod ficcus » pon srp 09, 2021 10:23 pm

Pár nových fotek na Rajčeti.
Laminování jedné vrstvy ve 3 lidech trvalo 7 hodin. Tedy vlastně 21 hodin a ještě plus hodina na zrcadle 2. den.

Jo a ta strhávačka je super;-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů