Zkušenosti s plány na stavbu, případně projekt. kancelářemi

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Zkušenosti s plány na stavbu, případně projekt. kancelářemi

Příspěvekod berty » sob led 19, 2008 5:53 pm

Zajímají mne zkušenousti s projekčními kancelářemi a jimi dodávanými plány. Konkrétně
http://www.dixdesign.com/ mne zajímá přímo http://www.dixdesign.com/pr35weston.htm
Ta bude asi pro mne. :?
Berty
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » sob led 19, 2008 8:34 pm

Viděl jsem plány od Dixe na Didi 26 a jejich zpracování bylo velice pěkné.
Neobával bych se je pořídit a stavět.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » ned led 20, 2008 1:49 pm

Prosím také o oponenturu t.j. + - ke stavbě a plavebním vlastnostem k této lodi, které se dají odhadnout ze studijních plánů a fotek .Jsem motorář a nechci tento problém řešit až budou plány doma, tak jako ficcus. Podle mne je to bytelná a velmi stabilní loď, jen z pohledu "motoráře". Nechci aby ty stavební plány skončily v šuplíku. Je to o vážném rozhodnutí ano či ne a a o všech + a -. Tak prosím pište.
Berty
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » ned led 20, 2008 2:17 pm

asi by bylo dobré abys dal na začátek svoji představu o využití, použití, kde plavby, transport atd..
No prostě základní zadání, aby se zas nezačínalo s debatou někde uprostřed, jako u ficuse.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 20, 2008 5:46 pm

Jestli jsem to tedy dobře pochopil, tak jsi motorář a budeš stavět plachetnici. Postavíš jen trup bez takeláže a budeš jezdit na motor. Pak bych ten kýl trochu zmenšil. :)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon led 21, 2008 8:35 am

Berty, je to pěkná loď.
Mrkni se ale na Dixův popis materiálů.

Nevím, jak na tom seš s místem stavby, dostupností pracovní síly atd.

Jsou tam rady ověřené mnoha jeho klienty. A dost často si asi stavitelé tyto "problémy" radši nepřipouští;-) Mimochodem, čechojihoafričan Petr Mužík je Dixův kamarád, což by třeba někdy a někomu z Čech mohlo pomoci.

píše tam třeba něco ve smyslu :

"Má zkušenost s potenciálními klienty kontaktující mě kvůli lodním designům je taková, že mají velmi jednoznačné myšlenky o materiálu, které použijí na konstrukci nové lodě. Bohužel, tato základní myšlenka se zrodila na základě neznalosti a informací z doslechu o zkušenostech (všeobecně špatně), které měli ostatní s těmito různými materiály."
.
.
.
"Pro domácí stavbu v obydlené oblasti není ocel praktickým materiálem. Jestliže vaši sousedé byli v pohodě před započetím stavby, tak téměř jistě nebudou při dokončení. Od začátku do konce jsou „ocelové práce“ zdaleka nejhlučnější. Hluk při broušení (a nemůžete stavět ocelovou loď bez broušení) bude sousedy obracet proti vám. Těžké el. Svářečky mohou rušit TV příjem. Pískováním vznikne v oblasti kolem lodi pošť a písek roznese vítr do všech zahrad a domů v okolí. Použitím přednatřené oceli bude odstraněn problém s pískováním."
.
.
.
"Plně zaoblené dno ocelové konstrukce není pro všechny, ale jen pro velmi schopné domácí stavitele. Ti s menšími schopnostmi mohou vyrobit zaoblené tvary, ale plátování bude zaručeně nehezké s množstvým tmelení. A to není dobré praktikovat. Mnoho amatérů bude volit pro konstrukci lomené šarpie pro její jednoduchost, ale oblý tvar je lepší. Náročná stavba oblého tvaru dna pak souvisí s lepší maloobchodní hodnotu."
.
.
.
A moje oblíbené téma:
"Vývoj/rozvoj WEST (Wood Epoxy Saturation Technique – Dřevo Epoxid Nasycení Technika:-) metoda v lodní konstrukci dává novou šanci stavby lodí ze dřeva. Spojením letitých přírodních materiálů (dřeva) se speciálními výplňovými pryskyřicemi vznikne lehký a pevný stavební systém, opracovatelný běžnými nástroji. WEST systém může být zdárně kombinován s různými konstrukčními metodami, od plaňkových pásů po plně tvarované, ať už s podélníky nebo bez"


Je to jen můj amatérký překlad, tak v tom nehldej chybičky ;)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon led 21, 2008 5:00 pm

Představa je taková: oblast plavby Jadran, Řecko, Sardinie Korsika,
Počet členů max 4 dospělí + vnoučata na prázdninách. Doprava jednorázová. Kotvení stálé u kamaráda na Hvaru v případě nepřítomnosti HR. Je to taková ta představa důchodu.
Také přemýšlím nad variantou provozování lodní dopravy v HR a pak bych to třeba pronajal Baharisovi ;) za náklady na údržbu jěště o tom neví :mad: .
Vše se začne ujasňovat jak dojdou studijní plány, kde bude interier atd. Pak se rozhodnu, jestli to splňuje mé představy a objednám stavební plány a licenci ke stavbě.
Plout to bude pod plachtami. Materiál ocel, stavět budu za velmi slušně vybavenou kovárnou. Dřevoobráběcí stroje mám také vlastní, tak že tady problémy nevidím. Pokud řezné plány dojdou v takové podobě která se bude dát použít přímo na lasser nebo na vodní paprsek tak to bude taky po starostech. Jsem si vědom - perfektní příprava je vždy dobrý začátek a pak ten trup musí do 2 měsíců stát. Na práci počítám sebe, syna a další dva svářeče. Musí to jít ráz na ráz, nebo jak se to začne časově natahovat tak je to špatné , nadšení se vytrácí a rodinu to otravuje. Tento projekt nosím v hlavě asi 3 roky a je nejvyžší čas se do toho pustit nebo jej opustit.
Berty
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » pon led 21, 2008 9:07 pm

Sakra, tak to nejsi troškař :-)
Držím palce...

Jinak Dudley Dix komunikuje obratem a velmi vstricne, plany od nej jsem jeste v ruce nedrzel. Maji ale povest preciznosti, coz uz sis ale urcite zjistil...
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon led 21, 2008 9:25 pm

Komunikují svižně ráno jsem posílal meil a už mám odpověď. Tose mi líbí. Studijní a stavební plány jsou v papírové podobě, ale dají se získat i pálící plány pro lasser nebo plazmu. Vše za 3 200 Doll. Uvidím jak přijdou ty papírové plány zda se nebudou dát překreslit v Autocadu nebo Solid-worksu. Samostatné pálící plány stojí 2 500 Doll. a dodává je firma z Canady. Pomalu začnu dělat rozpočet.
Berty
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv led 24, 2008 12:04 pm

ahoj,
bejt tebou tak by si jeste nez zacnes tavet aspon nahrubo spocital, kolik bude celkova hmotnost vseho co planujes na lod nalozit (lidi, jejich osobni veci, potraviny, palivo, voda, lana, kotvy+retez, veci napotapeni atd, atd. atd.) a pak treba s tim designerem zkonzultoval jak to ovlivni ty vypocteny vlastnosti "prazdne" lode.

....predesilam ze nejsem zadnej stavitel lodi ani designer, jen chci rict ze z toho co jsem se ruzne docetl tak ikdyz maji ocelove lode spoustu vyhod tak jednou z jejich nevyhod je velka hmotnost protoze napr. na obsivku 35 stopy lode musis pouzit v podstate stejnou tloustku plechu jako napr. pro 45 stopou a tak 35' bude v pomeru ke svym rozmerum podstatne tezsi nez napr. 45'

z toho vychazi (samozrejme zalezi na designu) ze obecne by se dalo rict napr., ze 30 stopa ocelovka je v podstate naproste minumum pro tento material, 35' tak na hrane, 40' celkem v pohode a nad 43-45' neni problem.

tot co jsem zatim poruznu pochytil - jestli se pletu tak me opravte

aby nedoslo k nedorozumneni, nerikam ze ten ta lod je spatna jen rikam ze je dulezite dobre zvazit k cemu a za jakych podminek ji budu pouzivat :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host